SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Extra 300 (lapgép) http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=1275 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | Dragon [ 2010 máj. 29. - 11:25 ] |
Hozzászólás témája: | Extra 300 (lapgép) |
Sziasztok! Egy ismerősöm határozott úgy, hogy kell neki a címben szereplő gép. A másik fórumon Q-sky nevű felhasználó hirdet rendszeresen ilyen gépet, kivágva, építőkészletként. Több darabra van nála némi kedvezmény (árakat szándékosan nem írok, ez nem a reklám helye), ezért ismerősöm úgy döntött rendel hármat, amiből egyet átvettem tőle. A kivágás pontos volt, csiszolni, vágni, nem nagyon kellett. Körülbelül 3 óra alatt repülésre kész állapotba hozható. Ez 5 perces epoxi és meleg ragasztó használatával értendő. Állítólag a sárkányszerkezet kihozható 150-160 grammból, de nekem ez nem sikerült. 190 gramm lett. A nehéz aksim miatt 560gramm a felszállósúlya. Az ajánlott 2 cellás 900mAh-s aksival 420gramm lett. Ez az ajánlott súly alja. Viszont kiderült az első próbánál, hogy bizony a 2 cella édeskevés bele. Még a vízszintes repüléshez sem elég. Ezért kapott 3 cellást, de abból csak 2200mAh-s volt kéznél, ami 170gramm. (a 900-as 48 ) folyt. köv. |
Szerző: | Dragon [ 2010 máj. 29. - 12:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az építés: A sárkányszerkezet styrodur habból készült. A gépet 17 darabban kaptam meg, plusz a fenyőléc a szárnyba, merevítők, tolórudak és a snapperek. A szárny 2 félből van összeragasztva és merevítésnek egy 6x6-os fenyőléc foglal helyet benne. Nekem 7x7-es volt a csomagban. Mivel nem akartam másikat venni, inkább becsiszoltam. A szárny kap még egy acélszálat is a belépőélre. Ez után a törzsre ragasztottam fel a 2 oldalát. Majd beragasztottam a szárnyat és a vízszintes vezérsíkot a helyére. A vízszintes is kapott egy merevítést, 1,5mm-es szénpálca formájában. Aztán már csak a törzs 2 vízszintes oldala és a hab merevítések voltak hátra, plusz a csűrőszervók fészkei és a tűzfal. A csűrők és a magassági zsanérozottak ugyan, de a szárny saját anyagából, ezért ezt meg kell erősíteni UHU Por-al. Az oldalkormány szintén UHU Por-os zsanérozást kap. Nem hittem, hogy az UHU-s zsanérozás bírni fogja, de már 10 aksit repültem a géppel és semmi baja. A törzs 2 oldallapját, a szárnyat és a tűzfalat ragasztottam epoxival, a többi meleg ragasztót kapott. folyt. köv. |
Szerző: | Dragon [ 2010 máj. 29. - 12:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az elektronika: Az aksiproblémáról már esett szó, most jöjjön a többi alkatrész. A motor egy E-max CF2812. A szabályozó ismeretlen márkájú 20A-es. EC Power csűrőszervók és oldalkormány. Tower Pro magassági. Mindegyik 9 grammos. Az EC Power szervókat nem ajánlom senkinek. A 5db-ból 2 volt hibás. Az egyiknek kapásból letört 2 fog az egyik kerékről (terheletlenül), a másik kitérített állapotban zizegett és a bot elengedése után 2 mp kellett neki mire hajlandó volt visszaállni középállásba. A Tower Pro-t is sokan szidják, remélem nem egy gyártótól valók. A TP-vel eddig nem volt gondom, 10 darab után. A szervók meleg ragasztóval vannak rögzítve. A géphez kapott tolórudak megfelelő hosszúságúak. 2mm-es alumínium pálcák. kb 40-50mm-el hosszabbak a kelleténél, de ez persze nem probléma. A vevő, az általam használt és kedvelt Spektrum AR6200. Külön csatornán vannak a csűrőszervók, amik így féklapként is használhatók. Bár ezt még nem sikerült úgy beállítanom, hogy féklapként ne vágja hanyatt a gépet. Azt hiszem túl nagy kitérést adtam nekik. A légcsavar 8x4.3-as GWS Slowfly. Ezzel a konfiggal kézből indítva nem kell meglendíteni a gépet, elég csak elengedni. folyt. köv. |
Szerző: | Dragon [ 2010 máj. 29. - 12:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Képek: Az építésről nem készültek képek, mert egy hétköznap este álltam neki és így is éjfél lett mire elkészült. ![]() http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246214 Festést még nem kapott, mert nem hittem, hogy egy repülésnél többet kibír nálam. Kapott egy power tape csíkot a szárny felső felére, hogy meg tudjam különböztetni messziről melyik a felső és melyik az alsó fele. (azért egyszer így is megkeveredtem és belevágtam a búzásba. A magas és sűrű búzának köszönhetően nem lett semmi baja. ![]() ![]() http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246214 ![]() http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225 ![]() http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225 ![]() http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225 Az aksit kötegelővel és tépőzárral rögzítettem. Nem tűnt túl stabil megoldásnak csak tépőzárat alkalmazni. Hátránya, hogy vagy a gépben töltöm az aksit, vagy cserénél új kötegelők kellenek. ![]() http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225 ![]() http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225 ![]() http://extra300.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/11246225 |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |