Szervusz Géza
Jók ezek az alkatrészek, és még az ár is baráti.
Ami kifejezetten tetszik, az az irányváltó, bár a furatkiosztása nem világos.
Temesvár gépéhez sajnos elég sok átalakításra lenne szükség, de más hajó gépének tényleg egy jó rendszert lehet összerakni belőlük.
Mire gondolok.
TEMESVÁR farlapátkerék átmérője miatt a teljes hajtó és tolattyú rudazatot hosszabbra kellene venni, ami kellő gépmunka nélkül nem biztos hogy sikeres vállalkozás.
Egy oldal lapátkerekes, vagy hajócsavaros rendszerhez viszont tökéletes.
A rudazat meghosszabbítása csak az egyik dolog.
A nagyobbik gond, a lendkerék.
Annál a rendszernél, amit én a TEMESVÁR hajtásához gondoltam, a hajtókar a munkahenger mindkét végén átmegy.
Az egyik végén a lapátkerék hajtása, a másik végén a lendkerék van.
A tolattyú rudazata értelem szerűen csak a lapátkeréki oldalon van, ami a meghajtás jellegéből, és látványából adódik.
Az egyetlen buktató, a szerelhetőség, de ennek is megtaláltam a megoldását.
Furcsa módon, persze ez nálam már megszokott, az építést a végénél kezdtem el, vagyis a lapátkerékkel.
Ha összeáll a teljes baldachin és karzat, akkor lehet méretezni a hajtókart és a tolattyú rudazatot.
Üdv Szilveszter
