SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 07. - 21:50

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Miles Magister
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 9:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hello
a http://www.modelltervek.rcmodell.hu-n találtam az elsővilágháborús gépek között
Kép
Kép
Kép
a szárny 21g a futó 6,5g


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 13:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Látom itt egy szép épített klasszíkus bontogatja szárnyai elektromos
meghajtással. Felmerült némi zűrzavar a gép történelmi helyét
illetően, valakik ezt a szép trénert I.V.H.-s repülőgépnek nyilvánították.
A dolgok helyére tétele érdekében:

A RAF (Royal Air Force) első egyfedelű gyakorlógépeként az A.M.
(T 40/36) specifikációjára tervezte a Miles cég. Típusneve Miles M14.
"Magister" volt , de a pilóta társadalom inkább a "Maggie" becenévvel
illette. A korszak más hasonló gépeivel ellentétben ez teljesen fa
építésű volt, és ellátták fékszárnyakkal is, hogy a pilótatanoncok
ennek használatát is gyakorolhassák. Alkalmas volt műszeres-, "vak"-
repülésre, és korlátlanul műrepülhető is volt (később ezen ok miatt
nagy karriert futott be a sportrepülésben is). 1937-ben rendszeresítették
(na ennyit az I.V.H.-s besorolásról). 1938-ban megnövelték az
oldalkormány méretét, hogy könyebben ki lehessen hozni dugóból.
Összesen 1 293 darab épült ebből az elegáns gépből, sok későbbi
nagymenő vadászpilóta szerezte meg a szükséges gyakorlati ismereteket
vele. A háború után Hawk Trainer Mk.III néven eladták a gépeket
magánszemélyeknek és sport klubboknak, innentől már a polgári
repülést gazdagítota ez a gép.

Kép

A gép orrában egy 130 lóerős D.H. Gipsy-Major négyhengeses,
lógóhengerű, soros , léghűtéses motor dohog, és égeti el a rendelkezésre
álló 21 gallon repülőbenzint. Legnagyobb sebessége 1000 láb
magasságban (350 m) 232 km/h. legnagyobb magasság 5 490 m.
Legkisebb sebessége 72 km/h. :D

Mivel még mai is sok ilyen gép van gyűjtők, oldtimer pilóták tulajdonában
érdemes rákeresni a http://www.airliners.net fotótárban és
hasonló helyeken.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 13:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na és ha már az Airliners.net -et emlegettem. Ezt találtam a
Hawk Trainer-ről (Az az a Magisterről :D ):

Kép

na ilyesmit is csak atomstabil gépekkel, tökéletes időjárás esetén
szoktak csinálni :shock: :shock: Minden esetre én nem mernék oda
állni póznát tartani.....mi van ha elkaszálja a szárnyvég? Vagy
elvéti a pilóta a kaput, aztán jönne felém a nagy, forgó légcsavar??

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 25. - 20:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na ha a Magister-es csávó agyament volt , akkor ez itt teljesen hülye:

Kép

A póznákat továbbra sem tartanám.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hülyék
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 25. - 21:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt nem csak a pilóták agyamentek, hanem azok is akik a póznát tartják.
Egy mellétrafa esetén szépen kettécsapná őket a szárny, vagy felaprítaná a légcsavar.
Nem is tudom mivel kényszeríthetnének ilyesmire...
Esetleg csontrészegen talán, de addigra már nem állnék a lábamon.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 25. - 21:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha már az agyament manusoknál tartunk:

Kép

NA azért ez a pali sem gyengén sérült nyaktól felfelé. És ilyeneket
engednek repülni.....hol van itt a légügyi hivatal?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 28. - 17:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hali!
örömmel jelentem be hogy az építés minden látszat ellenére folyamatban van!
Kép
már a törzs vázszerkezete is készen van naggyából de mintha azok a hozzászólásim eltűntek volna...
mindeggy régen volt már nememlékszem :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 28. - 21:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez most melyik magister? az Igra féle készlet?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 29. - 20:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az nem tudom mi, ez az amit lassan 3éve kezdtem el építeni :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség