SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 20. - 2:51

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 115 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: RC UAV epítése
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 10. - 15:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Szeretnék egy UAV-t építeni. Persze nem igazit, mert hogy nem menne magától, csak egy kicsit :) gyk. egyeneseket kellene repülnie, azokat viszont stabilan, illetve egyenes végén fordulna, és jönne vissza. A lényeg, hogy az egyeneseket viszonylag lassan tudja repülni, és közben ne kelljen sokat küzdeni vele(a fordulónál meg nem árt, ha kezes).

Irányítása sima 4-5 csatis rádióval, semmi automata/robotpilóta.
Vinne magával egy pici kamerát, meg egy pici adót. Formára a Raptor valamelyik változatát néztem ki. A lényeg, hogy egy lassú, szinte magától repülő gépet szeretnék összerakni. Olyat, amit egy kezdő is el tud irányítgatni. Anyagra első körben habra gondoltam(olcsó, jól alakítható). Illetve a törésveszély miatt is jó lenne ha olcsó lenne az előállítása.
persze megfelelő mennyiségű karbonnal megtámogatva.
Méretre olyan 120-160 fesztávra gondoltam, de lehet, hogy nagyobb kellene. Igazából viszonylag kis helyeken kellene vele manőverezni(le ill felszállás), ezért gondoltam erre a méretre.
Meghajtás term elektromos lenne, jó lenne tolólégcsavaros, de persze nincs köbe vésve.
Ha valaki tudna esetleg egy kis segítséget adni, megköszönném. Magát a gépet meg tudom rajzolni, a predatorról van is 3 nézeti rajzom,az alapján el tudok indulni, az nem gond. Ami probléma lehet, az a szárny profil, illetve az állásszöge, illetve az ezzel kapcs. dolgok :D, ugyanis ilyen jellegű tapasztalatom erősen közelít a nullához(gépet már építettem, de nem én terveztem a nulláról).

Bármilyen ötletet szívesen fogadok...


Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: FPV
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 10. - 17:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem te FPV repülésre gondolsz.
A vitorlázóknál nyitottam ezt a topicot, nézz fel ide:
http://sryforum.atw.hu/index.php?sid=38 ... efef30ec33

Én e célra egy easy glidert vagy start ajánlanék, könnyű kamerával és 500 mW teljesítményú video adórendszerrel.
A földi állomás vagy videoszemüvegből, vagy laptopból, vagy egy monitorból állhat, ezen keresztül vezetheted a gépet, és rögzítheted az adást.
Nem árt egy OSD navigáció sem, hogy ne tévedj el odafönt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 11. - 12:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megnéztem, köszönöm. A célra ez tökélletesen megfelelne.
Ha esetleg tudnál ajánlani egy webáruházat, hol lehetne ilyen kamerát(esetleg Te hol vetted), meg gps-es osd-s cuccot venni, megköszönném.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: OSD
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 11. - 17:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
GPS/OSD témában türelmet kérek!
Egy modellező kolléga fejleszt egy nagyon komoly autopilot/OSD/GPS rendszert, és reményeink szerint január közepe-vége felé elkészül.
Az ára sem lesz olyan borzalmas mint mondjuk a Black Stork, tudása viszont sokkal de sokkal nagyobb!
És itthoni fejlesztés, magyar munka!

Videorendszerrel kapcsolatban itt nézz körül először:
http://hobbywireless.com/cart/index.php

Amit első körre ajánlanék:
http://hobbywireless.com/cart/index.php ... ucts_id=55

http://hobbywireless.com/cart/index.php ... cts_id=108

http://hobbywireless.com/cart/index.php ... ucts_id=32

A Black Stork OSD:
http://hobbywireless.com/cart/index.php ... ucts_id=64
EZ OSD system:
http://hobbywireless.com/cart/index.php ... cts_id=209

Viszont ezeket nem annyira javaslom, mert drágák.
Mint fent írtam, célszerű várni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 14. - 10:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm, ezen infok alapján jobban képben vagyok :) GPS/OSD témában pedig várok :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hátha
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 26. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hátha valakit izgat még a téma...
Nos, volt alkalmam többször is kipróbálni a robotpilótával ellátott eagle tree FPV (UAV) navigációs rendszert.
Ez az első olyan hardver ami komolyan elnyerte a tetszésemet.
Nagyon sokrátűen programozható, tetszés szerint jeleníthető meg a képernyőn sok-sok hasznos adat, valamint 3 db. repülési célpont igény esetén, GPS pozíciók alapján.
Ezen felül a jelenlegi firmware frissítésével alkalmas rá hogy jelkimaradás (hatótávból való kirepülés, adó véletlen kikapcsolása, vagy bármi egyéb ok) esetén átveszi az irányítást, és szépen visszahozza a gépet, majd elkezd adott magasságban kőrözni a fejünk fölött.
A következő firmware-be azt ígérték, hogy a beírt célpontokat a robotpilótával végig lehet majd repültetni, majd visszatér a "Home" pozícióba.

A rendszer önstabil gépre készült, önmagában azzal használható.
Ha nem önstabil gépen alkalmazzuk, meg kell támogatni egy FMA segédpilótával, amivel már bármilyen merevszárnyú repülőmodellen alkalmazható.

Maga az Eagle Tree a következő egységekből áll

- OSD Pro, amely a video adatokat keveri a jelre
http://www.eagletreesystems.com/OSD/OSD-pro.htm
Beszerzési ára úgy 20.000 Ft körül taksálható, itthon kicsit több.

-E-logger, ami az áramfelvételi és szervo-adatokat kezeli
http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/micro.htm
Beszerzési ára 20.000 Ft. alatt van, ha jól tudom még itthon is.

-GPS vevő, ez fogja a műholdak adásait
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... aRecorder_
Némi szerencsével 20.000 Ft. alatt beszerezhető.

A segédpilóta:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... on_System_
Ne kérdezzétek miért a heli kiegészítők között van, helit ugyanis nem kezel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: UAV
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 03. - 11:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
90%-ban elkészült az új célgép:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Ami még bele lesz építve:
-CCD kamera, 480 soros felbontás
-HD kamera fedélzeti rögzítéssel.
-robotpilóta + OSD
-nagy hatótávolságú irányítórendszer (kb. 100 km.)
-nagy hatótávolságú video és hang átviteli rendszer (kb. 20 km.)
-GPS tracker (ha mégis eltűnne valahol)

Figyelmeztetek mindenkit aki FPV/UAV repüléssel szeretne foglalkozni, hogy ez a modellezés leg veszélyesebb ága!
Két ága létezik, rövid illetve nagy távolságú FPV repülés, melyre más-más biztonsági elvárásokat lehet megfogalmazni.
Ami közös mintdkettőben:
-Nem repítünk lakott terület és forgalmas közút fölött.
-Frekvenciát egyeztetünk amennyiben nem redundáns (FHSS/DSSS/egyéb) irányítórendszert használunk.
-Tájékozódunk a légteret illetően, nem esik-e korlátozott vagy tiltott légtérbe a starthely, illetve a repítésre tervezett útvonal.
-HA nagy gép jelenik meg a légtérben, azonnal ki kell térni az útvonalából, ha másképp nem megy, akár kényszerleszállással is! A modell értékétől függetlenül sose kockáztathatunk repülőbalesetet!
A legegyszerűbb kitérési mód az azonnali kritikus magasságba történő süllyedés. A modellt el lehet irányítani pár méteren is, egy igazi gép annyira alacsonyra nagyon ritkán ereszkedik. Inkább a modell törjön minthogy ütközzön egy embert szállító géppel.

Rövid távú FPV repülés esetén (normál távirányítás, látótávolságon belüli repülés) a fentiek szintén irányadók.
Ilyen gépen is célszerű elhelyezni minimum egy OSD/navigációt ugyanis igen könnyű még a régóta ismert starthely környékén is eltévedni.
Volt részem benne, nem jó érzés.
Célszerű egy hangjelző beépítése, enélkül nem egyszerű megtalálni a lepottyant gépet.
Volt részem benne, többször körbejártam a gépet mire sikerült megtalálni. Szerencsére működtek a szervók, így meghallottam mikor mozgattam a távon a karokat.

Hosszútávú FPV/UAV repülés esetén véleményem szerint fokozottan érvényesek a fent leírtak.
-Itt nélkülözhetetlen a robotpilóta elhelyezése a modellen/UAV gépen, enélkül épeszű FPV pilóta nem száll fel hosszabb távra.
-erősen ajánlom a GPS tracker fedélzeten való elhelyezését és lehetőleg egy a keresést könnyítő hangjelző beépítését is.

Szóval előre, de csak óvatosan.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: gép
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 03. - 12:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A gép jellemzői lemaradtak.
Fesztáv: 130 cm. hossz: 110 cm (így szétszerelés nélkül befér az autóba).
Szárnyfelület: 39 dm2; egyszerű emelőprofil. Tervezett maximális startkész tömeg 1200 gramm. Szeretném ha a felületi terhelés végül 30g/dm2-nél nem lenne magasabb, de ez majd a végén kiderül.

Egy Magyar fejlesztésű robotpilóta kerül majd bele reményeim szerint, de ezt még egyeztetnem kell a fejlesztővel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: berepítés
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 19. - 18:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
No kérem, tavaszvárás közben elfogyván türelmem ma délután berepítettem a gépet.
Szépen és jól repül, de érezni rajta hogy szükség van azokra a wingletekre.
azok majd adnak némi plusz önstabilitást.
A vártnál jobban vitorlázik, bár a szárnya inkább WC-ajtóra hasonlít mint egy vitorlázó szárnyára.
alacsony sebességtartományban is elég kezelhetően repül, de igazán csak félgáztól kezdi jól érezni magát, ezen felül a 7x6-os sróf ennek az 1700-as kv-értékű 80 grammos motornak kicsi. Nem ad igazán elegendő vonóerőt, csak fölöslegesen visít.
A hangja viszont jó.

Mivel hideg volt, nem maradt elég energia bennem hogy légcsavart cseréljek így három start után inkább hazajöttünk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: UAV
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 06. - 11:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vasárnap (ha az időjárás is úgy akarja) UAV tesztet tartunk Kókán.
Elvileg minden elektronika üzemkész és ha minden igaz sikerül rögzíteni is a fedélzeti videot.
Remélem addig megérkezik az OSD is, mert az bizony létfontosságú.
Teszek fel videot is ha minden sikerül.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: UAV
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 06. - 11:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Füligjimmy írta:
Vasárnap (ha az időjárás is úgy akarja) UAV tesztet tartunk Kókán.
Elvileg minden elektronika üzemkész és ha minden igaz sikerül rögzíteni is a fedélzeti videot.
Remélem addig megérkezik az OSD is, mert az bizony létfontosságú.
Teszek fel videot is ha minden sikerül.


És miért pont Kókán?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kóka
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 06. - 12:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mert ott adottak az alapfeltételek, mint:
-magán modellreptér
-220V hálózati áram
-szerszámok, felszerelések.
-rendelkezésre álló raktárépület (kis ház).

Egy távtesztet már csináltunk Csévharaszton, ott se volna rossz de kéne még pár dolog oda.
Eszközeink egy része 220-voltos, majd később lesznek 12V-ra átalakítva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kóka
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 11. - 17:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos a viharos szél elfútta' a nagy repülést.
Viszont nem maradtunk tétlenek, a HHH-ról leteszteltük a videorendszert és az irányítórendszert.
Video adó oldal:
Kép
Gyengécske, 200 mW-os amatőr ATV adó, hazai termék, nem kínai darab.

Kép
EMESE előerősítő, szintén hazai termék (mi gyártjuk)...

Kép
Motorola adó, erről megy a távirányítás. Ezt nem mi gyártjuk...

Kép
Beltéri műholdvevő egység, 12V-ra átalakítva, ezt sem mi gyártjuk, de én alakítottam át, illetve az előerősítőn látható GP antenna szintén saját gyártmány.

Kép
Profi triple leg antenna. Régi darab. Hogy ki gyártotta, fogalmunk sincs.

No és végül a teszt eredménye:
Kép
A minimális kimenő teljesítményű 200 mW-os adóval 18.5 kilométeren építettünk fel stabil videokapcsolatot.
A távirányítás ugyanezen távolságon teljesen zavarmentesen volt biztosítva, viszont annak ez nem távolság...
Lényegében elmondható hogy nem dolgoztunk fölöslegesen, szerénytelenség nélkül állíthatom hogy ugyanezt csak sokkal nagyobb teljesítményű, és nagyságrendekkel drágább felszereléssel lehet elérni.
Minden leendő FPV (UAV) pilótának nyugodt szívvel merem ajánlani.

Készül még más ide vágó elektronika is, amint elkészülünk vele, publikálom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 12. - 6:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért ez már komoly dolog és GRATULÁLUNK!
Kiváncsi vagyok mennyire érdekli a HM és a BM-et?

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 12. - 11:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Füligjimmy! T.A. EDISON is egy garázsban kezdte, de Francis M. Rogallo
is a konyhában építette az első sárkányt az asszony asztalterítőjéből....
szóval a nagy dolgok nem a céges igazgatótanácsi meetingeken
születnek. :D :D :D :D :D :D

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 115 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség