SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 5:33

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 33 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 05. - 12:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A kritikára én is rászolgálok, mert szintén évek óta használom erre-arra az F.BS szilkont... Csak a fene se olvassa el a dobozon levő feliratot, hanem szépen kidobja! :o)

Tegnap szállt meg az ihlet a Praktikerben és elolvastam a használati utasítást, tök véletlenül...

Üdv / ZF


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 07. - 18:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Vettem egy tubus FB.S fedőnevű eceteszagú anyagot, holnap teszt.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 19. - 19:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mivel itt a gőzolajzóról van szó, ide kínálkozik a felajánlásom.
Ha valaki valamikor eljut odáig, hogy működő modell gőzgépet készít, akkor meg ne próbálja hagyományos olajjal kenni. Abból ugyanis egy fehér emmulzió szerű ragacs keletkezik, és mindent eltöm. Gőzhenger olaj szükséges! Ezt ne hogy valaki vásároljon- főképp ne Németországban- mert eszetlen árakat képesek kérni egy köpetnyi olajért.
Én tudok majd adni gözhenger olajat. Ha valakinek ez kevés, mert úgy gondolja, hogy olyan "tuning" a gépe, akkor gőzturbina olajról is lehet szó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 17. - 15:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Jutott előrébb az olajzó fejlesztése?
Jómagam is belevágtam a SRY által tervezett kis gőzgép megvalósításába és ha van rá egyszerü megoldás akkor beépíteném a rendszerbe :)

Én is találtam hozzá egy ragasztót, leírása: "Rendkívül jó hőellenállású (300C) Tartós,rugalmas tömítő és ragasztóanyag. Festhető "


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 31. - 6:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gyr,

Segítenél abban, hogy hol lehet gőzhenger olajhoz jutni? A MOL gyárt és forgalmaz ilyet (mint korábban már említettem kb. 250 literes kiszerelésben). Írtam az ügyfélszolgálatuknak, remélve hogy esetleg kisebb mennyiséghez is hozzá lehet jutni - természetesen még csak (elutasító) válaszra sem méltattak....

A gőzhenger olaj szerepel a Shell (Valvata sorozat) meg a Mobil választékában is, de felteszem, hogy Magyarországra nem nagyon jut ezekből.

Üdv / ZF


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 09. - 20:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves ZF!

Régen néztem meg ezt az oldalt, mert az Aszalay CO2 verseny és egyéb projektek lefoglaltak. Való igaz, hogy nehéz gőzhenger olajat szerezni annak, aki egy kis gőzgépet üzemeltet. Nem is szabad 200 literes kiszerelésben megvenni, még akkor sem ha néhányan összeállnak. Igen minimális mennyiség szükséges a kis gépek kenéséhez. A Nyugaton gőzös bulikon, és gőzös témában járatos kereskedőknél kapható 1-2 deciliteres kiszerelésű méregdrágán adott olaj közönséges gőzhenger olaj. Nálunk két helyen fordul elő: Mindenhol. ahol gőzturbinát üzemeltetnek, vagy is a hőerőművek. Itt nagyon spéci olaj használatos, mert magas a hőmérséklet. Nekünk a dugattyús gőzgépeknél alkalmazott olaj is bőven megfelel. Az egyre fogyó, számban, de főképp túrista idényben előforduló gőzmozdonyok ezt használják. Ha valakinek van ilyen helyen ismerőse tőle tud szerezni. Nem tiz literes kannát kell vinni: 1-2 deciliter hosszú ideig elég. Említettem, hogy ha valaki eljut egy működőképes gőzgépig, akkor leveszem a válláról a beszerzés fáradalmait. Cserében a gépét be kell mutatni itt a fórumon. A részleteket az elérhetőségeimen meg tudjuk beszélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 10. - 8:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves gyr,

Köszönjük a felajánlást!
Azért kérdeztem az olaj dolgot, mert lassan összeáll a gépem - bár csak szemlesütve merem majd bemutatni, mert - eszterga és marógép híján - vettem egy "gyári" kitet, amit igyekszem most összerakni.
Amúgy nagyon szép kis kéthengeres gép lesz, irányváltással egyebekkel.
Mostanság kísérletezem a kazánnal meg a keményforrasztással (szakmailag csak a lágyforrasztásban van gyakorlatom, de csak azért is!)
Sikerült is már 6-os csőből remek "T" idomot csinálnom, a végein menetekkel.

Szóval ha lassan is, de haladok!

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kérdések
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 19. - 19:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt gőzgép építők...

De régen is volt 2007 okt. 10. /az utolsó hozzászólás/

Szeretném tudni,hogy sikerült-e az üvegcsövet beragasztani?
Véleményem szerint nem szabad kísérletezni vele,mert mi van akkor,ha
egy verseny közben eltörik a cső.Hogyan cserélitek ki?
Ezért mindenképpen oldható kötést kell létesíteni.Pl:hollanderes szorítót
"O" gyűrüvel.Vigyázva a túlhúzásra,mert törik a cső.Az üvegcső ajánlott
falvastagsága:1,5 mm..
Gőzhenger olajból nekem is csak hordós tételben akartak eladni.Mit kezd-
jek vele. Ha ezer évig élek sem tudom felhasználni.Ajánlották a napraforgó
étolajat. Ki se próbáltam,mert szerintem elképzelhetetlen,hogy beváljon.
Szerencsére egy üzemből ahol régebben használták egy üresnek mondott
hordó aljáról sikerült fél liternyit összecsepegtetni.Ez viszont jó sűrű és
nehezen kezelhető.Mást viszont nem szabad alkalmazni!

Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 21. - 8:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves gőztársak!

Gőzgépész barátunk szemrehányása teljesen jogos, ugyanis elfelejtettem itt megemlíteni, hogy legutóbbi hozzászólásom óta boldog tulajdonosa vagyok egy flaska gőzhenger olajnak gyr kollegánk jóvoltából. Sok-sok köszönet neki ezért még egyszer!
Tényleg érdekes állagú, nagyon sűrű olaj. Bár "élesben" még nem próbáltam ki, de sokszor előveszem, szagolgatom, kenegetem az ujjamon és állandó kísértésem van rá, hogy megnyaljam... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 21. - 20:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek!
A múlt héten gigászi szervezőmunkával nekem is sikerült 1 liternyi (Valavata 1000)gőzolajhoz hozzájutnom. Érdekes de én is sokáig nézegettem, különös egy olaj, úgy látszik ez is misztikus erővel bír mint a gőzgépek. Az autónak sose nézegettem az olaját... Ma ki is próbáltam. Idáig néhány csepp "láncolajat" tettem a kis wilesco gőztraktorba. valóban a kémény előtti kamrácskában zavaros emulzió gyűlt csak össsze. Ma felfűtöttem a gépet egy perc járatás után néhány csepp az olajzóba, ezt megismételetem vagy háromszor, hogy a jó olaj kerüljön mindenhová. Az a benyomásom, hogy símábban , pörgősebben járt a gép. Jó volt pöfögtetni...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 27. - 12:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gőztársak!

Értem én, hogy gőzolajzó...de hogyan fog az a gőz csúszni? :oops:

Látjuk hogy olaj is van... Csak még mindig nem tudom, hogyan is műxik a gőzolajzó. Próbáltam B.Laci barátunk gőzolajzóját megfejteni, de valószínűleg fantázia hiányom van, mert a képek alapján nem jöttem rá, mitől is lesz olajos a gőz. Láttam már légtechnikai olajzót sőt van is 1 liter jóféle Festo légolajam, de tudom, hogy a gőz az más....
Lécci valami "bolha vese" ábrát Walaki tegyen fel...lécci..lécci..lécci :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 27. - 14:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Otako!

Az elv igen egyszerű: A frissgőzvezeték áthalad az olajzón. A frissgőz-
vezetéken van egy pici lyuk, amin keresztül a gőzvezetékben
sodródó kondenzátum az olajzóba jut.
A kondenzátum ugyebár víz, aminek a sűrűsége nagyobb az olajénál,
így a víz leereszkedik az oljzó aljára, az olajszintet ez meg is emeli kissé,
és így friss olaj jut a frissgőz vezetékbe.

ezért kell az olajzót szétszerelhetőre készíteni, mert egy idő után,
megtelik kondenzvízzel, az olaj meg elfogy belőle. Ilyenkor leszerelés,
takarítás, olajjal feltöltés következik.


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 27. - 14:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hat valahogy igy nez ki:
Kép

Reszletesebben


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 27. - 15:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon Köszönöm!

Tulajdon képpen azt gondoltam, hogy valahogy hasonló módon az "olaj tükörből" ragad magával cseppeket mint ahogyan sűrített levegőnél szokták csinálni. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 03. - 20:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gőzösök!

Ráugrasztottam Édesapámat a gőzolajzós témára. Talált is, a jó öreg "Pattantyús"-ban egy Henry féle gőzolajzót ami kézi működtetésű volt. Tulajdon képpen egy "talpas pohár" aminek a szára egy cső. Tűvel volt elzárva és rajta volt a gőzbetáp csövön. Időnként megemelték a tűt és a csöpögő olajat magával ragadta a gőz.
Ez így szép és jó de a hajó modellen nem ül ember aki időnként emelgesse a tűt... :lol:

Hm... azért egy szervóval meg lehetne csinálni... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 33 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség