SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 8:44

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 120 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 08. - 14:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gozgepesz!
Elkezdtem a gáztartály építését, néhány információra lenne szükségem.
Milyen átmérőjű a néző ablak.
A betöltő szepről van e rajzod, ha van megkaphatóm, ha nincs milyen rendszerú.
A kieresztő szelep, tűszelep, tányéros, vagy membrános, saját gyártmány úgy nézem.
Az információkat előre is köszönöm.

Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: tartály
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 09. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Feco 1
Csak most olvastam üzenetedet! Örülök, hogy folytatod a gőzös építést.
A kémlelő ablak látómező átmérője33 mm.A leszorító hollander menete 38x1 mm.Az ablak 3-4 mm. plexi.A töltő szelep golyós visszacsapó rendszerű, tehát nincs benne rugó, csak a belső nyomás tartja zárva.Legjobb a kemény gumi golyó, vagy 4-5 mm acél golyó "O" gyűrű fészekre ültetve.Az elzáró csap felső része egy autógáztartály tartályszelepe.Alsó része házi készítés.Ha megvannak a MODELL MIX lapjai abban találsz elzáró szelep rajzokat.Ennek a szelepnek a záró eleme kúpos tányér alakú és műanyag, kb.3-4 mm kúpos fészekre zár.
Sajnos én is azoknak a táborába tartozom, akik eléggé el nem ítélhető módon fejből, rajz nélkül dolgoznak.Legfeljebb u.n: móricka rajzot készítek, de azt sem őrzöm meg.Így két egyforma darabot nem készítek.Az általam közölt rajzokat nem én csináltam, csak a fényképeket.
Kár,hogy nem laksz közelebb, mert a személyes találkozás eredményesebb lenne!
További jó munkát kíván és az eredményekről értesítést vár:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 16. - 16:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gozgepesz!
Hát úgy nézem, most jön a neheze a munkának. A szerelvények roppant idő igényes munkát kívánnak.
Ötleteden felbuzdulva úgy gondoltam, hogy veszek gázszelepet nem csinálok, mert nagyon sok munka. Olyan árakért kinálnak szelepet, hogy hirtelen az ember nem kap levegőt.
Lomtáromban találtam egy 1/8" sarok tűszelepet, aminek az orsó szára "O" gyürű tömítésű.
Mi a véleményed gázszelepre jó-e az "O" gyürűs tömítés.

Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: szelep
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 16. - 18:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Feco 1...
Véleményem szerint amit a 11 éves autógázos gyakorlatra alapozok, az olaj álló O gyűrű megfelelő! Az O gyűrűk ritka kivételtől eltekintve olajállóak.Nyugodtan beszerelheted.
Ha összejön a tisza tavi buli azon én is szívesen részt vennék.
Üdvözöl:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 10. - 20:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gőztársak!

Nem tudom hová, melyik topicba tegyem, mert szeretném ha a végén az a kép lehetene, amikor Kőkapun célba fut a hajóm! :oops:

Kedves SRY és ANTIKOS!
Pakoljátok be valahová ha itt nincs jó helyen! :oops: Nem mertem topicot nyitni mert szerintem több mint egy év lesz mire valami lesz az egészből...! :?
Még nem tudom hogy fog kinézni... :oops:
Csak sejtéseim vannak a gépről, amit szeretném, ha egy "V" elrendezésű gép lenne Schmidt Lajos Bácsi nyomán...
A test, még ráér mert, attól függ, mekkorára sikerül a kazán és a gép...

Kedves Gőzgépész Barátom!
Nagyon sok jó ötletet adtál és külön köszönet a sok "papír" -ért amit küldtél. :lol: Nagyon jók, és elhatároztam, hogy a teljes papír anyagot beszkennelem, olyan felbontásban, hogy BÁRKI, aki ennek a fórumnak a tagja, ingyen hozzáférjen. :lol: Természetesen utána a "szokott módon" visszaküldöm, amiről azért előzetes értesítést fogsz kapni! :D

Íme, valami elindult:
http://picasaweb.google.hu/otako1/Gozgep


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 11. - 9:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon jó helyen van és " füstölögjél " csak tovább!
Jó munkát!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 17:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gőzgépész!
Végre eljutottam a gáztartályok befejezéséig.
Eddigi próbálkozásaimon a forrasztópisztollyal fűtöttem a kazánt.
A gáztartályt vasból csináltam, légyszíves adj tanácsot, hogy belülről befessem-e a tartályt, ha igen milyen tipusú festékkel. Van itthol a műhelyben fehér neolux festék, talán jó lenne.
A gázos gyakorlatodba mivel festettétek a gázzal érintkező vasból készült alkatrészeket?
Tanácsodat előre is köszönöm.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: tartály
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 18:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Feco 1...
Büszke vagyok Rád, mert haladsz a gőzgéppel,így elképzelhető, hogy végre lesz egy befejezett gőzhajó!Csak így tovább.
Az acélból készült gáztartályok belső felületét gyárilag egy zománc szerű festékkel festik, amit ráégetnek. Ezt nemigen tudjuk megvalósítani.Más festéket nem érdemes a belső felületre felvinni, mert leoldódik és kínlódhatsz a dugulásokkal.Csiszold tisztára a belsejét és hagyd úgy.A tartályon kívül minden más alkatrész rézből és alumíniumból készült.
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 7:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gőzgépész!
Eljutottam a köövetkező problémához.
Mint írtam elkészült a gáztartály és vártam a jó időt az új gáztartály és a kazán együttes kipróbálására.
Sajnos ebben a 14-16 C fokos időben üzem közben a gáztartály annyira lehül, hogy nyomása lecsökken és a 0,3-as fuvókán nem képes annyi gáz kiáramli, hogy a kazánt kellő nyomáson tartsa.
Gondoltam nagyobb fuvóka a megoldás.
A tartály még jobban lehült és még mindig kevés a gáz a nyomás tartásához. A fuvókát jobban növelni nem tudtam, mert indulásnál mikor még a gáz nem hült le, olyan mennyiségü gáz áramlik, hogy leszakad a láng az égőről.
Abban kérem tanácsodat, hogy mi a megoldás,
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: gáztartály
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 14. - 18:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Feco 1
Az elmondott problémára megoldás egy nagyobb fekvő elrendezésű tartály, nagyobb elpárologtató felülettel, ami kevésbé hűl le.Ezentúl csak a tartály vagy az elzáró csap utáni csőszakasz fűtése marad a kazán meleg vizével, ami macerás megoldás, mert a vízkörbe beiktatott fűtés kialakítása miatt a tartályt fixen be kell építeni és így az csak szereléssel vehető ki.A tartály feltöltését így nehezebb megoldani,de nem lehetetlen.Én még fűtött tartályt nem csináltam, de fixen beépített megoldásom van.
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 02. - 17:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt Gőzgépész!
Folytatom ám a munkát, cél a gőzladik mielőbbi vizre tétele.
A gáztartály akkora, mint a tied, írtad és láttam is, hogy jól működik nálad úgy gondoltam, hogy valami más probléma van, mint a tartály mérete.
Kicseréltem a fúvókát kisebbre, megváltoztattam a tartály felfogását, hogy a környezetből több hőt tudjon felvenni, közben a levegő is melegedett legalább 5 fokot, a tartályt süti a nap és én is tapasztaltabb lettem.
Most úgy látom, hogy a stabil üzemhez szükséges a gáz nyomás szabályzása.
Sajnos az esztergapadomat túl nagynak találom az interneten közölt nyomás szabályzók gyártásához.
Szóval működik csak még nem tartom elég stabilnak a kazán üzemét.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 17. - 13:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Fórumozok
A máv275 segítőkész kolegánk linkjei elindították a hangyáimat.
A meglévő szerszámmal és a maradék anyaggal ujabb kazánt kezdtem készíteni. Kerámia égővel, égő átm. 50mm , tűztér átm. 52X40mm, füstcsövek átm. 8mm 16db a kazán mérete átm. 100X150 0,8l a befogadása. Lehet hogy nagyobb gáztartályt is kell.
Ime amit elkövettem, forrasztás elött.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdvözlettel öreg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 25. - 21:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Öreg,

bár én csak műkedvelésből szoktam ide bekukkantani a gőzgépekhez, ez a kis kazán egy igazi remekmű, vagy műremek :lol: ! Szép tiszta munka, valóban az ilyen alkotások szemetgyönyörködtetők, hátmég, ha működik is. Szívesen látnám (gondolom nem vagyok egyedül) a folytatást is képekben és leírásban.
Egy kérdésem lenne:
A kazán két végét lezáró véglemez valami "gyári" alkatrész adoptálásával készült, vagy az is saját gyártmányú domborított lemez? Ha saját gyártmány, hogyan készült?
Ill. mindenkitől kérdezném:
Sárgaréz alkatrészről, (nem kifejezetten gőzgépről lenne szó, pl. kábelsaru) nem mechanikusan, (tehát nem csiszolásos és drótkefézéses eljárással) milyen tisztítóoldatban, vagy vegyszerrel lehet szépen letisztítani az oxidréteget úgy, hogy utána az egy kicsit passziválja (tehát ne oxidálódjon újra olyan gyorsan, vagy egyáltalán) és a vezető képességét károsan ne befolyásolja? A mini gőzgépeknél és kazánoknál ez hogy oldható meg? Mármint az oxidmentes felület megtartása.
A válaszokat előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 27. - 6:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv. ranti
A választ a gőzgépek 16. oldalán megtalálod.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 13. - 13:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Öreg!
Hol tartasz a gázégővel?
Én már több darabot csináltam, minél szebbet akartam, annál rosszabb lett, úgy hogy visszatértem az eredeti elképzeléshez.
A gőzbárkát a Mátrai Erőmű hütő taván többször kiprobáltuk Dani unokámmal, már be is festettük, visszük a Tiszára, ha az árvíz engedi.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 120 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség