SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
V elrendezésű modell gőzgép http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=25&t=1064 |
Oldal: 4 / 5 |
Szerző: | Feco1 [ 2009 dec. 14. - 8:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én is köszönöm a rajzot Gyula. Valami ilyesmit képzeltem, most már nem kell sokat gondolkodni a fúró sablonon lehet csinálni az új hengert. Üdv.feco 1 |
Szerző: | Feco1 [ 2010 jan. 03. - 14:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Boldog ujévet a Modelezöknek ! Most, hogy kipihentük az ünnepek fáradalmait jöhetnek a modellezés szorgos napjai. Gyula előbányászott nekünk egy furósablon ötletet, amit végül úgy csináltam meg, hogyfeláldoztam egy komplett hengert fúrósablonnak. A hengert átfúrtam a gőz beömlő furatnál így erről a hengerről mint furósablonról fúrtam ki az új hengerek gőzbeömlő furatait. A fúrósablonbt rajz szerint rátettem a tükörre bele a dugattyut és csatlakoztattam a forgantyús tengelyhez. A felső holtponttól jobbra és balra elfordítottam 90 fokot a forgattyus tengelyt és átjelöltem a gőzbeömlő furatokat. Kivettem a dugattyut és 180 fokkal elforditottam a furósablont és átjelöltem az alsó holtponton is a gőzbeömlő furatokat. Továbbiakban a tükör furatait a rajz szerint kifurtam. Az eredménnyel meg vagyok elégedve, sokkal pontosabb, mintha rajz szerint méregetem és furom. Üdv. feco 1 |
Szerző: | Feco1 [ 2010 jan. 05. - 8:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkészült a második V elrendezésű modell gőzgép Lajos bácsi tervei alaoján. Levegővel kiprobálva és járatva minden helyzetből a levegő szelep nyitására újra indul, az előző példány az elkövetett pontatlánsogok miatt nem indult újra. Tisztelt gőzgépész! Kérem szíves javaslatodat a hajócsavar méretére és gyártására. A Modell Mixben megjelent hajótestet, vagy hasonlót kívánok építeni. Emlékeztetésül a hajótest hossza 1100 mm, széleséége 260 mm. Üdv. feco 1 |
Szerző: | sry [ 2010 jan. 05. - 9:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
feco 1 írta: Elkészült a második V elrendezésű modell gőzgép Lajos bácsi tervei alaoján. Levegővel kiprobálva és járatva minden helyzetből a levegő szelep nyitására újra indul......... Gratulálok !!!! Ez igen nagy eredmény, szép siker !!! üdv.:SRY |
Szerző: | Gőzgépész [ 2010 jan. 06. - 19:24 ] |
Hozzászólás témája: | hajócsavar |
Tisztelt Feco 1... Az én 115 cm hosszú hajómat egy gyári 70 mm átmérőjű négylevelű csavar hajtja.mivel én a versenyzést nem kedvelem, így nem törődtem a sebességgel, de ezt a hajót még gőzhajó modell nem előzte meg (legalább is ahol én megfordultam) így szerintem ebből a szempontból is megfelelő. A legújabb hajómat 2 csavar hajtja és mivel nem kaptam gyári jobbos-balos réz csavart, ezért a meglévő mintájára készítettem egy párat. 10 X 10 réz hasábot 45-50 fokos szögben 2 mm szélességben 2 mm mélyen egy fűrésztárcsával 90 fokonként bevágtam.Minden különleges tervezést mellőzve rajzoltam egy sablont a gyári levél mintájára és kivágtam 2 mm. rézlemezből úgy, hogy a 70 mm átmérőt kiadja.Ezután egy kb. 50 mm átmérőjű hengerre ráhajlítottam úgy ,hogy a levelek mindig azonos helyet foglaljanak el a henger palástján (körbe karcoltam) így az íveltségük egyforma lett..Ezután a levelek alsó, a hasábhoz csatlakozó részét satuval kiegyenesítettem és a kivágott résekbe beforrasztottam, ezüsttel.Egyengetés után a domború felületen reszelővel a leveleket élesre reszeltem, majd négypofás tokmányba visszafogva,egyengetést követően befúrtam a tengely befogadására szolgáló menetet és a külsejét 70 mm re esztergáltam. Én így csináltam! Megcsinálni egyszerűbb mint leírni. Sok sikert:Gőzgépész. |
Szerző: | Feco1 [ 2010 jan. 09. - 8:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt gőzgépész, köszönöm az ötletet hajócsavar készétésére. Az elkészült gőzgépet gőzzel is kiprobáltam, 2x20 percet járattam, egyelőre meg vagyok vele elégedve, habár a tükörnél a tömítettséget javítani kell, de úgy gondolom, hogy járatással javulni fog. A dugattyút módósítottam nem hagyott a gondolat nyugodni, hogy nekem is ki kell próbálni "O" gyűrűs tömítést. A csapágy boltba járva a boltos felajánlott 10x2 "O" gyürűt vitonból, ami 200 C fokig hőálló. Egyelőre jól müködik, majd használat során kiderül, hogy mennyire kopik. Elhatároztam, hogy készítek KO 36-os anyagból is dugattyút azt is kipróbálom. Üdv. feco 1 |
Szerző: | Feco1 [ 2010 júl. 07. - 14:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelet Mindenkinek! Lajos bácsi rajzai alapján készült gőzgépemmel szorgalmasan hajózgatok, számomra megfelelően működik, még mindig a viton gyűrűvel. A kazán tüzelő berendezésének teljesítményével van gond, de nézegetem a kollégák megoldásait bizom benne, hogy eljutok a kielégitő megoldásig. Üdv. feco 1 |
Szerző: | user_34 [ 2010 júl. 07. - 15:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
T Feco1 Mielott a tuzeles teljesitmenyet noveled, talan erdemes lenne kiprobalni egy nagyobb emelkedesu hajocsavarral. Az jobban terheli a gepet, azonos hajosebessegnel kisebb fordulaton forog, ezert kevesebb goz kell neki. A gozos modellhajocsavarok emelkedese sokszor eleri az atmero 1,5 szoroset, mig a kereskedelemben kaphato csavarok elektromos motorhoz vannak, ott pedi az emelkedes kevesebb mint a csavaratmero. Ezt sajnos meg nem sajat tapasztalatbol mondom, csak olvastam tobb helyen, pl itt: Propshop meg a Regnernel Udv Gyula |
Szerző: | Feco1 [ 2010 júl. 08. - 8:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Gyula! A hajócsavar saját késztésű, az emelkedésen tudok módosítani. Kösz az ötletet, a jelenségeket végig gondolva biztos igazad van, hogy az általam gyártott hajócsavarnak kicsi az emelkedése. Ezt abból is gondolom, hogy 0,5 bar nyomásnál már nagy fordulaton jár a gép, mintha nem volna leterhelve. Feltétlen csinálok nagyobb emelkedésű hajócsavart és beszámolok az eredményről. Üdv. feco 1 |
Szerző: | user_34 [ 2010 júl. 08. - 8:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kivancsian varom az eredmenyt ![]() Egy otlet az emelkedes meresere, igaz nagy propellerre, de hatha alkalmazhato modellben is. |
Szerző: | Feco1 [ 2010 szept. 11. - 14:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelet Mindenkinek! Hát megint Gyulának lett igaza, a hajócsavarral kapcsolatba. Csináltam 3 db hajócsavart, fokozatosan növeltem az emelkedést és az emelkedés növekedésével nőt a kazán gőznyomása. A harmadik hajócsavarnál elértem 2-2,5 bar nyomást a gázfúfóka változtatása nélkül. Közben voltam 3 versenyen (Földes, Szajol, Gyomaendrőd) és a Sarudi öbölben is jókat hajóztunk. Üdv.feco 1 |
Szerző: | sry [ 2010 szept. 12. - 9:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Remélem Pilisen megcsodálhatjuk a gépezetet ![]() ![]() ![]() ![]() Üdv.: SRY |
Szerző: | Feco1 [ 2010 szept. 12. - 18:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ahogy igértem elviszem Pilisre. Persze nem megcsodálni, hanem megkonzultáni, hogy milyen változtatásokat csináljak rajta. Üdv. feco 1 |
Szerző: | Feco1 [ 2010 okt. 06. - 15:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elvitem Pilisre a gépezetet és kb. több mint egy órát üzemelt. Alkalmam volt több hajóépítő kollégával konzultálni, számomra nagyon tanulságos volt. A gőzladik topicban már emlitettem, hogy úgy vélem a hajóhoz versenyzési célra gyenge ez a gép. De ha meggondoljuk Lajos bácsi ezzel a géppel eredményesen versenyzett. Biztos lehet javítani az egészen, hogy alkalmas legyen kellő sebességre, de érdemes-e? Ilyen javítási lehetőség a jobb hajócsavar, amit Gyula segítségével már el is kezdtem. A másik lehetőség a tönkcső szögének változtatása. A konzultációk eredménye, hogy túl meredekre csináltam a tönkcsővet, abból a meggondolásból, hogy a hajóban lévő vége a vizvonal fölött legyen. Új konstrukciójú tönkcsővet kell készíteni, ami tömített lesz, ha a vízvonal alá kerül. És még biztos van számtalan lehetőség, ami egyelőre nem jut eszembe. Üdv. feco 1 |
Szerző: | Feco1 [ 2010 okt. 13. - 16:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
A teljesítmény növelésének a másik módja, a gőznyomás emelése. Pintér úr a gőzgépeit 3 bar maximális nyomásra gyártja. Mível Pintér úr gőzgépeit, profigépeknek tartom, úgy gondolom, hogy biztosan végig gondolta a 3 bar maximális nyomást. Máshol nem emlékszem, hogy szó volt a modell gőzgépek maximális nyomásáról. Ha valaki talált az interneten ezzel kapcsolatos érveket kérem írja meg. Néhány modellezőnél bele értve engem is számomra valami csoda folytán a termelt és a fogyasztott gőz egyensúlya kialakul valahol 1,5-3 bar nyomás között (persze a hajó üzeme közben). Én a nyomás emelését akkor akarom forszirozni, ha megbizható nyomás szabályzást tudok csinálni. Üdv. feco 1 |
Oldal: 4 / 5 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |