SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Wilesco D40 gőztraktor átalakítás http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=25&t=588 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | sry [ 2008 aug. 26. - 20:24 ] |
Hozzászólás témája: | Wilesco D40 gőztraktor átalakítás |
Üdv. Mindenkinek! Nemrég szereztem egy WILESCO D40 típusú gőztraktort. Nagyor jópofa kis géppecske. Egy sima POT kazán, és egy egyhengeres tolattyús gép a lelke a szerkezetnek. Ma már ezt a típust nem gyártja a Wilesco, helyette van a D405 és D406. http://www.wilesco.de/wilesco/us/index.html Ezek a kis gépek szilárd tüzelőanyaggal mennek. Ez az ami nagyon nem tetszett, mert nem ég túl sokáig, és szerintem a fűtőteljesítménye sem megfelelő. Mivel szombati rendezvényen a hajómodellezés mellé ígértem modellező bemutatót is, gondoltam itt az alkalom, hogy fertőzzem a gyerekeket a gőzgépezés gyógyíthatatlan betegségével is (na meg kíváncsi leszek hány apuka fog ott állni, alibi gyerekkel a kézben ) Az átalakítás lelke egy alkoholtartály, ami a vezetőállásba kerül. Ebbe kerül a denaturált szesz. A gyári szilárd anyagú fűtőanyag tartó helyett készült egy alkoholos égő, ami lekerül a kazán alá. Mivel a tartály folyadékszintja jóval magasabban van mint az égő pereme kell még egy szintszabályozó készülék, ami megakadályozza az üzemanyag szétfolyását. Ez így néz ki a gyakorlatban: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621502 Ez az üzemanyag tartály. A beforrasztott tartálytöltő nyílással (menetes lyuk) és a szintszabályzó helyének kivágásával. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621506 Ezek itt a szintszabályozó alkatrészei. Ez egy fizikai elven működő légcsöves szabályzó. Az úszós megoldásnál sokkal jobb, és nincs benne mozgó alkatrész. Pontosabban egy van, jelesül az elzárószelep, de az nem játszik szerepet a szabályzásban. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621501 Ez már itt az összeszerelt üzemanyagtartály és szintszabályozó. A réz színű tekerőke az elzárószelep. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2008 aug. 26. - 20:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621497 Ez az új kanócos égőfej. Egy szál kanóc van benne, az van ilyen hullámosan beletuszkolva az égőbe. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621505 Az új alkatrészek és az "áldozat", amibe bele lesznek szerelve. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621494 A beszerelt tartály fenntről. Jól eltűnik a kormányos állásban , így nem változtatja meg a gép külalakját. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621499 A szerkezet alulról. A szintszabályozót és az égőt egy átlátszó csődarab köti össze. Így lehet ellenőrizni, hogy áramlik-e az üzemanyag. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3621498 Kicsit gyenge kép, mert vakuval nem látni a lángot. De a lényeg látszik. Szép egyenletes láng, intenzív fűtés. A gép is meghálálta az új fűtőberendezést, nagyon megizmosodott a plusz gőztől, a felfűtési idő is csökkent, és a koromképződés is nagyon visszaesett. Szóval jó lett. Remélem szombaton sokan kedvet kapnaka gőzgépekhez látva ezt a szép kis trakesz, ahogy szuszogva, pöfögve megindul. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 szept. 09. - 22:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Kérdés volt, hogy miként is működik a szintszabályzó. A berendezés azon az egyszerű elven alapul amin a pipetták, és a csirke itatók. Ha a folyadék felett zárt tér van az itt kialakuló vákum miatt a légköri nyomás nem engedi kifolyni a folyadékot az edényzet alján. Könnyű ezt így kijelenteni, megcsinálni egy kicsit tovább tart http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3837444 Tehát: A folyadék az üzemanyagtartályban van (7) és a folyadékszint jóval magasabb az égőben elfogadható szintnél. A tartály tetején van a betöltő nyílás (1), ami légmentesen zárható. Üzemelés alatt a tartálynak teljesen zártnak kell lennie, "fals" levegőt nem kaphat sehonnan, mert ez esetben szanaszét folyna az üzemanyag. Az elzáró szelepen (2) keresztül jut a töltő csövön (3) át az üzemanyag a szabályzó tartályba (4). A főtartály (7) töltésekor az elzáró szelepet (2) zárva kell tartani. A szelep csak a betöltő nyílás (1) lezárása után nyitható ki. A szabályzó tartályban (4) a folyadékszint (sz) egészen addig növekszik amíg el nem éri a szabályzócsövet (5). Amikor a folyadékszint eléri és lezárja a szabályzócsövet nem tud levegő áramlani a főtartályba (7), és kialakul a pipetta/csirkeitató jelenség. A főtartály folyadék feletti részén vákum keletkezik és nem tud több üzemanyag a szabályzó tartályba áramlani. A szabályzó tartályból az üzemanyagcsövön (6) keresztül jut az üzemanyag az égőfejhez. Amikor lefogy az üzemanyag szintje, a szabályzócsövön (5) keresztül ismét levegő áramlik a főtartályba, a vákum megszűnik és folyadék áramlik ki az elzárószelepen (2) és töltőcsövön (3) át. A folyadék szintje a szabályzócső (5) végének magasságváltoztatásával állítható be. Érdemes nagyobb belső átmérőjű csöveket alkalmazni, mert a szabályzótartályban (4) elég kicsi a folyadékoszlop magasság, így a folytásokat nem tudja legyőzni a kiáramló üzemanyag, ha szűkek, vagy szennyezettek a csövek. Nagyjából ennyi a mozgó alkatrész nélküli folyadékszint szabályozás. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 jún. 01. - 16:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Ide írom, mert lényegében ide tartozik. Igaz nem gőztraktor, de Wilesco és fűtőrendszer átalakítás ez is. Ez egy hajóba szánt auzomata szitadagolós fűtőberendezés működés közben: http://www.youtube.com/watch?v=8Ob2gb9MgQk Kb. egy órája lettem kész vele. Jól szuperál, jobb lett mint az előző (a gőztraktoros) volt, köszönhetően pár átalakításnak. Ezen már karos üzemanyagelzáró szelep van, így ha kell távirányítással is elzárható az alkohol, csak a karra kell egy szervot kötni. A tartály is nagyobb, de hát a hajókban több hely van mint a traktorokon. üdv.:SRY |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |