SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 2:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 19. - 12:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
G.Tamas írta:
dugattyú átm.32mm löket ~55mm
az a baj hogy mesze lakok a Dunához közelebb van a Tisza



Ha jól számoltam, akkor 3bar gőzzel, 240u/min fordulaton elvileg(!) 4kW érhető el ezzel. Szóval a korábbi hozzászólásban az 5LE tényleges teljesítmény jó becslés.

Egy 10kW-os kazán nem is olyan nagy.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 19. - 21:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv
őszintén már azért is lesokkolom őket :D
kíváncsi lennék ha beállítok az illetékes hatósághoz hoztam egy gőzkazánt vizsgáztatni szerintem igen kikerekedne pár ember szeme :D :D :D :D
kazán falának menyire kell vastagnak lenni ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 19. - 22:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Azért szerintem lassits egy kicsit.

Ismerve a hatoságok hozzá állását a dologhoz, bekell majd szerezned néhány papirt is. Három generáciora visszamenőleg születési anyakönyvi kivonat, komplet tervrajz, anyag táblázat, számitások, kiviteli terv. A munkát elvégző személy összes bizonyitványa. Röngen felvételek a hegesztési varratokról. Mivel uj épitésü dologról van szó,lehet ,hogy egy elme vizsgálatra rendelnek. :twisted:
Azért megnyugtatlak,mi még szabadlábon vagyunk. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 9:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vagy megpróbálok keríteni egy kazánt valahonnan
Hátha sikerül
de ha nem akkor marad az építés de csak szépen lassan
Először összerakom a dugattyút kipróbálom sűrített levegővel hogy hogy üzemel , és közben alakul a többi .


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 10:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Márcsak azért is, mert az ilyen gőzrendszerek üzemeltetéséhez kazánfűtő szakvizsga kell!! Ezt pár évvel ezelőtt nem volt olyan nagy kunszt megszerezni, mert mindenhol voltak tanfolyamok, de ma már igen költséges és nyűgös eljárás.

A hazai szabályozás még az 1940-es évek rendszerét tükrözi ez ügyben, csak éppen azok az intézmények "pusztultak ki" amiknek az engedélyeket, szakmaleveleket ki kéne adni. 40 évvel ezelőtt műtanrendőri szemlét és vizsgát gyakorlatilag bárhol lehetett kérni, vagy intézni. Ma már ha egy hely van ilyen az országban ! Ha nekik kell kiszállni vizsgáztatni, akkor az elég sokba kerül, és nem is nagyon szeretnek kis dolgok miatt elmenni bárhová is.

Ha viszont nincs kazánfűtő képesítésed, és nincs a kazánon vizsgabárca, akkor egy esetleges baleset alkalmával nem fizet a biztosító (sem az emberben sem anyagi eszközben esett kárért) és ráadásul még "Foglalkozás körében elkövetett (súlyos) testi sértés" miatt el is jár az emberrel szemben a hatóság. Ha ne adj isten haláleset történik, akkor pedig munkahelyi balesetnek minősül és én vagy valamelyik kollégám fog lehelyszínelni és/vagy őrizetbe venni!!! Szóval ez tényleg nem játék.

Lebeszélni nem akarlak a terveidről, sőt, nagyon jó lenne ha sikerülne és futna az a kis gép mint a kisangyal. Csak nagyon oda kell figyelni a "papíros" részére is, mert ebben az országban ez számít.

Én a helyedben beszereznék egy régi álló kazánt, elvinném a Füstibe, ott rendberakatnám, és ott helyben le is vizsgáztatnám. Ez nagyon jól hangzik, csak éppen egy vagyonba fog kerülni :-( :-( viszont így legalább lesz egy kazánbárcás, használható kazánod. A saját építésnek annyira nincs hagyománya Magyarországon, hogy még én se tudnám most megmondani, hogy kezdenék neki. Valószínűleg belépnék egy Német, vagy Angol gőzhajós/gőzcsónakos klubba és ott próbálnék szert tenni minősített tervekre és ott helyben (Németország, Anglia) le is vizsgáztatnám a klubb keretein belül. Ez még sokkal járhatóbb útnak tűnik, mint a hazai véget nem érő küzdelem a hatóságokkal.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 12:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv
Nagybátyámnak van kazános papírja pontosan nem tudom hogy hány tonna/ óra teljesítményre szól így az üzemeltetése nem lenne gond (ha érdekel akkor megkérdem pontosan mekkorára szól)
Ha külföldön vizsgáztatott a kazán akkor érvényes Magyarországon is a vizsga ?
pl angliába találtam egy ürgét aki épít gőzkazánokat .
nem tudom hogy milyen árban lehet olcsóbban jön ki mint itthon a procedúra a sok papírral


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 12:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Ha van kazánfűtői papírja, akkor az szinte biztos, hogy jó lesz erre is.

Ha Angliában, Németországban stb... kap műbizonylatot és kazánbárcát a kazán az olyan mint az Angol, Német stb... műszaki érvényesség az autókon, az egész Unióban érvényes.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 27. - 14:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindnkinek!

A tegnapi lelet:

Kép

Ez első ránézésre egy teljesen kommersz kis gőzgépnek a maradványai, de ha jobban megnézzük egyből kiderül, hogy valami csodamasina.

Először is az állókazánt és a gépet tartó alsó rész vaslemez! Ugyanígy vasból van a géptartó konzol, a főtengely, a körhagyó, a csatlórudak és még sok más alkatrész is. Ez magában kuriózum, igen ritka a vas építésű gép, és általában nagyon öregek ezek a masinák, és akkor még nem is beszéltünk az öntöttvas (!!!) lendítőkerékről. A kazándob egy rém egyszerű Pot kazán (fazék) az is lehet, hogy nem ehhez a géphez való, bár vörösréz anyagú, és semmilyen szerelvény nincs rajta a betöltő/fő gőzvezeték csatlakozó nyíláson kívül.

A kazán alsó (tűztér) részén van egy emblémás vaslemez darabka felszegecselve amin a GNB betűk silabizálhatóak ki:

Kép

Ha ez nem lenne elég nézzük a gépet, az a színéből itélve réz, mert elég fekete és nincs revésedve, de ami sokkal érdekesebb, hogy kettős működésű, tolattyús vezérlésű!!! De milyen tolattyú na ez itt a csoda része a dolognak, ez bizony síktolattyús és nagyon elmésen oldották meg a tolattyú leszorítását és mozgását :

Kép

A két menetes csap megvezeti a tolattyút és pozicionálja a tolattyútükrön, valamint tart egy laprugót ami rászorítja a tolattyútükörre a lapos, csúszó tolattyút. Nagyon rafinált de annál ötletesebb megoldás.

A gépet Aradi Ferenc Úrtól kaptam ajándékba (itt is nagy köszönet érte) aki egyébként 3D-s CNC famegmunkálással foglalkozik a saját maga építette fantasztikus CNC gépein ( www.3d-art.hu )

Idővel megpróbálom rendbeszedni, életre kelteni a kis masinát, de ha ez nem sikerülne, akkor ez a tolattyú megoldás már önmagában megérte, mert ilyen zseniálisen agyszerűen, és jól megoldva síttolattyús vezérlést modell gépen nagyon ritkán látni!!!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 31. - 15:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elkészült egy újabb munkám, ami nem csak működik hanem szép is!
http://www.youtube.com/watch?v=aCO6iYDOHgY
http://www.youtube.com/watch?v=E6U8XFfm1k0 :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 31. - 16:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
greg írta:
Elkészült egy újabb munkám, ami nem csak működik hanem szép is!
http://www.youtube.com/watch?v=aCO6iYDOHgY
http://www.youtube.com/watch?v=E6U8XFfm1k0 :D :D


Elképesztően jól mennek!
De ez miben különbözik az előzőtől? Miért nem állnak "szögben" a dugattyúk, hogy állásból is jól induljon?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 31. - 17:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ehez már gáz égős kazánt építettem, és másfajta kazánt. És ez szebb mert az előzőek csak prototípusok voltak.
Nem igazán értem ezt a "szöges" dolgot?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 31. - 20:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jó lett :D :D :D szépen fut a masina!

Mamut Kolléga arra gondol, hogy ha a hengerek valamilyen "V" állasban lennének, akkor nem lenne a gépnek olyan holtponti állása, ahonnan nem tud elindulni és be kell "lökni" az induláshoz!.

Ezzel az ötlettel az a gond, hogy ez két egyszeres működésű henger és nincs olyan geometriai elrendezés aminél kiküszöbölhető lenne a "besülési" állás. Ehhez ilyen szerkezetű hengerek mellett legalább 3 henger kéne, vagy 2 de de kétszeres működésű henger.

De ez a besülési holtpont kérdés is megoldható ilyen 2 , egyszeres működésű hengernél egy egyszerű kis indító elektromotorral és egy centripetális tengelykapcsolóval. Egy ilyen ketyerével kiegészítve már akár hajómodellbe is beépíthető lenne a kis motor.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 01. - 6:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Csak néhány szösszenet:

Azokat a gépeket amik kb. két hengerből állnak, de azok nem szöget bezárva, hanem egymással szemben vannak hívják "boxer" gépeknek. Ha már szöget zárna be akkor "V" vagy "V-twin" lenne.

Nem igazán a szög a lényeg, hanem az, hogy nem egy "csapon" hajtják a "forgattyústengelyt", hanem "elékelve" pl. 90 fokkal. Mint ezen a rajzon:

http://modelengineeringwebsite.com/boxer_files/SHEET-1-REV-B.PDF

Ha már van egy darab boxer gépe az embernek, akkor csak csinálnia kell mégegyet, és egy közös keretre szerelni, akkor olyan öninduló lesz, hogy ihaj.. És akkor maradhat a hajtás egy csapon...

http://www.john-tom.com/MiscrPlans/German4Cyl/4Zyl_Boxer_02.pdf

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 11. - 18:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a tanácsokat és az ötleteket. Szeretnék egy komolyabb gépet építeni de nincs esztergám!!! Ezekkel a gépekkel elértem amit én magam tudtam készíteni,( amit meg nem azt elvittem egy esztergályoshoz és csengettem) de egy vezérelt motor tervrajzát csak nem vihetem oda mert vagy elküld, vagy 50000 munkadíj. Nem létezik valami rendkívül egyszerű masina amiben kevés az esztergálás, marás?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 14. - 14:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=9DnUzX7qV5Q

http://www.youtube.com/watch?v=QEdaOSVq3D4

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség