SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Kazánok, mint modell értékű műtárgyak. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=25&t=467 |
Oldal: 8 / 8 |
Szerző: | user_323 [ 2010 jún. 15. - 18:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
[quote="feco 1"]Szia Öreg! Hol tartasz a gázégővel? Én már több darabot csináltam, minél szebbet akartam, annál rosszabb lett, úgy hogy visszatértem az eredeti elképzeléshez. Szia. Az égővel még nem foglalkoztam. A gőzgépem egyik hengerébe beletört a csavar mely az osszilációs tengely. Ki kell furatnom és nagyobb nenetet kell belevágni a hengerbe, természetesen új tengelyt is kell csinálni. Az eredeti nem metrikus mértű volt. A fúrást és menetvágást elvállalta egy cnc-s marós, a héten kész.A tengelytörés elött a medencében próbálgattam, nagyon szépen ment. A Székesfehérvári versenyre szeretném elvinni.Az égővel továbbra is gondjaim vannak egy kis szél is elfuja. Azért is szeretnék elmenni hátha kapok egy két jótanácsot. Üdv. |
Szerző: | Feco1 [ 2010 júl. 07. - 14:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Öreg! Azt hiszem rá jöttem mi volt a baja az újonan gyártott gázégőimnek. Egyszerűen a türelmetlenségem, tudniillik nem vártam meg hogy a kerámia kellően átmelegedjen, hanem hidegen a helyére toltam és állandóan elaludt a láng. Szóval türelem. Kiváncsian váromtapasztalataidat. Üdv. feco 1 |
Szerző: | user_891 [ 2012 júl. 17. - 17:34 ] |
Hozzászólás témája: | Miért vizes a gőzöm? |
Kedves kollégák! A kazánom hibája, ha vizes a gőzöm, másokkal összehasonlítva. Tudom buta lesz a kérdésem. Nagy általánosságban mitől ad vagy nem ad száraz gőzt a kazán. Ha kapok reagálást fogom bonyolítani a kérdést. Indításnak ennyit. Attila |
Szerző: | user_226 [ 2012 júl. 18. - 9:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Attila! Tudomásom szerint két megoldás kombinációjával szokták "szárítani" a gőzt. Az egyik, hogy a kazán legmagasabb pontjára készítenek egy "Gőzdóm"-ot. Innen vezetik el a gőzt. További szárítási módszer, hogy az gőzdómból kilépő gőzt mielőtt a gépbe vezetnék, előtte átvezetik a forró tűztéren. Itt egy kicsit "túlhevül" a gőz. Az éppen 100 fokos gőz hajlamos lecsapódni, mert kicsi a hőtartalma. Ezért hevítjük túl a gőzt. Így magasabb lesz a gőz hőtartalma és nehezebben csapódik le. Nem biztos, hogy vizes a gőzöd, az is lehet, hogy hosszú a gőzvezeték a kazán és a gép között. Lehet például spárgával betekerni hogy hőszigeteld. Aztán az is előfordulhat, hogy a hideg gépben csapódik le a gőz. Ennek megelőzésére láttam, hogy nagyon alacsony fordulaton "melegítették" a gépet, és csak utána használták. Igazából én töbnyire nagy kazánokat láttam (320-620 tonna/óra) de a kis kazánok sem működnek másképp... |
Szerző: | sry [ 2012 júl. 18. - 13:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na akkor ezt keresztben jól megválaszoltuk Otakó Kolléga is azt írta amit én, szóval helyes kialakítás, és túlhevítés, aztán minden rendben lesz. Üdv.: SRY |
Szerző: | Feco1 [ 2013 júl. 15. - 13:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözlet Mindenkinek! Modell gőzkazánhoz tápvízszivattyú rajzot keresek. A rajzot vagy az információt előre is köszönöm. Üdv.feco 1. |
Szerző: | sry [ 2013 júl. 15. - 22:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Feribácsi a szokásoskézipumpa rajz kellene? Vagy esetleg valami rafináltabb szerkezet? Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2013 júl. 15. - 22:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Van ez a fajta kézi szerkezet: Mez ez a fajta körhagyóval működtetett: De szerintem Feribácsi egy ilyen kézit minden rajz nélkül is össze tudsz hozni. Üdv.: SRY |
Szerző: | Feco1 [ 2013 júl. 16. - 8:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
A téli hónapokban épült nálam egy új gőzhajó, új kazán, újfajta égővel. A gőzgép Smith Lajos bácsi féle V kéthengeres. A kazánn valahogy kicsire sikeredett csak l5 percre való víz fér bele, jó lenne a menetidőt 20 percre növelni. A NAVIGA NS versenypályát 15-20 perc alatt teszi meg ez a hajó, a szél erősségétől és egyébb változások miatt. Mível új kazánépítéséhez, a hegesztéshez külső segítség szükséges úgy gondoltam, hogy egy tápszívattyú segitségével az üzemidőt megtudom hosszabbítani. Olyan rajz kellene amit már mások elkészítettek, az elektromos hajtást majd hozzászerkesztem. Üdv,feco 1. |
Szerző: | mamut [ 2013 júl. 16. - 12:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
feco 1 írta: . Mível új kazánépítéséhez, a hegesztéshez külső segítség szükséges úgy gondoltam, hogy egy tápszívattyú segitségével az üzemidőt megtudom hosszabbítani. Elektromos modell üzemanyagpumpát nézted már? Fogaskerékszivattyú, elvileg kellő nyomást produkálhat. |
Szerző: | Feco1 [ 2013 júl. 16. - 13:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Elektromos modell üzemanyag pumpát még nem láttam, hol lehet ilyent kapni, vagy interneten megnézni. Üdv.feco 1. |
Szerző: | sry [ 2013 júl. 17. - 12:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Feribácsi akkor neked egy ilyen kell(ene) : http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/ ... 205829.JPG Ez egy ROBBE fogaskerék szivattyú, ilyen van a gyári ROBBE tűzoltóhajókban, ez hajtja meg az oltófecskendőket. Igen tekintélyes nyomáson dolgozik, aki már látott ROBBE Dolly-t locsolni az tudja mire képes ez a kis szerkezet. A motor is rá van építve, csak feszültség kell neki és megy is. Itt van a német Conrad katalógusban, a katalógus-szám alapján Magyar Conrad-nál is megrendelhető: http://www.conrad.de/ce/de/product/2213 ... olt-1-1568 De van GRAUPNER-ből is: http://www.conrad.de/ce/de/product/2641 ... ge-09-lmin Igazán nagy nyomást csak fogaskerékszivattyúval ( Zahnradpumpe , gear pump ) lehet elérni. Ezek meg egyszerűen működtethető, masszív szerkezetek, még szabályzó sem kell hozzá, csak be/ki kapcsoló. Üdv.: SRY |
Szerző: | rgform [ 2013 júl. 17. - 17:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Ha valaki 'self made man' akkor itt van a ModellWerft 2010.06. számából egy ötlet, a "zahnradpumpe" házilagos kivitelezésére ha van 2 db modul1-es fogaskerék kéznél... Üdv, Géza |
Szerző: | rgform [ 2013 júl. 18. - 17:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Öregszem... Én is előbb írok mint olvasok. Látom hogy fogaskerékszivattyú, oszt már rá is repülök a témára mint légy a... Szóval, ha "speisewasserpumpe" akkor a jó öreg Norton - nem a virusírtós, hanem a kutas - elvén működő a legjobban integrálható a géphez. Ennél kompaktabbat nehéz elképzelni: Üdv, Géza |
Szerző: | Feco1 [ 2013 aug. 27. - 9:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Nagyon köszönöm a sok jó tápszívattyú ötletet. Konzultátam néhány gőzhajóssal, mindegyik eltanácsolt a tápszívattyú megvalósításától. Úgy döntöttem inkább új nagyobb térfogatú kazánt készítek. A kazán el is készült 80 %-ba házi kivitelezésbe, bele értve a hegesztést is. A kazánnal már két NS versenyen részt vettem, jól működik. A tápszívattyú készítéséről nem mondtam le, a télen rászánom magamm. Üdv feco 1 |
Oldal: 8 / 8 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |