SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 17:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 120 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 15. - 18:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
[quote="feco 1"]Szia Öreg!
Hol tartasz a gázégővel?
Én már több darabot csináltam, minél szebbet akartam, annál rosszabb lett, úgy hogy visszatértem az eredeti elképzeléshez.

Szia.
Az égővel még nem foglalkoztam. A gőzgépem egyik hengerébe beletört a csavar mely az osszilációs tengely. Ki kell furatnom és nagyobb nenetet kell belevágni a hengerbe, természetesen új tengelyt is kell csinálni. Az eredeti nem metrikus mértű volt. A fúrást és menetvágást elvállalta egy cnc-s marós, a héten kész.A tengelytörés elött a medencében próbálgattam, nagyon szépen ment.
A Székesfehérvári versenyre szeretném elvinni.Az égővel továbbra is gondjaim vannak egy kis szél is elfuja. Azért is szeretnék elmenni hátha kapok egy két jótanácsot.
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 07. - 14:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Öreg!
Azt hiszem rá jöttem mi volt a baja az újonan gyártott gázégőimnek.
Egyszerűen a türelmetlenségem, tudniillik nem vártam meg hogy a kerámia kellően átmelegedjen, hanem hidegen a helyére toltam és állandóan elaludt a láng.
Szóval türelem.
Kiváncsian váromtapasztalataidat.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Miért vizes a gőzöm?
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 17. - 17:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves kollégák!
A kazánom hibája, ha vizes a gőzöm, másokkal összehasonlítva.
Tudom buta lesz a kérdésem.
Nagy általánosságban mitől ad vagy nem ad száraz gőzt a kazán.
Ha kapok reagálást fogom bonyolítani a kérdést.
Indításnak ennyit.

Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 18. - 9:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Attila!

Tudomásom szerint két megoldás kombinációjával szokták "szárítani" a gőzt.
Az egyik, hogy a kazán legmagasabb pontjára készítenek egy "Gőzdóm"-ot. Innen vezetik el a gőzt. További szárítási módszer, hogy az gőzdómból kilépő gőzt mielőtt a gépbe vezetnék, előtte átvezetik a forró tűztéren. Itt egy kicsit "túlhevül" a gőz. Az éppen 100 fokos gőz hajlamos lecsapódni, mert kicsi a hőtartalma. Ezért hevítjük túl a gőzt. Így magasabb lesz a gőz hőtartalma és nehezebben csapódik le.
Nem biztos, hogy vizes a gőzöd, az is lehet, hogy hosszú a gőzvezeték a kazán és a gép között. Lehet például spárgával betekerni hogy hőszigeteld. Aztán az is előfordulhat, hogy a hideg gépben csapódik le a gőz. Ennek megelőzésére láttam, hogy nagyon alacsony fordulaton "melegítették" a gépet, és csak utána használták.
Igazából én töbnyire nagy kazánokat láttam (320-620 tonna/óra) de a kis kazánok sem működnek másképp... :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 18. - 13:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na akkor ezt keresztben jól megválaszoltuk :-) Otakó Kolléga is azt írta amit én, szóval helyes kialakítás, és túlhevítés, aztán minden rendben lesz.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 15. - 13:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet Mindenkinek!
Modell gőzkazánhoz tápvízszivattyú rajzot keresek.
A rajzot vagy az információt előre is köszönöm.

Üdv.feco 1.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 15. - 22:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Feribácsi a szokásoskézipumpa rajz kellene? Vagy esetleg valami rafináltabb szerkezet?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 15. - 22:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Van ez a fajta kézi szerkezet:

Kép

Mez ez a fajta körhagyóval működtetett:

Kép

De szerintem Feribácsi egy ilyen kézit minden rajz nélkül is össze tudsz hozni.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 16. - 8:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
A téli hónapokban épült nálam egy új gőzhajó, új kazán, újfajta égővel.
A gőzgép Smith Lajos bácsi féle V kéthengeres.
A kazánn valahogy kicsire sikeredett csak l5 percre való víz fér bele, jó lenne a menetidőt 20 percre növelni.
A NAVIGA NS versenypályát 15-20 perc alatt teszi meg ez a hajó, a szél erősségétől és egyébb változások miatt.
Mível új kazánépítéséhez, a hegesztéshez külső segítség szükséges úgy gondoltam, hogy egy tápszívattyú segitségével az üzemidőt megtudom hosszabbítani.
Olyan rajz kellene amit már mások elkészítettek, az elektromos hajtást majd hozzászerkesztem.
Üdv,feco 1.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 16. - 12:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
feco 1 írta:
.
Mível új kazánépítéséhez, a hegesztéshez külső segítség szükséges úgy gondoltam, hogy egy tápszívattyú segitségével az üzemidőt megtudom hosszabbítani.


Elektromos modell üzemanyagpumpát nézted már? Fogaskerékszivattyú, elvileg kellő nyomást produkálhat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 16. - 13:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Sziasztok!

Elektromos modell üzemanyag pumpát még nem láttam, hol lehet ilyent kapni, vagy interneten megnézni.

Üdv.feco 1.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 17. - 12:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Feribácsi akkor neked egy ilyen kell(ene) :

http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/ ... 205829.JPG

Ez egy ROBBE fogaskerék szivattyú, ilyen van a gyári ROBBE tűzoltóhajókban, ez hajtja meg az oltófecskendőket. Igen tekintélyes nyomáson dolgozik, aki már látott ROBBE Dolly-t locsolni az tudja mire képes ez a kis szerkezet. A motor is rá van építve, csak feszültség kell neki és megy is.

Itt van a német Conrad katalógusban, a katalógus-szám alapján Magyar Conrad-nál is megrendelhető:

http://www.conrad.de/ce/de/product/2213 ... olt-1-1568

De van GRAUPNER-ből is:
http://www.conrad.de/ce/de/product/2641 ... ge-09-lmin

Igazán nagy nyomást csak fogaskerékszivattyúval ( Zahnradpumpe , gear pump ) lehet elérni. Ezek meg egyszerűen működtethető, masszív szerkezetek, még szabályzó sem kell hozzá, csak be/ki kapcsoló.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 17. - 17:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Ha valaki 'self made man' akkor itt van a ModellWerft 2010.06. számából egy ötlet, a "zahnradpumpe" házilagos kivitelezésére ha van 2 db modul1-es fogaskerék kéznél...


Kép
Kép


Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 18. - 17:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Öregszem... Én is előbb írok mint olvasok. Látom hogy fogaskerékszivattyú, oszt már rá is repülök a témára mint légy a...

Szóval, ha "speisewasserpumpe" akkor a jó öreg Norton - nem a virusírtós, hanem a kutas - elvén működő a legjobban integrálható a géphez.

Ennél kompaktabbat nehéz elképzelni:


Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 27. - 9:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdv.
Nagyon köszönöm a sok jó tápszívattyú ötletet.
Konzultátam néhány gőzhajóssal, mindegyik eltanácsolt a tápszívattyú megvalósításától.
Úgy döntöttem inkább új nagyobb térfogatú kazánt készítek. A kazán el is készült 80 %-ba házi kivitelezésbe, bele értve a hegesztést is.
A kazánnal már két NS versenyen részt vettem, jól működik.
A tápszívattyú készítéséről nem mondtam le, a télen rászánom magamm.

Üdv feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 120 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség