Üdv. Mindenkinek!
Kérdés volt, hogy miként is működik a szintszabályzó.
A berendezés azon az egyszerű elven alapul amin a pipetták, és a
csirke itatók. Ha a folyadék felett zárt tér van az itt kialakuló vákum
miatt a légköri nyomás nem engedi kifolyni a folyadékot az edényzet
alján.
Könnyű ezt így kijelenteni, megcsinálni egy kicsit tovább tart
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3837444Tehát: A folyadék az üzemanyagtartályban van (7) és a folyadékszint
jóval magasabb az égőben elfogadható szintnél. A tartály tetején
van a betöltő nyílás (1), ami légmentesen zárható. Üzemelés alatt a
tartálynak teljesen zártnak kell lennie, "fals" levegőt nem kaphat
sehonnan, mert ez esetben szanaszét folyna az üzemanyag.
Az elzáró szelepen (2) keresztül jut a töltő csövön (3) át az üzemanyag
a szabályzó tartályba (4). A főtartály (7) töltésekor az elzáró
szelepet (2) zárva kell tartani. A szelep csak a betöltő nyílás (1) lezárása
után nyitható ki.
A szabályzó tartályban (4) a folyadékszint (sz) egészen addig növekszik
amíg el nem éri a szabályzócsövet (5). Amikor a folyadékszint eléri és
lezárja a szabályzócsövet nem tud levegő áramlani a főtartályba (7), és
kialakul a pipetta/csirkeitató jelenség. A főtartály folyadék feletti részén
vákum keletkezik és nem tud több üzemanyag a szabályzó tartályba
áramlani.
A szabályzó tartályból az üzemanyagcsövön (6) keresztül jut az
üzemanyag az égőfejhez. Amikor lefogy az üzemanyag szintje, a
szabályzócsövön (5) keresztül ismét levegő áramlik a főtartályba, a
vákum megszűnik és folyadék áramlik ki az elzárószelepen (2) és
töltőcsövön (3) át.
A folyadék szintje a szabályzócső (5) végének magasságváltoztatásával
állítható be. Érdemes nagyobb belső átmérőjű csöveket alkalmazni, mert
a szabályzótartályban (4) elég kicsi a folyadékoszlop magasság, így a
folytásokat nem tudja legyőzni a kiáramló üzemanyag, ha szűkek, vagy
szennyezettek a csövek.
Nagyjából ennyi a mozgó alkatrész nélküli folyadékszint szabályozás.
üdv.:SRY