SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 07. - 17:01

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 21:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Jók ezek az alkatrészek, és még az ár is baráti.
Ami kifejezetten tetszik, az az irányváltó, bár a furatkiosztása nem világos.

Temesvár gépéhez sajnos elég sok átalakításra lenne szükség, de más hajó gépének tényleg egy jó rendszert lehet összerakni belőlük.
Mire gondolok.
TEMESVÁR farlapátkerék átmérője miatt a teljes hajtó és tolattyú rudazatot hosszabbra kellene venni, ami kellő gépmunka nélkül nem biztos hogy sikeres vállalkozás.
Egy oldal lapátkerekes, vagy hajócsavaros rendszerhez viszont tökéletes.
A rudazat meghosszabbítása csak az egyik dolog.
A nagyobbik gond, a lendkerék.
Annál a rendszernél, amit én a TEMESVÁR hajtásához gondoltam, a hajtókar a munkahenger mindkét végén átmegy.
Az egyik végén a lapátkerék hajtása, a másik végén a lendkerék van.
A tolattyú rudazata értelem szerűen csak a lapátkeréki oldalon van, ami a meghajtás jellegéből, és látványából adódik.
Az egyetlen buktató, a szerelhetőség, de ennek is megtaláltam a megoldását.
Furcsa módon, persze ez nálam már megszokott, az építést a végénél kezdtem el, vagyis a lapátkerékkel.
Ha összeáll a teljes baldachin és karzat, akkor lehet méretezni a hajtókart és a tolattyú rudazatot.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 03. - 7:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Szervusz Géza :D

Ami kifejezetten tetszik, az az irányváltó, bár a furatkiosztása nem világos.

Üdv Szilveszter :D


Szia!

Megpróbálok axonometriát skiccelni.

Kép

Kb. 15x15 ös négyzetanyagból elkészíthető. Ami a poénos: megfelelő geometriával, a kivezető furatok méretének és távolságának megváltoztatásával direktben felhasználható egy kéthengeres oszcillációs gép irányváltására külön csövezés nélkül.

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 03. - 7:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Szervusz Géza :D

Temesvár gépéhez sajnos elég sok átalakításra lenne szükség, de más hajó gépének tényleg egy jó rendszert lehet összerakni belőlük.

Üdv Szilveszter :D


Szia!

Lehet. hogy ennek a Temesvár topicban lenne a helye, de hátha érdekli a farlapátkerekes hajót építőket úgy általában is. A helyzet nem annyira sötét mint felvázoltad. Szerintem ez a gép alkalmas a Temesvárhoz - bár én sem ezt tervezem hozzá.

A megoldás egy kettős kulisszás hajtás. A tényleges hajtórudak a meglévő tengelyt hajtják, amin a lendkerék is van. Erről egy "másodlagos" rudazat megy hátra a lapátkerékre. Képzeld el, mintha egy többtengelyes gőzmozdony lene. Az első tengelyen lévő kereket hajtja "direktben" a dugattyú hajtókarja, a többit az arról továbbmenő hajtókar. Ráadásul a fordulatszám csökkentés miatt úgyis kell egy fogaskerék áttétel - ami páros kerékszám esetében minimum forgásirányváltást eredményez - és így a nagy kerék oldaláról megoldható az erőátvitel.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 03. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Erre az áttételezésre már gondoltam én is, mert így a gép akár középre is kerülhetne, csak az a gondom vele, hogy nálam a kormányszerkezet miatt szükség van a hajó középső részére a csigák miatt.
Ha lemondanék a működő kormánykerékről, akkor ez nem lenne gond, de ha már lúd ... :D

Egyelőre az irányváltáson agyalok, mert az én rendszerem annyira minimális kiépítettségű, hogy ez még nem teljesen világos.
Erre a minimalizálásra viszont pont a géppark hiánya vitt rá.
Ha összeáll a kép, akkor viszont bárki egy kis forrasztó gyakorlattal képes lesz gőzgépet csinálni házilag. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 03. - 8:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Szervusz Géza :D

Egyelőre az irányváltáson agyalok, mert az én rendszerem annyira minimális kiépítettségű, hogy ez még nem teljesen világos.

Üdv Szilveszter :D


Szia!

Ehhez fúró - dörzsár - és tűreszelő kell. Hornyolt rúd, egy megfelelően furatolt tömbbben.

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 03. - 9:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Félreértettél.
A gép kialakítása olyan, hogy állandó egy irányú forgásra képes, de arra biztonságosan.
Ahhoz, hogy az irányváltás megoldódjon, érdekes módon, két tolattyúra lenne szükség.
A kivitelezésével nincs is baj, ráadásul elegáns is, csak nagyon pontosan kell fúrni, ami minimum oszlopos fúrógépet igényel.
Jelenleg azom sincs. :D

A jövőhéten erőt veszek magamon, és megrajzolom a gépet hogy értsd miről van szó.
A rendszer alapjaiban is annyira jó, hogy iskolai demonstrációs gépnek is tökéletes.
Az egyetlen hiányossága a forgásirány változtatás, de oda nem is kell.
Ha két egymástól független gőzbevezetést építek hozzá külön külön tolattyúval, akkor viszont ez megoldódik.
(irányváltóm van, az nem okoz gondot)

Üdv Szilveszter
:D

u.i: Ha már nem csak a gépészeti részről beszélünk, akkor kell áttérni a TEMESVÁR topikba :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 03. - 22:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tanácsot kérek hozzáértőktől: Vörösrezet szeretnék fúrni, és valószínúleg nyúlik, kenődik az anyag, roppant nehezen tudok vele haladni. 9 mm-es lyukat fúrnék. Próbáltam hóval hűteni, éleztem a fúrót, de nem igazán halad. Megragad a fúró, nem fog, stb. Mit javasol a szakma, milyen fordulattal kell fúrni, vagy van-e valamilyen speciális fúróélezés, milyen szögben kell megköszörülni? Köszönöm a segítséget.
(Egy gőzgép hengert kezdtem el.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 03. - 22:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Lehet hogy nem a legszerencsésebb választás a vörösréz, főleg ha nagyon tiszta.
Kenésre a petróleum megfelelő.
Az ilyen nagyon lágy fémeknél nem annyira a hűtés a fontos, mint inkább a kenés hogy ne ragadjon.
Végső esetben finom olaj is jó, de a petróleum hűt is. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 7:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Embrasz!

Esetleg egy próbát ez a lötty is megér: http://www.claudiart.hu/?base=products&id=76


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 9:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a gyors segítséget. A vörösrezet azért használom, mert vagy 20 éve kaptam egy pár darab 1 cm vastag hulladék lapot, és mindig csak rakosgattam, hogy majd jó lesz valamire.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 18:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hallgatok az okosabbra, a vörösrezet feladom. Nem elég, hogy kín vele dolgozni, hanem még a méretek is elmennek. Ha kifúrok benne egy ötös lyukat, ha bele akarom rakni a tengelyt, a lyuk összemegy 4,8-ra. Most azt kiszámolgatni, hogy hányassal fúrjam, hogy jó legyen, és majd működés közben ha felhevül, mennyire megy el a méret, ahhoz nekem nincs sem tálentumom, sem türelmem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 19:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Embrasz írta:
Hallgatok az okosabbra, a vörösrezet feladom. Nem elég, hogy kín vele dolgozni, hanem még a méretek is elmennek. Ha kifúrok benne egy ötös lyukat, ha bele akarom rakni a tengelyt, a lyuk összemegy 4,8-ra. Most azt kiszámolgatni, hogy hányassal fúrjam, hogy jó legyen, és majd működés közben ha felhevül, mennyire megy el a méret, ahhoz nekem nincs sem tálentumom, sem türelmem.


Ez egy jó döntés :D
Lehet vörösrézből is dolgozni, de méretpontos furatot, csak dörzsárral.
A másik rákfenéje a dolognak, hogy hiába polírozza fel az ember, megfelelő kenés nélkül, hamar összerágódnak a felületek.
Persze, már maga a polírozás sem egyszerű művelet. :D
Gőzgépeknek a legideálisabb anyag, a sárgaréz, abból is a keményebb fajták.
Lehet használni más "kemény" fémet is, például acélt, vagy öntöttvasat sárgaréz vagy bronz perselyekkel, de ez inkább a nagyobb méretű gépeknél jó, mert az anyag ára ... :oops:
Azoknál a kis gépeknél, amik itt előfordulnak, a sárgaréz vagy bronz ára még nem perdöntő, inkább a beszerezhetősége az. :)

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 23:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gőzgépesek figyelmébe :lol: http://www.vatera.hu/gozgepek_jalsoviczky_geza_162473540.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 05. - 8:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
licitáltunk :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 05. - 9:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
otako írta:
licitáltunk :-)


Mint, hogy a hajós topicban már írtam, kifejezetten jó megoldásnak
tartom, hogy máshol is az itteni fórumbéli nicknevet használjátok! Így
most nem licitáltam rád :D :D :D :D Csak mérgelődtem magamon,
hogy lassú voltam. :evil: :evil: :evil:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség