SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 okt. 02. - 11:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 14. - 20:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 15. - 7:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Erröl a gözmozdonyképröl jutott eszembe valami.
Láttam erröl az esetröl egy dokumentumfilmet. A XIX században amerikában egy vállalkozó kitalált hogy nagy szenzációt kellt a népnek, azok csödülnek oda megnézni, ö meg szedi be a pénzt.
Szóval azt találta ki hogy két mozdony megindul egymás felé, felgyorsulva, teljes gözzel, persze a masiniszták majd kiugranak a fülkéböl és a két mozdony összecsapodik a nép meg nézi.
Jó ötlet igaz?
Még azon is fogadtak hogy a két mozdony felágaskodik majd mint két szarvas.
Valami rengeteg sokan csödültek össze. A két masiniszta ki is ugrott és ök voltak a szerencsések.
NAGY BUMMM
mind a két kazán felrobbant, a fényképezö embert meg még jópárat eltalálta valami röpülö vasdarab, a szemtanuk mondták hogy ugy estek az égböl a vasdarabok mint a jégesö. Hallottatok erröl az esetröl?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 15. - 12:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Erről az esetről nem hallottam, de jó nagy egy ökör lehetett aki ezt
kitalálta meg megcsinálta. Fiatal lány koromban a nyári szünetekben egy
vegyiüzemben voltam TMK-s. Ott aztán volt kazán bőven, meg gőzgép
is. Főleg a pincében meg a fal mögött kidobva öreg rozsdás masinák,
nagyon jól szórakoztam ezekkel. Na itt láttam egyszer-kétszer mire képes
a gőz ereje. Én nem mernék játszani ezzel. Azért is vannak a gépeimben
vastagfalú gépkocsi fékcsövek gőzvezeték-ként, az biztosan nem fog
szétmenni.
Egyszer egy hibás csőkötést szétvágott a túlhevített szárazgőz. Előtte
mászott le a létráról a kolléga aki szerelte. Az alulétrát csak a gőzsugár
érte, szilád anyag nem. A létra elrepült vagy 15-20 méterre és úgy
meghajlott mint a patkó, és akkor még ez csak egy üzemvezeték volt
nem a kazán.....a gőz nem játék nagon veszélyes tud lenni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 20. - 11:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem tudom, szoktatok-e a magyar e-bay-en, a vaterán járni.
Árulnak itt is mindent, gőzgépet is.
Ha a családunk még nem döntött, mit vegyen nekünk, akkor egy remek ajánlat található itt: http://www.vatera.hu/gozgep_16436540.html

(én kezdtem vele példálózni otthon, de a párom reakcióit látván és hallván hamar abbahagytam...)

Üdv / ZF


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 20. - 12:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KépKép
Ez különben csodálatos, csak nem férne be a konyhába!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 20. - 14:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ez a jó kis gőzlokomobil már régebben fenn van a Vatera-n, többször
megcsodáltam. Igen jó állapotban van. Szakember szerint még
kazábárcát is ki lehetne rá váltani azaz üzembe lehetne helyezni.
Próbáltam édesapám rábeszélni, hogy közösen vegyük meg, mert
nekem nagyon tetszik, neki meg jól jönne a gazdaságban egy ilyen
erőgép , de sajna az ára elég elrettentő, azonkívül még igen sokba
kerülne a rendbehozatala is.

Felhívtam különböző szervek (Mazőgazdasági Múzeum, Technikai
Gyűjtemény, Közlekedési Múzeum) figyelmét a berendezésre, de ahogy
látom nem kapkodnak érte. Kíváncsian várom mi lesz a sorsa. Végül
is jó, hogy ilyen drága, legalább nem haszonvasba viszik el.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 21. - 10:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Békés és örömteli Karácsonyt, valamint gőzben/szélben/nitróban/termikben (nem kívánt törlendő) gazdag új évet kívánok minden fórumtársnak!

Üdvözlettel / ZF

KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 19:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Érdekes adatokat találtam a különböző kazánok gőztermelésének összehasonlítására a vízállásmutatónál már idézett Jalsoviczky könyvben. A táblázat a termelt gőzmennyiséget óránként és tűzfelület négyzetméterenként adja meg:

Egyszerű hengerkazán 10-15 kg
Állókazán 12-18 kg
Fűtőcsöves kazánok 12-16 kg
Galloway-kazán 15-18 kg
Forralócsöves kazánok 10-16 kg
Lokomotívkazán 30-60 kg
Hajókazán 20-30 kg

Ahogy az adatokból kiderül, a Sry barátunk által javasolt Galloway kazán bizony nagyon jó választás, ez az egyik legjobb hatásfokú a kisnyomású, túlhevítővel nem rendelkező kazánok között. Annak, hogy nem használták sokkal elterjedtebben, a bonyolultabb gyártástechnológia mellett egy másik egyszerű oka is volt: a széntüzelés idejében a füstcsövek tisztítása, koromtalanítása nem volt egyszerű feladat ennél a kazántípusnál a keresztben betett forralócsövek miatt. Spiritusz vagy PB fűtésnél viszont mi sokkal jobb helyzetben vagyunk... :)

BUÉK és üdv / ZF


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 30. - 22:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gözkazánom nincs de holnap éjel én is spiritusszal fogok fütteni a biztoság kedvéért. :P
Mindenkinek Boldog Új Évet kivánok
Péter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 01. - 14:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csak óvatosan a spiritusszal, nehogy kazánrobbanás legyen a vége! :lol:
(habár utoljára pont Stockholmban láttam gőzgépet működésben, két őrült viking mutogatta a Sergelstorg-nál, határozottan értékelték, hogy vagy egy órát boldogítottam őket).

Apropó, kazánrobbanás... Általában mindenki úgy tudja, hogy a Titanic katasztrófája volt a legtöbb áldozatot követelő hajóbaleset, de ez - sajnos - nem igaz.

Ez a "megtisztelő" cím az 1865. április 27-én a Mississippin elsüllyedt Sultana hajót illeti. Az eredetileg 376 utas számára épült hajón kb. 2300 ember tartózkodott (többségében a déliek fogságából hazatérő északi katona - az amerikai polgárháború legutolsó napjaiban vagyunk), amikor a nemrég hibásan javított kazán felrobbant.

Kép

Az áldozatok száma hozzávetőleg 1700 volt, de a túlélők közül is további 200 halt meg az égési sérülések következtében...........


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 04. - 15:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért jó hír, hogy érdeklődésünk nem egy technikailag túlhaladott szinten levő szerkentyű felé irányul... :)

Az angoloknál fut jelenleg egy project, ami a XXI. század gőzmozdonyát készül megalkotni, a mai követelményeknek megfelelően. Így pl. 180 km/órás óránkénti utazósebesség, 2535 LE teljesítmény, minimális víz- és tüzelőanyagfogyasztás, lehető legkevesebb karbantartásigény, stb.

További részletek: http://www.5at.co.uk/

Lehet, hogy ismét megjelennek a füstparipák a síneken?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 04. - 19:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 05. - 21:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem tudok angolul, ezért ZF kolléga által ajánlott, a XXI.század gőzmozdonyáról szóló honlapnak inkább csak a képi anyagát néztem meg. Annyit tudni kell, hogy már az 1980-as években az USA-ban megfogalmazódott a kor színvonalán álló gőzmozdony kifejlesztése. De ha még távolabb megyünk vissza az időben, akkor az 1940-es évek végén, 1950-es évek elején -amikor a gőzmozdony még vetélytársa volt a dízelvontatásnak- kifejlesztettek olyan megoldásokat, amelyek a ma gőzmozdonyán 1:1-ben alkalmazhatók lennének. Az egyik fő megoldandó probléma a környezetszennyezés csökkentése. Erre kitalálták -szerencsére csak elvben- az atom máglyával fűtött kazánt. E témakörben a Szovjetunióban az 1950-es években jelentős kutatásokat végeztek, de a projekttől a hadi fejlesztések, és az űrkutatás elvitte a forrásokat.No meg olcsóbb is volt pl. a magyar MAVAG-ban gyártatott hagyományos üzemű jóvátételi gőzmozdonyok százaival üzemelni, mert hogy ez semmibe sem került. No de el lehet a hagyományos fűtőanyagot is környezetbarátabb módon jó hatásfokkal fűteni. A múlt század utolsó éveiben első sorban a szén tüzelésű kazánban gondolkodtak, ahol a szilárd tüzelőanyagot osztott égéstérben elgázosítják, és a gáz égése termeli a hőenergiát, és tartja fenn az elgázosítás folyamatát. Valahogy úgy, mint a háztartási méretekben már nálunk is kapható igen jó hatásfokú faelgázosító kazánok teszik. Ez nem fantazmagória, mert Argentínában majdnem az ezredfordulóig -de talán még ma is ?- üzemelnek ilyen égési eljárást hasznosító gőzmozdonyok.Csak egy olyan ország -vagy társaság- jelentkezésére lenne szükség, ahol fantáziát látnának a szerkezetben. Erre a harmadik világ fejlettebb országaiban lehet esély, ahol nagy tömegek, nagy távolságra történő szállítására van igény, és a víz dolgában is szűkében állnak. A modern gőzmozdony nem pöfögné ki a fáradt gőzt, hanem kondenzálná. Gyakorlatilag minden megoldás az emberiség rendelkezésére áll, csak össze kellene rakni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 07. - 20:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy nagyon szép gőzgépmodell gyűjtemény látható a http://johno.myiglou.com/steamgeneral.html oldalon. Jól jöhet, ha valakinek a kezébe kerül egy hasonló, restaurálandó darab... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 12. - 22:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok! Új vagyok még itt a fórumon.Elkezdtem megépíteni az LH502M nevű gőzgépet és azt szeretném megkérdezni hogy hol lehet beszerezni a 9*9mm-es rézrudat(gépváz) a rézcsövet(10mm átm.)és a bele való aluminium dugattyút :?: /válaszotokat nagyon megköszönném/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség