SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
CO2-motorok http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=23&t=38 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 nov. 25. - 18:35 ] |
Hozzászólás témája: | CO2-motorok |
CO2-motorok: Modela Motor peremes dugattyúval! A hozzáépített modell: A BESTIOLA "SRY fényképe" ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 15. - 10:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://img332.imageshack.us/my.php?imag ... obegz1.swf Kellemes ünnepeket, Artur, SRY,Antikos! |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 23. - 10:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Békés ünepeket és modellező sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok minden Kedves Fórumozónak! |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 23. - 10:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kérjük "titkos" fényképeidet motorjaidról! Előre is köszönjük. |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 23. - 19:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
SRY Kollégának van egy-két képe, kérjed őt meg. Ezennel feloldom a tőle kért "titoktartási" kötelezettséget, végül is karácsony van. A karácsonyfán a kettő hengeres Botond látható. Made in GYR. Külön története van, ha érdekel valakit leírom. |
Szerző: | sry [ 2006 dec. 23. - 23:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Engem nagyon érdekel a kéthengeres Botond sztorija ![]() A motorképeket meg csak felrakom nem írok hozzá semmit, mert Gyr kollégát amúgy sem tudnám még kiegészíteni sem, így a szöveges részt rábízom. ![]() ![]() ![]() Békés, boldog karácsonyt mindenkinek. üdv.: SRY |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 24. - 16:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az első képen -az állványra szerelt motor- ez évi projektem. Ez egy hajtórúd nélküli motor ! Furata 7 mm, lökete 4 mm. Lökettérfogata 154 köbmilliméter.Jómagam tervezetm és én készítettem. A főtengely két műszer golyóscsapágyon fut, és van egy harmadik a forgattyús csapon. Csupán ezek a gyári alkatrészek, minden más a GYR-műhely terméke. Érdekessége a forgyttúy ház, ami homok öntvény. Sajnos ez egy kicsit rondára sikerült. Mivel szükség lenne belőle még néhányra, ezért a további motoroknál -megtartva az öntött technológiát- más magoldást alkalmazok. Csak ott használtam műanyagot, ahol feltétlenül szükséges. A motor nagyrészt alumínium, és nagy szilárdságú alumínium ötvözetekből készült. A motor elkészítését képeségeim tesztelésének szántam. A terv helyes voltát, és a precíz kivitelezést azzal hálálta meg, hogy első próbálkozásra beindult. A másik képen a szintén általam elkövetett kettő hengeres Botond motor látható. A hengerek, hengerfejek, dugattyúk, hajtórudak, összekötő csövek a BH-88 Botond motortól származnak. Furat 4 mm, löket 7 mm. Lökettérfogat 2x88=176 köbmilliméter. A főtengely elől egy bronz siklócsapágyon, még hátul egy műszer golyóscsapágyon fut.A motor 2003-ban készült az akkor épülő Jodel-D9-es makettembe. Nem került bele, de ez egy másik történet. |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 24. - 17:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
A mási történet: Benedek Gyuri bácsival folytatott beszélgetéseim közben sok szakmai bemutató szerencsés résztvevője voltam. Megmutatta a CO2 motor gyűjteményét, és számtalan motort alkatrészeire szedve is megnézhettem. Ekkor már foglalkoztatott a Jodel D9 megépítése, és azon gondolkodtam, hogy milyen jól nézne ki benne egy két hengeres motor. Gyuri bácsi számtalan technológiai trükköt is elárult -kevesen tudják róla, hogy kitanulta a műszerész mesterséget is- és ezek birtokában elég "erősnek" éreztem magam, hogy bele vágjak. A henger és dugattyú készítésről Gyuri bácsi lebeszélt, a sok buktató miatt. Ezért döntöttem a BH-88 Botond motor alkatrészeinek felhasználása mellet. A modell kissé farnehéz lett, ezért acél forgattyús tengelyt alkalmaztam. Gyuri bácsi javaslatára csak hátul van golyós csapágy. Elől bronz siklócsapágyon fut a főtengely. Ezekkel a megoldásokkal a motor tömege erős 30 gramm lett. Őszre állt össze a szerkezet, és az indítási próbák alatt csak prüszkült, durrogott, majd az egyik henger "kiköpte" a csatlakozó cső tömítését. Az esemény krónikája még, hogy egy visszafelé indulási "kísérleténél" a motor az újjamon eltörte az egyetlen 200-as Igra légcsavaromat. Gyuri bácsitól kértem segítséget, hogy van-e neki tömítése. Azt javasolta, hogy vigyem el a kész motort,és majd készít hozzá tömítéseket. Elvittem. Két hét múlva Albertfalván az őszi börzén futottunk ismét össze. Javasolta, hogy ha ráérek, menjek el hozzájuk, mert készen van a motor. Elmentem. Fölszaladt az emeletre a műhelyébe -ami egy szentélynek számított- és hozta egy nagy palack társaságában. Ilyenek mindíg voltak nála otthon. Leültetett, és jó alaposan "lecsezett". A rá jellemző alapossággal alkatrészekre szedte a motor, és megállapította, hogy tíz szerelési és kivitelezési hibát talált, amelyeket ő kijavított. Majd a zöld palackból feltöltötte a motor tartályát és felém nyújtotta: "Indítsd be!"-mondta. Megrántottam a légcsavart és csodálatos módon egy óramű finomságával járni kezdett a motor. Miután így előhűtöttük a tartályt még egyszer feltöltötte, és megint felém nyújtotta, hogy indítsam el. Ekkor már a nyakában lévő stoppert is elindította. Több mint 100 másodpercig járt. Ez után garatulált a motorhoz, és azt modta, hogy arra a célra kitűnő lesz, amire szánom, F1-K modellbe nem való a tömege és a nagyobb gáz fogyasztása miatt. Végül elmondta, hogy nagy élvezettel foglalkozott a motorral, mert idehaza kuriózumnak számít, és neki sem volt gyakorlata az ilyen szerkezetekkel. Neki is meg kellett tanulni a beindítását, ami neki sem sikerült elsőre. A motort a rá következő héten megmutattam a Budapesti Modellező Sportegyesületben, majd otthon eltettem. Nem tudhattuk, hogy Gyuri bácsi jó négy hónap múlva váratlanul meghal. A temetés után hónapokig nem volt lelki erőm a kezembe venni, végül úgy döntötteml, hogy így marad, ebben a beállításban ahogy Gyuri bácsi keze nyomát viseli. Azóta elkészült a második kettő hengeres Botond is, ahol igyekeztem a tíz hibát újra nem elkövetni. |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 jan. 31. - 15:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
A Benedek György által tervezett "BOTOND motor Hársfalvi István gyártásában! ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 júl. 18. - 14:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://blacksheepsquadron.com/generic_info.html |
Szerző: | user_112 [ 2007 aug. 06. - 8:19 ] |
Hozzászólás témája: | motor |
helló! nincs valakinek eladó co motorja? |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 okt. 24. - 12:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Davis CO motorok! (Csak érdekességnek, nem tudom mire jó!) ![]() |
Szerző: | user_18 [ 2008 jún. 12. - 19:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ide is leírom, hogy a www.gyr.mlap.hu honlapomon a Motorjaim menűpontban egy érdekes légmotort mutatok be fényképekkel és egy kis videó részlettel. A légmotorok rokonai a CO2 motoroknak, kezdetben versenyben volt egymással a két szerkezet, végül a CO2 motor győzött, a légmotor csendesen kihalt, bár az utóbbi évtizedben egyfajta reneszánszát éli. |
Szerző: | user_18 [ 2008 júl. 08. - 18:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
A néhány hozzászólással feljebb látható hajtórúd nélküli, és kettő hengeres széndioxid motorjaimról új videó került fel a www.gyr.mlap.hu weboldalamra. |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 júl. 08. - 20:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mindegyik videó csodálatos és ami a lényeg " történelmi " jelentősége van! Köszönjük. |
Oldal: 1 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |