SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Gumimotoros modellek!
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=24&t=243
Oldal: 7 / 11

Szerző:  sry [ 2008 szept. 14. - 6:19 ]
Hozzászólás témája: 

T. Szilárdka!

Először is a légcsavar készítés ügyében érdemes GYR Kolléga oldalát
megnézni, mert ott van jó módszer, másrészt maga GYR Kolléga is
tud "egy keveset" a légcsavarok lelki világáról. Aztán ott van a régi
borosüveges módszer amivel elég könnyen tűrhető csavarokat lehet
készíteni.

Másodszor küldj egy címet és megosztom veled azt a gumi készletet
amit még én is Antikos Kollégától kaptam. (Mert tényleg jó az Öreg a
háznál !!) Ez nagyon jó minőségű, szürke hengeres gumi és nagyon
vékony is. A te álatalad épített gépekhez ideális.

Harmadszor: a japápapírnak is van száliránya, amikor felrakod a
szárnyra erre figyelni kell mert nem minden irányban húz ugyanúgy.
A bordákra aerofix-el felragasztott papírt én először vízzel feszítem,
az minden esetben olyan lesz mint a dob, és csak száradás után jön a
feszítőlakk. A vízzel feszegetett szárnyat viszont száradásig le kell
rögzíteni az építőfára, mert hajlamos eltekeredni.

üdv.:SRY

Szerző:  user_18 [ 2008 szept. 14. - 7:55 ]
Hozzászólás témája: 

Ha már Sry Kolléga által megszólíttattam, tanács a gumi kezelésére:
Ha síkporosan volt tárolva, akkor le kell mosni, és megszárítani. Használat előtt 1/3 -rész ricinus, 2/3-rész glicelin keverékkel nem túl vastagon, de határozottan be kell a kész gumi motor szálait kenni. ( A régi öregek még némi kenőszappant is tesznek a keverékbe, de ez mellőzhető.) Használat után mosószeres langyos vízben a kenőanyagot le kell mosni, és megszárítani. A por száraz guminyalábokat síkporral -lehet bármilyen sok talkumot tartalmazó púder is- be kell porozni, és zárt műanyag tasakban hűvös helyen -ez ne a hűtőszekrény legyen, hanem egy pince, vagy garázs távoli zuga- lehet tárolni. Használat előtt a sorrend fordított. Ez a mosás-szárítás porozás dolog az egyik szépsége a gumimotorozásnak. A szürke ún. laktron gumi ma már kuriózum. Az 1970-es években a magyar ipar leállt a gyártásával, pedig nem is volt rossz. A gumi élettartamának növelése érdekében célszerű mindkét végénél kis csigát alkalmazni. Légcsavar ügyben elérhetőségeimen állok rendelkezésre, de előtte nézegessed a honlapomat, mert hátha ott vannak kérdéseidre válaszok, vagy újabb kérdések születnek.

Szerző:  user_205 [ 2008 szept. 14. - 18:21 ]
Hozzászólás témája: 

Üdvözlet.

Ezek az felbecsülhetetlen értékű információk. Köszönöm.

Tisztelt Gyr néztem a honlapodat, úgy tűnik egyelőre kezdésnek elég az az információ amit ott találtam. Nagyon részletesek a leírások. Meg még találtam ott egyéb finomságokat is.

Tisztel Sry, élek a lehetőséggel. Előre is nagyon köszönöm.

Üdvözlettel Szilárdka.

Szerző:  user_262 [ 2008 szept. 30. - 13:04 ]
Hozzászólás témája:  de hol kapni....

első hozzászólásom itt, szóval hello meg minden...

manapság hol kapható gumimotornak alkalmas gumi? régen minden modellboltban volt, de sokat változott a világ :S légcsavart kaptam, de gumit nem láttam sehol. még van kb 2-3 hetem, hogy beszerezzem, úgyhogy rendelés is szóba jöhet. tanácstalan vagyok *fejvakarás*

Szerző:  user_262 [ 2008 szept. 30. - 13:07 ]
Hozzászólás témája:  légcsavar

GYR légcsavarkészítő módszere megtetszett nekem is, lehet az Igra megy a kukába, és ha sikerül gumit venni, akkor a CO-snak szánt gép is marad gumis, annyira :)




( Nagyon jó irányba probálkozól, nagyon jót lehet repíteni gumissal is!)
Antikos

Szerző:  user_262 [ 2008 okt. 03. - 19:33 ]
Hozzászólás témája: 

kaptam gumimotort !!!! fáy utcai bolt. van mindenféle méretben.
nem akarok dühöngeni, de 1,5 hete egy másik eladótól megkérdezve az 'ááá, külön gumit már régóta sehol sem kapni' választ kaptam. gondoltam rákérdezek az öreg úrnál, és VOILA van mindenféle méretben...

Szerző:  user_262 [ 2008 okt. 10. - 0:29 ]
Hozzászólás témája: 

jobb lesz, ha a gumis kérdéseket ide irkálom, azt hiszem :) Szóval, az alany: 60cm fesztávú P40 makett, a gumimotor kampótávolsága kb 32 centi.
3*1-es gumit vettem, és 200-as piros igra légcsavarja van. kipróbáltam ma pár motorösszeállítást, 2, 4, illetve 6 szállal.
6 szállal nagyon hamar lepörgött, talán 15mp, és kb 300at tudtam beletekerni
4 szállal már 450-500ig elment, ezzel játszottam kicsit, hiába tekertem rá a végén az utolsó 100 menetet, az nagyon hamar lepörgött, és a motoridő mindi 20mp körül maradt...
2 szállal alig 'fújt' valamit, úgy 600ig is fel tudtam tekerni, 30mp körül járt (ez biztos nem lenne jó, nagyon gyenge volt)
a 4 szálat próbáltam pár centivel hosszabban, mint a kampótávolság, és jóval hoszabban is, 1,5 kampóhossz felett. a jóval hosszabb változat érdekes módon nem működött sokkal tovább, bár jóval többet tudtam tekerni bele.
a modell leírásában 8-10 szál 1/8-os lapos gumit írnak, ezért választottam a 3mm-es gumit. 8-10 szálat ki sem próbáltam, valószínűleg ezzel még hamarabb lepörögne... a légcsavarra viszont csak a blokk méreteit adták meg, amiből ki kéne faragni. ebből egy kb 190-es légcsavar jönne ki, ami átmérőben kb stimmel az igrával. viszont a tollai sokkal nagyobbak lennének ennek a tömbösnek (ábra)
Kép

szeretnék csinálni GYR kolléga leírása alapján egy ilyen nagyobb tollú légcsavart, de mivel a csavar formájára semmilyen leírásom nincs, igazából nem tudom, hogyan kezdjek neki :) érdemes egyáltalán, tudom vele lényegesen növelni a motoridőt ? van valahol régi modellezés újság mellékletéből 'gumimotoros légcsavarprofilok' tervrajzom, előkeressem azt? megvan az MRG6 tervrajza, azon is van kétnézeti rajz a légcsavarról, használhatom azt is... de nem tudom, hogy hány fokba állítsam a tollat a közepénél, illetve a végénél...

és... mennyivel legyen hosszabb a gumimotor a kampótávolságnál?

Szerző:  Tamásbá [ 2008 okt. 11. - 12:48 ]
Hozzászólás témája: 

Ha nem tudod kihúzni a motort a felhúzásnál, nem kell hosszabb 400mm-nél.
A hosszú guminyalább csak akkor jöhet számításba, ha orrtőkévvel együtt ki lehet húzni a felhúzásnál.
Ma is és régen is igy csinálják a versenyzők.
Lehet, hogy makett modellnél ez nem megoldható.

( Na most fogsz megsértődni: nehéz lesz egy ilyen modellt nagy teljesítményre késztettni. Próbáld a legmegfelelőbb légcsavart megtalálni és utána repíteni, játszani lehet vele!)

Szerző:  user_262 [ 2008 okt. 11. - 22:59 ]
Hozzászólás témája: 

nem sértődök! ha 20mp akkor 20mp, csak nagy gyakorlatom nincs, és nem értem a 8-10 szálat, soknak tünik. az orra amúgy kihúzható, tudok majd huzatást is állítani, de nekem a 1,5szer hosszabb gumival is alig ment tovább, viszont középidőtől iszonyatosan rázkódott (excentrikusra ugrottak ki a gumin a görcsök)
légcsavarprofilhoz előkerítettem a modellezés tervrajzot, az állásszögekhez jó lesz.
tudom, jobb lenne kimenni versenyre, vagy repítők közé, de repít valaki még ilyen időben, aki látott már ilyet ? :)

Szerző:  user_262 [ 2008 okt. 25. - 17:43 ]
Hozzászólás témája: 

Kép

na már csak a kabin hiányzik, az nyomtatás alatt
ezzel a légcsavarral 4szállal 1 percet is elmegy, de fél perctől inkább csak forog, mint fúj :( 8 szállal lepörög 20mp körül (érzésre húztam fel, amíg 'hagyta' magát, 600/350 ment bele azt hiszem) de megvan a piros igra-s orrtőke is...

ha holnap is jó idő lesz, lehet kipróbáljuk !

Szerző:  sry [ 2008 okt. 25. - 19:44 ]
Hozzászólás témája: 

Ez nagyon csinos lett. Remélem jól is fog repülni.

MÁS

Ezt láttad már?

http://www.youtube.com/watch?v=MgpZON_Hz5o

tegnap reptettük a KOBOLD-ot, arról készül.

üdv.:SRY

Szerző:  user_262 [ 2008 okt. 25. - 22:35 ]
Hozzászólás témája: 

a videót nem, de olvastam 'valahol', hogy koboldoztok - ha ez az a deprongép. anno kismillió hasonló formájú IGRA kittet amortizáltam le így-úgy-amúgy. :) ha így kell repülnie, akkor nem is voltak azok sem olyan csapnivalóak! (vagyis de, de hasonló repülésre némelyik képes volt). egyébként grat hozzájuk!

Szerző:  Tamásbá [ 2008 okt. 26. - 15:46 ]
Hozzászólás témája: 

Ránézésre is jónak tartom és gratulálunk!
Majd tavasszal kijösz gumis versenyre, vagy zárrtérire a Müegyetemre és fognak segíteni a beállításban.

Addig is még sítalpat is lehet rátenni!

Szerző:  user_262 [ 2008 okt. 27. - 1:40 ]
Hozzászólás témája: 

Tamásbának is köszönöm! a tavaszt nem tudom megéli-e a gép, a fiamnak ígértem, így meg kell majd reptetni legalább kicsit. viszont kérdés: még pár apróságot (kipufogó, ágyúcsövek) rá tudok tenni, meg élethű színezést is tud kapni, de alapvetően ilyen kivitelben érdemes CO versenynek nekivágni ugyanezzel CO-s változatban? komolyan kérdem, és nincs sértődés, ha a válasz nem! de akkor azt is 'fun' jelleggel építem, és nem szöszmötölök annyira az apróságokkal. (bár lehet előbb ki kéne tényleg próbálni, hogy vadászrepülő lett-e tényleg, vagy zuhanóbombázó! :) )

Szerző:  Tamásbá [ 2008 okt. 27. - 15:56 ]
Hozzászólás témája: 

Most már " benne vagy " ennek a gépnek az építésébe, igy érdemes CO-t építeni.
Nekem egy tipusból van 7 gépem,mert egy jól kiválasztott repcsi!
Még van ebből három ami nem is repűlt?
A Co-nál is az a lényeg, állásszög - motor le és elhúzatás - súlypont.
Még egy, a tartály függőleges, vagy max 12 fok előre!

Oldal: 7 / 11 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/