SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 0:45

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 04. - 23:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A szentuzeleshez mesterseges huzat kell a tapasztaltabbak szerint. Amig felfuti a kazant addig a kemenyre helyezett ventilatorral, aztan, ha mar van goznyomas, a kemenybe helyezett fuvokat inditja el.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 05. - 6:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gyula :D

Az eredeti elképzelésem az, hogy egy megfelelő méretű zártszelvényt teszek a kazán aljára, a két végén lezárva, a kazán tűztere alatti részt perforálva, a kazánon kívüli részre pedig egy kisméretű számítógép ventilátort szerelve.
Ez folyamatosan fújja alulról a levegőt, illetve egy a nyomásmérők elvén működő rendszerrel egy mikrokapcsoló segítségével a ventiláció megszakítható arra az időre, amíg túl nagy a nyomás a kazánban.
Ez az egész még kísérleti stádiumban van, de az eredmények nagyon biztatóak.
Az új kazánom már biztos hogy így fog készülni.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 12. - 21:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hali!

Manópapa javaslatára itt folytatom. Mivel gépeim mind egytől egyig eszterga nélkül készülnek ezért valóban ebben a topicban a helyük. (bár már készül az eszterga is.)

Drágaságaim:

Kép


Jobb oldalon a Sry féle oszcillációs gép, ezt gondolom nem kell bemutatnom senkinek hiszen mindenki ismeri. Középen egy körtolattyús vezérlésű gép, bal oldalon pedig a legújjabb darab egy kéthengeres kétszeres működésű oszcillációs gép. Ez utóbbi fogja hajtani a La Mouette hajómat.

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Ahengerek 8mm átmérőjű rézcsőből készültek, a dugattyúk, a főtengely sonkái és a lendkerék pedig külömböző réz rudakból állványos fúróba fogva reszelővel és csiszolópapírral lettek alakítva. Tömszelencét kerékpár belsőből egy 2mm es lyukasztó segítségével készítettem amit egy rézlemez szorít az alsó hengerfejhez. Jelentem tökéletesen bevállt.
Furat: 8mm, löket 16mm. Természetesen a főtengely golyóscsapágyakon fut. Még csak kompresszorral üzemeltettem. A gép kifogástalanul működik és 0.5 bar-ról már elindul. A kazán Schmidt Lajos bácsi tervei alapján egy álló kazán lesz ami már majdnem készen van. A szerelvényei és a gázégő valamint annak tartálya is elkészült már.

Várom kérdéseiteket, észrevételeiteket.

Üdv Viktor.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 12. - 21:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Viktor!

Gratulálok a gépezethez. Lajosbácsi biztosan nem így gondolta a
terve megvalósítását, de ha láthatná a Nagymester szerintem nem
találna kifogásolni valót ebben a kivitelben. Sajnos már csak az égi
gőzhajómodellező társaság nagy asztala mellől nézhet le ránk, de
emlékét, munkásságát így őrizzük meg a legjobban, ha megépítjük a
gépeit.

Nekem azért tetszik nagyon amit csinálsz, mert a gép működését látod a
tervben nem a méreteket, meg a megépítési ajánlást. A tömszelence
kiváló ötlet. Én is csináltam már ilyesmit, de csak elektromos vezetékek
fedélzeten való vízmentes átvezetéséhez. Gépbe eddig eszembe nem
jutott volna beépíteni ...... nos ez lehet, hogy a jövőben változni fog.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 13. - 17:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia Viktor!

Örülök, hogy a topicot választottad publikálásra. Mire én egyéb elfoglaltságaim miatt eljutottam volna oda, hogy ismertetni kezdek egy házilagosan készített gépet - pedig van tervben egy négyhengeres single 2xV elrendezés - addigra a hó is leeshetne.

Remélem az augusztusi szabadságolás arra elég lesz, hogy a Wilesco alkatrészekből végre komplett gépet építsek.

Ha megoldható lenne a többiek épülésére, jó lenne a gépeidet "darabokban" is fotózni.

Sok sikert a további munkáidhoz

Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 13. - 21:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Géza felkérése Viktor felé, valóban hasznos lehet mindenkinek.
Engem speciel a tömszelence érdekel leginkább, mert az egy nagy ötlet.
Azonban haladjunk szépen sorjában.
Mint Géza és még jónéhányan tudják, engem a kazánok problematikája érdekel, azon belül is a fűtés.
Ma megint sikerült egy nagy lépéssel előrébb jutnom alkoholos égő terén, ami azért is fontos, mert legkisebb fiam túlbuzgalmában leolvasztotta kazánom hátlapját. :D
Történt ugyanis, hogy le lett víve PEK-re a gép, és ő volt a segédfűtőm, míg én repülőket és kishajókat csináltam a gyerekeknek.
Minden szépen is ment, míg egyszer elfelejtette a kazánt feltölteni vízzel. :D
Miért is jó a lágyforrasztás. :D

Viccet félretéve, az új égő.

Kép

Az égőhöz csatlakozó tartály az alkoholé, ami úgy lett kialakítva, hogy egy egyszerű forrasztással átalakítható Zsolt önitatós rendszerévé, de eddig nem láttam szükségesnek.

Kép

Itt már a helyén.

Kép

Végül a komplett rendszer.

Két próbaüzemet végeztem, és mindkettő sikeresnek mondható.
Igaz, kicsit lassabban fűt fel, de így is 9 perc elég az üzemi nyomáshoz, és utána még 15 percet megy folyamatosan közben gyakran sípolva is. :D
A hangja minden esetre zseniális.

Innen már csak a végleges tűztér kialakítása és a csövek, illetve a kazándob szigetelése következik.

Üdv Mindenkinek :D
Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 13. - 21:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Viktor!

Csuda az, amit műveltél csaknem "szabad kézzel"!! Én is szeretnék látni belőle minél többet, darabokban. A hajtószár felőli tömítésed egyszerű és nagyszerű!!! Biztosan alkalmazni fogom, ha szabad... :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 14. - 17:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Köszönöm szépen az elismerő szavakat. Azután hogy a gépem elindult talán ez a legjobb érzés a modellezésben, amikor mások is elismerik az ember munkáját.

Ma szétkaptam a gépet, több okból is. Az egyik az hogy többen szerettétek volna látni az alkatrészeit, a másik pedig az hogy elkészítettem a rugók beakasztó füleit, valamint a hengerfedeleket FBS-sel tömítettem. A tükröket is még egyszer, még alaposabban felpolíroztam, így már ha befogom a kipufogót egy szisszenés nélkül leáll, tehát ha jól gondolom tökéletes a tömítettség mindenhol. Ma is járattam kb 15 percet 2 bar nyomáson szépen jár. Próbálgattam a rugókat (a képen és a videón az erősebb van) az első túl erősnek bizonyult így gyengébbre cseréltem. A dugattyúkba is készítettem gyűrűhornyokat amikbe teflonszalagot tekertem. Sajnos erről már nincsen kép, viszont a tömszelence megoldásáról van, és készítettem egy videót is. Holnap ha időm engedi folytatom a kazánt.

Képek:http://rcpilot.hu/gall/hajo/1234/2010071493521/gozolgo.html

Videó:http://www.youtube.com/watch?v=u9ZyNPYx4RA

Üdvözlettel: Viktor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 15. - 12:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért vannak még nagyon ügyes " emberek " és gratulálok-le a
kalappal elöttük!
Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 15. - 14:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Viktor :D

Végignéztem a képeket, és azt kell mondanom, végre megint egy szép hajó készül.
Én nem szeretem az álló kazánokat, de ez a hajó el sem képzelhető másképp.
A munka pedig nagyon szép, és igényes.

Üdv és további sok sikert.
Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 17. - 7:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tegnap sem tétlenkedtem. Hasraütésszerűen csináltam egy hajócsavart. (átmérő 42 mm)

Lenne egy kérdésem.
Álló kazánnál a tűztér oldalára kell e tenni szellőzőfuratokat vagy elég annyi ami az égőfej szára körül van? Attól félek hogyha csinálok szellőzőket akkor el fogja fújni a lángot a szél, ha viszont nem akkor nem kap majd elég oxigént a láng és a huzat is rossz lesz.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 17. - 7:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!


Általában kellenek a furatok a tűztér oldalára. Ha elfújja a szél az égőt,
az a kéményen keresztül fog történni. Ezért nem árt egy deflektort
szerelni a kéményre. Vagy ha mást nem akkor kicakkozni olyan
korona szerűre.

Az állókazánnak jó a huzata azzal nem lesz gondod, még akkor is ha
forrcsöveket építettél bele.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 10. - 9:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

A napokban nyári szabadságra indulok. Ez azt jelenti két hétig a Velencei tó mellet töltöm az időmet, illetve használom az ott lévő műhelyemet! :D :D

Remélem ez idő alatt sikerül annyit haladnom a hajó(i)mmal, ami jövő nyárig témát ad irogatni a topicokba.

Részben a megnövekedett lehetőségeimnek köszönhetően, részben látván a topicban nemrég bemutatott oszcillációs gépet, félretettem a Wilesco alkatrészekből épülő gépet, és terveztem egy eszterga nélkül elkészíthető oszcillációs gépet. Természetesen akkor már öninduló és irányváltható legyen, meg ne keljen hozzá sokféle anyag... Igazából az anyag és formaválasztásnál azért az is motoszkált bennem, hogy az eszterga nélkül megépülő gép, azért utólag "megesztergálható" legyen, kicsit növelve a műszaki minőségét..

Igazából csak a kész gépet fogom bemutatni, részletes műveleti lépésekkel. De, hogy ne hagyjátok lelkiismeretemet nyugodni - vagyis ne süllyedjen el a projekt - egy kis előzetest adok róla.

Reményeim szerint ennyi anyag elég a géphez:

Kép

És egy kép az "anyagtakarékos" kivitelről - a V elrendezésű váz, és két "tartóbak" nyers méretre vágva...

Kép

Folyt köv, jó sokára...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 06. - 8:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Akkor kezdjük el a szokásos döcögős stílusomban. Mivel ez a topic amolyan "ötletadóként" indult útra, hadd folytassam ugyanolyan stílusban.

Mint már írtam a gép tervezésekor a fő szempont az volt, hogy kézi szerszámokkal + oszlopos fúrógéppel kivitelezhető legyen. Szintén fontos, hogy irányváltható és öninduló legyen. A konstrukciónál azért felkészültem arra, hogy az alapvető méretek megváltoztatása nélkül az "eszterga birtokosok" egy kis plussz műszaki dizájnt alkalmazhassanak. A gép fő méreteit úgy határoztam meg, hogy a nálam szekrényben lévő anyagokból elkészíthető legyen :P :P

Ami jól bevált attól ne térjünk el, ezért az alapkonstrukció 90 fokos V elrendezésű gép. A gép kétféle változatban is megépíthető 2 hengeres kettős működésű, vagy 4 hengeres egyszeres működésű változatban. Mindkét változat irányváltható és öninduló. A gépváz úgy lett megtervezve, hogy egyaránt alkalmas a 4 hengeres és a 2 hengeres kivitelhez:

Kép

A képen a 4 hengeres kivitelhez való előkészítés látható. Ebben az esetben az irányváltó elhelyezése igényel bonyolultabb furatozást, mivel a váz mindkét oldalán hengerek vannak így csak az "élen" lehet kivezetni a göz be-ki csöveket. 2 hengeres kivitelnél egyszerűen a váz hátsó felén megoldható az ki-be vezetés, ez esetben a hengerek alsó zárótömítésének kialakítása a nagyobb műszaki feladat.

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 06. - 21:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Géza!
Örömmel láttam, hogy munkához láttál! Fáradozásod
akkor lesz mások számára is értékelhető, ha a rajz a
szkennelés / lehet, hogy nem így írják/ után is értékelhető
marad. Sajnos a ceruza rajzok más esetben nekem is kelle-
metlenséget okoztak. Javaslom a tűfilc használatát, ezzel
vastagabb vonalakat lehet húzni, ám a műszaki
rajzban megkívánt, vonalvastagságok nem kivitelezhetőek,
ez azonban nem zavaró. Bocs az okoskodásért.

Üdv István


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség