SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 06. - 2:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 153 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 12. - 18:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ja és itt a modell leírása a rajzokkal együtt a Modellező Web-Könyvtár
anyagából:

http://sry.atw.hu/cikk152.htm


Üdv,.: SRY

Ui.: Ha valaki még nem ismerné a Modellező Web-Könyvtárat (remélem ilyen
fórumlátogató nincs is) akkor itt találja meg:

http://users.atw.hu/sry/konyvt.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 13. - 19:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Na de lépjünk is a tettek mezejére:

Kép
[IMG=http://img249.imageshack.us/img249/7419/kep6.th.jpg][/IMG]

Ez most éppen a jó öreg G-BDAH lajstromú evans Volksplane VP-1 orra
"némi" átalakítás után. Láthatóan ez bizony nem egy CO2 motor :twisted: :twisted:

Ez itt egy Aviojet Titan micró 10 grammos mocika.
Áramfelvétel: 1-4,5 Amper
Teljesítmény: 32 Watt
KV érték: 2000 fordulat/Volt
Húzóerő adatok: 7,4V 7x4 APC 4,5 Amper 140 gramm (6650 KV)

A motor illesztéséhez kellett egy 5 mm vastag lapot szerelni a tűzfalra,
mert az elektromos motor sokkal rövidebb, mint a Modela 0,27 ccm
CO2 motor volt.

Azakul a kormányszervek R/C konverziója is, van egy csomó fotó, de a
"Fotoalbum,hu" ideiglenesen le van állítva a többi képfeltöltő meg úgy
sz@r ahogy van... így a többi képet egy kicsit később prezentálom.
Lesznek benne igen tanulságos fotók is......

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 13. - 19:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Addig itt a motor teljesítmény diagramja:

Kép

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 13. - 20:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na találtam egy jó képet:

G-BDAH fiatal, és Fénykorában:
Kép
A 2007-es Aszalay emlékverseny II. helyezettjeként. Amúgy a gépet
2006 októberben kezdtem el építeni így már 4 éves masina, és látott
pár "csodát" :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Megérdemli, hogy egy új kategória előhirnökeként éledjen újjá.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 14. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Huhh, ezzel függeszkedni fog :)

Sry, egyszer elindult egy kísérlet a CO2 modellek motorjának elektromossal való kiváltására, de szabadonrepülőként megtartva. Annak lett valami eredménye? (Mintha Buddha készített is volna hozzá valami kontrollert.)

Egy ilyet találtam olvasgatás közben:
http://www.smallflyingartsforum.com/YaBB.pl?num=1290968346/0#0

A motor és a modell is 70-es évekbeli, repkész tömege 107 gramm.
A motor+akksi 54,3 gramm, 2-2,5 perc repidő.
Érdekes és egyszerű megoldás. Néhány éve egy kis műanyag motorcsónakban találkoztam ilyennel, abba egy ceruzaelem illett.

Egy videó is készült a török gép repüléséről:
http://www.youtube.com/watch?v=vuyLNce9pOI

Elnézést a kitérőért.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 14. - 19:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jabag írta:
Huhh, ezzel függeszkedni fog :)

Sry, egyszer elindult egy kísérlet a CO2 modellek motorjának elektromossal való kiváltására, de szabadonrepülőként megtartva. Annak lett valami eredménye? (Mintha Buddha készített is volna hozzá valami kontrollert.)


Üdv.

Még azt sem adtam fel, de sajnos a CO2 motoros gépek mérete nem igazán
alaklmas ilyesmire. Túl kicsik a gépek és a motorok túl erősek. Egy kis
infrás Pico Z heli motorjával még éppen levegőben maragt a masina, de
eggyel nagyobb motorral már komoly gondok voltak. Azért is választottam
az R/C konverziót, mert így szabályozható a motorteljesítmény.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 15. - 9:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az átépítés közben (képek még mindíg nincsenek a fotoalbum.hu még
mindíg betegszabiját tölti) elkezdtem átrajzolni a gép eredeti terveit is.
Jónéhány módosítást kell elkövetni a terveken. A legfontosabb, hogy eddig
a szárny-törzs csatlakozás résznél a törzs teljesen burkolt volt. Erre az
ívelt burkoltra feküdt fel a szárny, illetve ez az ívelt burkolat adta a kellő
statikai szilárdságot a törzsközéprészen.

Most ezt a burkolatot teljesen el kellett távolítani, hogy be lehessen
szerelni a szervokat. A kísérleti gépen már így marad, de a rajzokon (és
ha egyszer építek egy kifejezetten elektromos verziót, nem csak ilyen
átbarkácsoltat) akkor itt a törzs oldalfalait meg kell erősíteni, illetve egy
új sárnyfelfekvő megoldást kell kialakítani.

Másik fontos diferencia, hogy most a törzsben bowdenek futnak végig.
Összesen 4 törzsborda van a farokrészben. Most ezeket átfúrtam
hosszában egy 4 mm-es acélrúdbl barkácsolt un. "cigányfúróval" , de
nyilvánvaló, hogy ez nem az a színvonalú megoldás, amire büszke
lennék, ha mutogatni kéne.
Így a 4 hátsó törzybordát is át kell rajzolni úgy, hogy azok magukba
foglalják a bowdencsöveket, illetve ezeket már az építés korai
szakaszában be kell majd szerelni.

Képek is lesznek csak szedje már össze magát a szolgáltató.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 15. - 22:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Így hirtelen nem is tudok mit hozzá szólni...... Csak némán figyelem a fejleményeket. Ami visszatart, az a lakkozás. Lakásba most nem egyszerű ezt megoldani. Van 1-2 félig kész tervem amit nagyon szeretnék megépíteni. Az egyik a Kolibri. Nagyjából a körvonalak készen vannak, a részleteket kell még belerajzolni.

Hasonló 10g moci viszi a kamerás repcsimet ami 145g. A videón is látszik, hogy nincs gond a vonó ill. a tolóerővel.



Üdvözlettel: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 15. - 23:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Ha már lakkozás:

Ki kellene találni valamit a japánpapír+lakkozás helyett! Egyrészt mert
tényleg ritka büdös, mondjuk ez engem nem zavar a műhelyben, de nem
mindenki ilyen szerencsés. Másrészt meg mára már ez a régen általános
és mindenki által ismert módszer kezd velemi unikummá válni. Egyszerűen
félnek tőle a modellezők, mintha valami óriási nagy titok lappangana
ebben.

Szóval valami kéne a lakkozott japánpapír helyett, és lehetőleg
megfizethető, beszerezhető megoldás.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: vászon
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 16. - 10:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyobb gépekre a legvékonyabb lenvászon, kisebb gépekre sütőpapír.
A lakk helyett nem igazán van más megoldás, esetleg a vízbázisú faragasztó, de az inkább kasírozáshoz jó.
Félek hogy egy könnyű balsa elemet simán összeroppantana amikor elkezd száradni és zsugorodik. Ezen felül a felragasztása egy balsa szerelvényre nem lenne leányálom, ugyanis vizesen könnyen szakad, szinte foszlik.
Akkor lesz erős amikor megszárad benne a ragacs.
Érdemes lenne kipróbálni hogy balsával is hozza-e a habon elért eredményt.
Ha nem figyelek, a hab szárnyat simán karikába rántja, eleinte pár darabot ki kellett dobnom miatta. Ha nem végeztem alapos munkát a két oldal nem egyformán húzott, valami borzalmas eredményt kaptam.

Most ott tartok hogy szárnyat már nagyon ritkán készítek balsából ez a kasírozás dolog nagyon bevált. Oda kell figyelni, de megéri.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 16. - 12:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udv
Nekem van egy allithato torésu szarnysablonom,minden szarnyat abban épitek.legujabban a habszarnyakat is.
Fuligjimminek igaza van,kell vigyazni a habszarny kasirozasnal, mert ivelté képes huzni a szarnyat.Én a kasirozast egyszere
csinalom, alol és felul a szaradas elott.A kasirozasra barna csomagolopappirt hasznalok,vigyazva a papir szaliranyara.
Egy 2 m-es szarnyat kb.2 ora alatt konnyen belehet kasirozni,amiutan lesulyozva, a sablonban hagyom szaradni.
Mivel muhelyem egy szuterin helyiségben van,még nyaron sem tul meleg,a paratartalom 60-70% igy a szaradas is lassu.
Tokéletes merev,eros szarnyat kapok, amit barmilyen fetékkel lehet festeni.
Udv ahajt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 13:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udv, mindenkinek.
Az alabbi link lehet,ha mar szerepelt elnézést kérek.Egy kituno francia oldal amit angol nyelvre is lehet tenni.
Rengeteg cikk-kép-video és muszaki tanacs talalhato benne.
http://www.bungymania.com/
Udv. ahajt


Köszönjük és a gyorsabb keresés érdekében ami a kis elektromosra vonatkozik:
http://www.bungymania.com/vld/bigfun/index.html
http://www.bungymania.com/vld/bigfun/index.html
( Érthető technikai adatok is vannak. )
http://www.bungymania.com/vld/bigfun/index.html
( Persze még akkor nem voltak háromfázisú motorok a modellezésben.)
Tamásbá és elnézést a belekontárkodásba!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 15:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=vPfXQO9b ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=vCZ2qt9G ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=eSaeTM3K-ww&feature=fvw


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 13:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves antikos
Én a muszaki megjelolés alatt, az alabbi linken levo motortablazatra gondoltam, ami igencsak jolfog, amikor megfelelo motort keresunk.
http://www.bungymania.com/bmdb.php
Udv ahajt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 14:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igen igazad van KÖSZÖNJÜK!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 153 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség