SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 11. - 16:13

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 13. - 11:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép
Kép
Kép

Hazai képeket nem tenném fel, nem ám!
(MERT MÉG VÉLETLENŰL SEM KAPUNK KÉPEKET PL. A NYIREGYHÁZI VERSENYRŐL!!!)Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 15. - 16:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.gasparin.cz/photo.php?foto=r ... jpg&lng=en


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 24. - 20:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet minden kedves Varázslónak!

Így utólag is Boldog új esztendőt kívánok. Elnézést kérek, csak több mint egy hónapig nem volt itthon netem. Meló helyről meg nem szeretek írogatni.

De nem tétlenkedtem. Az óta épült még kettő ilyen kis lepke. Ill az első bontásra kerül. Nehéznek tünt még rá került néhány apróság és már 16g felett voltam. Nehezen lehetett rá venni a repülésre. Így épült a következő. Ami lényegesen könnyebb lett. 12g lett az egész. Maga a sárkán kb 4 g a többit a technika teszi ki.
Méretei Fesztáv: 280mm, Hossz: 290mm, vízszintes csillapító: 175mm. Ez már vékonyabb anyagból készült. A szárny 0,8mm szén rúdból A vízszintes és a függőleges pedig 0,6mm rúdból amit egy kicsit még meg csiszoltam hogy még könnyeben hajoljon és persze a súly miatt is.
Képet csak akkor csináltam amikor elvitték így nem annyira részletesek.
Kép
Kép
Itt pedig a 3 fokozatú kiegészítő panel
Kép
Ez pedig az erőmű:
Kép
És végre építettem egyet magamnak is.
Ez már ízig-vérig Mini rc-s
A sárkány itt is ugyan olyan mint az előző csak itt a fő szárnyat is 0,6mm szénből csináltam.
Néhány kép az enyémről
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Folyt.......


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 24. - 21:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sikerült megoldani a három fokozatot. Sajnos a helinek vezérlőnek a panelja nem vált be. Mivel nem tudtam szünet nélkül váltani a sebességek között. Ezért csináltam én egy másik panelt a karhoz. Valahogy így néz ki.
Kép
Így már remekül működik. Nincs sok tapasztalatom a panel maratáshoz de végül is mükszik rendesen. Itt nem volt több probléma mivel az egész belsőség egy repülő sasé volt így csak a vevőn kellet kiépíteni a fokozatokat és már készen is volt.
Ez pedig így néz ki.
Kép

Az autónál már egy kicsit macerásabb a dolog. Ott kicsi a rádiónak a hatótávja és a vevőn is bonyolultabb kiépíteni a fokozatokat. Természetesen az első autón a chip nem rendes tokozásban, hanem olyan galamb kaki alatt csücsült. Végig néztem és szomorúan láttam, hogy ott nincs ki vezetve a turbo funkció. De végül is ott is megoldható de csak 2 fokozat és jóval egyszerűbb is megoldani. Először azzal repültem. Nem is volt olyan rossz. Csak a leszállásnál kellet egy bizonyos magasság, hogy motor leállás követően legyen ideje össze szedni magát és szép le tudjon siklani. A videón még ez a technika van. A rádiónak a ható távját meg úgy növeltem meg, hogy építettem hozzá egy kis áramkört
Kép
Ezen keresztül kapja az adó csip a tápot így van lehetőség, hogy nagyobb feszt kapjon az adó többi rész. Így jelentősen meg lehet növelni a ható távot. 3-4 m-ből lehet 20-30 méter is. Ami egy kis modellnél szerintem elég is.
Az első mini rc-s próbálkozás egy kicsit elszomorított. 45MHz es és nagyon gyöngén adta elő magát. Nem volt meggyőző a ható táv de végül is tudtam használni.

De viszont kaptam egy 35MHz-eset. Itt a vevőn a chip rendes tokozásban és a hatótávja lényegesen jobb. Itt valahogy megszűntek a zavarok és lényegesen messzebbre megy. Itt végre ki tudtam építeni a 3 fokozatot. De már egy kicsit bonyolultabb. Mivel a turbó fokozat nem hajlandó együtt működni az előre-hátrával. Mert az előre-hátra lenne az oldalkormány és a turbo funkció lenne az alapgáz és ott akkor nem volna kormányzás. Így azt csináltam, hogy a chip lábánál meg szakítottam az előre-hátra és a jobb-bal vezetékeket és vékony rézdróttal át forrasztgattam, hogy a vezérlés megforduljon. Így viszont már tökéletes lett. Egy kicsit pepecs munka de megéri a fáradozást.
Kép
Aksi sajnos már nem volt olyan kicsi mint az első gépen ami van. Volt itthon egy 170mAh lipo ami alapban 5g. De még így ís bele fért 13-14 g-ba. Majd még faragok egy kicsit rajta mivel arra kapcsoló és töltőcsonkra nincs igazán szükség és vezeték is van még rajta fölös.
Végezetül egy kis videó:
http://www.youtube.com/watch?v=Sa-DbJfC ... annel_page
Ez pedig a buhera táv
Kép
Benne van a helinek a töltője is. Ami viszont kiegészítő elektronika nélkül nem kapcsol le. Nekem szerencsém volt a 170-es aksin volt egy ilyen. De a picco z-nek is van. De a klónoknak viszont nincs. Ott valahogy másképp van megoldva. Mert az a táv sem kapcsol le.


Üdv.: SZilárdka


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 24. - 22:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt van még egy video, itt már a 3 fokozatú technika van benne.
http://www.youtube.com/watch?v=huhI6ntF ... annel_page

Üdv.: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 24. - 22:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Eeeeeeez Igen!

Minden elismerésem, ez nagyon szuper lett, máris kedvet kaptam a
dologhoz.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 25. - 11:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves " szilardka "!
Megint varázsoltál és gratulálok!
Én láttam a gyári eredetit dec. 28-án szabadban repülni.
A tiéd is van olyan jó!
Majd figyelned kell a zárttéri verseny időpontját - majd én is segítek -
mert akkor lehet menni repíteni a Műegyetem Aulájába.
A tiéddel együtt már van három modell!
Persze ott zárttéri gumimotoros modell verseny van, igy övék az elsőség a repítésben, de majd lesz idő az RC-ket is repíteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 25. - 23:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm az elismerő szavakat. Ez nagyon jól esik.

Remélem el tudok menni arra versenyre. Már csak a gumimotoros verseny miatt is. Bámészkodni és magamba szívni egy halom információt.


Üdvözlettel: Szilárd!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 26. - 13:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ok!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 01. - 22:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek!

Egy kis hajókázás után most következik egy kis repülőzés :D

Röpke 2 nap alatt építettem meg az egészet. Volt ugyan kísérleti példány de az nem számít bele. Az egésznek a lelke egy 3 csatis mini koax heli. A gondolat már régen bennem volt de egy kicsit sokalltam az árát főleg, hogy úgy is szét akarom bontani. Viszont nem olyan régen sikerült szerezni egy használtat elfogadható áron. Ráadásul olyan amihez lehet Magyarországon kapni elektronikát és akkut. És egész elfogadható áron. Így megmaradt a heli is meg repülőt is tudok építeni. Ez lényegesen kisebb lett mint az előző. fesztávja kb 20cm hossz szint 20cm. Súlya pedig 6.3g lett. Szerintem a számomra elérhető lehetőségből ez a legkisebb és a legkönnyebb repülő amit meg tudok építeni. Méricskéltem ezt azt és rájöttem, hogy a folpakk nagyon nehéz anyag. Összehasonlítottam a jó öreg szemetes zsákkal és meglepődve tapasztaltam, hogy fele olyan nehéz mint a folpakk. Innentől kezdve nem volt kérdéses a szárny bevonat. Meg persze végre van színe :D Maga a sárkény minden nélkül kb 1g a többit a technika teszi ki. A heli távján némi módosítást kellet elvégezni. Ami eddig volt az előre-hátra az lett az oldalkormány. És valamennyire proporcionális. Van mind a két irányban 4-4 fokozat és persze a légcsavar ami a heli főrotorja volt az teljesen fokozat mentes. Így elég jól irányítható. A motroja egy régi 2 csatis picco z klón farok motorja volt. Egy kicsit meglepődtem, hogy milyen erő van benne. ( kicsi a bors de erős) itt nagyon igaz. A légcsavar is a kis koax főrotorjából lett kialakítva. A srác akitől vettem a helit, adott hozzá néhány törött lapátot is amiknek a vége hiányzott. Nem sajnáltam szétvágni. Amennyire tudtam kikönnyítettem a tollakat jól elvékonyítottam, hogy minél könnyebb legyen. Meg is lett az eredménye. A kísérletinél még nem volt kikönnyítve ott annyira nem is húzott. Gondolom egy kicsit nehezebb volt a motornak. Ment úgy is de így látványosabban húz. Nem is kell neki fúl gáz és a repidő is lényegesen meg nyúlt. Kb 15 perc de szerintem több.
Néhány kép róla:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Itt a nagy tesóval. Most, hogy pár napja foglalkozom a kisebbikkel hozzá szokott a szemem a mérethez. Ma levettem a nagyobbikat az meg már óriásinak tünet. :D
Kép
Itt meg a nagynak a kis betegsége. Álló helyzetben tört el. Szerintem anyaghibás lehet a szál. Ettől függetlenül szépen repül, nem befolyásolja. Már a főszárnya is megélt ezt azt. Párszor már újra húztam és már elég ramatyul néz ki. Fára felakadt, egyszer ki is lett égetve. Még lyukas szárnyal is szépen repült. Hihetetlen strapás gép. Mindenképpen megérdemel egy felújítást.
Kép

Vissza térve a kicsire.
Ma megvolt a berepülés. Volt egykét bukfenc még szaltót is csinált mígy sikerült belőni rendesen. A motorerő bőven elég. Mivel az oldalkormány a két végállás között is lehet szabályozni így nagyon szépen lehet irányítani. Egyetlen negatívum amit nem is tudok megoldani, az pedig az, hogy infrás és szabadban nem nagyon működik a dolog. Pár méter után nincs irányítás. Zárt térben viszont nincs ilyen gond abszolút. Videó most nem készült. De hamarosan pótolom azt is.

Üdvözlettel: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 02. - 7:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez megint csodálatos!Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 03. - 8:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
SZERETNÉM HANGSÚLYOZNI, HOGY A KÖVETKEZŐ KÉPEK SEMMIT NEM VONNAK LE SZILÁRDKA TELJESÍTMÉNYÉBŐL!

Kép
Kép
Kép
Kép
[img]http://images.netbag.hu/20090403/09290327874.jpg[/img[img]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 03. - 9:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az aktuatorrol lehet tudni valamit?
Milyen drottal, mekkora magnes milyen tomeg, hogy keszult?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 03. - 9:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Majd " Szilárdka " professzor Úr tájékoztat minket!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 03. - 20:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én Professzor? :lol: :lol: :lol: Ez jó.... Köszönöm.

Az aktuatorrol:

Holnap már otthon leszek és akkor bepótolom.


Üdv.: Szilárdka! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség