SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 18:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 15. - 16:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
tico írta:
Kevesen foglalkoznak ezekkel a kis masinákkal, pedig talán a legolcsóbb "motorizált" hajók ezek a rocsók!:)

http://www.youtube.com/watch?v=YsdrCxJ4jfE

http://www.youtube.com/watch?v=yoDTkJJLaF8

Lehet, hogy nekiállok én is kísérletezni!:) Kár, hogy csak zuhanyzónk van!:D


Az igaz, hogy eddig nem publikáltam, de a Temesvár Ezermesterbeli rajza alapján megcsináltam a nyáron. :D
A lapátkerék szabadon forgott egy tengelyen, míg alatta a két kiálló csőcsonk nem is látszott.
Elég nagy sikere volt. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 15. - 20:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
tico írta:
Kevesen foglalkoznak ezekkel a kis masinákkal, pedig talán a legolcsóbb "motorizált" hajók ezek a rocsók!:)

http://www.youtube.com/watch?v=YsdrCxJ4jfE

http://www.youtube.com/watch?v=yoDTkJJLaF8

Lehet, hogy nekiállok én is kísérletezni!:) Kár, hogy csak zuhanyzónk van!:D


Az igaz, hogy eddig nem publikáltam, de a Temesvár Ezermesterbeli rajza alapján megcsináltam a nyáron. :D
A lapátkerék szabadon forgott egy tengelyen, míg alatta a két kiálló csőcsonk nem is látszott.
Elég nagy sikere volt. :D



Lehetne képeket kérni? :roll: Mert kíváncsi volnék rá nagyon!!! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 16. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Az a baj, hogy akkor nem csináltam róla képeket, és mivel ajándékba készült, így utólag elég nehéz lefényképezni, de nem lehetetlen, csak idő kérdése.
Lehet hogy egyszerűbb lenne újra megépíteni, mert a rajzai megvannak.
Ha újra sort kerítek rá, akkor majd komolyan dokumentálom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 10. - 17:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Szeretnék kérni egy kis felvilágosítást ezen motorokkal kapcsolatban. Elhatároztam, hogy építek egyet, de amíg nem ismerem a gép pontos működését addig nem szeretnék nekiállni.

Már ott elakadtam, hogy hogyan jut a gőz a csőbe. Ha az egész rendszert feltöltjük vízzel, akkor a motor belsejében a cső vége víz alatt lesz. Ha elkezdjük melegíteni, akkor gőz fog képződni és kinyomja a vizet a kazánból.

Szerintem ahhoz, hogy a pulzálás beinduljon, a cső szájának a vízszint felett kell lennie. Amint gőz képződik, az igyekszik kitörni onnan, ezért a csőben lévő vizet maga előtt tolva elindul kifelé a motorból. Amint elér a cső azon részéhez, ami már a hajótesten kívül, a víz alatt van, lecsapódik a környező víz által hűtött csőfalon. Lecsapódás közben csökken a térfogata, ami nyomáscsökkenést eredményez és így a vízzé vált gőz visszajut a motorba ahol újraindul a folyamat. Persze ezek csak az én gondolataim. Valószínűleg ez a valóságban nem így van.

A másik dolog amivel bajban vagyok a cső hossza. Úgy tudom, hogy ezt a hullámhosszhoz kell igazítani. Ez függ a frekvenciától és a terjedési sebességtől. Ezek viszont olyan sok dologtól függnek, hogy szerintem ezen a téren marad a kísérletezés.

Ha hülyeségeket írtam elnézést, a fizika sosem volt az erősségem.

Az lenne a kérésem, hogy valaki oktasson ki részletesen ezen erőgépek működéséről. Ha esetleg valakinek van tervrajza egy ilyen motorról és elküldené nekem, akkor mérhetetlenül hálás lennék.

Üdv.: Ricsi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 11. - 9:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=YsdrCxJ4jfE
http://www.youtube.com/watch?v=TJcXn9Fx ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=DIsup2xnHXI&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=QXLxMlws ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=AClUJPs6 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=3zlKTaH- ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=DM-EJbI7 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=pwSplfKL ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=0ZjJPlpZ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Hde_tJ0A ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ED95Qvnx-ds
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 11. - 10:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezen videókat már én is néztem, de sajnos a pontos működésre nem derül fény belőlük. Ugyan meg tudnám építeni a motort a videók alapján, de amíg nem értem hogy mitől megy addig nem szeretnék belevágni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 11. - 16:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Ez egy érdekes szerkezet, egy afféle mozgó alkatrész nélküli gép, ami
tisztán a fizikai jelenségek időbeli lefolyásánal felhasználásával működik.

A folyamat igen egyszerű:
1.) A csőben/tartályban lévő víz felforr, és ettől kitágul. Az idő előtti
kipufogást a kipufogó cső hossza és keresztmetszete miatt beálló
súrlódási ellenállás gátolja meg. A folyadék kvázi dugóként működik
ilyenkor a csőfal közeli határrétegben kialakulő nyírófeszültség
elégséges mértékű ellenállást fejt ki a növekvő nyomással szemben.

2.) A csőban/tartályban tovább hevül a folyadék és a melegítési pont feletti
parciális nyomás oly mértékben megnövekszik, hogy az le tudja győzni a
kipufosó csőben lévő folyadék ellenállását. Megindul a kipufogás. Amikor a folyadék megmozdul a kipufogócsőben súrlódési ellenállása hirtelen
lecsökken, és ezért a kipufogás felgyorsul a melegítási pontban
keletkezett gőz nyomása kipréseli a kipufogó csőből a vizet.

3.) A kipufogás hatására a gőz hirtelen kitágul, és ettől nyomása
drasztikusan lecsökken, egészen a kipufogó cső végénél lévő légköri
plusz folyadékoszlop nyomás értéke alá. ekkor a kulső nyomás hideg
vizet présel a csőbe és a folyamat elölről újraindul.

Az egésznek a lelke az alkotóelemek egyensúlye. Elég erős hőforrás, a
csovek belső átmérőjének és hosszának helyes egyensúlya. Ha ez
megvan harmónikus lkengés indul be a rendszerben és ez a hőforrás
meglétéig tart.

Persze ezt sokkal könnyebb mondani, mint megcsinálni !!!! Egy kicsit
hosszabb kipufogó cső, vagy vastagabb, vagy gyengébb fűtés és
máris nem megy a ketyere. Így először mindenképpen bevált, ismert
tervet kell megépíteni, hogy meglegyen a sikerélmény aztán lehet
kísérletezni, új utakat keresni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 12. - 8:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ezeket mindeképpen nézzétek meg!

Kép

http://www.sciencetoymaker.org/boat/howBoatWorksl.html
http://www.sciencetoymaker.org/boat/index.htm
http://www.sciencetoymaker.org/boat/Eff ... engine.doc
http://www.sciencetoymaker.org/boat/JeffBindon.htm
http://www.sciencetoymaker.org/boat/g_e_flogel.htm
http://www.sciencetoymaker.org/boat/JeanYves.html
http://www.sciencetoymaker.org/boat/ima ... op-pop.ppt
http://groups.yahoo.com/group/pop-pop-s ... ssage/2207
http://translate.google.com/translate?u ... n&ie=UTF-8
http://translate.google.com/translate?u ... n&ie=UTF-8
http://translate.google.com/translate?u ... n&ie=UTF-8
http://translate.google.com/translate?u ... n&ie=UTF-8
http://www.sciencetoymaker.org/boat/boatGallery.html
http://stilton.tnw.utwente.nl/people/oh ... allop.html
http://www.sciencetoymaker.org/boat/makeBoat4_07.htm
Van mivel foglalkozni a hétvégén!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2010 máj. 12. - 8:51-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 12. - 8:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

http://www.sciencetoymaker.org/boat/makeBoat4_07.htm
http://www.sciencetoymaker.org/boat/ima ... nJan08.PDF
http://www.sciencetoymaker.org/boat/ima ... nJan09.PDF
MOTOR RAJZ!
Ezt nagyobb formában is el lehet képzelni rézcsővel is.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2010 máj. 12. - 8:51-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 12. - 8:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

http://sci-toys.com/scitoys/scitoys/the ... .html#heat

Kép
Kép
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2010 máj. 12. - 8:51-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 12. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

http://www.puttputtboats.com/
http://www.puttputtboats.com/catalog2.pdf

Kép
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

http://www.wonderhowto.com/how-to-build ... at-327376/
http://www.wonderhowto.com/how-to-build ... ake-53556/
http://video.google.com/videoplay?docid ... 461039729#
http://www.nmia.com/~vrbass/pop-pop/
http://www.nmia.com/~vrbass/pop-pop/aapt/crane.htm
http://www.nmia.com/~vrbass/pop-pop/indianboat.gif
http://www.nmia.com/~vrbass/pop-pop/buildpop.htm
http://www.galepp.com/boat/popboat.htm#anchor10
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 12. - 18:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ezek nagyon jó játékok, és nagy lehetőséget nyújtanak a kísérletezésre.
Lehet tudományos magyarázatokat keresni hozzá, esetleg kreálni is, de a lényeg az, hogy működik. :D
Nekem eddig az 5 mm külső átmérőjű cső volt a legjobb, de ez nagyban függ a cső hőszigetelésétől is.
A szívószálas megoldásnál végig lehet vezetni a hajó alján is, de fém csőnél jobb, ha minél kevesebb szakasz érintkezik közvetlenül a hideg vízzel.
Nem ok nélküli, hogy ezek a kishajók valóban kis hajók.
Az eddig bemutatott linkek közül, én az Antikos kollégánk által feltettek közül, a legutolsót tartom az igazán jónak. :D
Ezt a megoldást alkalmaztam én is TEMESVÁR építésénél.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 13. - 6:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az utolsó link valóban hasznos, főleg ha az ember kicsit feljebb görget. Látható ott egy ügyes kis szerszám, amellyel membrános motor készíthető. Sőt még méretek is meg vannak adva. Én is ilyen motort szeretnék építeni, mert szerintem itt pont a hang a lényeg. Távlati terveim közt szerepel, hogy amolyan V6-os motor módjára belerakok egy papucs testbe 6 darab ilyen motort. Nem lesz egy sebességrekorder, de a látvány biztosan jó lesz ( a hangjáról nem is beszélve :)). A fűtését öngyújtó utántöltő gázpalackról képzeltem el.

Egy látványterv a motorról. Elnézést a rajz minőségéért, de ez csak egy pár perces vázlat. A csövek hosszúsága nem arányos. A kazánok alatt lévő kis hengerek az égőfejek lennének.
Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_595 2010 máj. 13. - 8:19-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 13. - 8:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Azért azzal a gázpalackkal én vigyáznék.
Egy sima denaturáltszeszes égő valószínűleg megfelelő, ez kísérlet dolga, de az hogy biztonságosabb, az garantált.
Nekem a TEMESVÁR sima teamécsessel ment.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 13. - 8:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az biztos, hogy nem a legbiztonságosabb üzemanyag a gáz, de ha megfelelően elszeparálom a palackot a motortól, talán nem történik baj. Azért választottam a gázt, mert azt be lehet gyújtani távirányítással is, csak egy egyszerű elemes gázgyújtó szükséges hozzá (helyesebben hat. :)), így nem kell úszni ha mondjuk a tó közepén kialszanak az égők.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség