SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 07. - 3:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 120 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 22. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Z.F. kolléga 2007 januárjában indított témaköre, a kazánok és fűtésük, lehet hogy érdektelenségből, vagy egyébb okból, az első bejegyzés után abba maradt.
Az érdekes az, hogy pont ma reggel gondolkoztam azon, mi lenne, ha a kazánokról indítanék fórumot. Antikos képei, nagyon szép kazánokat mutatnak.
Öröm nézni.
Ha jobban bele gondolok, önálló "Műtárgyak".
Vasárnap, családi programmként, kint voltunk a Mo-Ja-Ho-n.
Láttunk sok szépséget. Ugyanakkor, azt is láttam, hogy ezek nem többek "játék"-nál.
Az ember hazaviszi, kicsomagolja, vízre teszi, és megy.
A "MODELL", az más.
Mi, akik építünk, tudjuk jól.
Mi lenne, ha a kazánt, nem csak funkcionális eszközként kezelnénk, hanem látványként is?
SRY kolléga kazánrajza, Gőzgépész képei, azt hiszem, magukért beszélnek.
Gondolom, lesz mit kitárgyalnunk itt a topikon.
Üdv Manópapa.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 09. - 12:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa,

Örülök, hogy felkaroltad a kazánokat... össze lehetne itt hozni mindenféle régi és új kazánra vonatkozó ötletet.
Nekem pont a napokban került a kezembe egy régi WC tartály pótalkatrész: egy réz GÖMB! Most azon morfondírozom, hogy "ősgőzgépet", azaz Heron labdát csináljak belőle, vagy valami kis gőzigényű szerkezetbe kazánt. Tudom, az alakja nem ideális, de voltak ilyenek is a hőskorban!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kazán tervrajz
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 07. - 18:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Kollégák!

Ez a gőzkazán van megépítve az első gőzhajómban az Aranyoskámban.:D
Ez üzembiztos és jó hatásfokú kazán és megépíteni is egyszerű. A megfelelő égőfejjel a gőzteljesítménye elég egy három hengeres gőzgépnek.
Remélem a felbontása megfelelő és ki tudjátok nyomtatni.

Üdvözlettel,

Gőzgépész
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 02. - 20:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt Gozgepesz!

A fenti kazán építéséről írjál néhány mondatot. Tervezem, hogy a télen kazánt és gőzgépet építek.

Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kazán
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 03. - 16:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt feco 1.
Az ábrázolt kazán minden alkatrésze sárgarézből készült és a kereskedelemben szinte arany áron kapható.A főbb méretek a rajzon megtalálhatók.Ezektől a gőzdóm méretében tértem el és 35 külső átmérő mellett 35 mm. magasságúra készítettem. Először a központi tűzcsövet a keresztező vízcsövekkel forrasztottam össze ezüsttel.A tűzcső két végét lezárva és az egészet víz alá merítve 10 bar. levegő nyomással lepróbáltam.Tettem ezt azért, mert ha szivárog így még lehetséges a javítás, de összeszerelt állapotban a kazán belsejében sokkal nehezebb lenne! A kazán két végéhez két 1 mm. sárgarézlemezből présszerszám segítségével kialakított záró elem készült.A szerszámot egyedileg állítottam elő és hidraulikus gépkocsi emelővel préseltem.Minden forrasztás ezüst forraszanyag hozzáadásával készült.Nyomáspróba 10 báron víz alatt sűrített levegő segítségével-saját felelőségre.
Általánosságban ennyit tudtam elmondani, de ha mégis nekilátsz az elkészítésnek és menetközben konkrét kérdésed lesz-szívesen segítek.
Üdvözöl:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 03. - 19:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gozgepesz!

Nagyon köszönöm a gyors és biztató választ.
Felajánlott segítséggel már is élek.
Feltételezem gázégőt használtál.
Milyen rndszerű az égő.
Milyen teljesítményű az égő.
A kazán milyen nyomáson üzemel.
Bizonyára már több kazánt készítettél, milyen anyagokból?
Mind sárgarézből?
Lehet-e vörös résből?
Vagy nagy merészség lenne vasból?
A vizcsövek átmérőit nem találom a rajzon, milyen átméröjű csőből készítetted.
Esetleg a tűzcsőnek megfelelne a vörös rézcső, a viz csőnek 8x1-es vörös réz cső.
Segitségedet előre is köszönöm.

Üdvözlettel fecó 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kazán
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 04. - 10:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt feco 1...
A kazánt valóban gázzal fűtöm.Az égőről és a gáztartályáról megpróbálok képet feltenni, ha sikerül!A kazánt 3 bar nyomásra fűtöm fel, így biztosítva van a futam alatt a 2 bar üzemi nyomás.A kazán anyagának a vörösréz nagyon jól megfelel,annál is inkább, mivel a vörösrezet lehet sárgarézzel forrasztani,ami jóval olcsóbb a forrasztó ezüstnél.A valódi kazánok acélból készülnek,tehát nálunk is megfelelnek,de a korróziós problémák miatt inkább a rezet használjuk.A vízcső mérete nálam 8x6 mm.
A gázégő teljesítményét nem tudom lemérni, de a gyakorlatban teljesen megfelelő.
Tisztelettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 04. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
KépKép

KépKép

KépKép

KépKép

KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kazán
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 04. - 11:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt feco 1...
Az égőfej jobboldali végén található M19x1 mm. menet segítségével csatlakozik egy fúvóka tartóhoz.A fúvóka átmérője 0,3 mm.Néha kapható a PB.gázkészülékekkel foglalkozó alkatrész boltban.A második rajzon ábrázolt sokfuratú tárcsát illeszteni kell az égőfej 19 mm. furatába.A 3 sz. rajzon látható a gáztartály kémlelő ablaka ami vagy edzett üvegből, vagy 4-5 mm.plexiből készül.
JÓ és eredményes munkát kíván:Gőzgépész.

Remélem nemcsak elolvasod írásom,de el is készíted a kazánt!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 04. - 19:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gozgepesz!

Köszönöm az információkat. Beszerzem az anyagot, a kazán készítéshez és a téli hónapokban neki látok a kazán készítésének.

Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 06. - 20:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gozgepesz!
Azt irod "a kazánt 3 bar nyomásra fűtöm fel, így biztosítva van a futam alattz 2 bar üzemi nyomás".
Mivel én kezdő vagyok, ez nálam azt jelenti, hogy 3 bar nyomás elérésekor elzárod a gázt kézzel és indul a futam.
Jól értem?
Vagy a gázégő gőznyomás függvényében szabályozva van.

Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kazán
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 06. - 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt feco 1
A gőzhajó felfűtése során, még kint a parton 3 -3,5 barig emelem a nyomást.A biztonsági szelep 4 bar.-nál fúj le.Ezután mindent ugyan úgy hagyva kinyitjuk a szelepet és gőznyomás alá helyezzük a gépet.Vízre tesszük a hajót és kezdődik a bemutató (nem verseny, mert azt nem szeretem, mivel egyesekben furcsa indulatokat ébreszt.)Eközben esik a nyomás kb. 2,5 bar-ra,ami nagyjából 2 bar. körül tartható a futam ideje alatt végig, a sebesség és a manőverek függvényében.A gázégőnek van visszacsatolása a kazánhoz,ha nagy a nyomás, csökken a láng nagysága.Mivel a tartály újra töltésénél ezt a bekötést mindig meg kell bontani és üzem közben, ha megy a hajó úgysem tud a nyomás 3 barnál tovább nőni,ezért nem is használom.A gáz mindeközben a tapasztalatok alapján beszabályozott módon üzemel.
Üdvözlettel: Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 07. - 11:08 
Kiváncsi vagyok,a modulálást,hogy oldottad meg?


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: modulálás
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 07. - 17:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Pollen.
Szerény tudásom szerint a modulálás jelentése a zenében:hangnemet,hangszínt,hanglejtést változtat.Távközlés területén:modulációval befolyásol magas frekvenciájú vivőhullámot.Ennek ismeretében nem egészen értem az idevonatkozó kérdésedet?
Téged idézve:Hogy?Izéé,Miről is van szó ??
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 07. - 18:52 
A láng változtatásáról érdeklődtem.Ha nő a nyomás,akkor változik a láng.

Gázkazánokkal foglalkozom,ott un.modulációs égők terjedtek el.Nő a fűtött víz hőmérséklete,akkor csökken az égőnyomás. Teljesen elektronikus a dolog,ezért bátorkodtam érdeklődni,miként tudtad Te ezt megoldani.

Elnézést kérek ha hülyén és érthetetlenül fogalmaztam.


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 120 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség