SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 7:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 13. - 9:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
" Van még másik is!"
Hátha van még benne valami hasznosítható?

http://forum.woodenboat.com/showthread.php?t=105927
http://www.puttputtboats.co.nz/
http://rides.webshots.com/album/569973743GrqNox
http://www.vidoemo.com/yvideo.php?i=YzJ ... steam-boat
http://www.flickr.com/photos/13559856@N ... 188254710/
http://www.poppopboats.co.uk/?gclid=CLH ... ZwodFwiYyA
http://www.sticksite.com/putputboat/metal-boat.html
http://oldtoyz1.com/moreboats.html
http://www.flickr.com/photos/92943860@N00/4143842290/
http://www.glue-it.com/boats/general-in ... -putt.html
http://gizmodo.com/5369699/diy-bathtub- ... utt-sounds
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=975994
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 13. - 12:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
kispiricsi09 írta:
Az utolsó link valóban hasznos, főleg ha az ember kicsit feljebb görget. Látható ott egy ügyes kis szerszám, amellyel membrános motor készíthető. Sőt még méretek is meg vannak adva. Én is ilyen motort szeretnék építeni, mert szerintem itt pont a hang a lényeg. Távlati terveim közt szerepel, hogy amolyan V6-os motor módjára belerakok egy papucs testbe 6 darab ilyen motort. Nem lesz egy sebességrekorder, de a látvány biztosan jó lesz ( a hangjáról nem is beszélve :)). A fűtését öngyújtó utántöltő gázpalackról képzeltem el.

Egy látványterv a motorról. Elnézést a rajz minőségéért, de ez csak egy pár perces vázlat. A csövek hosszúsága nem arányos. A kazánok alatt lévő kis hengerek az égőfejek lennének.
Kép


Kezdjük elölről. :D

Díjazom az elképzelést, mert a modellezés 90%-ban a fantáziától függ.
Itt azonban más a gond.
A put-put hajók hangja nem számottevő.
Függ a hallgató közelségétől, a vízfelszín és a meghajtó cső közötti távolságtól, (ez ugyanis bugyborékol) valamint a keresztmetszet és a fűtés arányaitól.
Fűtés :!:
Én továbbra is óvva intelek a gázöngyujtó utántöltő palack bármilyen felhasználásától. NAGYON BALESET VESZÉLYES :!: :!: :!:
Inkább csinálj meg egy "hajtóművet" és azzal kísérletezz, utána pedig az eredményeid függvényében mehetsz tovább a két, három, stb egyidejű működtetésével.
Tudom, hogy mit jelent egy szépen kivitelezett, jól működő rendszer élménye, de ez egy járatlan út.
Az egy propulziós hajtómű elkészítése is sok nehézségbe ütközik, ha az ember jót akar, de egyidejűleg hatot működtetni, nem kis kihívás.
Csinálj egyet jól, és utána lehet próbálkozni a többivel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 13. - 13:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Maximálisan egyetértek veled Manópapa. Természetesen én is úgy gondoltam, hogy először csak egy egyszerűbb, egy motoros hajót építek, hogy tapasztalatokat gyűjtsek. Majd ha konyítok a dologhoz valamit, akkor belevágok a "V6"-ba. A hangját tekintve nem az a célom, hogy hangos legyen, hanem hogy dörmögjön. Nekem nagyon tetszik, hogy ennyire hasonlít egy robbanómotor hangjához. Ennek például nagyon jó hangja van: http://www.youtube.com/watch?v=AClUJPs6 ... re=related Mint egy köhögő diesel. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 21. - 21:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Majd 2 év telt el, hogy ebben a topicban új hozzászólás született!

Én úgy vagyok vele, hogy ha egy modellt egyszer megépítettem az nem azt jelenti, hogy ezzel le is van tudva a dolog, sőt ha új, jobb ötletem támad, vagy ügyes megoldást látok valahol, akkor előszedem a "régi lemezt" leporolom és újra elkészítem, javítom, faragom az eredeti elképzelést.

Hát most ezzel a mini gőzhajóval is így jártam :roll: :roll: :roll: :roll:

Az eredeti Pop-Pop motoros hajó egy kicsit túl volt bonyolítva, mert mindenképpen membrános motort szerettem volna, és akkor jobb nem jutott eszembe. Na de eltelt kis idő, halmozódtak az élmények, megfigyelések és íme:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/17470503

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/17470506

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/17470509

Na mi látható a képeken? :roll: :roll: :roll: :D :D :D :D hát egy sörösdoboz, két tollbetét és egy kis zsineg :roll: :roll: :roll: merthogy ebből épül fel a membrános Pot-Pot motor.

A Modellező Szakkörös "gyerekeim" következő hajója nagy valószínűséggel egy ilyen mini "gőzhajó" lesz :roll: :roll: :roll: Már csak egy hajótestet kellene fabrikálni hozzá, de az is lehet, hogy konzervdoboz lesz a megoldás a végén.

Az olajégőt már ki is próbáltam:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/17470522

Jól és stabilan működik. Ennek az a trükkje, hogy mivel gyerekek lesznek az üzemeltetők nem könnyen gyulladó, tűzveszélyes alkohollal, vagy petróleummal működik, hanem normál háztartási napraforgó étolajjal. Elég nehéz meggyújtani, de pont ezért ha felborul, vagy valami gond van nem lesz "tűzvész", csak étolajosak leszünk tőle :twisted: :twisted: :twisted:

folyt. köv.....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 23. - 9:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Mester!

Jó az ötlet a fűtésre. Kérdés, hogy mennyire kormol, és mennyire forrósodik át az olaj egy hosszabb üzemeltetés során. Nekem mingyán megfordult egy-két további ötlet a fejemben erről a fűtési módról. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 28. - 17:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
otako írta:
Szia Mester!

Jó az ötlet a fűtésre. Kérdés, hogy mennyire kormol, és mennyire forrósodik át az olaj egy hosszabb üzemeltetés során. Nekem mingyán megfordult egy-két további ötlet a fejemben erről a fűtési módról. :-)


Üdv!

Kormolni kormol, mint minden szervesolaj égőfej, de ha elég magasan van a lángmag felett a kazán alja akkor nem vészes. Az olaj egyáltalán nem melegszik át, nem kezd el gerjedni mint az alkoholos égő. Meglapően stabilan ég, és nagyon tartósan, a sűrű étolaj sokkal kevésbé fogy mint az illékony alkohol, és természetesen nem is párolog.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 28. - 17:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nem feledkeztem meg erről a kis ketyeréről, csak sok a munka a munkahelyemen, meg a modellező műhelyben is határidős építés folyik, így kicsit háttérbe szorultak a passzióból művelt dolgaim.

Az előrelépés: A szerkezet egyszerűség ellenére megvannak a maga sunyi trükkjei, hogy mikor megy, meddig megy, és miért megy egyáltalán. Végül is össze-vissza berheltem, barkácsoltam a gépet, majd arra jutottam, hogy ez egy több összetevős egyensúlyi rendszer.

Van egyszer a bevitt hőmennyiség, van a tartályban lévő víz és gőz elegye, van a hőveszteség és van a csöveken át a vízzel távozó hőmennyiség. Ha a bevitt hő és a veszteséges+csövön távoző hő egyensúlyban van akkor megy a gép. Ha a bevitt hő kevesebb akkor meg se moccan, ha több akkor meg a tartályban "maradó" hőmennyiség túlforralja a kazánvizet és lefúj a kazán. A lefújás után hirtelen nagy mennyiségű hidegvizet szív fel, ettől leáll és ugyanaz a folyamat indul el, mint indításkor. Az első verziónál volt egy konstrukciós hiba is, és vagy a hiba miat "kifújt" a kazán, vagy ez a túlforralás történt és azért állt le, ráadásul a két jelenség tök ugyanúgy néz ki, ugyanaz a hatása, így nem lehetett megkülönböztetni őket (minden gépész rémálma két eltérő okú, de ugyanazt az anomáliát produkáló hibajeneség egy szerkezetben )

Az egyensúlyi helyzet tisztán a fűtés mértékétől, a kipufogó csövek hosszától és átmérőjjétől függ. A tartályban lévő vízmennyiség csak az indulásnál számít, mert a fűtés megkezdését követően a tartályt és a benne lévő vízmennyiséget is fel kell fűteni forráspontig. Ha nagy a tartály és sok benne a víz akkor ez sokáig tart. A gyári membrántartályok ezért olyan laposak, hogy ne legyen bennük sok víz. Végül is bármilyen szerkezeti kialakítású "gépnél" a fűtési teljesítmény változtatásával el lehet érni, hogy stabilan működjön. A fűtés mértékét sokkal könyebb variálni mint a kipufogó csövek hosszát és/vagy átmérőjét.

Mindezeket figyelembevéve sikerült tartósan és stabilan működő gépet készíteni. Jó pár percig zakatolt, majd elkezdett lassulni és végül megállt, ennek oka a tartály aljára rakódott korom volt, ami leszigetelte a tartályt és a hőáram egyensulya felborult (lecsökkent a bevitt hő). A lényeg, hogy a lefektetett elvnek, vélelmezett fizikai folyamatnak megfelelően működött a gép, ami nagyon jó hír mert most már "belelátok" a veséjébe, mindíg tudom mikor, mit, miért csinál.

A működő gépről inkább nem teszek fel fotót, mert a sok átforrasztás, átalakítás miatt igen rusnya egy darab, de a méreteit levéve építek egy újat és azt megosztom veletek, rajzban és fotóban is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 25. - 22:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis kedvcsináló a géphez:

http://www.youtube.com/watch?v=LNnmt1Ws ... e=youtu.be

Végre stabilan és jól működik :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 12. - 21:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Közeledik a nyárbúcsúztató, és a modellező bemutatókra, hajós járékokra, modellező-szakköri tagok toborzására készülve felújjítottam a kis pu-put boat-ot. Na de nem merült ki a hajóval való foglalkozás egy egyszerű szépségtapaszolásban, hanem elvégeztem rajta néhány módosítást is.

"PÖFI" (merthogy ez lett a neve időközben) kapott egy szép új fényezést. Alul piros, felül fekete, akár a nagytestvérei az igazi gőzhajók. A fekete részek hőálló festékkel készültek.
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/19147248
A hajótest maradt a régi makrélakonzerv-doboz.


Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/19147291
Lényeges változtatás, hogy kiépítettem a kazánt, és lecseréltem a membránját. A régi membrán hajlamos volt elválni az üzem során a kazántesttől. Hiába volt 4-5 mm átfedés a membrán és a kazán pereme között a rezonancia miatt egy idő után elváltak egymástól.

Az új membrán már más technikával készül, és vissza ven hajtogatva, peremezve a kazántestre (talán látszik is ez a képen) és úgy van felforrasztva.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/19147311
A hajócska kapott egy kormánylapátot is. ez lágyacélból készült és csak a tathoz van hozzáforrasztva, így könnyen beállítható szép nagy kőrözésre a hajó (vagy akár egyenes menetre is).

Így megszépülve, műszakilag tökéletesítve várja "PÖFI" a fiatal modellező jelöltek rohamát, hiszen ez lesz az egyik modell 2012-2013-as tanévben amit építeni fognak.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség