SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 05. - 0:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 07. - 21:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udv.Mindenkit
Lassan de alakul.Felkerult a csillapito,elkészult az oldalkormany valamint az elso és utolso
szarnyborda minta. Ezutan lesznek kiszerkesztve a kozbeeso bordak.Kicsit valtozott a terv.
Ugyanis Yak 55 SP lessz, ami csak a kabin alakjaban hoz valtozast,mivel ezt konnyebb
elkésziteni,de szerintem jobban néz ki,vagyis nekem jobban tetszik.
udv . ahajt
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 11. - 0:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udvozlok mindenkit.
A depron felragasztasat az oldalkormannyal kezdtem,hiszen ez a legegyszerubb, mert sik felulet.
Ragaszto anyagként az usa-ban és kanadaban kaphato Gorilla nevu ragasztot hasznalom,ami
3ora alatt mar kot,de a teljes szaradasi ideje 8-10ora.Csak a fa anyagot kenem be vékonyan és
rahelyezem a depron darabot.Ha sima a felulet cak sulyal nyomtatom,ha nem simma,akkor mas
eszkozokkel igyekszek minnél nagyobb feluleti tapadast elérni ,szoritokkal,gumizassal,tukkel stb.
Szaradas utan vagom csak korbe,hagyva rajta 1-2 mm-t,amit aztan csiszolassal tavolitok el.
Az alabb lathato oldalkormanyt aztan a feluletén is,mindkét oldalon csiszoltam,eloszor durvabb,
majd egyre finomabb csiszolo vaszonnal,ami nallam 12x30cm csiszolo fara van feltéve,megadva
az oldalkormanynak a szimetrikusprofil alakot.Az eredmény lathato az alabbi képeken.
udv.ahajt
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Alulnézetben
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 12. - 23:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udv.Mindenkinek.
Nemtudom mi tortént mostanaban sokszor napokig nemtudok ,kapcsolatot teremteni a forummal.
A magassagi kormany is megkapta a depron bevonatot és profilra lett csiszolva. Nemirtam eddig,
hogy a depron vastagsaga 6mm,és ezt hasznalom mindenhol,mert igy van mibol csiszolni. Csak
a torzs boritasnal hasznalok egyes helyeken 3mm-es depront.A gép konfiguraciojan még nem
gondolkodom,majd a gép ures sulya lessz a meghatarozo.
Udv. ahajt
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 13. - 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon szépen csinálod a depron munkát, magát a modellt is.
Gratulálok!
Köszönjük a részletes bemutatást.
Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 14. - 13:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Ma is dolgoztam egész este, és hajnalban olyan 04.00. óra körül volt egy
kis lyuk az őrületben így olvasgattam picit. A Geoff Jones "Építs és
Repülj a Saját Repülőgépeden" című könyve van soron. Semmi célzatos,
csak ez akadt a kezembe tegnapelőtt a polcomon és godoltam elolvasom.
Antikos Kollégának nagyon tetszene a könyv tele van egyszerű szerkezetű,
jópofa kis repülőgépellek, némelyiket mintha a jóistenke is CO2 motorosnak
teremtette volna.

Szóval ebben van egy olyan fejezet, hogy " Esettanulmányok:
otthonépítettek fából, habból, kompozitból"

És itt kapcsolódik ez a témánkhoz. Ugyanis II. Világháborús gépek 1:2
léptékű utánépített 1 fő szállítására képes vadészgép replikáit építik úgy,
mint Ahajt Kolléga a modelljét. Van egy egyszerű fa váz, arra teszik a
habanyag tömböket és lényegésben kireszelik, kicsiszolják a kívánt
formát.

És hogy néz ez ki a gyakorlatban? A neten megtaláltam az egyik a
könyvben is hivatkozott gépet a G-SYFW polgási lajstromú otthonépített
half scale WAR gépet:

Kép
(és ez nem modell, hanem használatban lévő egyedi sportgép)
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Szóval nem szabad lebecsülni a fa-depron kompozitban rejlő
lehetségeket. Sőt ...............

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: építés
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 14. - 15:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
AZ ilyen (experimental) gépeket viszonylag egyszerű megépíteni, de itthon szinte lehetetlen vizsgáztatni.
A honosítás se egyszerűbb. Ma az a divat hogy szlovák azonosítóval és klubtagsággal repülnek a magyar sportpilóták.
Valamilyen okból sokkal egyszerűbb és nem utolsó sorban olcsóbb ilyesmibe kezdeni ha azt a határon kívül csináljuk mi Magyarok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 14. - 16:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Tudod ez azért van, mert állami szerveink ügyelnek arra, hogy a Magyar
polgárok kreativitása ne lankadjon, mindíg inspirálva legyünk újjabb és
újjabb ötletek kiagyalására. Ha itt minden simán és kultúúráltan menne,
akkor már éltunyultunk volna. Beadod a paírokat, megkapod az engedélyt
ebben mi a jó? A fél világ tudja ezt , semmi különös nincs benne. Nálunk ez
úgy megy, hogy küzdessz évekig, ráköltesz egy vagyont, tönkremegy az
egészséged bele, de a végén (ha sikerül) elmondhatod, hogy olyat tudsz
amit nagyon kevesen mások: ELINTÉZTÉL VALAMIT MAGYARORSZÁGON!
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: repülők
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 14. - 16:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tudod, pár éve még agyaltam rajta hogy építeni kéne egyet...
Aztán megismertem Végh Palibácsit, aki az UL repülés itthoni főmuftija, és nagyon segítőkész volt...
Azonnal elmondta hogy miért is ne építsek magam gépet.
Egy darabig még pörögtem ezügyben, de lassan feladtam. Maradtak a modellek.
Most meg a modellek és az elektronika., illetve ezeknek a kombinációi.
Ezerrel nyomulunk FPV ügyben, és közben azon szurkolunk nehogy betiltsák.
Nem tom' miért, de van egy olyan érzésem hogy valakiknek szúrni fogja a szemét ha kirukkolunk a befejezett fejlesztésekkel.
És itt most nem az etetőhajóra gondoltam. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 15. - 6:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.facebook.com/video/video.php ... 7346178286
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 16. - 15:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.facebook.com/photo.php?pid=5 ... 7393873618
:lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 17. - 12:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY nagyon igazad van,a habanyaggal kapcsolatban.Faépitményre ragasztva nagyoneros szerkezetet
kapunk.És most egy kicsit elorehaladva,raragasztom a csomagolopappirt,amit a feluleten is atkenek ragasztoval.
Olyan kemény a felulet, mintha uvegezve lenne.A legkisseb hibakat kilehet gittellni,a gékocsi iparban hasznalt
gittel,csiszolni,majd festeni barmilyen alapanyagu festékkel,ha mindenhol jol van fedve.Ahabbal még az az elony,
rétegeket lehet rakni egymasra,és ha sokat kell levenni,késsel is vaghato,tehat valosagos szobrasz modra alakithato,
sot, hajlithato is.De folytassam az épitést
A szarny klasszikus épitési moddal van épitve,belépo,fotarto,kilépovel. A csalas benne az ,hogy csak a két szélso
borda van rétegelt lemezbol, (5mm-es) a tobbi 6mm-es depronborda.
Alabb a két félszarnybol az egyik, mar mindkét oldalon bevan depronozva.A masikban csak az egyik oldal fedett.
A fotarto 2 darab 4x14mm-es léc élire allitva.A cseszterton 8mm-es gombolyu acélrud.
A szarny teljes befedése elott, a szervo hosszabitok belettek helyezve a helyukre.Hatravannak a csurolapok
meg a szarny atcsiszolasa.A teljesen kész szarnyrol majd késobb lesznek képek.A torzsel lassan haladok, mert
csak részletekként lehet depronozni,és mindig varni kell a szaradasi idot.
Udv.ahajt

Sajnos a megvilagitas arnyéka kissé zavaro a képen,furcsan latszanak a profilok.

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 18. - 11:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A torzs boritasa a viszintes csillapitokkal kezdodott.Mindkét oldalon befedve,majd profil-racsiszolva.Jelenleg mégcsak csiszolatlan allapotban vannak.
Udv.ahajt


Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 22. - 23:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A torzs depronozasa van munkaban.Az elsorész ahova a motorburkolat csatlakozik az balzaval van palankolva.A tobbi depron, ami elég lassan megy,
mert mindig a depron odaszoritasa a probléma.Ezt gumizva, szoritoval ,sulyal,stb-vel oldom meg.
udv. ahajt

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 23. - 6:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 23. - 9:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség