SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Put-put boat http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=25&t=55 |
Oldal: 3 / 3 |
Szerző: | user_595 [ 2010 máj. 13. - 13:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Maximálisan egyetértek veled Manópapa. Természetesen én is úgy gondoltam, hogy először csak egy egyszerűbb, egy motoros hajót építek, hogy tapasztalatokat gyűjtsek. Majd ha konyítok a dologhoz valamit, akkor belevágok a "V6"-ba. A hangját tekintve nem az a célom, hogy hangos legyen, hanem hogy dörmögjön. Nekem nagyon tetszik, hogy ennyire hasonlít egy robbanómotor hangjához. Ennek például nagyon jó hangja van: http://www.youtube.com/watch?v=AClUJPs6 ... re=related Mint egy köhögő diesel. |
Szerző: | sry [ 2012 jan. 21. - 21:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Majd 2 év telt el, hogy ebben a topicban új hozzászólás született! Én úgy vagyok vele, hogy ha egy modellt egyszer megépítettem az nem azt jelenti, hogy ezzel le is van tudva a dolog, sőt ha új, jobb ötletem támad, vagy ügyes megoldást látok valahol, akkor előszedem a "régi lemezt" leporolom és újra elkészítem, javítom, faragom az eredeti elképzelést. Hát most ezzel a mini gőzhajóval is így jártam Az eredeti Pop-Pop motoros hajó egy kicsit túl volt bonyolítva, mert mindenképpen membrános motort szerettem volna, és akkor jobb nem jutott eszembe. Na de eltelt kis idő, halmozódtak az élmények, megfigyelések és íme: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/17470503 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/17470506 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/17470509 Na mi látható a képeken? hát egy sörösdoboz, két tollbetét és egy kis zsineg merthogy ebből épül fel a membrános Pot-Pot motor. A Modellező Szakkörös "gyerekeim" következő hajója nagy valószínűséggel egy ilyen mini "gőzhajó" lesz Már csak egy hajótestet kellene fabrikálni hozzá, de az is lehet, hogy konzervdoboz lesz a megoldás a végén. Az olajégőt már ki is próbáltam: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/17470522 Jól és stabilan működik. Ennek az a trükkje, hogy mivel gyerekek lesznek az üzemeltetők nem könnyen gyulladó, tűzveszélyes alkohollal, vagy petróleummal működik, hanem normál háztartási napraforgó étolajjal. Elég nehéz meggyújtani, de pont ezért ha felborul, vagy valami gond van nem lesz "tűzvész", csak étolajosak leszünk tőle folyt. köv..... Üdv.: SRY |
Szerző: | user_226 [ 2012 jan. 23. - 9:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Mester! Jó az ötlet a fűtésre. Kérdés, hogy mennyire kormol, és mennyire forrósodik át az olaj egy hosszabb üzemeltetés során. Nekem mingyán megfordult egy-két további ötlet a fejemben erről a fűtési módról. |
Szerző: | sry [ 2012 jan. 28. - 17:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
otako írta: Szia Mester! Jó az ötlet a fűtésre. Kérdés, hogy mennyire kormol, és mennyire forrósodik át az olaj egy hosszabb üzemeltetés során. Nekem mingyán megfordult egy-két további ötlet a fejemben erről a fűtési módról. Üdv! Kormolni kormol, mint minden szervesolaj égőfej, de ha elég magasan van a lángmag felett a kazán alja akkor nem vészes. Az olaj egyáltalán nem melegszik át, nem kezd el gerjedni mint az alkoholos égő. Meglapően stabilan ég, és nagyon tartósan, a sűrű étolaj sokkal kevésbé fogy mint az illékony alkohol, és természetesen nem is párolog. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 jan. 28. - 17:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Nem feledkeztem meg erről a kis ketyeréről, csak sok a munka a munkahelyemen, meg a modellező műhelyben is határidős építés folyik, így kicsit háttérbe szorultak a passzióból művelt dolgaim. Az előrelépés: A szerkezet egyszerűség ellenére megvannak a maga sunyi trükkjei, hogy mikor megy, meddig megy, és miért megy egyáltalán. Végül is össze-vissza berheltem, barkácsoltam a gépet, majd arra jutottam, hogy ez egy több összetevős egyensúlyi rendszer. Van egyszer a bevitt hőmennyiség, van a tartályban lévő víz és gőz elegye, van a hőveszteség és van a csöveken át a vízzel távozó hőmennyiség. Ha a bevitt hő és a veszteséges+csövön távoző hő egyensúlyban van akkor megy a gép. Ha a bevitt hő kevesebb akkor meg se moccan, ha több akkor meg a tartályban "maradó" hőmennyiség túlforralja a kazánvizet és lefúj a kazán. A lefújás után hirtelen nagy mennyiségű hidegvizet szív fel, ettől leáll és ugyanaz a folyamat indul el, mint indításkor. Az első verziónál volt egy konstrukciós hiba is, és vagy a hiba miat "kifújt" a kazán, vagy ez a túlforralás történt és azért állt le, ráadásul a két jelenség tök ugyanúgy néz ki, ugyanaz a hatása, így nem lehetett megkülönböztetni őket (minden gépész rémálma két eltérő okú, de ugyanazt az anomáliát produkáló hibajeneség egy szerkezetben ) Az egyensúlyi helyzet tisztán a fűtés mértékétől, a kipufogó csövek hosszától és átmérőjjétől függ. A tartályban lévő vízmennyiség csak az indulásnál számít, mert a fűtés megkezdését követően a tartályt és a benne lévő vízmennyiséget is fel kell fűteni forráspontig. Ha nagy a tartály és sok benne a víz akkor ez sokáig tart. A gyári membrántartályok ezért olyan laposak, hogy ne legyen bennük sok víz. Végül is bármilyen szerkezeti kialakítású "gépnél" a fűtési teljesítmény változtatásával el lehet érni, hogy stabilan működjön. A fűtés mértékét sokkal könyebb variálni mint a kipufogó csövek hosszát és/vagy átmérőjét. Mindezeket figyelembevéve sikerült tartósan és stabilan működő gépet készíteni. Jó pár percig zakatolt, majd elkezdett lassulni és végül megállt, ennek oka a tartály aljára rakódott korom volt, ami leszigetelte a tartályt és a hőáram egyensulya felborult (lecsökkent a bevitt hő). A lényeg, hogy a lefektetett elvnek, vélelmezett fizikai folyamatnak megfelelően működött a gép, ami nagyon jó hír mert most már "belelátok" a veséjébe, mindíg tudom mikor, mit, miért csinál. A működő gépről inkább nem teszek fel fotót, mert a sok átforrasztás, átalakítás miatt igen rusnya egy darab, de a méreteit levéve építek egy újat és azt megosztom veletek, rajzban és fotóban is. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 feb. 25. - 22:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy kis kedvcsináló a géphez: http://www.youtube.com/watch?v=LNnmt1Ws ... e=youtu.be Végre stabilan és jól működik Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 aug. 12. - 21:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Közeledik a nyárbúcsúztató, és a modellező bemutatókra, hajós járékokra, modellező-szakköri tagok toborzására készülve felújjítottam a kis pu-put boat-ot. Na de nem merült ki a hajóval való foglalkozás egy egyszerű szépségtapaszolásban, hanem elvégeztem rajta néhány módosítást is. "PÖFI" (merthogy ez lett a neve időközben) kapott egy szép új fényezést. Alul piros, felül fekete, akár a nagytestvérei az igazi gőzhajók. A fekete részek hőálló festékkel készültek. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/19147248 A hajótest maradt a régi makrélakonzerv-doboz. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/19147291 Lényeges változtatás, hogy kiépítettem a kazánt, és lecseréltem a membránját. A régi membrán hajlamos volt elválni az üzem során a kazántesttől. Hiába volt 4-5 mm átfedés a membrán és a kazán pereme között a rezonancia miatt egy idő után elváltak egymástól. Az új membrán már más technikával készül, és vissza ven hajtogatva, peremezve a kazántestre (talán látszik is ez a képen) és úgy van felforrasztva. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/19147311 A hajócska kapott egy kormánylapátot is. ez lágyacélból készült és csak a tathoz van hozzáforrasztva, így könnyen beállítható szép nagy kőrözésre a hajó (vagy akár egyenes menetre is). Így megszépülve, műszakilag tökéletesítve várja "PÖFI" a fiatal modellező jelöltek rohamát, hiszen ez lesz az egyik modell 2012-2013-as tanévben amit építeni fognak. Üdv.: SRY |
Oldal: 3 / 3 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |