SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 15. - 8:35

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 40 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 20. - 19:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Említetted, hogy nagyobb kerekek kellenének a Pappilonra, most 60-as van rajt. 80-as már elég lesz vagy legyen nagyobb? Esetleg 100-as? A segítséget előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 20. - 20:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Dragon írta:
Szia Sry!

Említetted, hogy nagyobb kerekek kellenének a Pappilonra, most 60-as van rajt. 80-as már elég lesz vagy legyen nagyobb? Esetleg 100-as? A segítséget előre is köszönöm!


Minél nagyobb, annál jobb! Elég agy repülőgép ez még egy 100-as kerék
sem fog feltünni rajta, viszont jobban bírja majd az egyenetlen, füves
talajt.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 30. - 17:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Mikor nálad voltam azért nem forgott tovább a moci a Pappilonban, mert vissza volt véve a fordulata a nagyobb légcsavarhoz. Előtte nap cseréltem le arra amivel repültél, mert az ajánlottnál nagyobb légcsavar volt rajt... :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 31. - 9:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Háááát lehet, hogy a motor nem forgott ki, de így is bőven sok volt a
géphet! :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 19:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Ma repültem a géppel, nem bírtam megállni, hogy ne szálljak fel. Az eredmény 2 sikeres fel és leszállás és egy sikertelen felszállás. :cry:
Felszállásonként 2-3 percet repültem az első két alkalommal. A fel és leszállás gyakorlása lett volna a cél, de a harmadikat elszúrtam.
Az első két felszállásnál (is) balra tört ki a gép. Balra fordult ívben és a hossztengelye körül is elfordult balra. A harmadik felszállásnál ugyan ez történt, csak gyorsabban és erősebben mint az első kettőnél. Felszállás közben már úgy emelkedett el, hogy a szárny bal oldala lejjebb volt mint a jobb. Jobb oldalkormánnyal próbáltam visszahozni, de úgy elfordult balra, hogy a szárny függőlegesen állt. Mindezt a föld felett maximum 1 méterre. Elkezdett veszíteni a magasságból, mikor már úgy éreztem, hogy nem tudom megmenteni, levettem a gázt. A szárny bal széle ért földet először, aztán a motor, a szárny jobb széle, majd miután ezen is átfordult a vízszintes vezérsík jobb oldala. Mindezek után a hátán állt meg. Kár, hogy nem vettük fel ismerősömmel, egyszerűbben érthető lenne. (meg tanulságosabb)
A következmények:
Kép
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/vie ... d/10070125
Kép
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070127
Képhttp://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?get=/viewlarge/pictureid/10070131
Kép
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070135
Kép
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070140
Kép
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070149
Kép
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070154
A hozzáértő kollégák véleményét szeretném kikérni. Javítható még ez a törzs és szárny vagy nem érdemes foglalkozni vele? A képen látható helyeken és mértékben sérült. Az elektronika és a motor túlélték a kalandot, minden működött a baleset után. A szervók sem sérültek. Aksi és egyéb tépőzárral rögzített elem nem szabadult el a gép belsejében. A motor rögzítésén nem látszik sérülés vagy repedés.
Javítsatok ki ha tévedek, de szerintem a hossztengely körüli balra forgást a motor túl nagy nyomatéka válthatta ki. A rádión visszaállítottam a "gázkitérést", így 100%-on tudott forogni, és hogy hamar a levegőben legyek nyélgázon próbáltam felszállni. (2x sikerült is :? ) Ez a motor sok lesz ebbe a gépbe ezzel a légcsavarral. Ha sikerül megjavítani a törzset, kisebb légcsavart kap és vagy nem nyélgázon szállok fel, vagy visszaveszem a gázt 70-80%-ra. A törött légcsavar 9"x4"-os volt, ehelyett egy 8x4-est fog kapni. A szárny helyett lehet érdemesebb lenne egy csűrőset csinálnom. A legkézenfekvőbb nekem a hab szárny lenne, egy vagy több széncső erősítéssel, de ehhez a habvágómat is össze kéne hozni végre. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 9:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Csak kérdezem?
A motor jobbra elvolt huzatva legalább 1,5-2 fokra?
A motor le volt huzatva min 1-1,5 fokra?
A szárny és a vizszintes vezérsik EGY SIKBAN volt e?

Valóban a kisebb átmérőjű légcsavar kisebb forgató nyomatékot fog adni.
Nem kell levenni a motor teljesítményét %-osan, kezedben van a "gázkar" és ANNAK TRIMJE ezzel kel " játszani ". De a felszálláshoz kell a teljesítmény.

Egyben részvétem a töréssel kapcsolatban - ez mással is előfordúl -a javításhoz ennél az anyagnál nem értek!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 10:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Dragon!

Minden javítható! Epoxira fel ! Nem olyan vészes ez, mint amilyennek
kinéz. Lesz még rajta bőven ilyen és hasonló sérülés idővel, az első
modelleknek ez a sorsuk.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 10:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Csak kérdezem?
A motor jobbra elvolt huzatva legalább 1,5-2 fokra?
A motor le volt huzatva min 1-1,5 fokra?
A szárny és a vizszintes vezérsik EGY SIKBAN volt e?

Valóban a kisebb átmérőjű légcsavar kisebb forgató nyomatékot fog adni.
Nem kell levenni a motor teljesítményét %-osan, kezedben van a "gázkar" és ANNAK TRIMJE ezzel kel " játszani ". De a felszálláshoz kell a teljesítmény.

Egyben részvétem a töréssel kapcsolatban - ez mással is előfordúl -a javításhoz ennél az anyagnál nem értek!


Tisztelt Antikos!

A motor lehuzatást nem mértem, szemre megfelel a Pappilon eredeti terveinek. Az elhuzatás 3-3,5 fok. A szárny és a vízszintes helyzetét nem néztem meg. Az előző gazdája azt mondta repült és nem volt vele probléma. (persze messzről jött ember...) Így utólag ezt kár volt elhinnem. :?
Még én sem tudom mivel/hogyan fogom javítani. Pillanatragasztó nem megfelelő, mert oldja ezt a kék habot.
A tanulópénzt meg kell fizetni, végig fogom mérni az egész gépet, hgy tudjam mi hogyan áll.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 10:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
T. Dragon!

Minden javítható! Epoxira fel ! Nem olyan vészes ez, mint amilyennek
kinéz. Lesz még rajta bőven ilyen és hasonló sérülés idővel, az első
modelleknek ez a sorsuk.

üdv.: SRY


Szia Sry!

Köszönöm a bíztatást! :) Az epoxit megpróbálom majd egy másik hab darabon, nehogy úgy járjak mint az autóm hűtőjével... Nem akarom a forró epoxival elolvasztani az egész repülőt. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 18:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Epoxiból milyen kell?
http://www.sylkamodell.hu/Gyantak-Szovetek/
Ezek közül a lamináló gyanta a hozzá való térhálósítóval megfelelő?
Nekem ilyenem van itthon:
http://www.pattex.hu/repair-universal.html
De ha ez 3 perc alatt köt akkor esélyes, hogy megolvasztja a habot. Vagy nem 1:1-ben keverem...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 40 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség