SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 4:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 70 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 06. - 16:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gőzgépész!
Érdeklődöm, hogy a Modell Mixben lévő lángszabályozó szelepet tudod-e, hogy működik.
A Modell Mix 2000. évi november, decmberi számának 10-11. oldalán található a rajza.
Azt nem tudom, hogy melyik alkatrészek zárják el a gázt, ha megnő a gáznyomás.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: reduktor.
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 06. - 20:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Feco 1
Hát, már hogyne tudnám! Hét éve használom.Az általad is látott Aranyoskám is ilyennel működik.
A rajzon található egy 3 mm. szárú és 6 mm. fejü összesen 5 + 2.5 mm magas gomba .Ezen van egy 3 x 1,5 O gyűrű. Ez az elzáró elem.A 3 mm. csap rész illeszkedik az elzáró menetes (m 7X0.5)orsó 3.5 mm furatába és az O gyűrű nekifeszül a menetes orsó aljának, ha az orsóval a gomba fejét nekifeszíted a membránnak, a szelep elzár. óvatos balra forgatással lehet nyitni és beszabályozni. A membránt érdemes nagyon vékony "trombita" lemezből készíteni.A be állt egyensúlyi állapotban megbízhatóan működik a rendszer. Ha a membrán másik oldalára (kazán felirat a rajzon) bekötöd a kazán VíZTERÉT a képződő ellennyomás csökkenti a lángot.
A szabályzó részét én sohasem használom, mert véletlen túlszabályozás esetén bealszik a láng, a tó közepén és kis hűlés után ismét kinyit, de mivel a tó közepén nem tudod újra gyújtani, megtelhet a hajó gázzal.A következménye beláthatatlan! Az esetleges túl sok gőzt rábízom a JÓL BE SZABÁLYOZOTT lefúvó szelepre.
Az egész helyett elég egy sima kúpos szabályzó tűszelep és a főelzáró csap.(véleményem szerint)
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: folytatás
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 06. - 20:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Fecó 1...
Mivel rájöttem, hogy a feltett kérdésre nem válaszoltam, így folytatom:gáznyomás emelkedésre nem zár el semmi! Ezért írtam, hogy elég egy kúpos tű.Ha ilyen igényed van, akkor kombinált szelep kel.Én meg is csináltam egy kombinált szelepet utána egy másikfélét is, de egyiket se használom, mert nincs rá szükség! Egyébként a gáznyomás emelkedés csak a gáz hőmérsékletének emelkedése miatt lehetséges, az pedig inkább hűl mint melegszik az elpárolgás miatt. A membrán ebben a szóban forgó szabályzóban csak a láng csökkentést szolgálja, autómatikus gáz nyomás szabályozás és elzárás nincs, csak mechanikusan az állító csavarral.
Üdvözlettel:Gőzgépész


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 08. - 14:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gőzgépész!
Köszönöm a lángszabályzó szelep müködésének leírását, most már érthető a müködése.
A fránya 3x1,5-ös gumi gyürüt Lajos bácsi rá rajzolta a rajzra, csak én annyira megakartam érteni, hogy hogyan működik, hogy nem vettem észre.
Munka még rengeteg van a gépezeten, de azért már az ideiglenes csővezetékkel is jókat játszottunk az unokákkal.
Egyelőre gőzfelhőbe úszik minden, a tömitettségeken nagyon sokat kell javítani.
Közben elkészült az írányváltó is be kell kötni próbára. Szép nagy darabb lett a csatlakozókkal a géphez viszonyítva.
Valahogy az általad feltett képeken a géphez viszonyítva az írányváltó nem látszik olyan nagynak.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 09. - 9:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet Mindenkinek!
Nézegetve a gőzgép topicot, hogy a csővezetékhez ötletet találjak nagyon sok szép képet lehet látni rézcsővel.
De felfedeztem eggyet amit úgy vélek, hogy müanyagcsővel csővezték.
Nem hagy a gondolat nyugodni, hogy ezt nekem is meg kell próbálni.
A rézcsővel történő szerelésnél nem is a csővezés a problémám, hanem a bontható csatlakozók.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: csövezés
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 09. - 18:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Feco 1...
Légyszíves felejtsd el a műanyag csöveket. Hol volt műanyag a gőzgép korában?Az oldható, jó minőségű a gyakorlatban sokszor kipróbált kötésre a Gőzgép topic 6 és7 oldalán bemutatott gépemen találsz megoldást .Én mindig ezt használom, mert könnyen el készíthető és sohasem szivárog. Jól bírja a többszöri megbontást is.
A hollandin belül a csőre ráhúzott kettős kúppal ellátott roppantó gyűrű úgynevezett "hordó" található. amiből az alapcső 3-4 mm.-re kiáll és ennek az ellen részbe megvan a helye.Sajnos rajzom nincs róla, de ezt a megoldást széles körbe alkalmazzák a gázszerelvényeken is.Roppantó gyűrűt kilágyított vörösréz csőből vagy alumíniumból esztergálok.
További jó munkát:Gőzgépész


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 09. - 18:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek!

Előre is elnézést kérek, hogy beleugatok. Roppantógyűrűt sokféle méretben készen is lehet kapni többnyire teherautó alkatrész boltokban. A levegőrendszerek roppantógyűrűvel vannak szerelve, a fémcsöveknél is. (teherautókon a rendszernyomás 8-12 bar) A műanyag levegőcsövekhez lehet kapni védőhüvelyt, hogy a gyűrű ne nyomja össze. Árat sajnos nem tudok mondani, 2 éve dolgoztam vele utoljára. :( Egy ilyen sematikus rajzot találtam róla:
http://www.rezinfo.hu/roppantogyurus-kotes


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 10. - 12:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez a roppantógyűrűs kötés nagyon jó megoldás. De vajon kapható ilyen kis méretben? Én 5 ös fékcsövet használok gőzvezetéknek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 11. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet mindenkinek!
Tisztelt gőzgépész! Olvasva intelmeidet igazat kell adni, hogy hol volt a gőzgép korába a műanyag.
Úgy hogy szépen elmegyek a Nonius Szerszám Kereskedőház budapesti üzletébe és veszek néhány Mecman csatlakozót.
Viktor 58.
5-ös csőhöz is kapható roppantógyűrüs csatlakozó. Írd be a keresőbe a Noniust, mert több helyen van üzlete.
Sry mester! Megpróbáltam a csőhajlítást az 5x0.5 vörösréz csővet hajlítottam r=Dkx2 képlet szerint. Persze csináltam neki hajlító szerszámot. Azért meggondolandó, hogy legközelebb 5x1 csővet vegyek, mert az 5x0.5-el nagyon óvatosan kell bánni.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 11. - 10:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Feco1

Ez a csőhajligatás egy külön tudomány szerintem! A vékonyabb falú csöveket én ki szoktam lágyítani hajlítás előtt, az sokat segít. De van amikor ez se hoz eredményt és belapul, beroppan. Igazán ez a mesterség nekem sem megy, így "csalok" kicit és 6-os klímacsövet használok . Az 6x1-es és akár csomót is lehet kötni rá, olyan lágy anyag. A klímásoknak fontos, hogy össze-vissza tekergethesség a csőkeresztmetszet leromlása nélkül, így megfelelő anyagból készítik ezt a fajta rézcsövet.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 12. - 8:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet Mindenkinek!
Hát Sry Mester a csőhajlítás tényleg külön tudomány! 6x1-es csővem nekem is van. szépen lehet hajlítani, de úgy gondolom vajtag ehhez a pici géphez.
Egyelőre maradok az 5x0,5-ös csőnél majd ha elfogy cső, vagy a türelmem áttérek az 5x1 vagy 6x1-es csőre.
Az elkészült írányváltot gőzzel kipróbáltam, szépen működik, csak a gép áll meg egy bizonyos ponton és elindulni csak segítséggel hajlandó.
Egyre nagyobb a megtgyőződésem, hogy a henger és a tükör vezérlő furatainál elkövetett pontatlanságok okozzák a problémát.
Azt hiszem csinálok hozzá furó sablont,
Mit szóltok hozzá, Ti hogy csináltátok, hogy a henger és a tükör vezérlő furatai a megfelelő főtengelyállásnál találkozanak.
Várom véleményeteket.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 12. - 12:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 12. - 13:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyula írta:
Kép


T. Gyula!

Több rajz nincs véletlenül erről a gépről?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 12. - 16:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
De igen, csak idobe tellet amig megtalaltam. Egyebkent ez egy kis gozautoba van szerelve.
http://blog.modernmechanix.com/2006/11/16/fizz-whizza-midget-steam-car/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 12. - 20:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönöm Gyula! Aranyos kis ketyere... tetszik!

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 70 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség