SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 23. - 20:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 06. - 21:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Drága Géza Bátyám!

Az, hogy élőszóban amikor beszélünk, amikor nincs 3-4 nap az igazi infókat rejtő mondataid között, azt is nehezen várom ki időnként.
De így, azért ez már egy picit nekem már naon nehéz :-)
A csiga pantatallóját! Irgum burgum! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 07. - 14:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Kedves Otakó mester!

Ha lehetek nagyképű, mondanám a hosszú előjáték a jó végkifejlet titka!

Ha lehetek realista, akkor mondanám öregesen már csak erre a tempóra fussa! :P :P


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 07. - 15:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Akkor a nógatásra egy kicsit odébb mozdulok.

Ahhoz, hogy átlássuk teljesen a Wilesco gépek alkatrészeiben rejlő lehetőségeket, át kell tekintenünk a termékpalettát, illetve annak főbb műszaki specifikációit. A www.wilesco.de oldalon készítettem egy screenshootot. Ezen 24 különféle gép adatait találjuk meg. Számunkra most csak a "löket - furat" az érdekes. A táblázatban kis vonallal megjelöltem, 15 darab géptípus egyaránt 16 x 9 -es cilinderrel van szerelve! További 6 gép pedig 16 x 13-as cilinderrel, ezeket kis körrel jelöltem.

Kép

Hogyan fordíthatjuk ezt a javunkra? A folytatásban elmondom...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 07. - 15:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Ott hagytam abba, hogy 15 olyan típusú gép van, aminek cilindere alkalmas a számunkra. Miért lehet ez jó nekünk?

Abban az esetben, ha nem új gép beszerzésén gondolkodunk! Mondjuk megelégszünk olyan használt, esetleg hiányos géppel, amelynek a cilindere vagy annak főegysége jó! Nos ez esetben az egyik cilinderünk lehet egy D10-es gépé, a másik egy D52-es gépé! Természetesen olyan aprósággal számolhatunk, hogy a vékony lemez hajtókar 5mm-el hosszabb, de annak megigazítása nem lehet akadály.

Minden topicba, ha Manópapa megszólal, mindig rávilágít olyan dolgokra amik ugyan nem betű szerint a topic szövegébe valók, de a témájába illők:

Manópapa írta:
A gondom inkább az, hogy ehhez a kiszolgáló eszközök ára is hozzá jön még, mint például irányváltó, kazán.
Üdv Szilveszter :D


Nos akkor újabb konkrét lépések. Ott hagytuk félbe a beszerzésünket, hogy új alkatrészek estében 29 000 Ft illetve 24 000Ft.

Nézzünk akkor két használt gép beszerzését a www.ebay.de - ről. Az első egy D52-es gép, aminek hiányzik a tolattyú-szeleprúdja.

Kép
Kép
Kép

A hiányzó alkatrész egy kb 4€ értékü kis alkatrész, vagy rézpálcából legyártható.

Ez az egész, postaköltséggel együtt volt 44€

De mivel kell még egy henger, lett véve hozzá egy D10-es aggregát.

Kép

Ez az egész, postaköltséggel együtt volt 34€

Ez eddig összesen 78€, azaz kb. 21 000Ft!

Ugyan irányváltónk nincsen, de lett plusszba 2db lendkerekünk, tartóbakjaink, egy kazánkezdeményünk!! Ezért a pénzért nem olyan rossz eredmény?

Folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: LMG
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 07. - 18:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

elmaradtam egy kicsit most sikerült a lemaradást pótolni , örömmel látom , hogy megindult a téma , gratulálok így tovább , külön köszönet a táblázatért.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 09. - 6:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Tekintettel arra, hogy a Wilesco gépek a megszokott csuszkás oldalvezérléstől eltérő megoldást használnak, mindenképp ismernünk kell ennek müködését. A vezérlést egy rúd látja el, amibe hornyokat készítettek, a hengerfej megoldásánál látszik, hogy mind az alsó hengerfél, mind a felső hengerfél két-két "gőznyílással" rendelkezik.

A kép elemeinek megnevezése

Cylinder - henger
Piston - dugattyú
Push rod - tolórúd
Push rod housing - tolórúd ház, szelepház


Kép

A gőz a dugattyú bal oldalára kerül, miközben tolja a dugattyút jobbra (kék vonal). Ugyanakkor a gőzt az előző munkaütemből, a másik kivezetés felé irányítják az oldalszelepen, kikerül a szabadba, munkáját elvégezte (zöld vonal).

Kép

Mielőtt a dugattyú eléri az útja végét a jobboldalon, az oldalszelep elvágja a gőzt útját. Ez az a pont, ahol a hajtókar a holtpont - "dead-centre" - állásba kerül, a lendkerék segítségével továbblendül.

Kép

Az oldalszelep tovább mozog jobb felé, és kinyitja a bevezető nyílást, hogy a gőz a dugattyú jobb oldalára kerülhessen. Közben a dugattyú bal oldaláról a gőz a szabadba távozik. És a ciklus így ismétlődik.

A képeken jól látszik a technikai megoldás lényege a henger 2x2 gőzbevezető nyílása, a tolórúd (oldalszelep) szegmentálása, és a szelepház oldalt lévő egyik gőz be-ki vezető nyílása valamint a kétfelé ágazó másik gőz be-ki vezető nyílása.

Bár a rajzon az adott nyílás mindig vagy bevezető vagy kivezető, egy irányváltó segítségével ez felcserélhető, és így a gép forgásirányt tud váltani. Ezért írtam következetesen be-ki vezető nyílásról.

Folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 10. - 7:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez egy klasszikus körtolattyús vezérlés, csak a szerkezetet gyártástechnológiai, és a későbbi "üzemeltetési környezet" szempontjait figyelembe véve ötletesen leegyszerűsítették


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 10. - 8:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia!

Jól látod mindkét dolgot. Azt is, hogy egy klasszikus körtolattyús vezérlésről van szó, és azt is hogy jelentősen leegyszerűsítették. Ennek ellenére ez nem ment az üzemeltetés illetve a tartósság rovására, a 30 éve gyártott modellek a mai napig "vie neu", mint az új, címkével kerülnek csereberére. De ilyen konstrukciójú gépekből több, még a háború előtt gyártott is működőképesen kerül elő.

Bár egy klasszikus megoldásról van szó, nem gyakran találkozunk vele az internetről letölthető vagy ott bemutatott gépek között! Én talán ha egy ilyen tolattyús rajzot és egy kittként kapható gépet láttam hasonló megoldással.

Kép


Kapóra jött Gyr hozzászólása, mert így feltehettem ezt a képet. Ha még emlékeztek az egyik tolattyú és mozgató karja hiányzik a megvásárolt használt gépeknél. Ott utaltam is rá, hogy ez a lemez alkatrész különösebb gépi háttér nélkül legyártható. Valójában azért az alkatrészt kireszelgetni időbe telik. A fenti képen viszont jól megfigyelhető, hogy egy meghajlított rúd, és az excenterhez csatlakozó elem elkészítésével ez kiváltható.

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: L M G
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 10. - 8:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
máv275 írta:
Tiszteletem,

várom a mielőbbi folytatást annál inkább mivel Wilesco hengerekkel építem a leendő gőzmozdonyomat (D22 tipussal).
Eredeti az ötlet , remélem sok tétovázó kap kedvet az ötlet felhasználásához.

Üdv. máv275 :)


Üdv!

A topic nemcsak a Wilesco alkatrészek felhasználását tűri meg magában :lol: :lol: , bár én azt fogom részletezni. A vonatépítők kedvében járva, egy európai cég által gyártott, vonatba építhető alkarészek bemutatása:

Kép

Kép


Az oldalukon és a katalógusukban még sok érdekesség található.

folyt köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re. Zylinder Paar
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 10. - 21:16 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

köszönöm a mozdonyosok nevében is a figyelmet , ismerős a R...er cég , azért néha nem árt az emlékeztetés.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 19:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy kicsit reszletezed a Wilwsco gepek iranyvaltasat? Elso pillantasra egyszeru mint az oszcilacios gepeknel, a ki es benveztes cserejevel, de van itt meg egy valami "slip excentric" kent emlegetett alkatresz, amitol ez az egesz mukodik....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 14. - 5:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
gyula írta:
Egy kicsit reszletezed a Wilwsco gepek iranyvaltasat? Elso pillantasra egyszeru mint az oszcilacios gepeknel, a ki es benveztes cserejevel, de van itt meg egy valami "slip excentric" kent emlegetett alkatresz, amitol ez az egesz mukodik....


Szia Gyula!

Megadnád nekem milyen szövegkörnyezetben olvastál erről? Valóban van ilyen hogy "slip excentric", pl. itt:

http://www.roundhouse-eng.com/ss04.htm

de esetünkben nem erről van szó.

Az általam preferált megoldás valóban egyszerű "port exchange", mint az oszcillációs gépeknél. De pl. ilyet használ az Anton gépek egy része is:

Kép

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 14. - 7:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv.
Probálkoztam én is a témával. Az eredmény látható az RC Modell forumon(teljesgőzzel előre 37old FIVILL)
Vettem használtan, EBAY-in a látható módon átalakítottam, megvan a kazán, az alpkeret fogaskerékkel stb. csak a gáztartály hiányzik. ill nem működőképes. Félretettem, mert nagyobb kategóriában kezdtem bele.
Ha valakit érdekel baráti áron átadnám az összes cuccal együtt. Cím:Százhalombatta.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 14. - 12:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Valamelyik angol nyelvu forumon olvastam, persze amikor keresem, akkor nem talalom :oops:
Arra emlekszem, hogy ennek az alkatresznek a kepe volt felteve hozza:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 14. - 13:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
[quote="öreg"]Üdv.
Probálkoztam én is a témával. Az eredmény látható az RC Modell forumon(teljesgőzzel előre 37old FIVILL)
A cucc Manópapáé


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség