SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 6:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Wilesco D40 gőztraktor átalakítás
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 26. - 20:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nemrég szereztem egy WILESCO D40 típusú gőztraktort. Nagyor
jópofa kis géppecske. Egy sima POT kazán, és egy egyhengeres
tolattyús gép a lelke a szerkezetnek. Ma már ezt a típust nem gyártja a
Wilesco, helyette van a D405 és D406.

http://www.wilesco.de/wilesco/us/index.html

Ezek a kis gépek szilárd tüzelőanyaggal mennek. Ez az ami nagyon
nem tetszett, mert nem ég túl sokáig, és szerintem a fűtőteljesítménye
sem megfelelő.

Mivel szombati rendezvényen a hajómodellezés mellé ígértem
modellező bemutatót is, gondoltam itt az alkalom, hogy fertőzzem a
gyerekeket a gőzgépezés gyógyíthatatlan betegségével is (na meg
kíváncsi leszek hány apuka fog ott állni, alibi gyerekkel a kézben :twisted: )

Az átalakítás lelke egy alkoholtartály, ami a vezetőállásba kerül. Ebbe
kerül a denaturált szesz. A gyári szilárd anyagú fűtőanyag tartó
helyett készült egy alkoholos égő, ami lekerül a kazán alá. Mivel a
tartály folyadékszintja jóval magasabban van mint az égő pereme
kell még egy szintszabályozó készülék, ami megakadályozza az
üzemanyag szétfolyását.

Ez így néz ki a gyakorlatban:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621502
Ez az üzemanyag tartály. A beforrasztott tartálytöltő nyílással (menetes
lyuk) és a szintszabályzó helyének kivágásával.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621506
Ezek itt a szintszabályozó alkatrészei. Ez egy fizikai elven működő
légcsöves szabályzó. Az úszós megoldásnál sokkal jobb, és nincs benne
mozgó alkatrész. Pontosabban egy van, jelesül az elzárószelep, de az
nem játszik szerepet a szabályzásban.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621501
Ez már itt az összeszerelt üzemanyagtartály és szintszabályozó. A réz
színű tekerőke az elzárószelep.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 26. - 20:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621497
Ez az új kanócos égőfej. Egy szál kanóc van benne, az van ilyen
hullámosan beletuszkolva az égőbe.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621505
Az új alkatrészek és az "áldozat", amibe bele lesznek szerelve.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621494
A beszerelt tartály fenntről. Jól eltűnik a kormányos állásban , így
nem változtatja meg a gép külalakját.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621499
A szerkezet alulról. A szintszabályozót és az égőt egy átlátszó
csődarab köti össze. Így lehet ellenőrizni, hogy áramlik-e az
üzemanyag.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621498
Kicsit gyenge kép, mert vakuval nem látni a lángot. De a lényeg
látszik. Szép egyenletes láng, intenzív fűtés. A gép is meghálálta az
új fűtőberendezést, nagyon megizmosodott a plusz gőztől, a felfűtési
idő is csökkent, és a koromképződés is nagyon visszaesett. Szóval
jó lett.

Remélem szombaton sokan kedvet kapnaka gőzgépekhez látva ezt a
szép kis trakesz, ahogy szuszogva, pöfögve megindul.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 09. - 22:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Kérdés volt, hogy miként is működik a szintszabályzó.

A berendezés azon az egyszerű elven alapul amin a pipetták, és a
csirke itatók. Ha a folyadék felett zárt tér van az itt kialakuló vákum
miatt a légköri nyomás nem engedi kifolyni a folyadékot az edényzet
alján.

Könnyű ezt így kijelenteni, megcsinálni egy kicsit tovább tart :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3837444

Tehát: A folyadék az üzemanyagtartályban van (7) és a folyadékszint
jóval magasabb az égőben elfogadható szintnél. A tartály tetején
van a betöltő nyílás (1), ami légmentesen zárható. Üzemelés alatt a
tartálynak teljesen zártnak kell lennie, "fals" levegőt nem kaphat
sehonnan, mert ez esetben szanaszét folyna az üzemanyag.
Az elzáró szelepen (2) keresztül jut a töltő csövön (3) át az üzemanyag
a szabályzó tartályba (4). A főtartály (7) töltésekor az elzáró
szelepet (2) zárva kell tartani. A szelep csak a betöltő nyílás (1) lezárása
után nyitható ki.
A szabályzó tartályban (4) a folyadékszint (sz) egészen addig növekszik
amíg el nem éri a szabályzócsövet (5). Amikor a folyadékszint eléri és
lezárja a szabályzócsövet nem tud levegő áramlani a főtartályba (7), és
kialakul a pipetta/csirkeitató jelenség. A főtartály folyadék feletti részén
vákum keletkezik és nem tud több üzemanyag a szabályzó tartályba
áramlani.
A szabályzó tartályból az üzemanyagcsövön (6) keresztül jut az
üzemanyag az égőfejhez. Amikor lefogy az üzemanyag szintje, a
szabályzócsövön (5) keresztül ismét levegő áramlik a főtartályba, a
vákum megszűnik és folyadék áramlik ki az elzárószelepen (2) és
töltőcsövön (3) át.

A folyadék szintje a szabályzócső (5) végének magasságváltoztatásával
állítható be. Érdemes nagyobb belső átmérőjű csöveket alkalmazni, mert
a szabályzótartályban (4) elég kicsi a folyadékoszlop magasság, így a
folytásokat nem tudja legyőzni a kiáramló üzemanyag, ha szűkek, vagy
szennyezettek a csövek.

Nagyjából ennyi a mozgó alkatrész nélküli folyadékszint szabályozás.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 01. - 16:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ide írom, mert lényegében ide tartozik. Igaz nem gőztraktor, de Wilesco
és fűtőrendszer átalakítás ez is.

Ez egy hajóba szánt auzomata szitadagolós fűtőberendezés működés
közben:

http://www.youtube.com/watch?v=8Ob2gb9MgQk

Kb. egy órája lettem kész vele. Jól szuperál, jobb lett mint az előző
(a gőztraktoros) volt, köszönhetően pár átalakításnak. Ezen már karos
üzemanyagelzáró szelep van, így ha kell távirányítással is elzárható az
alkohol, csak a karra kell egy szervot kötni. A tartály is nagyobb, de hát
a hajókban több hely van mint a traktorokon.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség