Sziasztok!
Ma repültem a géppel, nem bírtam megállni, hogy ne szálljak fel. Az eredmény 2 sikeres fel és leszállás és egy sikertelen felszállás.
Felszállásonként 2-3 percet repültem az első két alkalommal. A fel és leszállás gyakorlása lett volna a cél, de a harmadikat elszúrtam.
Az első két felszállásnál (is) balra tört ki a gép. Balra fordult ívben és a hossztengelye körül is elfordult balra. A harmadik felszállásnál ugyan ez történt, csak gyorsabban és erősebben mint az első kettőnél. Felszállás közben már úgy emelkedett el, hogy a szárny bal oldala lejjebb volt mint a jobb. Jobb oldalkormánnyal próbáltam visszahozni, de úgy elfordult balra, hogy a szárny függőlegesen állt. Mindezt a föld felett maximum 1 méterre. Elkezdett veszíteni a magasságból, mikor már úgy éreztem, hogy nem tudom megmenteni, levettem a gázt. A szárny bal széle ért földet először, aztán a motor, a szárny jobb széle, majd miután ezen is átfordult a vízszintes vezérsík jobb oldala. Mindezek után a hátán állt meg. Kár, hogy nem vettük fel ismerősömmel, egyszerűbben érthető lenne. (meg tanulságosabb)
A következmények:
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/vie ... d/10070125
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070127
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?get=/viewlarge/pictureid/10070131
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070135
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070140
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070149
http://pappilon.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10070154A hozzáértő kollégák véleményét szeretném kikérni. Javítható még ez a törzs és szárny vagy nem érdemes foglalkozni vele? A képen látható helyeken és mértékben sérült. Az elektronika és a motor túlélték a kalandot, minden működött a baleset után. A szervók sem sérültek. Aksi és egyéb tépőzárral rögzített elem nem szabadult el a gép belsejében. A motor rögzítésén nem látszik sérülés vagy repedés.
Javítsatok ki ha tévedek, de szerintem a hossztengely körüli balra forgást a motor túl nagy nyomatéka válthatta ki. A rádión visszaállítottam a "gázkitérést", így 100%-on tudott forogni, és hogy hamar a levegőben legyek nyélgázon próbáltam felszállni. (2x sikerült is

) Ez a motor sok lesz ebbe a gépbe ezzel a légcsavarral. Ha sikerül megjavítani a törzset, kisebb légcsavart kap és vagy nem nyélgázon szállok fel, vagy visszaveszem a gázt 70-80%-ra. A törött légcsavar 9"x4"-os volt, ehelyett egy 8x4-est fog kapni. A szárny helyett lehet érdemesebb lenne egy csűrőset csinálnom. A legkézenfekvőbb nekem a hab szárny lenne, egy vagy több széncső erősítéssel, de ehhez a habvágómat is össze kéne hozni végre.
