SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 3:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 92 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 6:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Akkor ideje beilleszteni a helyére, mindkét megvezető rudat:

Kép
Kép
Kép

Ne felejtsük el, az egyszerűség jegyében levágtunk 4mm acélrúdból 50mm-es darabot, végére M2-es menetes részt készítettünk, és becsavartuk az egyik fedélrögzítő furatba.

Innentől komolyodik a helyzet. El kell készíteni keresztfejet. Minden apró alkatrész készítésének van két lehetséges módja:

a., verzió: borzasztó ügyesek vagyunk, mikroméretű befogóink és szerszámaink vannak....

b. , verzió: "jóval nagyobb" nyers munkadarabból indulunk ki, aminek jelentős részét csak a befogás és megmunkálás megkönnyítésére használjuk, a végén szívfájdalom nélkül levágjuk a kész "apró" munkadarabról.

Gondolhatjátok a b., verzió szerint fogok dolgozni...

A kedvenc 6mm-es lapos réz anyagomból levágok két darab kb. 20x22mm-es téglatestet. Együtt satuba fogom, egybevágóra, derékszögűre, stb. marom.

Kép

Középvonalat bejelölve, a végétől 3mm-re, 3,9mm-es furatot készítek, majd 4H7-re feldörzsölöm. Értelemszerűen a furatot pontosan, a lapra merőlegesen, etc. kell készíteni.

Kép

Innentől nincs más teendőnk, mint az elkészült munkadarabokat minden lehetséges módon felpróbálni a blokkra. Megnézni felfekszik-e, egytengelyű-e a rúddal, stb...

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Megjegyzés:

Senki ne zavarjon meg, hogy a fényképeken a rudak néha kifelé, befelé dőlnek. Ilyen közelről fényképezve "csálé" képek készülnek. Ha kell papírt adok róla, hogy azok "előírás szerinti pontossággal" sikerültek :lol: :lol:

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 21. - 16:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Mint már említettem, nem mindig én találom fel a csőben a lukat, hanem több, tanulmányozott gép megoldásait használom fel, áttervezve a gépemhez.

Példaként itt van az Anton gép, ami az eddig legyártott alkatrészemhez hasonló keresztfej megoldást használ:

Kép

Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára rgform 2013 jún. 21. - 17:39-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 21. - 16:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Mint már említettem, nem mindig én találom fel a csőben a lukat, hanem több, tanulmányozott gép megoldásait használom fel, áttervezve a gépemhez.

Példaként itt van az Anton gép, ami az eddig legyártott alkatrészemhez hasonló keresztfej megoldást használ:

Kép

Jól latható a piros keretben a réztömb, ami a feladatra lett készítve. Ez egy kicsit "minimalista high-tech" kivitel, nem elég archaikus egy 1800-as években épített géphez. Ezért én tovább dolgozom rajta. Legfontosabb ismérv, hogy két darab, teljesen egybevágó, alakos darabot kell készíteni. Ezért előre át kell gondolni a munkafogásokat, elkerülendő, hogy belefásuljunk az állandó méricskélésbe. Mérőórával a hossz szánnal párhuzamosra állítjuk a satu pofát (satut). Két darab paralellt helyezünk a satuba. Ezzel elérjük, hogy a satu adott pozíciójában a paralleleken cserélgetve a réz idomokat, azokat azonos mértékben munkáljuk meg, külön méricskélés nélkül.

Kép

Ezt követően csak végig kell tolni a marót az egyik oldalon.

Kép


Kifog fordít befog, marót végigtol. Kifog, munkadarabot cserél, kifog fordít, befog, marót végigtol.. Az eredmény:

Kép
Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 24. - 13:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Kellő szélességűre marjuk a bevágást, vigyázva vastagságban ne menjünk 3mm-alá. Ezt követően 3mm-es "gömbölűvégű" maróval egy kis "holkert" alakítunk ki a bevágás furat felőli oldalán.

Kép

"Talpraállítva" a munkadarabot a keskeny részéből maróval kiveszünk 4mm-t, úgy hogy a furat felőli részen a megmaradó "oszlopot" a "gömbölüvégű" maróval fejezzük be. Ezt követően bejelöljük a dugattyúszár csatlakozási vonalát, majd ebben a vonalban kifúrjuk a hajtókar csatlakozásának helyét. 2,8mm-es csigafuró + 3H7 dörzsár...

Kép

Ezután 2mm-es központfúróval egy kis illesztőfuratot készítünk, majd 1,6mm-es csigafúróval kifúrjuk a 3mm-es furatig. M2 menetet vágunk bele végig, ami igy könnyű, hiszen a menetfúrónak van hova kifutnia.

Kép

Mivel ezek után már pozicionálni nem kell, minden további művelet "szépészeti", levágjuk fűrésszel a felesleges anyagot... Ezután felhúzzuk az egyenesbevezetőre, és becsavarjuk a dugattyúszárat. Amennyiben kézzel könnyen mozgatható teljes hosszában, akkor egy darabig ismét elégedettek lehetünk.

Kép
Kép

Természetesen még sok marási művelet van vissza, de az már az adott méretű darabon is - vagy már csak azon - végezhető

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 25. - 11:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
szia Géza

Szuper gözgépet épitesz,olvastam fojamatosan irásodat.
Én is csináltam már egy pár gépet, és ami itt fontos hogy nagyon pontosan dolgozz mert az összeszerélésnel gondok lesznek. Nálam igy volt már egy párszor, de ahogy látom te tudod dolgodat.

csak igy tovább.....
üdv Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 27. - 15:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia Feri!

Jólesik ha követik és értékelik az ember munkáját.

Részben az időhiány az oka ha lassan haladok, de részben az, hogy a pontosság miatt "3 x mérek, egyszer vágok" elven haladok.

Ide tartozik az is, hogy sok munkadarabnál eleve betervezem az esetleges rontás lehetőségét - mégiscsak amatőrként művelem az ipart :oops: :oops:

Pl. a keresztfejnél az alábbi képen látható, hogy az egyik furatot pontatlanul indítottam meg, így "jól jött" a ráhagyás a munkadarabon, mert a másik oldalra tett furat jó lett....

Kép

Így nem kell anyagot eldobni, nem vész el több órai munka...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 28. - 13:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szevasz Géza

Ha ijen furatot akarok akkor mindig uj csiszolt furot használok mert az általunk utánköszörült az soha nem ojan mint a vett még gyárilag köszörült.
Egyébként a selejt termeléssel nem vagy egyedül, az nagyon hozzánk tartozik (sajnos) de ez van.
De fel a fejjel Géza ha géped kész és müködik,bontasz biztos egy sört rá.
Itt vannak linkek gépeimröl, láthatod öket.Nagyon jol is mennek.

http://kepfeltoltes.hu/view/130628/g_zm ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130628/g_zm ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130628/g_zm ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 28. - 14:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Ezért találták fel a központ fúrót és a noniuszt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 28. - 17:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

skeleton írta:
Üdv.

Ezért találták fel a központ fúrót és a noniuszt.


Használom mindkettőt, meg még 5 dioptriás szemüveget is!
:P :P

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 02. - 6:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Itt normál esetben egy darab ékszíj köti össze a két szíjtárcsát!

Kép

Aki nem ismerné fel annak: az AT-125 fúró-marófeje van a képen.

Itt egy (angol-kinai szabvány szerinti) Y400 GB11544-89 bordázott ékszíjnak kellene lennie. Ráadásul nem gumi hanem uretán (PU) volt a szíj. Ráadásul mindkét oldalán (tehát a szélesebb felén) is fogazott.

Nos ez a szíj megöregedett, fogait elhullatta, és 2-3 cm-es szakaszon anyaga szublimált, már csak a 4 cérna betét fogta össze. Érdekes, hogy a motor részben lévő, tehát jóval többet használt ugyanilyen szíj jó egészségnek örvend.

Így most a gőzgépépítés ismét szünetel, míg nem sikerül idevaló, Magyarországon is beszerezhető helyettesítő szíjat találnom. Aki azt hinné elég lemérni, annak néhány infó:

- a szíj mérete 5,5 X 3,5 (kb.) helyette van 3x5 vagy 4x6

- a szíj hossza "Y400", vagyis 400mm, de nem mindegy, hogy külső, belső vagy működőátmérő, helyette van 400 belső hossz, akkor működő 415, vagy 400 külső akkor működő 390...

- valamint a két ékszíjtárcsa fix, külön feszítő nincs...


Amint megoldom a dolgot építek tovább!

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 02. - 7:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
ezeket próbáltad már megkérdezni?

info@moltech.hu
tel: +36 (62) 57 30 57


info@driveline.hu
tel: +36 (70) 653 5446
tel: +36 (1) 283 0535


www.rolling.hu​​​
info@rolling.hu
tel: +36 (23) 390 453


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 02. - 8:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
mamut írta:
ezeket próbáltad már megkérdezni?

info@moltech.hu
tel: +36 (62) 57 30 57


info@driveline.hu
tel: +36 (70) 653 5446
tel: +36 (1) 283 0535


www.rolling.hu​​​
info@rolling.hu
tel: +36 (23) 390 453



Szia!

Szinte mindenkit, de garanciát senki sem vállal, hogy tud jó szíjat adni, csak kb....

Némelyik messze van nekem, annyi időm nincsen, hogy kicsászkáljak a M0 - M5 - Halásztelek háromszögbe, Érdre..

Stb. stb.

Megvárom míg lesz Zuglóban
:oops: :oops: :oops:

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 02. - 11:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Néhány éve benzinkutaknál lehetett kapni univerzális ékszíjat, amiben nem volt szál, ezért rugalmas volt, és nagy méret tartományban használható volt.

Másik ötletem a bicikli lánc.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 02. - 14:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Ékszíj 6x400 Li Optibelt

Holnapra, Zuglóban, itt:

http://www.gordulo-simmering.hu/portal/contact.php

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 03. - 7:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Szia Géza!

Ha véletlenül, mégsem kapnál, szólj és segítek a beszerzésben innen:
http://powerbelt.hu/
Itt van olyan is, ami nincs végtelenítve, hanem magadnak gégteleníted akkorára, amekkorára kell. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 92 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség