Sikerült megoldani a három fokozatot. Sajnos a helinek vezérlőnek a panelja nem vált be. Mivel nem tudtam szünet nélkül váltani a sebességek között. Ezért csináltam én egy másik panelt a karhoz. Valahogy így néz ki.
Így már remekül működik. Nincs sok tapasztalatom a panel maratáshoz de végül is mükszik rendesen. Itt nem volt több probléma mivel az egész belsőség egy repülő sasé volt így csak a vevőn kellet kiépíteni a fokozatokat és már készen is volt.
Ez pedig így néz ki.
Az autónál már egy kicsit macerásabb a dolog. Ott kicsi a rádiónak a hatótávja és a vevőn is bonyolultabb kiépíteni a fokozatokat. Természetesen az első autón a chip nem rendes tokozásban, hanem olyan galamb kaki alatt csücsült. Végig néztem és szomorúan láttam, hogy ott nincs ki vezetve a turbo funkció. De végül is ott is megoldható de csak 2 fokozat és jóval egyszerűbb is megoldani. Először azzal repültem. Nem is volt olyan rossz. Csak a leszállásnál kellet egy bizonyos magasság, hogy motor leállás követően legyen ideje össze szedni magát és szép le tudjon siklani. A videón még ez a technika van. A rádiónak a ható távját meg úgy növeltem meg, hogy építettem hozzá egy kis áramkört
Ezen keresztül kapja az adó csip a tápot így van lehetőség, hogy nagyobb feszt kapjon az adó többi rész. Így jelentősen meg lehet növelni a ható távot. 3-4 m-ből lehet 20-30 méter is. Ami egy kis modellnél szerintem elég is.
Az első mini rc-s próbálkozás egy kicsit elszomorított. 45MHz es és nagyon gyöngén adta elő magát. Nem volt meggyőző a ható táv de végül is tudtam használni.
De viszont kaptam egy 35MHz-eset. Itt a vevőn a chip rendes tokozásban és a hatótávja lényegesen jobb. Itt valahogy megszűntek a zavarok és lényegesen messzebbre megy. Itt végre ki tudtam építeni a 3 fokozatot. De már egy kicsit bonyolultabb. Mivel a turbó fokozat nem hajlandó együtt működni az előre-hátrával. Mert az előre-hátra lenne az oldalkormány és a turbo funkció lenne az alapgáz és ott akkor nem volna kormányzás. Így azt csináltam, hogy a chip lábánál meg szakítottam az előre-hátra és a jobb-bal vezetékeket és vékony rézdróttal át forrasztgattam, hogy a vezérlés megforduljon. Így viszont már tökéletes lett. Egy kicsit pepecs munka de megéri a fáradozást.
Aksi sajnos már nem volt olyan kicsi mint az első gépen ami van. Volt itthon egy 170mAh lipo ami alapban 5g. De még így ís bele fért 13-14 g-ba. Majd még faragok egy kicsit rajta mivel arra kapcsoló és töltőcsonkra nincs igazán szükség és vezeték is van még rajta fölös.
Végezetül egy kis videó:
http://www.youtube.com/watch?v=Sa-DbJfC ... annel_pageEz pedig a buhera táv
Benne van a helinek a töltője is. Ami viszont kiegészítő elektronika nélkül nem kapcsol le. Nekem szerencsém volt a 170-es aksin volt egy ilyen. De a picco z-nek is van. De a klónoknak viszont nincs. Ott valahogy másképp van megoldva. Mert az a táv sem kapcsol le.
Üdv.: SZilárdka