SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Topic24
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=24&t=24
Oldal: 1 / 2

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 11:15 ]
Hozzászólás témája: 

Sikerűlt néhány fényképet összeollózni zárttéri modellekről, gumimotor megkötéséről, gumimotor felhúzásához javasolt berendezésről a versenyhez szükséges nyomatékmérővel.
Sikerült a légcsavarállító műről fényképet szerezni. Ez a teljesítmény repüléshez szükséges, a gumimotor nyomatékának fügvényében állítja a légcsavar lapátok állásszögét.
Van vitorlázó zárttéri és R/C zárttéri fénykép is.KépKép

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 11:18 ]
Hozzászólás témája: 

Kép[URL=http://imageshack.us][img][URL=http://imageshack.us][img]http://img182.imageshack.us/img182/8606/billgrandpaplane1lj3.jpg[/img]http://img182.imageshack.us/img182/7611/almp2.jpg[/IMG][/URL][/URL]

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 11:24 ]
Hozzászólás témája: 

[img]http://img228.imageshack.us/img228/8083/doublespiralf1dmotorstihd6.jp[URL=http://imageshack.us][img]http://img205.imageshack.us/img205/895/f04jv0.jpg[/img]g[/IMG][img]http://img168.imageshack.us/img168/1141/kornechukcarbonvphub1br9.j[URL=http://imageshack.us][img]http://img151.imageshack.us/img151/7434/kornechukcarbonvphub2mt0.jpg[/img]pg[/IMG][/URL][/URL]

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 11:29 ]
Hozzászólás témája: 

KépKépKépKépKép

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 14:36 ]
Hozzászólás témája:  Gumimotoros modellek

KépKép

Ma teljesen svéd modellező nap van!

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 14:39 ]
Hozzászólás témája: 

Kép

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 13. - 15:03 ]
Hozzászólás témája: 

Kép

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 15. - 10:42 ]
Hozzászólás témája: 

http://img427.imageshack.us/my.php?imag ... oberu1.swf


Kellemes ünnepeket, Artur, SRY, Antikos!

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 21. - 11:02 ]
Hozzászólás témája: 

Kép
Vitán felűl ez az első repülőképes gumimotoros modell!
ALPHONSE PÉNAUD 1870 !!!

Szerző:  user_18 [ 2006 dec. 23. - 20:35 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves Antikos!

A zárttéri modell légcsavar állító mechanizmusról nincs más nézetből készült fényképed, vagy egy működést magyarázó semetilus rajzod? A közölt képről nem tudom eldönteni, hogy mi mihez képest mozdul el. Egyáltalán azt is csak gondolom, hogy melyik alkatrész hordozza a légcsavart.

Szerző:  Tamásbá [ 2006 dec. 24. - 8:42 ]
Hozzászólás témája: 

Sajnos nincs, de szerintem ez már elégé elavúlt, igy a bme honlapról " indorree" segítségét kellene kérned!

Szerző:  sry [ 2006 dec. 24. - 9:42 ]
Hozzászólás témája: 

gyr írta:
Kedves Antikos!
A zárttéri modell légcsavar állító mechanizmusról nincs más nézetből
készült fényképed, vagy egy működést magyarázó semetilus rajzod? A
közölt képről nem tudom eldönteni, hogy mi mihez képest mozdul el.
Egyáltalán azt is csak gondolom, hogy melyik alkatrész hordozza a
légcsavart.


Majd szétnézek az 50-60'-as évek modellező kiadványaiban hátha....

üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2006 dec. 24. - 12:10 ]
Hozzászólás témája: 

antikos írta:
Kép
Vitán felűl ez az első repülőképes gumimotoros modell!
ALPHONSE PÉNAUD 1870 !!!


Elnézést, hogy belekontárkodom, de tök véletlenül megtaláltam a
pontos dátumot: Pénaud 1871. augusztus 18.-án mutatta be
gumimotoros modelljét.

Idézet:
"...Csak 1871 nyarán kezdett újra éledezni az éhező, a háborútól és az
ellenforradalomtól meggyötört francia főváros. Munkához látott a
párizsi léghajózási társaság is, amikor egy sápadt, húszéves fiatalember
bicegett be egyik nap a tanácsterembe. Két mankóját egy szék mellé
támasztotta, óvatosan kibontotta a magával hozott csomagot, és egy
apró, törékeny modellt emelt ki belőle. A bizottsági tagok csodálkozva
néztek egymásra, de még jobban megdöbbentek, amikor a kis szárnyas
szerkezet egyszer csak a levegőbe emelkedett, és könnyedén
kőrözve körülbelül 40 métert repült a teremben.
Alphonse Pénaud ezzel bebizonyította, hogy egy levegőnél nehezebb
szerkezet a saját erejéből is képes vízszintes repülésre..."

Mindemellett Pénaud úr így lett az első repülőgépmodellező, az első
gumimotoros modellező, és az első zárttéri modellező is egyben. Szép
teljesítmény, elismerés érte.

üdv.: SRY

Szerző:  user_18 [ 2006 dec. 24. - 17:29 ]
Hozzászólás témája: 

Azért érdekelne a légcsavar állító, mert most az év végi hosszú értekezleteken, orvosi és ügyfélszolgálati várókban-hogy jobban teljen az idő- F1-G légcsavar állító mechanikán agyalok. No már most, amit egyszer kitaláltak nem muszáj még egyszer kitalálni. A zárttéri mechanikán úgy látom, hogy vannak olyan megoldások, amik a "nagyokhoz" is átültethetők lennének. Két éve szabadidő eltöltésből "faragtam" egy légcsavar emelkedés állítóval öszekombinált lefutásgátlós orrkúp mechanikát, természetesen golyóscsapágyas kivitelben. Olyan bonyolult, hogy nekem is két hetes bentlakásos tanfolyamra van szükség hogy a működését megértsem. No ennél egyszerűbbet szeretnék.

Szerző:  Tamásbá [ 2007 jan. 03. - 9:01 ]
Hozzászólás témája: 

Kép

Oldal: 1 / 2 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/