SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Kazánok, mint modell értékű műtárgyak. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=25&t=467 |
Oldal: 1 / 8 |
Szerző: | Manópapa [ 2008 ápr. 22. - 7:45 ] |
Hozzászólás témája: | Kazánok, mint modell értékű műtárgyak. |
Z.F. kolléga 2007 januárjában indított témaköre, a kazánok és fűtésük, lehet hogy érdektelenségből, vagy egyébb okból, az első bejegyzés után abba maradt. Az érdekes az, hogy pont ma reggel gondolkoztam azon, mi lenne, ha a kazánokról indítanék fórumot. Antikos képei, nagyon szép kazánokat mutatnak. Öröm nézni. Ha jobban bele gondolok, önálló "Műtárgyak". Vasárnap, családi programmként, kint voltunk a Mo-Ja-Ho-n. Láttunk sok szépséget. Ugyanakkor, azt is láttam, hogy ezek nem többek "játék"-nál. Az ember hazaviszi, kicsomagolja, vízre teszi, és megy. A "MODELL", az más. Mi, akik építünk, tudjuk jól. Mi lenne, ha a kazánt, nem csak funkcionális eszközként kezelnénk, hanem látványként is? SRY kolléga kazánrajza, Gőzgépész képei, azt hiszem, magukért beszélnek. Gondolom, lesz mit kitárgyalnunk itt a topikon. Üdv Manópapa. |
Szerző: | user_35 [ 2008 jún. 09. - 12:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Manópapa, Örülök, hogy felkaroltad a kazánokat... össze lehetne itt hozni mindenféle régi és új kazánra vonatkozó ötletet. Nekem pont a napokban került a kezembe egy régi WC tartály pótalkatrész: egy réz GÖMB! Most azon morfondírozom, hogy "ősgőzgépet", azaz Heron labdát csináljak belőle, vagy valami kis gőzigényű szerkezetbe kazánt. Tudom, az alakja nem ideális, de voltak ilyenek is a hőskorban! |
Szerző: | Gőzgépész [ 2008 júl. 07. - 18:26 ] |
Hozzászólás témája: | Kazán tervrajz |
Kedves Kollégák! Ez a gőzkazán van megépítve az első gőzhajómban az Aranyoskámban. Ez üzembiztos és jó hatásfokú kazán és megépíteni is egyszerű. A megfelelő égőfejjel a gőzteljesítménye elég egy három hengeres gőzgépnek. Remélem a felbontása megfelelő és ki tudjátok nyomtatni. Üdvözlettel, Gőzgépész |
Szerző: | Feco1 [ 2008 okt. 02. - 20:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Gozgepesz! A fenti kazán építéséről írjál néhány mondatot. Tervezem, hogy a télen kazánt és gőzgépet építek. Üdvözlettel feco 1 |
Szerző: | Gőzgépész [ 2008 okt. 03. - 16:08 ] |
Hozzászólás témája: | kazán |
Tisztelt feco 1. Az ábrázolt kazán minden alkatrésze sárgarézből készült és a kereskedelemben szinte arany áron kapható.A főbb méretek a rajzon megtalálhatók.Ezektől a gőzdóm méretében tértem el és 35 külső átmérő mellett 35 mm. magasságúra készítettem. Először a központi tűzcsövet a keresztező vízcsövekkel forrasztottam össze ezüsttel.A tűzcső két végét lezárva és az egészet víz alá merítve 10 bar. levegő nyomással lepróbáltam.Tettem ezt azért, mert ha szivárog így még lehetséges a javítás, de összeszerelt állapotban a kazán belsejében sokkal nehezebb lenne! A kazán két végéhez két 1 mm. sárgarézlemezből présszerszám segítségével kialakított záró elem készült.A szerszámot egyedileg állítottam elő és hidraulikus gépkocsi emelővel préseltem.Minden forrasztás ezüst forraszanyag hozzáadásával készült.Nyomáspróba 10 báron víz alatt sűrített levegő segítségével-saját felelőségre. Általánosságban ennyit tudtam elmondani, de ha mégis nekilátsz az elkészítésnek és menetközben konkrét kérdésed lesz-szívesen segítek. Üdvözöl:Gőzgépész. |
Szerző: | Feco1 [ 2008 okt. 03. - 19:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt gozgepesz! Nagyon köszönöm a gyors és biztató választ. Felajánlott segítséggel már is élek. Feltételezem gázégőt használtál. Milyen rndszerű az égő. Milyen teljesítményű az égő. A kazán milyen nyomáson üzemel. Bizonyára már több kazánt készítettél, milyen anyagokból? Mind sárgarézből? Lehet-e vörös résből? Vagy nagy merészség lenne vasból? A vizcsövek átmérőit nem találom a rajzon, milyen átméröjű csőből készítetted. Esetleg a tűzcsőnek megfelelne a vörös rézcső, a viz csőnek 8x1-es vörös réz cső. Segitségedet előre is köszönöm. Üdvözlettel fecó 1 |
Szerző: | Gőzgépész [ 2008 okt. 04. - 10:54 ] |
Hozzászólás témája: | kazán |
Tisztelt feco 1... A kazánt valóban gázzal fűtöm.Az égőről és a gáztartályáról megpróbálok képet feltenni, ha sikerül!A kazánt 3 bar nyomásra fűtöm fel, így biztosítva van a futam alatt a 2 bar üzemi nyomás.A kazán anyagának a vörösréz nagyon jól megfelel,annál is inkább, mivel a vörösrezet lehet sárgarézzel forrasztani,ami jóval olcsóbb a forrasztó ezüstnél.A valódi kazánok acélból készülnek,tehát nálunk is megfelelnek,de a korróziós problémák miatt inkább a rezet használjuk.A vízcső mérete nálam 8x6 mm. A gázégő teljesítményét nem tudom lemérni, de a gyakorlatban teljesen megfelelő. Tisztelettel:Gőzgépész. |
Szerző: | Gőzgépész [ 2008 okt. 04. - 11:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerző: | Gőzgépész [ 2008 okt. 04. - 11:52 ] |
Hozzászólás témája: | kazán |
Tisztelt feco 1... Az égőfej jobboldali végén található M19x1 mm. menet segítségével csatlakozik egy fúvóka tartóhoz.A fúvóka átmérője 0,3 mm.Néha kapható a PB.gázkészülékekkel foglalkozó alkatrész boltban.A második rajzon ábrázolt sokfuratú tárcsát illeszteni kell az égőfej 19 mm. furatába.A 3 sz. rajzon látható a gáztartály kémlelő ablaka ami vagy edzett üvegből, vagy 4-5 mm.plexiből készül. JÓ és eredményes munkát kíván:Gőzgépész. Remélem nemcsak elolvasod írásom,de el is készíted a kazánt! |
Szerző: | Feco1 [ 2008 okt. 04. - 19:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt gozgepesz! Köszönöm az információkat. Beszerzem az anyagot, a kazán készítéshez és a téli hónapokban neki látok a kazán készítésének. Üdv.feco 1 |
Szerző: | Feco1 [ 2008 okt. 06. - 20:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt gozgepesz! Azt irod "a kazánt 3 bar nyomásra fűtöm fel, így biztosítva van a futam alattz 2 bar üzemi nyomás". Mivel én kezdő vagyok, ez nálam azt jelenti, hogy 3 bar nyomás elérésekor elzárod a gázt kézzel és indul a futam. Jól értem? Vagy a gázégő gőznyomás függvényében szabályozva van. Üdvözlettel feco 1 |
Szerző: | Gőzgépész [ 2008 okt. 06. - 21:50 ] |
Hozzászólás témája: | kazán |
Tisztelt feco 1 A gőzhajó felfűtése során, még kint a parton 3 -3,5 barig emelem a nyomást.A biztonsági szelep 4 bar.-nál fúj le.Ezután mindent ugyan úgy hagyva kinyitjuk a szelepet és gőznyomás alá helyezzük a gépet.Vízre tesszük a hajót és kezdődik a bemutató (nem verseny, mert azt nem szeretem, mivel egyesekben furcsa indulatokat ébreszt.)Eközben esik a nyomás kb. 2,5 bar-ra,ami nagyjából 2 bar. körül tartható a futam ideje alatt végig, a sebesség és a manőverek függvényében.A gázégőnek van visszacsatolása a kazánhoz,ha nagy a nyomás, csökken a láng nagysága.Mivel a tartály újra töltésénél ezt a bekötést mindig meg kell bontani és üzem közben, ha megy a hajó úgysem tud a nyomás 3 barnál tovább nőni,ezért nem is használom.A gáz mindeközben a tapasztalatok alapján beszabályozott módon üzemel. Üdvözlettel: Gőzgépész. |
Szerző: | pollen [ 2008 okt. 07. - 11:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kiváncsi vagyok,a modulálást,hogy oldottad meg? |
Szerző: | Gőzgépész [ 2008 okt. 07. - 17:01 ] |
Hozzászólás témája: | modulálás |
Tisztelt Pollen. Szerény tudásom szerint a modulálás jelentése a zenében:hangnemet,hangszínt,hanglejtést változtat.Távközlés területén:modulációval befolyásol magas frekvenciájú vivőhullámot.Ennek ismeretében nem egészen értem az idevonatkozó kérdésedet? Téged idézve:Hogy?Izéé,Miről is van szó ?? Üdvözlettel:Gőzgépész. |
Szerző: | pollen [ 2008 okt. 07. - 18:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
A láng változtatásáról érdeklődtem.Ha nő a nyomás,akkor változik a láng. Gázkazánokkal foglalkozom,ott un.modulációs égők terjedtek el.Nő a fűtött víz hőmérséklete,akkor csökken az égőnyomás. Teljesen elektronikus a dolog,ezért bátorkodtam érdeklődni,miként tudtad Te ezt megoldani. Elnézést kérek ha hülyén és érthetetlenül fogalmaztam. |
Oldal: 1 / 8 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |