SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 05. - 8:09

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 85 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 05. - 10:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem baj, ha itt van és ez egyjó választás a modellt illetően.
( Én nem merem átteni, mert lehet eltünik a hozzászólás!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 05. - 20:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
akkor itt marad, majd kerítek oda is valami tervrajzot ;)

egyébként Tamásbának mi a véleménye az ennyire hátul levő súlypontról? azt írják azért jó, mert úszáshoz a siklófelület beugrása mögé kell kerülnie a súlypontnak, na de repülés közben jó ez ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 06. - 9:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na megnéztem ezt a rajzot!

Azért lehet annyira hátul a súlypont, mert nagyon nagy és ráadásul
emelőszelvényes a vízszintes vezérsík. Ez esetben a szárny felületének
kb. fele. Ráadásul hiába 0 fokos beállítást ír a vízszintesre, olyan
szelvényt használ, aminek a saját állásszöge van vagy 1,6 fok, így a
szárny olyan 3...4 fokon repül a vízszintes meg meg olyan 1-2 fokon.
Ez a gép inkább tandemszárnyúnak tekinthető mint hormál gépnek.

A nagy emelőerőt kifejtő vízszintes vezérsík viszi el hátra a súlypontot.
Tipikus szabadonrepülős megoldás. Jó nagy hasznos szárnyfelületet
eredményez. R/C-ben viszont a magassági kormánykitérés miatt az
emelőszelvényes vízszintes vezérsík nagyon könnyen áteshet, főleg,
hogy eleve 1-2 fokon repül. Így előfordulhat, hogy a vízszintes vezérsík
előbb esik át mint a szárny és akkor nagyon nagy baj van, a gép
megszűnik repülőgépnek lenni, a kereszttengely körül hátrafele
pörögve lezuhan.

A terv teljes egészében erre a szabadonrepülő jellegre ven kihegyezve,
ugyanis az úszótest siklólépcsőjének a súlypont vonalában kell lennie
(ott is van jól hátratolva ezen a gépen), viszont ha R/C-t csinálsz belőle
akkor szimmetrikus szelvényű vízszintes kellene, a súlypont előremegy
1/3-ad környékére és a siklólépcső nagyon rossz helyen lesz.

A tervről sok jó megoldást le lehet lesni, de szerintem nem éri meg
megépíteni, mert szabadonrepülőnek azért macerás lenne, R/C-nek
meg nem lenne jó.
Viszont a géptest egyszerú és jó formájú, a szárnyban is van fantázia,
egy tervezési alapnak megfelelő lehet.

üdv.:SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 márc. 06. - 19:55-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 06. - 14:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ehhez nem lehet hozzáfüzni semmit!
Azt a modellt miért nem építed meg ami mostanában lett a hidropláok Topicjába betéve?

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 06. - 23:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry nagyon köszönöm az elemzést! tudom tudom a repüléselmélet, amiről a kezdők hallani sem akarnak ;) de így megértettem, hogy lehet némely modellnél nagyon hátul a súlypont (láttam több ilyen antikmodellt is).

Tamásbá! azért nem, mert szeretnék egy ilyen úszótestű szárny fölötti motoros csodát. igazából van dugiban egy tervrajzom, a szintén belinkelt Berkeley Privateer-nek egy .15-ös motorhoz való változata. az már RC-sre van tervezve, üreges a törzse is. igaz 1960-as a terv, így kicsit módosítani kell majd, de megnéztem, a súlypont 1/3-nál van, és szimmetrikus a csillapító profilja :) de előtte még más projekteknek kell elkészülniük...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 07. - 8:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Az biztos, hogyaz úszótestű modell könnyebben és jobban "mozog" a vizen és nem áll fejre!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 07. - 9:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nos én addig elmélkedtem ezem az úszótestű, szárny feletti motoros
hidroplán modellen, hogy most itt tartok vele:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/5855695

Ez a törzsorr. A modell egy SIG Aqua Star robbanós készlet, mert most
nincs időm tervezni egy saját gépet, ez a készlet, és a belőle építhető
gép meg elfogadhatónak tünt.

Természetesen ez is át lesz variálva. Elsősorban elektromos lesz (nem is
gondolná az ember, hogy ez milyen sok átalakítást kíván) , de más lesz a
szárny a kormányok és még sokminden a gépen. Lesz leszerelhető
futóműve, meg ívelőlapok a szárnytőben, hogy a vízről felszállás is
könnyen menjen.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 07. - 12:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
behúzható futót nekije! :)
Kép
nem látszik túl jól, de ezen pl egészen trükkös, kézzel nyitható futómű van, kétoldalt a szárny alá csukódik, elől meg mehúzva ütközőként funkcionál úszásnál...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 07. - 21:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Ez a behúzható futó nekem is megjelent vágyaim között, lenne abban
valami igazán különleges, hogy szárazról felszállni, vízre le, aztán
ugyanez fordítva :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Viszont ez egy relatív kicsi modell, és éppen a súlycsökkentéssel
küzdök, hogy a lehető legkissebb sebességnél már elemelkedjen a
víztől. Ezért is lesz ívelőlap a gépen. Egy bahúzható futó nagyon sok
plusz súly lenne, ami miatt csak nőne a felszállási sebesség. Egy nagyobb
modellen már érdemes lenne elgondolkodni a behúzható futón, itt
sajnos marad a leszerelős verzió. Az is farokcsúszóval, hogy
mégegyszerűbb és mégkönnyebb legyen a szerkezet.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 12. - 12:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
épp az imént mutogattak a TVben igazi hidroplánt, ami tűzoltásra használatos - na ez lenne csak a "súlycsökkentés" :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 12. - 13:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hát igen a hidroplánok ma már ebben a szerepkörben jeleskednek a
leginkább. Bezzeg régen nem így volt.

Louis Bleriot a híres csatornarepülő előbb épített hidroplánt mint kerekes
gépet, de sir George Caley is hidroplánokkal kísérletezett és nem sokon
múlt, hogy nem ő lett az első motoros repülő. De gondoljunk a híres
Schneider kupára, a sebességi repülés hajnalán. A méltán népszerű
versenyt is hidroplánok vívták, és nagyon-nagyon sok hajós, pilóta
áldja az órmotlan vizimadarakat, hogy kimentették a bőrét a
tengerből.

Mindíg izgatta a fantáziám ez a ketyere, mivel hajó is meg repülőgép
is egyszerre, van bennük valami különleges. Én nagy
rajongója vagyok ezeknek a gépeknek, pedig a hajókból és a
repülőgépekből is a rosszabb tulajdonságokat egyesíti ez az
öszvérmegoldás.

Amúgy nagyjából kész a gép törzse, tegnap üvegeztem le az alját,
ha hazamegyek holnap reggel majd teszek fel képeket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 16. - 7:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
szintén nem elektromos, és nem is hiszem, hogy érdemes megépíteni, de érdekességképp talán elfér. pl a levehető rúgós futómű, és a két úszótalp a csillapítón:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 16. - 8:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Én ugyan a vízszintes vezérsíkra nem tennék úszótalpat, de a rajzon
lévő modell leszerelhető fotója tetszik! Az enyémen is elkészült a fel-
le-szerelhető futó, nagyon nem így néz ki mint ezen, de ez a megoldás
is tetszik.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 17. - 21:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kicsit késve ugyan de itt van pár kép:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/5993738
Így néz ki a géptörzs, plusz a főfutó, most éppen felszerelve. A
farokfutó egy sima csúszó lesz a súlycsökkentés végett.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5993732
Itt a lényeg, ami kívülről nem látszik. A 3. törzskeret rétegelt lemezből
készült. Erre ragasztottam "L" alakúra hajlított ónozott lemezt, amire
előzőleg sorkapocs elemeket forrasztottam. Ezekbe fut bele a futószár
rögzítőrésze, és így lehet be-, ki-szerelni a futót.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5993742
A futószár egyébként 2 mm-es acél. Van erpesztése is rendesen, és
jól előre is áll, hogy stabil gurulást biztosítson.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5993746
Így néz ki a futószár kiszerelve. Pár pillanat alatt kekapható a helyéről.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5993751
Így néz ki a futószár. A kerék kapott rendes esztergált agyat, és a
kerék lecsúszását is esztergált elemek akadályozzák meg. A futószár
a rögzítőelemhez forrasztással kötöttem hozzá.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5993756
Egy kis előzetes a szárnyból.
Az eredeti terv szerint egy kő egyszerű szárny volt. Most már van
rajta ívelőlap, meg csűrő is. A kétoldali ívelőket egy szervo fogja
mozgatni, a csűrőknemk viszont mindkét oldalon saját szervoja lesz,
ezért is ban behúzva a szárnyba a szervohosszabbító vezeték. Így
összesen 5 szervo lesz ebben a kicsi gépben :twisted: :twisted:

A csűrő és az ívelő húrhossza is 28%-os. Sajnos ilyen nagy kell, hogy
érjenek valamit ezen a kis szárnyon. Viszont az ívelő átszívásgátlót is
kap majd, így a hatásfoka elég jó lesz.

Lassan sikerül egy alapesetben igen egyszerű modellből egy jó
bonyolult ketyerét csinálni :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 18. - 8:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez már most irigylésre méltó!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 85 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség