SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Topic24 http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=24&t=24 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 11:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
[URL=http://imageshack.us][img][URL=http://imageshack.us][img]http://img182.imageshack.us/img182/8606/billgrandpaplane1lj3.jpg[/img]http://img182.imageshack.us/img182/7611/almp2.jpg[/IMG][/URL][/URL] |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 11:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
[img]http://img228.imageshack.us/img228/8083/doublespiralf1dmotorstihd6.jp[URL=http://imageshack.us][img]http://img205.imageshack.us/img205/895/f04jv0.jpg[/img]g[/IMG][img]http://img168.imageshack.us/img168/1141/kornechukcarbonvphub1br9.j[URL=http://imageshack.us][img]http://img151.imageshack.us/img151/7434/kornechukcarbonvphub2mt0.jpg[/img]pg[/IMG][/URL][/URL] |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 11:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 14:36 ] |
Hozzászólás témája: | Gumimotoros modellek |
Ma teljesen svéd modellező nap van! |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 14:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 15:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 15. - 10:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://img427.imageshack.us/my.php?imag ... oberu1.swf Kellemes ünnepeket, Artur, SRY, Antikos! |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 21. - 11:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Vitán felűl ez az első repülőképes gumimotoros modell! ALPHONSE PÉNAUD 1870 !!! |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 23. - 20:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Antikos! A zárttéri modell légcsavar állító mechanizmusról nincs más nézetből készült fényképed, vagy egy működést magyarázó semetilus rajzod? A közölt képről nem tudom eldönteni, hogy mi mihez képest mozdul el. Egyáltalán azt is csak gondolom, hogy melyik alkatrész hordozza a légcsavart. |
Szerző: | Tamásbá [ 2006 dec. 24. - 8:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sajnos nincs, de szerintem ez már elégé elavúlt, igy a bme honlapról " indorree" segítségét kellene kérned! |
Szerző: | sry [ 2006 dec. 24. - 9:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
gyr írta: Kedves Antikos! A zárttéri modell légcsavar állító mechanizmusról nincs más nézetből készült fényképed, vagy egy működést magyarázó semetilus rajzod? A közölt képről nem tudom eldönteni, hogy mi mihez képest mozdul el. Egyáltalán azt is csak gondolom, hogy melyik alkatrész hordozza a légcsavart. Majd szétnézek az 50-60'-as évek modellező kiadványaiban hátha.... üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2006 dec. 24. - 12:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: Elnézést, hogy belekontárkodom, de tök véletlenül megtaláltam a pontos dátumot: Pénaud 1871. augusztus 18.-án mutatta be gumimotoros modelljét. Idézet: "...Csak 1871 nyarán kezdett újra éledezni az éhező, a háborútól és az ellenforradalomtól meggyötört francia főváros. Munkához látott a párizsi léghajózási társaság is, amikor egy sápadt, húszéves fiatalember bicegett be egyik nap a tanácsterembe. Két mankóját egy szék mellé támasztotta, óvatosan kibontotta a magával hozott csomagot, és egy apró, törékeny modellt emelt ki belőle. A bizottsági tagok csodálkozva néztek egymásra, de még jobban megdöbbentek, amikor a kis szárnyas szerkezet egyszer csak a levegőbe emelkedett, és könnyedén kőrözve körülbelül 40 métert repült a teremben. Alphonse Pénaud ezzel bebizonyította, hogy egy levegőnél nehezebb szerkezet a saját erejéből is képes vízszintes repülésre..." Mindemellett Pénaud úr így lett az első repülőgépmodellező, az első gumimotoros modellező, és az első zárttéri modellező is egyben. Szép teljesítmény, elismerés érte. üdv.: SRY |
Szerző: | user_18 [ 2006 dec. 24. - 17:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Azért érdekelne a légcsavar állító, mert most az év végi hosszú értekezleteken, orvosi és ügyfélszolgálati várókban-hogy jobban teljen az idő- F1-G légcsavar állító mechanikán agyalok. No már most, amit egyszer kitaláltak nem muszáj még egyszer kitalálni. A zárttéri mechanikán úgy látom, hogy vannak olyan megoldások, amik a "nagyokhoz" is átültethetők lennének. Két éve szabadidő eltöltésből "faragtam" egy légcsavar emelkedés állítóval öszekombinált lefutásgátlós orrkúp mechanikát, természetesen golyóscsapágyas kivitelben. Olyan bonyolult, hogy nekem is két hetes bentlakásos tanfolyamra van szükség hogy a működését megértsem. No ennél egyszerűbbet szeretnék. |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 jan. 03. - 9:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |