Nagynehezen megtaláltam a fotókat erről a gépről. Nem volt egyszerű,
és a kiszerkesztett szárszelvény még most sincs meg, de igyekszem.
A szárny lelke a Jeff Raskin szárnyszelvény. Ez egy hajlított lapszelvény.
Hasonló mint a Gö417A, de annál sokkal egyszerűbb. A szelvény
kiszerkesztésének menete itt olvasható:
http://users.atw.hu/sry/jrf.htmHa megtalálom a CAD file-jét akkor felteszem azt is, csak tudnám
melyik CD-n van.
Ezzel a szelvénnyel készül 4 db borda 3 mm-es depronból, egy
középrész, 4 mm-es széncső, 3x3 fenyőléc és műgyanta ragasztó
kell a mutatványhoz. Ki kell szerkeszteni egy nagyobb lapra a bordák
helyeit, és felkell tűzni a bordákat.
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976983A két középső bordát a centrális elem fogja össze, így lesz ebből egy
doboztartó, emi a törzsre illeszkedik majd.
A széncső be van szűlyesztve a bordákba, egészen azok felső vonaláig.
Minden ragasztás műgyantával készül.
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976981Ki kell szabni a szárnylemezt (#3 mm depron) és a kilépőélre egy
3x3 mm-es fenyő kilépőt kell ragasztani. A széncső, és a fenyő kilépő
a bordák közvetítéséval rácsszerkezetet alkot, ami merevvé teszi a
szárnyat és nem fog nyaklani.
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976980Ezt követően a szárnylemezt rá kell tanni a bordákra és a széncsőre.
Először az illeszkedő felületeket át kell kenni műgyantával, itt
érdemesebb a 20 perces verziót bevetni, mert elég sokat kell igazgatni
és jobb ha később húz meg a gyanta. Egyenletesen le kell práselni a
szárnylemezt a bordákra. Itt a képen még mindenféle súlyt bevetettem,
de ma már ezt másként csinálom. Erős falú nylon zacskókban van
3/4-ed részig homok, ezek olyan fél-egy kilós zsákocskák, ezeket
pakolom fel, sokkal jobban eloszlik a terhelés, és jobb a préshatás is.
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976979A kötés után (24 h) felkerültek a csűrők, a szervotartó keret, a
kormányemelők és a mozgató rudazatok is.
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976982Ugyanez alulról.
Kb. ennyi a titka az erős, könnyű és jó AND-NOW szárnynak.
A szelvény rajzát meg keresem.
üdv.:SRY