SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 05. - 9:43

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 15:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!
Elkezdtem építeni VILLI-t.A nagyítás 1,67 szeres.a törzs hossza így 49cm.
A szárny hossza 80cm re jött ki.a nagyításra azért volt szükséges,mert stabilabb repülést biztosít.(szerintem).a rajzra hagyatkoztam a méretezésnél.Jól értelmeztem a rajzot?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 17:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ne haragudjál, hogy beleszólok, de van könnyü R/C berendezésed?

Mert,ha nincs felmehetnél a szárnyfesztávval 1m-re és ehhez mérten a törzs hossza is megnőne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 21:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet antikos!
a törzs már elkészült.a rádióm két 6grammos szervó,cd rom moci 12 gramm,a vevő standard,az aksi li-pó lesz,a szabályzó is könyű.az arányokkal voltam kicsit bajban.50 es testhez 80 vanas szárny.a képeken
kisebbnek tünt.ha ekkora hát ekkora.túl gyors lesz a gép ilyen súllyal?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 22:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nagyon gyors nem lesz, de nagyon nem fogja szeretni a szelet, és
eléggé nehéz lesz vezetni. Mennyire vagy rutinos pilóta, ha
megkérdezhetem? Ha nem túlságosan akkor kövess el minden
óvintézkedést. Pl. Magas fű, tökéletes szélcsend, valaki aki berepüli
és beállítja stb...

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 13:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!
Repültem már egy pár géppel.mind saját építésű.A legutóbbi egy repülő kék zoknira hasonlított.(legalább is a barátnőm szerint).kék lépésálló habból készült.felsőszárnyas.igen érdekes szerzet,de repülni nagyon tud.ezt a modellező társak mondták,és miért ne,én elhiszem nekik.bár amikor leszáltam vele, erősen vakargatták a fejüket(mikor felszállt még nem látták mi az).ha rájövök hogy kell,a videót is fölrakom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 17:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Akkor jó! Ezekkel a kis fesztávú és kis szárnyfelületű masinákkal eléggé
meg kell küzdeni a levegőben. Nekem van egy pár ilyen és 2.-3.
gépnek sorolom be őket. Ez nálam annyit tesz, hogy valami igen könnyen
vezethető és barátságos géppel "bemelegítek" ez az 1. gép. Ezzel
felmérem a reptetőhely aktuális szélviszonyait, emeléseit stb.... ha idegen
helyen repkedek akkor értelemszerűen ez egész placcot. A 2. gép
már gyorsabb, nagyobb nehezebben vezethető izgágább szokott lenni ,
aztán amikor már képben vagyok a tereppel, meg az újjaim is ránőttek
a Graupnerre akkor veszem elő a 3. kategóriás gépet. Ezekkel már
komolyan küzdeni kell, nagyon koncentrálni, viszont az is igaz, hogy
a legnagyobb élvezet ezekkel repülni. Itt már extrém instabil (műrepülők)
extrém gyors (Jet-ek, nagy csupaszárnyak, kicsi robbanósok) vagy
nehezen vezethető munkás gépek vannak, pl. ezek a 700 mm fesztávú
karcsús szárnyú kis elektromosak. Azért írom a karcsú szárnyat , mert
pl. egy And-Now, Drenalyn vagy Tiny is 700 mm veszávú de e mellett
nagy szárnyfelületű tömzsi kis valami amiket sokkal könnyebb vezetni.

Amire nagyon kell vigyázni:
1.) Nem szabad szűk fordulókba vinni ha nincs csűrőd, mert azonnal
leveti magát a mélybe egy dúgóban.
2.) A kis tömeg és relatív nagy homlokfelület miatt ha leveszed a "gázt"
hirtelen lassul, és értelemszerűen átesik, ezért gáz nélkül mindíg "nyomni"
kell a magasságit.
3.) A leszállásokat kicsit drasztikusan , röviden, meredek besiklással
kell csinálni. Igaz, hogy ilyenkor kicsit nagyobbat koccan a kelleténél,
de ha szépen akkurátusan kilebegtet az ember akkor sokkal nagyobb
bajok történhetnek. Az egyik leggyakoribb a "cigánykerék", mert
megdobja egy pici légáramlat, vagy elgázol egy vastagabb fűszálat.
Ettől azonnal berádlizik és már dobja is a cigánykereket, ez általában
töréssel ér véget. A másik az átesés. ez az előbb leírt hirtelen lassulás
miatt következik be, és a gép orra érkezik, örülhet az ember, ha egy
törött légcsavarral megússza. szóval tempósan és meredeken, nem
szégyen ha a magas fűbe beteszi így az ember a gépet, úgy sem gurulna
amúgy sem egy métert se. Ezeknek a centis fű is áthatolhatatlan akadály.

Sok sikert a géphet, fotókat meg kérünk róla.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27. - 13:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Agina!

A 800mm-es fesztáv nem számít annyira kicsinek. Ez persze nem jelenti azt, hogy nagy. A 12grammos CD-rom motor lehet, hogy kevés lesz bele. Attól függ, hogy mekkora a gép tömege. Tudom, hogy nem akarsz vele műrepülni vagy 3D-zni, a gép nem is arra való de lehet, hogy jobb volna tenni bele egy 20-25grammos brusshless motort. De ezt majd az első repülés után látod meg. Az első repülésnél pedig jobb ha megkérsz valakit, hogy repülje be. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27. - 13:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ÜDV REDBÁRÓ!
A berepülést nem bíznám másra.meg nem is merné senki elvállalni. Inkább SRY jó tanácsát próbálom ki.teljes szélcsend,berepülöm a terepet az 1-es számú géppel,a "kék zoknival",aztán hajrá.Miután írtad,kipróbáltam mit húz a cd moci.ráraktam a törzsre,hát csekélynek tartottam én is.Rákerült a 21grammos.legalább lesz erőtartalék,még jól jöhet.Köszönöm a jó tanácsot.
ÜDV


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27. - 19:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Na de tényleg mi is az a kicsi repülőgép?

Az Airbus A-380-hoz képest gyakorlatilag szinte minden kicsinek számít,
de mondjuk Midget égi bolhájához képest meg még egy modell is
lehet nagy, bár a bolhával emberek repülnek.

Szerintem valahol 20-30.000. Re szám alatt beszélhetünk igazán
kicsi modellekröl. Pl. egy Co2 modell a maga 90-100 mm-es szárny-
húrhosszával, meg 3-4 m/sec sebességével 18.900.-28.000. Re
számon repül. Na ezzel a tartománnyal csak az a baj, hogy szinte
semmit nem tudni az aerodinamikájáról. Még Dr. Benedek György
is ennél lényegesen magasabb Re tartományok aerodinamikájával
foglalkozott, pedig ő aztán tényleg kutatta a modellrepülést alaposan.

Pedig érdekes lenne ezze is behatóbban foglalkozni, mert igen
furcsa dolgok zajlanak 40.000. Re alatt :twisted: Csak egy példa.
Aki repülőgép modellezik az nagyjából tisztában van a
szárnyszelvényekkel, a stabilitás válfajaival, a felhajtóerő keletkezésével
és hasonlóakkal. Na ezek fényében elgondolkodott már valaki azon, hogy
miért repül egyáltalán a papírrepülő? Mitől stabil? Mekkor az állásszög?
Stb.... mint mondtam már 40.000. Re alatt csuda dolgok történnek ám.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27. - 20:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szóval az a lényeg, hogy csináld azt ami a saját elképzelésed, mert abban van a legnagyobb örömöd!Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 28. - 8:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Szóval az a lényeg, hogy csináld azt ami a saját elképzelésed, mert abban van a legnagyobb örömöd!Kép


Ezzel nem lehet vitatkozni. Ez így van. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29. - 20:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIASZTOK!
Teljesen igazatok van Antikos és Redbáró.Ezen felbőszülve apróbb válltoztatást(okat)hajtottam végre VILLIE-n.(Ennek ő annyira talán nem örült,de később áldani fog érte).Ugyanis erősebb lett a szerkezete.Nem csavarodik a törzs,nagyobb flikk flakkok esetén(persze ha képes lesz rá).Ha rájövök hogy kell képet fölrakni végre megmutathatom VILLIe-t,no meg a "kék zoknit" is.
ÜDV.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29. - 21:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
ha nagyon nem megy küld el nekem mail-ban és felteszem

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30. - 13:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia agina!

Meglátod sokkal jobb lesz a géped így, hogy nem bolhafing méretű motort teszel bele.

A képfeltöltésről pedig küldtem PÜ-t. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30. - 14:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nekem is küldheted email-ban és felteszem!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség