SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 okt. 19. - 19:14

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 29. - 11:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A kerékkel próbálj variálni nagyobb -puhább-szivacsos!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 29. - 11:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
85mm-es kerékkel használom, hogy könnyen "elviselje" a landolásokat.
Amíg össze nem "barátkozunk".
Csak a futó bekötés nem szereti... :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 29. - 11:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
joeskac írta:
Senkinek nincs ötlete? :? :? :?


Én ezt a drótfutót lecserélném egy alu, vagy szénlap futóműre. Az nagyobb
felületen fekszik fel, és így nem olyan sérülékeny.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 29. - 20:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a választ SRY. Pont ezt terveztem én is.
De mi a véleményed a futómű felfogatási helyéről? Az ki fogja bírni a felmerülő terhelést? Nem fog kiszakadni belőle a futó?

Képek a törzsről:
http://kepfeltoltes.hu/view/090328/2009 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090328/2009 ... es.hu_.jpg

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 30. - 8:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Lehet, hogy a törzsön belül meg kéne támogatni keresztben némi
rétegelt lemezzel, vagy fenyőlécekkel a sarkokban.

Amikor én gépet tervezek már az elején elgondolkodom a futóműről.
Hogyan legyen megoldva, hogy legyen beépítve, a futóművön keletkező
nagy erőatások, terhelések, hogyan legyenek elosztva a türzs, és a
gép edészére. Sajnos ezzel sokan nem így vannak, azért van az, hogy az
ARF gépeg 99 %-ban a leggyengébb pont a futóbekötés, és szinte
minden gépen meg kell erősíteni, mert különben kiszakad.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 30. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a segítséget ANTIKOS és SRY.
Marad a megerősítés.
A carbon futó nem tudom mire készül el (nem egyedül fogom csinálni).
De ha a géptörzs futó tartóját megerősítem még teszek fel képeket, és szeretném majd akkor is a véleményeteket kikérni.


Idézet:
Amikor én gépet tervezek már az elején elgondolkodom a futóműről.
Hogyan legyen megoldva, hogy legyen beépítve, a futóművön keletkező
nagy erőatások, terhelések, hogyan legyenek elosztva a türzs, és a
gép edészére. Sajnos ezzel sokan nem így vannak, azért van az, hogy az
ARF gépeg 99 %-ban a leggyengébb pont a futóbekötés, és szinte
minden gépen meg kell erősíteni, mert különben kiszakad.

Ahogy azt már egy másik topikban is megírtam. Ezért (és még sok másért) szeretem az általad tervezett gépeket. Mert már a terveken látszik, hogy minden apró alkatrésznek meg van a helye és okkal került oda.
Nincs véletlenül kéznél egy ilyen (vagy nagyon hasonló) kategóriájú gép tervrajza?
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... m_graupner
:D :D :D

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 31. - 8:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Sajnos ilyen jellegű gépről nincs rajzom. Pontosabban van, olyan, amit a
neten, vagy kiadványokban találtam. Saját nincs.

Nagyon nem izgatnak az ilyen gépek, tervezési szempontbnól. Repülni
szeretek a középszárnyas, szimmetrikus profilú gépekkel, mert
tényleg nagyon agilisek, meg szépen repülik a figurákat, a levegőben
is jól néznek ki, főleg valami szines-tarka dekorral.

Ha kell keresek neked hasonló tervet, de sajnos és is csak a közkézen fordő darabokkal tudok szolgálni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 31. - 20:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv SRY!

Idézet:
Ha kell keresek neked hasonló tervet, de sajnos és is csak a közkézen fordő darabokkal tudok szolgálni.


Ha küldenél egy-két ilyen kategóriájú gép rajzot azt nagyon megköszönném.
De előtte "meózd" le légyszíves.
És ha ajánlod megépítésre akkor az biztos nem lehet rossz.
K.b. 1000mm szárnyfesztávú, max 1kg-os (felszállósúlyú) , elektromos, szimmetrikus profilú gépre gondoltam.( a CAP is ilyen k.b.)


Köszönettel: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 08. - 16:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!
T. antikos és sry

Elkészült a "nagy" mű.
A futómű megerősítése. Ahogy fentebb írtam, most ismét a véleményetekre lennék kíváncsi.
Mely szerint ki fogja-e bírni a "megpróbáltatásokat" ezekkel a megerősítésekkel (és a carbon futószárral) a gép?

A képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/090408/2009 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090408/2009 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090408/2009 ... es.hu_.jpg

Az első képen a felfogatás látszik. elöl 2db 3mm-es facsavar (25mm hosszú) Hátul 1db 2mm-es facsavar (20mm hosszú).
A futóművet a törzshöz palmafix-el oda is ragasztottam. (ez rugalmas marad, és talán a tartásban is segít)
A második képen a megerősítés egy része látszik (az az íves lemez)
anyaga 6 rétegű 3mm-es rétegelt lemez. Mely mögött 1cm-el még egy ugyan ilyen található.

Üdv: joeskac

Majdnem elfelejtettem. A futószár alól a balsát kivágtam és helyette (közvetlen a gyári nem túl jóminőségű) rétegelt lemezre ragasztottam.
Így a futószár alatt most 6mm rétegelt van :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 08. - 19:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szerintem ki fogja birni. Próbálj repülőgép szerűen leszállni kicsi sebességgel közvetlen a leszállópálya felett " kilebegni."
Nincs olyan futómű ami rossz leszállást kibir.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 10. - 15:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
nem akarok nagyon belevau, de a közútálattal szemben nálam a viszonylag vékony, acél futómű nagyon bevált. igaz 3-4 normál vagy 1 nem normál landolás után kicsit vissza kell görbítgetni, cserébe viszont akár nagyobb sebességgel is le lehet szállni, és ha nincs nagy gödör, szépen kigurul - ma pont ezt próbálgattam. egyébként füves, egyenetlen helyre szálldogálok általában.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 10. - 18:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!

Az acél futót én is szeretem (ha jól van legyártva), de valahogy a Graupner ennél a gépnél nem törekedett a masszív futóműre. Pedig a manualba azt írták, hogy 3D TRENER. Ezt a b...ságot. Hogy lehet egy 3D-s gép tréner? A futószár meg 2,5mm acél (1kg-os gépnek).... A Mini Mag-é meg 2,8-as (nálam közel 700g). Biztos a CAP-et rutinos kezdőknek ajánlják. :D :D :D :D

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 10. - 19:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
nekem a staun asszem sima 2-es, az kb 6xx -700g akkutól függően azthiszem. pont ettől tud nyekleni és ezért nem szakitja ki a gépből szerintem. igaz az teljesen más, habgép, meg van rendes rétegeslemez borda ami megtartsa.
ez a carbon futó mennyire rugalmas?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 10. - 19:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!

Hát egyenlőre csak kézzel hajtogattam, de szerintem jó lesz ilyen téren.
K.b. annyira hajlong mint az acél, de a legfontosabb (amiért le kellett cserélnem), hogy a felszálláskor a másik (acél) előre hátra rugózott az egyenletlen terepen. Így a felszállást nagyon megnehezítette. A landolásnál azzal sem volt olyan sok gond. Mert a gép egy-két méter után megállt.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség