SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 28. - 6:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 22. - 8:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

A fentebbi kazánnál az volt a fő cél, hogy egyszerűen, kisméretű lyukak fúrásával a kazántest készre szerelhető legyen. Ha nem ijedünk meg nagyobb lyuk elkészítésétől, akkor javasolt egy gőzdóm kialakítása. A gőzdóm 18-22mm-es forrasztható zárókupakból alakítható ki. Elhelyezése célszerűen a kémény közelében, így az utánhevítés rövid úton megoldható.

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 22. - 9:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Mielőtt ismét eltűnök 1-2 hétre, még gyorsan feldobom a "DeLuxe" verziót is. Ennek kialakításában az inspirált, hogy az alulról tüzelt (szeszes, tablettás) kazánok súlypontja magasan fekszik, hiszen a kazánt magasra kell helyezni, hogy a láng aláférjen. Olvassatok vissza a Temesvár topicban a témáról...

Ez esetben megfordítanám a bemutatási sorrendet. Először az elemek fényképe és csak utána a rajz.

Kép
Kép
Kép

Ez már egy igen "drága" összeállítás, csaknem 12 000Ft. A közepét képező 54/22/54 szűkített T-idom teszi ki az ár közel 2/3-át. Cserébe a gőzdóm majdnem készen van így! 8) 8)

Igazából ez a "nyersanyag" szinte kiköveteli az alábbi kazán megépítését:

Kép

A rajzon látható módon, az idom aljából kivágott szeletet egy hasonló íveltségű, megfordított szelet beforrasztásával pótoljuk, így alakul ki a "behorpadt" tűztér. A két kupakon nyitva maradt részt egy-egy lencse alakú rézlemezzel fedjük be, amiken át a 3 - 6 forralócső a víztérbe ér. Ráadású a kéményt a rajzon látható helyen "átszúrjuk" a bojleren, hogy leérjen az égőtérbe. A kémény a gőzdóm mellet van, így egyszerű a túlhevítést megvalósítani.

A bojler igen "slim" kivitelű, 15 cm hosszú, ebből közel 9,5 cm a tűztér hossza. Űrtartalma kb. 320 ccm.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 22. - 11:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv.

Érdeklődéssel követem az eseményeket, tetszik.
A zárókupakot nem ismertem, gondoltam felhasználom a gáztartály készítésénél, de elvetettem kis szépséghibája van 3.369Ft/db.
Érdeklőve várom a továbbiakat.

Tisztelettel. Öreg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 22. - 11:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
öreg írta:
Üdv.

A zárókupakot nem ismertem, gondoltam felhasználom a gáztartály készítésénél, de elvetettem kis szépséghibája van 3.369Ft/db.

Tisztelettel. Öreg


Üdv!

Milyen átmérőjű? Az 54mm-es 2295Ft, a 42mm-es 1563Ft?

http://www.cutechnik.hu/index.php?nelem ... elete=true

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 22. - 14:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

A fejezet zárszavaként a már megszokott összehasonlítás. Mit is lehet az itt említett összegekért (főleg a 12 000Ft-ért!) beszerezni, ami ugyanúgy alkalmas lehet a feladatra.

43€, azaz kb. 12 000Ft a Wilesco D48 kazánja. Ez 2 hengeres gőzgéphez van tervezve, kapacitása kb. megegyezik a nagyobb kazánéval. Egyszerü hengeres kazán, de az árban benne van egy biztonsági szelep, és az üvegezés a kazán elején. Krómozott, de a rézlemezhez eljutva el lehet gondolkodni utólagos forralócsövek beépítésén.

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 29. - 14:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Akkor ismét vissza a géphez. Szükséges hozzá egy 110mmx50mm méretű, legalább 3mm vastag szálhúzott alumínium darab. Így megspóroljuk a hosszú oldalak síkba munkálását. Továbbá felhasználjuk a Wilesco gépek eredeti tengelytartó bakjait, és a lendkerekét.

Az alumíniumlap egyik végében az oldalakhoz igazítva elkészítjük a rögzítő furatokat 2,5mm-es csigafúróval. Ebbe M3-as menetet készítünk.

Csavarral és alátéttel rögzítjük a bakokat:

Kép
Kép

Következőkben a hengerek rögzítése...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 29. - 19:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdvözletem Mindenkinek :D

Eddig én szándékosan nem avatkoztam bele ebbe a topikba, mert Gézával még az indulása előtt megbeszéltük, hogy a kazánok kérdésénél szállok csak be.
Tehát a kazán.
A gőzhajó modellezők által előszeretettel használt lángcsöves, gázégős kazánokkal nem foglalkozom, mert azt már néhányan kitárgyalták előttem, ráadásul nagyon jól.
Vagyunk azonban néhányan, akik a hagyományos fűtést szeretjük inkább, így elsőnek az alkoholos fűtés nagyteljesítményű változatát nézzük.

Kép

Ez az égő betét.
A működési elve, a kemping főzőké.
A tálba töltött alkohol átfolyik a két szélén lévő fejtetőre állított U alakú térbe, ahol a középen meggyújtott alkohol hőjétől nagynyomású gőzként tör elő a gyöngysor furatokon, majd begyullad.
A lángképe olyan, mint a gáztűzhelyek gázrózsáié, csak nem körbe fut, hanem két párhuzamos sorban.

A mai napom próbaüzemmel töltöttem, nem kis megelégedésemre.

folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 29. - 20:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A kazán.

Ez egy kombinált, víz és lángcsöves rendszer.

A lángcső.

Kép

A 90 fokos könyök az alsó fűtés miatt szükséges, egyéb jellemzőiben megegyezik a hagyományos gázégős kazánok lángcsövével.

A vízcsövek, és a kazántest.

Kép

Az összeállítás.

Kép

Kép

Kép

Próbaüzem.

Kép

A kazán tűzterének burkolata szándékosan nincs összeállítva, mert a későbbiekben ugyan ez a kazán lesz tesztelve faszéntüzeléssel, és ott más a tűztér belső kialakítása.

Ha pedig próbaüzem, akkor üzemeljen is. :D

Kép

Kép

Végül a teszt eredményei.

A kazán méretei eléggé nagyok, átmérő 64 mm, hossz 170 mm, vagyis fér bele víz bőven.
A kazán tűztérburkolat és külső szigetelés nélkül, szabadban lett tesztelve, így nem egészen 5 perc alatt fűtötte fel a vizet az égő.
Nyomásmérő nem lett rákötve, így a gép elindulása volt az időmérés tárgya.
Az égő megközelítőleg 0,6 , 0,7 dl alkohollal lett feltöltve, és ezzel a mennyiséggel átlag 6, 8 percet ment a gép.
A legjobb idő 1 dl alkohollal 14 perc volt.
A gőz nyomásáról csak annyit, hogy egy alkalommal elfelejtettem megnyitni az irányváltó csapját, és a begyújtás után 2 perccel, "kettő" perc !!! és szétdurrant a csatlakozó csövem, ami pedig vastagfalú.

Kép

Nyomásszabályzó biztonsági szelep elengedhetetlen. :!:
Az égő minden estre jól vizsgázott, így készülhet a végleges megoldása Zsolt önitatós rendszerével, mert az alkoholt bizony fogyasztja bőven.

Vizet nem kellett egyszer sem utántöltenem közel fél óra össz üzem alatt, de alkoholt többször is.

Üdv Mindenkinek.
Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 29. - 20:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Látom nálatok is nagyban beindult a gőzölgés :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Igéretesen néz ki a masina! Nem is túl nagy, még hajóban is megállná a
helyét. Nekem nagyon tetszik. Végre egy alkoholos kazán, a sok PB
gázas között.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 30. - 5:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia Szilveszter!

Pontosan a megfelelő lélektani pillanatban, mint az óramű! Kösz a topic gyarapítását!

Háromszorosan is idevágó a beírás:

1., éppen most említettem meg a kazánt én is mint fontos elemet

2., én is alkoholos fűtést tervezek

3., és végül, a képeken egy WILESCO alkatrészekből készült gép van!!

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 30. - 6:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
És milyen jók a fényképek és főleg értékesek.
Köszönjük.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 30. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

A kazán és a gép méretei valóban alkalmassá teszik a rendszert hajózásra, és mint az lenni szokott, lesz is alatta hajó. :D
Amennyiben a faszenes fűtési elképzelésem is ennyire sikeres lesz, akkor azzal fog üzemelni, mert GÖDÉNY III. konstrukciója alkalmas rá.
Ebből következik, hogy lesz GÖDÉNY III. :D

Most hogy túljutottam nagyobbik fiam bérmálkozásán, és az ezzel járó nagy családi összejövetelen, megint van időm modellezni.
Ez azért nagy öröm, mert Gödény megépítése nem több 2 - 3 hétnél, és közben újra indulhat Columbia III építése is.
Eredetileg Columbia kapta volna ezt a gépet, mert Gödénybe egy klasszikus himbás gép van tervezve, de akkor csak k.b. egy év múlva lenne gőzhajózás. :D
Nem lustaságból, de Columbia megépítése olyan mértékű dokumentálással, mint ami eddig történt, nagyon lassú folyamat.

Üdv Mindenkinek.
Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 01. - 7:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy angol nyelvu forumon reszletezi a szentuzelesu gozhajozast, egeszen kedvet csinalt hozza.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 01. - 8:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jó móka széntüzelés.... :twisted: főleg ha a google fordítóval fordíttatjátok le... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 04. - 19:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ma kipróbáltam a szén tüzelést.
Teljes kudarc :D :D :D
Meggyújtani még csak-csak sikerült, de mire felfűtötte volna a kazánt, el is aludt.
Ennek ellenére én látok benne fantáziát, bár versenyezni nem lehetne vele.
Ez inkább "Örömhajózásra" való.
Az alkoholos égő viszont nagyon bevált.
A kazán 300 ml vízzel lett feltöltve, és ezt 5 perc alatt fűtötte fel üzemi nyomásra, majd 7 percen keresztül folyamatosan járt lényeges nyomáscsökkenés nélkül.
Ha egy jó tulajdonságokkal bíró gép lenne csatlakoztatva rá, és a szigetelés is elkészülne, nagyon jó eredményeket lehetne elérni vele.
Az önitatós rendszer elengedhetetlen, mert a 12 perc (5 perc fűtés + 7 perc folyamatos üzem) pont elfogyasztotta az égőből az alkoholt.
Alkohol utántöltéssel még négy percet tudott produkálni úgy, hogy akkor már 1 perc elég volt az újrafűtéshez.
Az égő méreteit viszont lényegesen csökkenteni kell, mert túl nagy a láng amikor már alkohol gőzt éget. Néha ki is csapott a kéményen. :D

Üdv Mindenkinek
Manópapa :D

u.i: Új égőt így is úgy is csinálnom kell, mert a kísérleti darabom anyagvastagsága inkább vékonyság volt, ergo, igencsak viseltessé vált. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség