SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 23:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 03. - 11:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Megmértem az áramot menet közben,és 7ampert vett föl de a szabi tizenötöt tud.
Elképzelhetö hogy nem az áram miatt kapcsol le. Mérd meg terhelés alatt a feszültséget, ha az aku nem tartja a feszt 7 ampernél akkor az alcsony fesz miatt kapcsol le. Nem ártana leellenörizni hogy a szabályzó hány cellára van programozva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 03. - 23:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van egy Easy star-om, rajt egy Tower-pro 2409-18(1000KV,65gram-os motor.
Azt szeretném megkérdezni, hogy mekkora légcsavart tegyek rá a gyári helyett.
Mérésem szerint a 6X... ráfér, már csak az emelkedési adat kellene.
VÉLEMÉNY?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: 1000 Kv
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 04. - 1:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem akarlak elkeseríteni, de 1000 Kv-értékkel kis légcsavarral aligha fog repülni.
Ehhez a géphez csengőmociból az 1570-es Kv értékű kellene, de mégjobb volna az 1700-as.
Sőt, lehet hogy még az sem volna elég...
Nekem 1700-as vitte a 800 grammos gépemet 8x7-es APC légcsavarral, de annál kisebb átmérőjűt bűn lett volna rátenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 04. - 9:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igazából nem értem ezt a KV értéket, hogy mit jelent.
A "nagy" emelkedésü 6X5,5-ös jobb (a sokrossz közül) vagy a kissebb emelkedésű a jobb?
A Nagy emelkedésünek mekkora a gép elfordítási ereje (mekkora döntés kellene a motornak)?És milyen irányba?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: KV
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 04. - 11:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A KV érték az a fordulatszám, amit a motor tápfeszültség-voltonként produkál/perc.
Pl. az 1000 KV értékű motor 10V effektív tápfeszültségen 10.000 fordulat/percet produkál.
A légcsavar mérete-emelkedése sokmindentől függ.
Felületi terheléstől, az elvárt sebességtől, szárnyszelvénytől, motor tipusától és még pár egyéb dologtól.
Neked most adott a géped, ami egy közepes sebességű vitorlázó. Ehhez a géphez ilyen motor mellett úgy 9x6-os légcsavar kéne, de az nem fér el a törzstől.
Tulajdonképpen 8x7-es sem fér el úgy tippelem, innen kezdve meg már nem tudunk semmit lépni. Esetleg motorcsere 1700-as KV-re.
Annál kisebb sróf is megteszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 04. - 15:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tower Pro 2408-21 (1750 KV, 47 gramm) (zenn modell)

Erről vélemény?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 04. - 15:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tower Pro 2408-21 (1750 KV, 47 gramm) (zenn modell)

Erre jó lenne a 6X5,5-ös sróf?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: 1700
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 04. - 21:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
setleg...
De azért előtte ki kéne próbálni valaki máséval is. :-)
Nehogy potyára ruházz be.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 10. - 8:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én is áttekercseltem egy CD motort, de hol találnék szabályzó
készítési leíerást?
Kösz!
A kezdö
Öcsi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 23. - 19:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én is tekertem egy motort, de hogyan kell a mágneseket berakni?
Váltott polaritással, vagy azonossal?
És mivel ragasszam be őket?

Kérlek segítsetek. Öcsi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 23. - 19:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
èszak-dél- észek dél
Pillanatragasztó


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 23. - 19:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Öcsi!

A mágnesek felrakására este (21.00.) körül teszek fel képeket Ok?
Ha addig nem késő. (meg is kell keresni a fotókat valahol :-) )

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 23. - 22:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Itt a fotó:
Kép

Tehát először összerakjuk a mágneseket egybe. Ezek vannak olyan
rendesek, hogy azonnal berendezkednek a helyes sorrende. Szedjük
szét a mágneseket egyenkét és az egyfelé álló oldalukat jelöljük meg
alkoholos filccel. Ez lesz vagy az É, vagy a D de mindegy is mert
minden mágnes azonos pólusán lesz a jelölés.

Aztán rakjuk a márneseket a fordórész palástjába. mivel a palást
lágyvas oda is tapadnak hozzá. A közök szabályos kialakításával
szokott baj lenni. Én erre balsa lécecskéket használok (lásd fotó)
A mágnesek közé berakok mondjuk 1 mm-es balsa pálcikákat. Ha ez
kevés (a végén nagy rés merad) akkor egy kicsivel vastagabb léceket
rakok be. Ezzel addig kell játszani ami a végén berakott léc is pontosan
illeszkedik, az az azonosak a mágnesek közötti rések.

A mágnesekek váltva kell berakni az az egy É, D, É, D.... a sorrend
jelen esetünkben egy jelölt oldal egy nem jelölt és így tovább.

Ezután egyszerű , híg, pillanatragasztóval rögzítem a mágneseket, majd
a ragasztó megkötése után kipiszkálom a balsa lécecskéket. Ez mini
vésővel szoktam csinálni, de jó a vastag tű is.

Nagyjából ennyi.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 24. - 19:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tekertem én is egy motort:
18/6 mm-es stator, 14 menet 0,4-es huzal.
Világos szürke mágnes van benne, úgy döntöttem egyelőre nem szedem ki, megpróbálom ezzel. Elég erősnek tűnik, forgatás közben "röcög". A bizonyos elbaltzottan vett szabályozóval ki is próbáltam, pörgött veszettül, egyelőre csak terhelés nélkül. Jövő héten lesz hozzá szabi is, tudok majd mérni tolóerőt, áramot.
Viszont a hozzá vett propsaver nem akar rámenni a tengelyre :(
3 mm-es a tengely, elvileg 3-as tengelyre való, nagyon szorulva rákap kicsit, de ahol a két oldalfurat van, ott elakad. Rá szabad ütni?

Üdv: BJ.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 24. - 19:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Jabag!

Mit jelent ez?
Idézet:
Elég erősnek tűnik, forgatás közben "röcög"

Ha azt amire gondolok akkor a szürke mágnes éri a stator oldalát.
Elég "káros" jelenség, egyrészt baromira fog melegedni a motor és egy idő után elkopik a mágnes is.
A propsavert nem javaslom, hogy üssed, mert a cd moci tengelye elég érzékeny az ütésre, ami hatására a tengely elmozdulhat a palástba.
Ha a motor jól működik (Pl 48X-os meghajto motor) akkor alkalmas többek között First Stage meghajtására is (kipróbáltam). Ehhez a géphez még mágnescserét sem igényel a motor.

Remélem segítettem.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség