Sziasztok!
Akkor ideje beilleszteni a helyére, mindkét megvezető rudat:
Ne felejtsük el, az egyszerűség jegyében levágtunk 4mm acélrúdból 50mm-es darabot, végére M2-es menetes részt készítettünk, és becsavartuk az egyik fedélrögzítő furatba.
Innentől komolyodik a helyzet. El kell készíteni keresztfejet. Minden apró alkatrész készítésének van két lehetséges módja:
a., verzió: borzasztó ügyesek vagyunk, mikroméretű befogóink és szerszámaink vannak....
b. , verzió: "jóval nagyobb" nyers munkadarabból indulunk ki, aminek jelentős részét csak a befogás és megmunkálás megkönnyítésére használjuk, a végén szívfájdalom nélkül levágjuk a kész "apró" munkadarabról.
Gondolhatjátok a b., verzió szerint fogok dolgozni...
A kedvenc 6mm-es lapos réz anyagomból levágok két darab kb. 20x22mm-es téglatestet. Együtt satuba fogom, egybevágóra, derékszögűre, stb. marom.
Középvonalat bejelölve, a végétől 3mm-re, 3,9mm-es furatot készítek, majd 4H7-re feldörzsölöm. Értelemszerűen a furatot pontosan, a lapra merőlegesen, etc. kell készíteni.
Innentől nincs más teendőnk, mint az elkészült munkadarabokat minden lehetséges módon felpróbálni a blokkra. Megnézni felfekszik-e, egytengelyű-e a rúddal, stb...
Megjegyzés:
Senki ne zavarjon meg, hogy a fényképeken a rudak néha kifelé, befelé dőlnek. Ilyen közelről fényképezve "csálé" képek készülnek. Ha kell papírt adok róla, hogy azok "előírás szerinti pontossággal" sikerültek
Üdv, Géza