90%-ban elkészült az új célgép:
Ami még bele lesz építve:
-CCD kamera, 480 soros felbontás
-HD kamera fedélzeti rögzítéssel.
-robotpilóta + OSD
-nagy hatótávolságú irányítórendszer (kb. 100 km.)
-nagy hatótávolságú video és hang átviteli rendszer (kb. 20 km.)
-GPS tracker (ha mégis eltűnne valahol)
Figyelmeztetek mindenkit aki FPV/UAV repüléssel szeretne foglalkozni, hogy ez a modellezés leg veszélyesebb ága!
Két ága létezik, rövid illetve nagy távolságú FPV repülés, melyre más-más biztonsági elvárásokat lehet megfogalmazni.
Ami közös mintdkettőben:
-Nem repítünk lakott terület és forgalmas közút fölött.
-Frekvenciát egyeztetünk amennyiben nem redundáns (FHSS/DSSS/egyéb) irányítórendszert használunk.
-Tájékozódunk a légteret illetően, nem esik-e korlátozott vagy tiltott légtérbe a starthely, illetve a repítésre tervezett útvonal.
-HA nagy gép jelenik meg a légtérben, azonnal ki kell térni az útvonalából, ha másképp nem megy, akár kényszerleszállással is! A modell értékétől függetlenül sose kockáztathatunk repülőbalesetet!
A legegyszerűbb kitérési mód az azonnali kritikus magasságba történő süllyedés. A modellt el lehet irányítani pár méteren is, egy igazi gép annyira alacsonyra nagyon ritkán ereszkedik. Inkább a modell törjön minthogy ütközzön egy embert szállító géppel.
Rövid távú FPV repülés esetén (normál távirányítás, látótávolságon belüli repülés) a fentiek szintén irányadók.
Ilyen gépen is célszerű elhelyezni minimum egy OSD/navigációt ugyanis igen könnyű még a régóta ismert starthely környékén is eltévedni.
Volt részem benne, nem jó érzés.
Célszerű egy hangjelző beépítése, enélkül nem egyszerű megtalálni a lepottyant gépet.
Volt részem benne, többször körbejártam a gépet mire sikerült megtalálni. Szerencsére működtek a szervók, így meghallottam mikor mozgattam a távon a karokat.
Hosszútávú FPV/UAV repülés esetén véleményem szerint fokozottan érvényesek a fent leírtak.
-Itt nélkülözhetetlen a robotpilóta elhelyezése a modellen/UAV gépen, enélkül épeszű FPV pilóta nem száll fel hosszabb távra.
-erősen ajánlom a GPS tracker fedélzeten való elhelyezését és lehetőleg egy a keresést könnyítő hangjelző beépítését is.
Szóval előre, de csak óvatosan.