SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 16. - 12:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 70 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 14. - 8:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Én is köszönöm a rajzot Gyula.
Valami ilyesmit képzeltem, most már nem kell sokat gondolkodni a fúró sablonon lehet csinálni az új hengert.

Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 03. - 14:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Boldog ujévet a Modelezöknek !

Most, hogy kipihentük az ünnepek fáradalmait jöhetnek a modellezés szorgos napjai.
Gyula előbányászott nekünk egy furósablon ötletet, amit végül úgy csináltam meg, hogyfeláldoztam egy komplett hengert fúrósablonnak.
A hengert átfúrtam a gőz beömlő furatnál így erről a hengerről mint furósablonról fúrtam ki az új hengerek gőzbeömlő furatait.
A fúrósablonbt rajz szerint rátettem a tükörre bele a dugattyut és csatlakoztattam a forgantyús tengelyhez.
A felső holtponttól jobbra és balra elfordítottam 90 fokot a forgattyus tengelyt és átjelöltem a gőzbeömlő furatokat.
Kivettem a dugattyut és 180 fokkal elforditottam a furósablont és átjelöltem az alsó holtponton is a gőzbeömlő furatokat.
Továbbiakban a tükör furatait a rajz szerint kifurtam.
Az eredménnyel meg vagyok elégedve, sokkal pontosabb, mintha rajz szerint méregetem és furom.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 05. - 8:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Elkészült a második V elrendezésű modell gőzgép Lajos bácsi tervei alaoján.
Levegővel kiprobálva és járatva minden helyzetből a levegő szelep nyitására újra indul, az előző példány az elkövetett pontatlánsogok miatt nem indult újra.

Tisztelt gőzgépész!
Kérem szíves javaslatodat a hajócsavar méretére és gyártására.
A Modell Mixben megjelent hajótestet, vagy hasonlót kívánok építeni.
Emlékeztetésül a hajótest hossza 1100 mm, széleséége 260 mm.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 05. - 9:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
feco 1 írta:
Elkészült a második V elrendezésű modell gőzgép Lajos bácsi tervei alaoján.
Levegővel kiprobálva és járatva minden helyzetből a levegő szelep nyitására újra indul.........


Gratulálok !!!! Ez igen nagy eredmény, szép siker !!!

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hajócsavar
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 06. - 19:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Feco 1...
Az én 115 cm hosszú hajómat egy gyári 70 mm átmérőjű négylevelű csavar hajtja.mivel én a versenyzést nem kedvelem, így nem törődtem a sebességgel, de ezt a hajót még gőzhajó modell nem előzte meg (legalább is ahol én megfordultam) így szerintem ebből a szempontból is megfelelő.
A legújabb hajómat 2 csavar hajtja és mivel nem kaptam gyári jobbos-balos réz csavart, ezért a meglévő mintájára készítettem egy párat. 10 X 10 réz hasábot 45-50 fokos szögben 2 mm szélességben 2 mm mélyen egy fűrésztárcsával 90 fokonként bevágtam.Minden különleges tervezést mellőzve rajzoltam egy sablont a gyári levél mintájára és kivágtam 2 mm. rézlemezből úgy, hogy a 70 mm átmérőt kiadja.Ezután egy kb. 50 mm átmérőjű hengerre ráhajlítottam úgy ,hogy a levelek mindig azonos helyet foglaljanak el a henger palástján (körbe karcoltam) így az íveltségük egyforma lett..Ezután a levelek alsó, a hasábhoz csatlakozó részét satuval kiegyenesítettem és a kivágott résekbe beforrasztottam, ezüsttel.Egyengetés után a domború felületen reszelővel a leveleket élesre reszeltem, majd négypofás tokmányba visszafogva,egyengetést követően befúrtam a tengely befogadására szolgáló menetet és a külsejét 70 mm re esztergáltam.
Én így csináltam! Megcsinálni egyszerűbb mint leírni.
Sok sikert:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 09. - 8:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gőzgépész, köszönöm az ötletet hajócsavar készétésére.

Az elkészült gőzgépet gőzzel is kiprobáltam, 2x20 percet járattam, egyelőre meg vagyok vele elégedve, habár a tükörnél a tömítettséget javítani kell, de úgy gondolom, hogy járatással javulni fog.
A dugattyút módósítottam nem hagyott a gondolat nyugodni, hogy nekem is ki kell próbálni "O" gyűrűs tömítést.
A csapágy boltba járva a boltos felajánlott 10x2 "O" gyürűt vitonból, ami 200 C fokig hőálló.
Egyelőre jól müködik, majd használat során kiderül, hogy mennyire kopik.
Elhatároztam, hogy készítek KO 36-os anyagból is dugattyút azt is kipróbálom.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 07. - 14:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelet Mindenkinek!
Lajos bácsi rajzai alapján készült gőzgépemmel szorgalmasan hajózgatok, számomra megfelelően működik, még mindig a viton gyűrűvel.
A kazán tüzelő berendezésének teljesítményével van gond, de nézegetem a kollégák megoldásait bizom benne, hogy eljutok a kielégitő megoldásig.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 07. - 15:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T Feco1

Mielott a tuzeles teljesitmenyet noveled, talan erdemes lenne kiprobalni egy nagyobb emelkedesu hajocsavarral. Az jobban terheli a gepet, azonos hajosebessegnel kisebb fordulaton forog, ezert kevesebb goz kell neki.
A gozos modellhajocsavarok emelkedese sokszor eleri az atmero 1,5 szoroset, mig a kereskedelemben kaphato csavarok elektromos motorhoz vannak, ott pedi az emelkedes kevesebb mint a csavaratmero.
Ezt sajnos meg nem sajat tapasztalatbol mondom, csak olvastam tobb helyen, pl itt:
Propshop meg a Regnernel

Udv Gyula


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 08. - 8:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
T. Gyula!
A hajócsavar saját késztésű, az emelkedésen tudok módosítani.
Kösz az ötletet, a jelenségeket végig gondolva biztos igazad van, hogy az általam gyártott hajócsavarnak kicsi az emelkedése.
Ezt abból is gondolom, hogy 0,5 bar nyomásnál már nagy fordulaton jár a gép, mintha nem volna leterhelve.
Feltétlen csinálok nagyobb emelkedésű hajócsavart és beszámolok az eredményről.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 08. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kivancsian varom az eredmenyt :P
Egy otlet az emelkedes meresere, igaz nagy propellerre, de hatha alkalmazhato modellben is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 11. - 14:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelet Mindenkinek!
Hát megint Gyulának lett igaza, a hajócsavarral kapcsolatba.
Csináltam 3 db hajócsavart, fokozatosan növeltem az emelkedést és az emelkedés növekedésével nőt a kazán gőznyomása. A harmadik hajócsavarnál elértem 2-2,5 bar nyomást a gázfúfóka változtatása nélkül.
Közben voltam 3 versenyen (Földes, Szajol, Gyomaendrőd) és a Sarudi öbölben is jókat hajóztunk.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 12. - 9:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Remélem Pilisen megcsodálhatjuk a gépezetet :roll: :roll: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 12. - 18:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Ahogy igértem elviszem Pilisre.
Persze nem megcsodálni, hanem megkonzultáni, hogy milyen változtatásokat csináljak rajta.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06. - 15:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Elvitem Pilisre a gépezetet és kb. több mint egy órát üzemelt.
Alkalmam volt több hajóépítő kollégával konzultálni, számomra nagyon tanulságos volt.
A gőzladik topicban már emlitettem, hogy úgy vélem a hajóhoz versenyzési célra gyenge ez a gép.
De ha meggondoljuk Lajos bácsi ezzel a géppel eredményesen versenyzett.
Biztos lehet javítani az egészen, hogy alkalmas legyen kellő sebességre, de érdemes-e?
Ilyen javítási lehetőség a jobb hajócsavar, amit Gyula segítségével már el is kezdtem.
A másik lehetőség a tönkcső szögének változtatása. A konzultációk eredménye, hogy túl meredekre csináltam a tönkcsővet, abból a meggondolásból, hogy a hajóban lévő vége a vizvonal fölött legyen.
Új konstrukciójú tönkcsővet kell készíteni, ami tömített lesz, ha a vízvonal alá kerül.
És még biztos van számtalan lehetőség, ami egyelőre nem jut eszembe.

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 13. - 16:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
A teljesítmény növelésének a másik módja, a gőznyomás emelése.
Pintér úr a gőzgépeit 3 bar maximális nyomásra gyártja. Mível Pintér úr gőzgépeit, profigépeknek tartom, úgy gondolom, hogy biztosan végig gondolta a 3 bar maximális nyomást.
Máshol nem emlékszem, hogy szó volt a modell gőzgépek maximális nyomásáról.
Ha valaki talált az interneten ezzel kapcsolatos érveket kérem írja meg.
Néhány modellezőnél bele értve engem is számomra valami csoda folytán a termelt és a fogyasztott gőz egyensúlya kialakul valahol 1,5-3 bar nyomás között (persze a hajó üzeme közben).
Én a nyomás emelését akkor akarom forszirozni, ha megbizható nyomás szabályzást tudok csinálni.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 70 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség