SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 okt. 19. - 19:14

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Extra 300 (lapgép)
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 29. - 11:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Egy ismerősöm határozott úgy, hogy kell neki a címben szereplő gép. A másik fórumon Q-sky nevű felhasználó hirdet rendszeresen ilyen gépet, kivágva, építőkészletként. Több darabra van nála némi kedvezmény (árakat szándékosan nem írok, ez nem a reklám helye), ezért ismerősöm úgy döntött rendel hármat, amiből egyet átvettem tőle. A kivágás pontos volt, csiszolni, vágni, nem nagyon kellett. Körülbelül 3 óra alatt repülésre kész állapotba hozható. Ez 5 perces epoxi és meleg ragasztó használatával értendő. Állítólag a sárkányszerkezet kihozható 150-160 grammból, de nekem ez nem sikerült. 190 gramm lett. A nehéz aksim miatt 560gramm a felszállósúlya. Az ajánlott 2 cellás 900mAh-s aksival 420gramm lett. Ez az ajánlott súly alja. Viszont kiderült az első próbánál, hogy bizony a 2 cella édeskevés bele. Még a vízszintes repüléshez sem elég. Ezért kapott 3 cellást, de abból csak 2200mAh-s volt kéznél, ami 170gramm. (a 900-as 48 )

folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 29. - 12:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az építés:
A sárkányszerkezet styrodur habból készült. A gépet 17 darabban kaptam meg, plusz a fenyőléc a szárnyba, merevítők, tolórudak és a snapperek. A szárny 2 félből van összeragasztva és merevítésnek egy 6x6-os fenyőléc foglal helyet benne. Nekem 7x7-es volt a csomagban. Mivel nem akartam másikat venni, inkább becsiszoltam. A szárny kap még egy acélszálat is a belépőélre. Ez után a törzsre ragasztottam fel a 2 oldalát. Majd beragasztottam a szárnyat és a vízszintes vezérsíkot a helyére. A vízszintes is kapott egy merevítést, 1,5mm-es szénpálca formájában. Aztán már csak a törzs 2 vízszintes oldala és a hab merevítések voltak hátra, plusz a csűrőszervók fészkei és a tűzfal. A csűrők és a magassági zsanérozottak ugyan, de a szárny saját anyagából, ezért ezt meg kell erősíteni UHU Por-al. Az oldalkormány szintén UHU Por-os zsanérozást kap. Nem hittem, hogy az UHU-s zsanérozás bírni fogja, de már 10 aksit repültem a géppel és semmi baja. A törzs 2 oldallapját, a szárnyat és a tűzfalat ragasztottam epoxival, a többi meleg ragasztót kapott.

folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 29. - 12:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az elektronika:
Az aksiproblémáról már esett szó, most jöjjön a többi alkatrész.
A motor egy E-max CF2812. A szabályozó ismeretlen márkájú 20A-es. EC Power csűrőszervók és oldalkormány. Tower Pro magassági. Mindegyik 9 grammos. Az EC Power szervókat nem ajánlom senkinek. A 5db-ból 2 volt hibás. Az egyiknek kapásból letört 2 fog az egyik kerékről (terheletlenül), a másik kitérített állapotban zizegett és a bot elengedése után 2 mp kellett neki mire hajlandó volt visszaállni középállásba. A Tower Pro-t is sokan szidják, remélem nem egy gyártótól valók. A TP-vel eddig nem volt gondom, 10 darab után.
A szervók meleg ragasztóval vannak rögzítve. A géphez kapott tolórudak megfelelő hosszúságúak. 2mm-es alumínium pálcák. kb 40-50mm-el hosszabbak a kelleténél, de ez persze nem probléma. A vevő, az általam használt és kedvelt Spektrum AR6200. Külön csatornán vannak a csűrőszervók, amik így féklapként is használhatók. Bár ezt még nem sikerült úgy beállítanom, hogy féklapként ne vágja hanyatt a gépet. Azt hiszem túl nagy kitérést adtam nekik. A légcsavar 8x4.3-as GWS Slowfly. Ezzel a konfiggal kézből indítva nem kell meglendíteni a gépet, elég csak elengedni.

folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 29. - 12:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Képek:
Az építésről nem készültek képek, mert egy hétköznap este álltam neki és így is éjfél lett mire elkészült.
Kép
http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246214
Festést még nem kapott, mert nem hittem, hogy egy repülésnél többet kibír nálam. Kapott egy power tape csíkot a szárny felső felére, hogy meg tudjam különböztetni messziről melyik a felső és melyik az alsó fele. (azért egyszer így is megkeveredtem és belevágtam a búzásba. A magas és sűrű búzának köszönhetően nem lett semmi baja. :D
Kép
http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246214
Kép
http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225
Kép
http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225
Kép
http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225
Az aksit kötegelővel és tépőzárral rögzítettem. Nem tűnt túl stabil megoldásnak csak tépőzárat alkalmazni. Hátránya, hogy vagy a gépben töltöm az aksit, vagy cserénél új kötegelők kellenek.
Kép
http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225
Kép
http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225
Kép
http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség