SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Gumimotoros modellek! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=24&t=243 |
Oldal: 7 / 11 |
Szerző: | sry [ 2008 szept. 14. - 6:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Szilárdka! Először is a légcsavar készítés ügyében érdemes GYR Kolléga oldalát megnézni, mert ott van jó módszer, másrészt maga GYR Kolléga is tud "egy keveset" a légcsavarok lelki világáról. Aztán ott van a régi borosüveges módszer amivel elég könnyen tűrhető csavarokat lehet készíteni. Másodszor küldj egy címet és megosztom veled azt a gumi készletet amit még én is Antikos Kollégától kaptam. (Mert tényleg jó az Öreg a háznál !!) Ez nagyon jó minőségű, szürke hengeres gumi és nagyon vékony is. A te álatalad épített gépekhez ideális. Harmadszor: a japápapírnak is van száliránya, amikor felrakod a szárnyra erre figyelni kell mert nem minden irányban húz ugyanúgy. A bordákra aerofix-el felragasztott papírt én először vízzel feszítem, az minden esetben olyan lesz mint a dob, és csak száradás után jön a feszítőlakk. A vízzel feszegetett szárnyat viszont száradásig le kell rögzíteni az építőfára, mert hajlamos eltekeredni. üdv.:SRY |
Szerző: | user_18 [ 2008 szept. 14. - 7:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha már Sry Kolléga által megszólíttattam, tanács a gumi kezelésére: Ha síkporosan volt tárolva, akkor le kell mosni, és megszárítani. Használat előtt 1/3 -rész ricinus, 2/3-rész glicelin keverékkel nem túl vastagon, de határozottan be kell a kész gumi motor szálait kenni. ( A régi öregek még némi kenőszappant is tesznek a keverékbe, de ez mellőzhető.) Használat után mosószeres langyos vízben a kenőanyagot le kell mosni, és megszárítani. A por száraz guminyalábokat síkporral -lehet bármilyen sok talkumot tartalmazó púder is- be kell porozni, és zárt műanyag tasakban hűvös helyen -ez ne a hűtőszekrény legyen, hanem egy pince, vagy garázs távoli zuga- lehet tárolni. Használat előtt a sorrend fordított. Ez a mosás-szárítás porozás dolog az egyik szépsége a gumimotorozásnak. A szürke ún. laktron gumi ma már kuriózum. Az 1970-es években a magyar ipar leállt a gyártásával, pedig nem is volt rossz. A gumi élettartamának növelése érdekében célszerű mindkét végénél kis csigát alkalmazni. Légcsavar ügyben elérhetőségeimen állok rendelkezésre, de előtte nézegessed a honlapomat, mert hátha ott vannak kérdéseidre válaszok, vagy újabb kérdések születnek. |
Szerző: | user_205 [ 2008 szept. 14. - 18:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözlet. Ezek az felbecsülhetetlen értékű információk. Köszönöm. Tisztelt Gyr néztem a honlapodat, úgy tűnik egyelőre kezdésnek elég az az információ amit ott találtam. Nagyon részletesek a leírások. Meg még találtam ott egyéb finomságokat is. Tisztel Sry, élek a lehetőséggel. Előre is nagyon köszönöm. Üdvözlettel Szilárdka. |
Szerző: | user_262 [ 2008 szept. 30. - 13:04 ] |
Hozzászólás témája: | de hol kapni.... |
első hozzászólásom itt, szóval hello meg minden... manapság hol kapható gumimotornak alkalmas gumi? régen minden modellboltban volt, de sokat változott a világ :S légcsavart kaptam, de gumit nem láttam sehol. még van kb 2-3 hetem, hogy beszerezzem, úgyhogy rendelés is szóba jöhet. tanácstalan vagyok *fejvakarás* |
Szerző: | user_262 [ 2008 szept. 30. - 13:07 ] |
Hozzászólás témája: | légcsavar |
GYR légcsavarkészítő módszere megtetszett nekem is, lehet az Igra megy a kukába, és ha sikerül gumit venni, akkor a CO-snak szánt gép is marad gumis, annyira ![]() ( Nagyon jó irányba probálkozól, nagyon jót lehet repíteni gumissal is!) Antikos |
Szerző: | user_262 [ 2008 okt. 03. - 19:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
kaptam gumimotort !!!! fáy utcai bolt. van mindenféle méretben. nem akarok dühöngeni, de 1,5 hete egy másik eladótól megkérdezve az 'ááá, külön gumit már régóta sehol sem kapni' választ kaptam. gondoltam rákérdezek az öreg úrnál, és VOILA van mindenféle méretben... |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 okt. 11. - 12:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha nem tudod kihúzni a motort a felhúzásnál, nem kell hosszabb 400mm-nél. A hosszú guminyalább csak akkor jöhet számításba, ha orrtőkévvel együtt ki lehet húzni a felhúzásnál. Ma is és régen is igy csinálják a versenyzők. Lehet, hogy makett modellnél ez nem megoldható. ( Na most fogsz megsértődni: nehéz lesz egy ilyen modellt nagy teljesítményre késztettni. Próbáld a legmegfelelőbb légcsavart megtalálni és utána repíteni, játszani lehet vele!) |
Szerző: | user_262 [ 2008 okt. 11. - 22:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
nem sértődök! ha 20mp akkor 20mp, csak nagy gyakorlatom nincs, és nem értem a 8-10 szálat, soknak tünik. az orra amúgy kihúzható, tudok majd huzatást is állítani, de nekem a 1,5szer hosszabb gumival is alig ment tovább, viszont középidőtől iszonyatosan rázkódott (excentrikusra ugrottak ki a gumin a görcsök) légcsavarprofilhoz előkerítettem a modellezés tervrajzot, az állásszögekhez jó lesz. tudom, jobb lenne kimenni versenyre, vagy repítők közé, de repít valaki még ilyen időben, aki látott már ilyet ? ![]() |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 25. - 19:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez nagyon csinos lett. Remélem jól is fog repülni. MÁS Ezt láttad már? http://www.youtube.com/watch?v=MgpZON_Hz5o tegnap reptettük a KOBOLD-ot, arról készül. üdv.:SRY |
Szerző: | user_262 [ 2008 okt. 25. - 22:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
a videót nem, de olvastam 'valahol', hogy koboldoztok - ha ez az a deprongép. anno kismillió hasonló formájú IGRA kittet amortizáltam le így-úgy-amúgy. ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 okt. 26. - 15:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ránézésre is jónak tartom és gratulálunk! Majd tavasszal kijösz gumis versenyre, vagy zárrtérire a Müegyetemre és fognak segíteni a beállításban. Addig is még sítalpat is lehet rátenni! |
Szerző: | user_262 [ 2008 okt. 27. - 1:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tamásbának is köszönöm! a tavaszt nem tudom megéli-e a gép, a fiamnak ígértem, így meg kell majd reptetni legalább kicsit. viszont kérdés: még pár apróságot (kipufogó, ágyúcsövek) rá tudok tenni, meg élethű színezést is tud kapni, de alapvetően ilyen kivitelben érdemes CO versenynek nekivágni ugyanezzel CO-s változatban? komolyan kérdem, és nincs sértődés, ha a válasz nem! de akkor azt is 'fun' jelleggel építem, és nem szöszmötölök annyira az apróságokkal. (bár lehet előbb ki kéne tényleg próbálni, hogy vadászrepülő lett-e tényleg, vagy zuhanóbombázó! ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 okt. 27. - 15:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Most már " benne vagy " ennek a gépnek az építésébe, igy érdemes CO-t építeni. Nekem egy tipusból van 7 gépem,mert egy jól kiválasztott repcsi! Még van ebből három ami nem is repűlt? A Co-nál is az a lényeg, állásszög - motor le és elhúzatás - súlypont. Még egy, a tartály függőleges, vagy max 12 fok előre! |
Oldal: 7 / 11 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |