Üdv. Mindenkinek!
Látom itt egy szép épített klasszíkus bontogatja szárnyai elektromos
meghajtással. Felmerült némi zűrzavar a gép történelmi helyét
illetően, valakik ezt a szép trénert I.V.H.-s repülőgépnek nyilvánították.
A dolgok helyére tétele érdekében:
A RAF (Royal Air Force) első egyfedelű gyakorlógépeként az A.M.
(T 40/36) specifikációjára tervezte a Miles cég. Típusneve Miles M14.
"Magister" volt , de a pilóta társadalom inkább a "Maggie" becenévvel
illette. A korszak más hasonló gépeivel ellentétben ez teljesen fa
építésű volt, és ellátták fékszárnyakkal is, hogy a pilótatanoncok
ennek használatát is gyakorolhassák. Alkalmas volt műszeres-, "vak"-
repülésre, és korlátlanul műrepülhető is volt (később ezen ok miatt
nagy karriert futott be a sportrepülésben is). 1937-ben rendszeresítették
(na ennyit az I.V.H.-s besorolásról). 1938-ban megnövelték az
oldalkormány méretét, hogy könyebben ki lehessen hozni dugóból.
Összesen 1 293 darab épült ebből az elegáns gépből, sok későbbi
nagymenő vadászpilóta szerezte meg a szükséges gyakorlati ismereteket
vele. A háború után
Hawk Trainer Mk.III néven eladták a gépeket
magánszemélyeknek és sport klubboknak, innentől már a polgári
repülést gazdagítota ez a gép.
A gép orrában egy 130 lóerős D.H. Gipsy-Major négyhengeses,
lógóhengerű, soros , léghűtéses motor dohog, és égeti el a rendelkezésre
álló 21 gallon repülőbenzint. Legnagyobb sebessége 1000 láb
magasságban (350 m) 232 km/h. legnagyobb magasság 5 490 m.
Legkisebb sebessége 72 km/h.
Mivel még mai is sok ilyen gép van gyűjtők, oldtimer pilóták tulajdonában
érdemes rákeresni a
http://www.airliners.net fotótárban és
hasonló helyeken.
üdv.:SRY