SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 18. - 23:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 29. - 21:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vagy ne?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 30. - 19:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na jó nem húzom tovább az időtöket, köszi a tippeket, segítségeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 13:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rcrevue.cz/aktuality&aktuali ... a-27-tyden[196]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 09. - 10:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hy ezek Jó gépek?: http://shop.x1win.hu/index.php?page=sho ... &Itemid=26

http://www.halleyrus.com/RC+Airplanes/2 ... ne+R+C+RTF

http://www.halleyrus.com/RC+Airplanes/2 ... et+R+C+RTF

(ismeri valaki valameiket?) :oops:
KÖSZI!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: gépek
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 09. - 11:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, nagyon jó gépek.
Ki lehet tenni a polcra, és nézegetni.
Repíteni ne akard egyiket se, legalábbis szerintem...
De azért írjon más is véleményt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 09. - 12:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az első modell egy jó darab, csak nagyon komoly cucc kell hozzá. Egy
kefenélküli impellerrel, brutális akksival meg szabályzóval szépen megy,
de kell hozzá egy nagyon jó pilóta is. Kezdők ezzel fel sem tudnak
szállni, már a kifutón összetörik.

A másik kettő játék kategóriás, gagyi.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: gépek
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 09. - 12:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Füligjimmy írta:
Igen, nagyon jó gépek.
Ki lehet tenni a polcra, és nézegetni.
Repíteni ne akard egyiket se, legalábbis szerintem...
De azért írjon más is véleményt.

értem.... Köszönöm! Most Behülyültem megint akarok egy elektromos autót+vmi kis játék repcsit ami pár ezer ft :) egyenlőre aztán ha nagyobb leszek egy robbanósat :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 31. - 17:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jobb híjján ide írom a kérdésemet :)
tanácsot kérnék, azt hiszem eljött az ideje a második gépemnek (na jó, a második elektromos habgépnek). most egy art-tech yak54-et nyúzok, már egész szépen elterelgetem, de ebben a szeles időben elég rémálom vele repülni. pár hete már kezdtem figurázgatni, hurkok, pörgés, de a legkisebb szél is annyira dobálja a yakot, hogy minden figyelmem/energiám elmegy arra, hogy arra menjen, amerre szeretném, stb. nagyobb sebességeknél meg a szél miatt szinte kiszámíthatatlanul viselkedik.
arra gondoltam, kéne egy picit nagyobb, nehezebb gép (a yak 550g körül van), és hogy mit javasoltok? vegyek egy gépet styromentől? építgessek balsaból valami középszárnyast? esetleg scale-t?

VAGY van egy még berepületlen gws P40-em, lessem az ablakból a szélcsendet és repüljem be azt, aztán tanuljam meg szélben is? igazából a fel és főleg a leszállásától félek, sebesség kell neki, különben kiesik oldalra (olvastam többhelyről). mivel legelőn szoktam repíteni, és felszállásnak is csak egy földút van, kicsit félek ettől

VAGY várakozik az építendők sorában egy egyszerű középszárnyas balsa gép, 1,5-3ccm motorhoz ajánlották anno és 2 csatornához (15-20 éves terv! :), egy 30-as évek beli pylon gép scale-je, ezt is megcsinálhatnám elektromosra

VAGY maradjak a yaknál, mert minden 1m-es 1kg alatti gépet így fog dobálni a szél, és repkedjek tudásomhoz mérten még egy darabig? azért érzem, hogy nem mindig rutinból repülök, (és sokszor nem szépen), lenne mit gyakorolni, és erre talán tavaszig megfelelnek az iskolakörök is (szélben nagyrészt erre szoktam hagyatkozni, 1-2 egyszerűbb valamikkel füszerezve, ha épp nem dobálódzik nagyon a gép). félreértések elkerülése végett egyébként is olyan gépet szeretnék, amivel még gyakorolgatok, de jó lenne kicsit időjárásfüggetlenebb :)

vélemények?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 31. - 18:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Amennyiben egy modell érzékeny a szélre ez elsősorban a felületi terhelés függvénye.
A baj az, hogy egy bizonyos tipusú-teljesítményű elektró motor nem bir el nagyobb felűleti terhelésű modellt.
Tehát meg lehet növelni a súlyt és lehet, hogy váltani szükséges a motorral, persze ehhez lehet más akku is kell.
A másik probléma aeródinamikai kérdés lehet, hogy a szárny profilja túl vastag, ezért lassú a modell.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 01. - 2:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
akkor jófelé tapogatózom úgyérzem ;)
a yak 25g/dm2 körül van... mennyit célozzak meg, ha még egy viszonylag lassan is repülhető, de szélben stabilabb gépet szeretnék? 30?
a P40 36g/dm2 körüli, azzal lehet, hogy várnom kéne!? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 01. - 8:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nemkell várni, csak erős motor kell hozzá!
A SRY mester biztos meg tudja mondani milyen teljesítmény kell.

Persze a múltkori hozzászólásomban kihagytam, hogy a vezérsikok nagysága és a szárny kilépőélétől való távolsága is befolyásolja a széltűrőképességet.

Elektromos műrepülők!

Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 01. - 16:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jólvan, fizetésnél kap egy szabályozót, és várok valami szélcsendet! egyébként:

http://www.gws.com.tw/English/product/a ... ws-p40.htm - a madár, tudom, nem a legjobb a gws. nekem 650g alatt maradt lego pilótával (fiam ragaszkodott hozzá :) nagy műanyag orrkúppal ment 650 fölé valamivel (most hirtelen nem tudok mérni)

http://www.zenn.hu/modelsport/docs/xmotor.jpg - 2830ca10-es motort kapott.

vélemény ? :) SRY mester ? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 01. - 19:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ujuj miről van most itt szó? Elvesztettem a fonalat. A GWS masinákról
inkább nem mondok semmit....tudod jót vagy semmit.....

Biztosan én vagyok az értetlen, de mi a kérdés?

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 01. - 21:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tudom milyen, én raktam össze (hogy ettől jobb vagy rosszabb lett-e, arról nem nyilatkozom! :) )

a kérdés, hogy a fenti gépbe a fenti motorról mi a véleményed? és hogy szerinted is nekiálljak-e reptetni, ha eddig csak a hab yak-omat nyúztam, azzal már megy is nagyjából, de szélben szinte használhatatlan, mert nagyon dobálja. szóval két kérdés is van !


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 01. - 21:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A motor éppen jó lesz, és ezzel még szépen el is mehet

DE

Ezek a GWS Warbird-ök nem éppen a pilótabarát mivoltukról híresültek
el. Két dologra negyon kell figyelni:

1.: A súlyponthelyzetre, mert ha csak kicsit is orrkönnyű akkor már
vezethetetlen. A gépeket úgy készítették, hogy lényegében
lekicsinyítették az eredeti masinák rajzait. Így a vízszintes vezérsík és a
magassági kormány mérete túl kicsi. Ha orrkönnyű a gép, nagyon nehéz
magassági kormánnyal megtartani.

2.: A sebesség. A gépek nehezek, és kicsi a szárnyfelületük. Jellemző,
hogy egy ilyen felszerelt GWS masina súlya nagyjából azonos egy
easy Star-éval a szárnyfelülete viszont csak harmada, ráadásul a
választott szárnyszevények is a gyorsabb fajtáből kerültek ki. Így
nyomni kell neki keményen. Ha lelassul átesik és vége. Leszállni is
csak kellő sebességgel szabad, szó szerint neki kell nyomni a talajnak.

Szóval orrnehéz legyen és sebességet neki. Nem könnyű vezetni
őket, de azért az alsószárnyas , gyors gépeknek van valami varázsa,
ha megtanul velük az ember repülni akkor nagyon lehet élvezni.

üdv.:SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2008 nov. 03. - 22:32-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség