SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 22. - 21:35

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 1:87
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18. - 15:07 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

nem pontossan ide illő , de talán nem köveztek meg ezért a kisméretü gőzgépért bár nagyobb méretben is megépíthető.

http://www.rcpilot.hu/users/1243/4560/b ... 245355.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/1243/4560/b ... 303842.jpg

Valamint ez a kis túlhevítős kazán is könnyen utánépíthető.

http://www.rcpilot.hu/users/1243/4560/b ... 472869.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/1243/4560/b ... 527514.jpg


Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18. - 17:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
feco 1 írta:
Szervusz Géza!
Irod hogy Stan Bray könyvében ír illetve ötletet ad az oldalkerekes gőzös építőknek hosszú löketű, lassú járású gőzgép megépítéséhez.
Üdv.feco 1


Szia!

Az eredeti tervek Henry Greenly nevéhez fűződnek, még 1944-ben publikálta őket!

Kép

A gép építéséről itt kellően részletes képanyag található:

http://modelengines.info/projects/paddler.html

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 23. - 7:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves fórumozók!

Fél év munkája után elkészült a traktor. Az állópróbán hozta a teljesítményt. Most a teflon tömítések átnézése következik, ugyanis a tömítések belapulnak és jelentősen szükítik a keresztmetszetet.Kép

Üdv István39


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 23. - 7:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocs lemaradt.Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 23. - 8:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon jól néz ki, gratulálunk!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 23. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gyönyörűség, igazi profi munka. Videó lesz fenn róla a neten, működés közben? Gratulálok!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 23. - 20:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
A gép építéséről itt kellően részletes képanyag található:

http://modelengines.info/projects/paddler.html

Üdv, Géza


Félelmetesen jó ez a "Csóka" !!!!

http://modelengines.info/tugpics/

:lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Spiritusz
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 07. - 20:44 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,


Nem mindenki akar vagy tud gázégőt használni azoknak hasznos.

http://www.spiritusbrenner.de/


Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 08. - 20:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Ha már szóba került a spirituszégő mint olyan, akkor lássunk egy "professional" kivitelűt is...

A Saito XB-2G jelű két égőfejes spiritusz hevítője ( burner ).

Kép

Kép

Alapműködése megegyezik a "benzinlámpáéval" :P :P

A két égőfej alapján azt hihetnénk két lángcsöves kazánhoz tervezték. Ha jobban megnézzük az alulnézeti képet látjuk hogy a két fúvóka egymás felé van hajlítva, így egy lángcsőbe fújnak. A gyári ajánlás szerint a kazán felfűtése két csővel, a gőznyomás fenntartása egy csővel tüzelve történik...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 09. - 15:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
értem én, hogy bezinlámpa csak még sosem láttam szétszedve... :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 09. - 16:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
otako írta:
értem én, hogy bezinlámpa csak még sosem láttam szétszedve... :oops:


Szétszedjük együtt? 8) 8)

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 09. - 18:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Miért, neked van? :oops: Télleg nem tudom, hogyan is működik. Gyerekkoromban sokat próbálkoztunk a begyújtásával de valami irtó nehézkesen ment. Ha lehetne egy jól szabályozható készüléket építeni.....
:lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: lámpa
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 09. - 19:30 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Kedves Géza,

végre itt vagy azt hittem már az új géped nem enged időt a fórumra.
Csatlakozom otakohoz , bár van benzinlámpám azért kínoz a kiváncsiság.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 09. - 20:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Mire kicsomagoltam, rám zuhant az év végi munka őrület. Ez minden esetben így van évek óta én már nem csodálkozom rajta. Ennyi kis időm van, hogy a Saito burnert-t elkezdjem boncolgatni a fórumon.

Otakónak: nem egy benzinlámpa szétcincálására szólítottalak fel :P :P hanem a képen látható Saitó cuccéra :!: :!:

De ha hasznosnak tartjátok röviden elmondom a hasonlóságokat és különbségeket a benzinlámpa és a burner között.

Amiben megegyezik az, hogy az alkoholt elgázosítás után égeti el. Ezt azzal érik el, hogy az égőfejen átmenő csatornában az égőfej melegétől a lé elgázosodik és már így lép ki a fúvókából, ahol lángra kap. Indításnál egy kis tálkába öntött spiritusszal előmelegítik a csövet. Ha már elég meleg, kinyitják a szelepet és beindul a fuvóka, innentől már saját magát melegíti.

Ami különbség, az hogy a benzinlámpában egy kézi pumpával keltenek túlnyomást hogy a lé elinduljon a fuvóka felé. Az aránylag kis tömegű burner esetében az egész felmelegszik ahogy van, és a testben keletkező túlnyomás tolja ki a lét a fuvókán.

Ez a konstrukció elindulása után igen finoman szabályozható.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 12. - 12:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv.

Engem is nagyon érdekelne az alkoholos égő.
Ha lehetséges, szeretném lekoppintani, gázégőt használok, de már rég óta foglakoztat a benzin, vagy spiritusz tüzelés.
( Ha nem titkok, hogy sikerült hozzájutni ?. A Net-en csak kazánnal együtt találtam, nekem nem megfizethető áron.)

Tisztelettel Öreg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség