SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 3:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 153 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: KIS ELEKTROMOS KATEGÓRIA
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 07. - 22:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kép

Uploaded with ImageShack.us

felütésnek beszúrnám nagyrabecsült Czifra Lajos Modellező Kollégánk
felhívását:

Kis repülőmodell kategóriáink fejlődése
Összeállította: Czifra Lajos


A legtöbb modellező kis sikló majd vitorlázó modellek építésével kezdte bevált tervrajzok alapján. Sokan a híres Cinege III vitorlázó modellt is megépítették.

Az 1960-as években modellező szakkörvezetők részére Tematikát állítottunk össze. Első kezdő versenymodellnek az Á/1 KIS VITORLÁZÓ kategóriát javasoltuk. Ehhez tervrajzokat szerkesztettek 15 éven aluli fiatalok részére. Felnőttek részére is rendeztek Á/1-es versenyt.

Az antik modellezők újra megépítik a régi kedvelt modelleket távirányítással is. Az amerikai SAM szabályzatban meglévő 50 inch maximum 127 centiméter fesztávolságú kategóriát osztrák barátaink a „Kische Baby” iskola modelljükről nevezték el BABY KATEGÓRIÁNAK. A kis távirányítású modelleket együtt repítettük Spitzerbergben és a pusztában Kunszentmiklóson is éveken keresztül. Később ifjúsági kategóriaként nem rendeztek versenyt a kis vitorlázóknak. Többen újra megépítették a kedvelt Cinege III vitorlázó modellt, melyeknek nagy sikere volt találkozóinkon. Javasoljuk, hogy repítsük együtt a kis vitorlázó modelleket.

A motoros repülőmodellek építése Blériot magyarországi látogatása után repülőgépekre hasonlító kis gumimotoros REPÜLŐGÉP MAKETTEK építésével kezdődött. Később légmotoros majd robbanó motoros modelleket is építettek.

Tematikánkban is az első motoros versenymodellnek a KIS GUMIMOTOROS kategóriát javasoltuk. Ehhez több tervrajzot is szerkesztettek hátrahajló légcsavarral.

A robbanómotoros kategóriába 1,5 cm3-es motorokhoz terveztek KIS MOTOROS modelleket. Legkedveltebb modell a „CSIMBI” KIS MECHANIKUS volt.

Segédmotoros vitorlázó modelleket is készítettünk. Ehhez a kis motort vagy a modell orrába, vagy a súlypontjához a szárny fölötti bakra szereltük felfelé húzatással, a bólintó nyomaték miatt. Kis tartállyal magasra emelkedtek és utána sokáig vitorláznak a segédmotoros modelljeink. Bemutatóra még a Kirche Baby modellemre is segédmotort szereltem.

Benedek György javaslatára a 0,27 cm3-es MODELA Csehszlovákiában gyártott olcsó szénsav motorral építettünk KIS CO2-es versenymodelleket. Évekig jártunk a Cseh versenyekre. Benedek Kladnóban JULIÁN modelljével megnyerte a nemzetközi versenyt. Cseh barátaink is eljöttek a Pusztába és elhozták a régi gépek két- és háromfedelű CO2 MAKETTEKET is. Néhányan maketteket is építettünk és építő dobozokat is lehetett kapni. A makett kategória mégsem terjedt el. Krassó Tamásék igyekeztek feltámasztani a CO2 MAKETT kategóriát. Recsken rendeztek versenyeket, ami ebben az évben sajnos elmaradt.

A Budapesti Klubban a fiatalok az Á/1 VITORLÁZÓ után évekig CO2 MOTOROS verseny modelleket is építettek. Folytatásként a KIS ELEKTROMOS verseny kategóriát kísérleteztük ki. Ehhez a Conrad üzletben találtam olcsó kis elektromotort, melyből sajnos csak 30 darabot vettem meg. A CO2 szárnyakhoz doboz törzset készítettünk. A motor leállítását is gyújtó zsinórral időzítettük. Sajnos csak néhány klub csatlakozott és vett részt a versenyeken. Gere Józsefék Balassagyarmaton megoldották az elektronikus motor leállítást és az időzítést is.



- 2 -


Az ifjúsági versenyeken eredményesen szereplő fiatalok betöltötték a 15 életévüket. Ezért részükre NAGY ELEKTROMOS MODELT terveztem. Kísérleteim alapján a Speed 300 ferrit motorhoz 1 : 7 áttételhez 12 x 8 collos azaz 30 cm átmérőjű és 20 cm emelkedésű hátrahajló légcsavart használtam, kisméretű 7 cellás Nikkel Cadmium 500 milliamper órás akkumulátorral. Ehhez 1,5 méter fesztávú kis oldalviszonyú szárnyhoz doboz törzset és könnyű csillapítót készítettünk. Három modell készült, melyet több versenyen bemutattunk. Sajnos helyette a kísérleti nemzetközi kategóriát választották néhányan, ami rendkívül drága és veszélyes is! A mi NAGY ELEKTROMOS modellünk egyszerű, olcsón beszerezhető anyagokból és alkatrészekből készült. Ehhez megoldottuk az elektronikus motorleállítót és az időzítést is szervóval.

A másfél méteres szárnyakhoz és a hajtóműhöz távirányításos törzset készítettünk, ami bevált gyakorló modellnek. Ma már a háromfázisú motorokkal és Lítium akkuval bármilyen kis modellt lehet repíteni. Többen kis vitorlázó modellbe épített háromfázisú motorral repítenek.

Az ANTIK GUMIS ELEKTROMOS kategóriában áttértünk az egységes hajtóműre. Ehhez már 50 darab kínai háromfázisú elektromotor elfogyott.. A 2 cellás Lítium akkumulátorral 8 x 4,5 colos hátrahajló légcsavarral modelljeink egy perc alatt magasra emelkednek.

A régi Rákosmezei hangárokban 1912-ben megépített Takács III REPÜLŐGÉP MAKETTJÉT 1 : 10 méretarányban áttételes ferrit motorral építettem meg, ami szépen repült. A kiállítás után a Közlekedési Múzeumban hagytam, mivel az után épített repülőgép még nem készült el. Jelenleg a Kvasz V. repülőgép makettje repül 3 fázisú motorral 2 cella Lítium akkuval. A Takács III REPÜLŐGÉP MAKETTJE CO2 motorral várja a jó időt.

A kínai 3 fázisú olcsó motorok és a kis 2 – 3 cellás akkuk is megbízhatóan működnek. A kis szervók is olcsón beszerezhetők. Elterjedtek a 2,4 Gigahertzes rádió készülékek, melyekkel sok modell is együttrepülhet. A Kínában gyártott amerikai tervezésű HEXTRONIK kis olcsó töltővel egyszerre tölthető két darab 2 cellás, valamint 3 és 4 cellás kínai akkumulátor is.

Javaslom, hogy a tél folyamán építsünk KIS ELEKTROMOS repülőmodelleket vagy REPÜLŐGÉP MAKETTEKET is. A tervrajz választáshoz, a szerkesztéshez és az építéshez tanácsokat tudok adni. Este felhívhattok a 06-1-383-2546 lakástelefonon. Kapható az üzletekben sok szép makett építődoboz is.

Tavasztól repítsünk együtt a Fórumon egyeztetett megfelelő és könnyen megközelíthető, biztonságos modell repülőtéren. Az előre egyeztetett időpontot az időjárás előrejelzés alapján még szükség szerint módosítani lehet a Fórumon az egyeztetett új időpontra. Repüljenek a Cinege III és az elektromos modellek, valamint minden modell, ami repülő képes és frekvenciája nem zavarja a levegőben lévő repülőmodelleket.

Várjuk véleményeteket, javaslataitokat, esetleges kérdéseiket az építésre és a közös repítésekre vonatkozóan a Fórumra.


Budapest, 2010. december 7.

Czifra Lajos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 07. - 22:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ehez én az alábbiakat tenném hozzá:

A CO2 motoros makett-modellek ideje legnagyobb sanálatomla leáldozóban
van. Elsősorban a motorhiány, és a meglévő motorok alkatrészhiánya
miatt egyre nehezebbé válik ezen versenyforma művelése.

Viszont a motorhiány miatt nem kéne veszni hagyni azt a hatalmas
tapasztalatot, modelltervezési és építési információt, ami ebben a
kategóriában felhalmozódott !!! Nekem az a meglátásom, hogy bármelyik
CO2 motoros makett-modell átépíthető, illetve a tervek átalakításával
megépíthető elektromos R/C modell-ként!

Mire alapozom a véleményem?

A MODELA 0,27 ccm CO2 motor össztömege légcsavarral együtt 32
gramm, a motorteljesítmény 0,9-2,5 Watt között állítható be. Ezzel egy
max 100 grammos repülőmodell még értékelhető eredményt érhet el.

a mai viszonyok mellett beszerezhetőek igen kicsiny kefenélküli motorok is:
Ez egy 4,3 grammos motor
http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... ts_id/5707
Teljesítménye 30 Watt !!!!

De ha egy olcsó 10 grammos motort nézünk:
http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... ts_id/5696
http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... ts_id=1854

Akkor is 32-44 Watt teljesítményekkel számolhatunk. Ez több mint
10 szerese a Modela 0,27 ccm motornak !

Tehát a teljesítménnyel nincs gond, akár emelhetnénk bőven a 100
gramm fölé is a modell repképes össztömegét az sem jelentene gondot
ezeknek az erőforrásoknak. Viszont én szeretném megtartani a lassan
repülő tulajdonságait ezeknek a gépeknek, így maradjunk a 100 gramm-nál.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 07. - 22:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Vegyük kiindulási alapnak a következő erőforrást:
http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... ts_id=1854

Ez 10 gramm! 37 Watt teljesítményű, és kb 10 A terhelhetőségű szabályzót
igényel. Az ára 3500-5000 Ft. között változó.

A hozzá használható szabályzó legyen ez:

http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... ts_id=3084

tömege 4,7 gramm. De eggyel nagyobb típusok is 7-8 grammot nyomnak
mérlegen.

Eddig 14,7 grammnál tartunk.

Most jön a "neheze" mert kellene egy akkumulátor a gépezethez.
Ez terhelhetőségben megfelelő is lesz:

http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... ts_id=4787

tömege 17 gramm!
Most tartunk összesen: 31,7 gramm-nál. Tehát ha csak a tömeget nézzük,
akkor sikerült a CO2 motort helyettesíteni egy elektromos rendszerrel.

Teljesen kommersz 5 grammos szervokkal és teljesen átlagos 10
grammos vevővel számolva még plusz 20 gramm lenne az R/C
rendszer. Tehát az eredeti CO2 motoros gép kb. 20 grammal lenne
csak nehezedd R/C elektromos-ként!!!

Mint fentebb már volt erről szó ez az elektromos hajtás 12,8 x erősebb,
mint a CO2 motor max fordulaton.

A rendszer futásidejét a CO2 motorral nehéz összehasonlítani, mert
R/C üzemmódban változó teljesítménnyel működtetjük a motort,
felszállás, emelkedés idején nagyobb, utazórepülés, siklás idején
lényegesen kisebb a motor leadott teljesítménye.
A 250mAh kapacitású akkumulátor a motor teljes terhelése mellett (6A),
kb. 150 másodpercig képez üzemeltetni azt. Ha egy átlagos 3 Amperes
terhaléssel számolunk, akkor az üzemidő már 300 sec, ami 5 perc
repidő. ez bőségesen elég egy makettmodell bemutató, de akár
versenyrepüléséhez is.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 07. - 23:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Természetesen el lehet menni az extremitások irányába is, léteznek
2,7 grammos motorok, 3,7 grammos szervok és hasonló különleges,
és egyben költséges megoldások is. De ez már inkább pénztárca kérdése,
és azért azt se felejtsük el, hogy nem sok értelme van egy volt CO2
modellbe ilyen szuperkönnyű elemeket beépíteni, ha a kisúllyozásnál
a grága 2,7 grammos motor alá be kell teni egy szép nagy 10 grammos
ólomdarabot, hogy ne legyen orrkönnyű a gépünk
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Van még egy érdekes lehetőség! Venni kell egy komplett modellt:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... duct=10081
Ez olyan 8-9.000. ft. postaköltség nélkül és benne van a motor, a
szabályzó és két szupermini (2,5 grammos) szervo. Ezeket lehet
átrakni a CO2 motoros makettmodellbe. Megjegyzem, hogy ez is
átalakítás ezt a repülőgépmodellt régebben gumimotorosként árulták,
a farokrészen még meg is van a gumi tartó csap helye :roll: :roll:
Egy ilyen modellt én is beszereztem, hogy kipróbáljam és egész jó,
bár ehhez az össztömeghez túl kicsi így egy elég gyors és izgága
masina de lehet vele repülni. Simán felszáll kerékről.

Miután kitárgyaltuk a technikai hátteret nézzük a gépeket. Van nekem
3 CO2 motoros makettmodellem, amik meg is lettek építve, kipróbált
darabok, és ami sokkal fontosabb megvan a teljes rajzkészletük is.
A YAK-12A , Evans Volksplane és a Fournier RF-4D.

A rajzokat brkinek szívesen átadom. Ezek közül a Yak-12A és a
Fournier RF-4D elég bonyolult szerkezetű gépek, de az Evans volksplane
egy nagyon egyszerű masina. Kezdésnek az kiváló lenne R/C-sítésre.

Ezt az egészet ötletadónak szántam, illetve meggyőzni mindenkit, hogy
a CO2 motoros makett-modell sárkányszerkezete sikerrel
összepárosítható a rendelkezésre álló R/C elektromos hajtásláncokkal
és vezérlésekkel. Remélem lesz akiben megfogan a gondolat ez irányban.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 08. - 7:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hu-ha ez végre nagy segítség az elinduláshoz és köszönjük SRY Mester!

Végső soropn részemről csak az aprópénzt kell titokban gyüjtenem.
(Amikor leküldenek vásárolni nem adom vissza a pénzügyminiszternek az aprópénzt!)
Szóval ezen az elektromos témán gondolkodni kell és akinek van módja kezdje meg az építést.
Csak közvetlen közelemben van négy csodálatos " reptér "
( Békásmegyer ) ahól bőven és zavartalanú lehet repiteni RC elektró modellt!

Tamásbá

Kiszámítottam:
Vevő nélkül 12 790 Ft,- a költség
Légcsavar 1 db. .. 690 Ft,-

Töltő LIPO akkuhoz hálozati: 3 750 Ft,-


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 08. - 13:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet!

Nem bírtam a téma mellet szó nélkül elmenni, ez a gyengém. Néhány szót fűznék a témához, ill tapasztalatot. Szervó ügyileg: mára már fillérekért van mikró szervó: hazai vonalon is van elérhető áron 2g szervó
http://www.modellhungaria.hu/szervo-power-hd1200a-p-13557.html?osCsid=e797146dda3cce2d7a9c7e3529489294

Kintről meg még olcsóbban van

Ezeket még nem próbáltam
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14839

Ezt használom már egy jó ideje. Nagyon finom darab, gyors, pontos, iszonyat szépen mozog, nincs az a darabos mozgása mint a hasonló méretűeknek.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3714

Ha tényleg picire vágyunk........
Tényleg annyi a súlya, jó erős ellenben egy picikét pontatlan.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11737

Egy picit nagyobb 4,3g
0 holtjáték, ezekkel sincs probléma. Egy kicsit darabosnak találtam, de próbáltam más márkájút is, és ebbe a kategóriába mind így mozog, ennek legalább nincs holtjátéka és olcsó is.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5458.



Üdvözlettel: Szilardka!


( Köszönjük, Tamásbá!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 09. - 11:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
szilardka írta:
Nem bírtam a téma mellet szó nélkül elmenni...............


Mertem remélni, hogy Szilárdka nem megy el szó nélkül a téma mellett!!!!

Ennek a reménybeli kategóriának van egy furcsa sajátossága. Zárttéri
modelleket és sokkal nagyobb szabadtéri modelleket is bizonyos
szempontból könnyebb építeni, mint egy kicsi szabadban repülő gépet.
Ha ez még scale is akkor meg hatványozódnak a gondok!

ÉS EBBEN ÉPPEN EZ A JÓ!

Nagyon-nagyon jó lenne ha ez a kategória a CO2 motoros makettmodellek
igényes, szép, műszakilag kihívást jelentő stílusát örökölné meg. Legyen
ez MODELLEZŐ kategória. Nagybetűvel, olyan igazi tervezgetős, agyalós,
balsa-fenyő-szén -akármi építésű repülő ékszer. Ez nagyon-nagyon-nagyon
jó lenne.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 10. - 12:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Na de nézzük a lehetséges CO2 motoros alanyokat:

1.) Évans Volksplane VP-1

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

ez egy kicsiny 60 cm körüli fesztávú repülgépmodell. Az R/C-sítést
nehezítheti, hogy az eredeti gép farokfelületei (a vízszintes
vezérsík és a függőleges vezérsík is) balansz rendszerű, azaz az egész
felület egyben mozog. Ezt egy kis csalással át lehet hidalni.

A gép doboztörzsű, viszonylag nagy hely van benne. Ami még érdekes a
CO2 motoros modellben, hogy ehez két szárnyat terveztem és építettem.
Van egy asszimmetrikus szelvényű, relatív gyorsz szelvénnyel szerelt
verzió. Ezzel gyorsabban repül a gép, és nem igazán jó CO2 motoros
gépnek, de szerintem R/C-verzióban ez a gyorsabb, és a nagyobb
sebesség miatt stabilabb verzió a jó.

Kép

Uploaded with ImageShack.us

A másik szárny egy alul homorú nagy Cy tényezőjű Benedek-féle
szelvénnyel szerelt. Ezzel lényegesen lasabban repül a modell, de a
nagy felhajtóerő tényező sajnos egy szűk működési tartománnyal
társul, és ezért sem a nagy, sem a kis állásszögeket nem szereti.
Átesésre hajlamos. Szabadonrepülő gépnek kiváló, ha jól van
beállítva le sem akar jönni a gép (mint, ahogy ezt a versenyen világgá
ment volksplane gépem is igazolta). R/C-ben viszont, ahol sok eltérő
sebesség, és állásszög állapot van ott nem biztos, hogy a legjobb
megoldás. Bár ki kellene próbálni, lehet tévedek.......

Kép

Uploaded with ImageShack.us

Na de ezzel még nincs vége ................

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 10. - 12:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hoppá találtam lépet a harmadik volksplane-mról is.

Kép

Uploaded with ImageShack.us

Szóval vannak lehetőségek ebben a masinában.

Ami lényeges ezzel kapcsolatban is, hogy A GÉP RAJZAIT BÁRKINEK
NAGYON SZÍVESEN ÁTADOM
. elektronikus formában természetesen
ingyenes, de lehet nyomtatva, plottolva is ez esetben anyagköltségen.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 10. - 17:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A második "alany" szerintem inkább alkalmas kis elektromos R/C
modellnek mint CO2 motorosnak. Azért nem ezzel kezdtem mert a
gép szerkezete lényegesen bonyolultabb, mint a Volksplane.

Kép

Kép

Kép

Ez a Fournier RF-4D modellje, a CO2 motorosok között ritkaságnak
számító 1 m-es fesztávval. Nagy Cy tényezőjű Benedek-féle szelvénnyel.
Mivel az eredeti főkivitel motoros-vitorlázó, ezért vannak ilyen karcsú
vonalai, könnyed szerkezete a gépnek. Ez a sok és karcsú elem viszont
különös gondoskodást igényel, pl. a szárnyat állandóan sablonban
kell tartani és csak a repítések idejére szabad kivenni a sablonból.

Igazán dekoratív modell R/C-sítése a nagy beltéri helyek a hagyományos
kormányok miatt igen könnyű.

A rajzai ennek is "közhasznúak" ha valakit érdekelne.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 10. - 17:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
És végül:

Az utolsó CO2 motoros makettmodellem, amit R/C-sítésre ajánlok a
jó öreg Yak-12A lesz. (vannak még depron Co2 motoros gépeim is
de most azt hagyjuk, bár lehet itt is kéne egy OPEN kategória)

A Yak-12A érdekessége a trapézikus szárnyvég, de aki szeretné
megépítheti téglalap alakú szárnyakkal kicsit módosított törzs-hátsó
résszel és akkor Yak-12R verziót kap, ami rendszeresítve volt a
Magyar Néphadseregben futérgépként. Magyarországon van most is
üzemben Yak-12M verzió. Azért fontos a pontos verzió kiválasztása,
mert jelentősen eltérnek egymástól.

Kép

Kép

Kép

Ez egy lengyel repülőiskola Yak-12A, alább meg a honvédség Yak-12R -je
Kép
(a háttérben meg a másik kedvencem egy Po-2)

A gép törzye igen tágas, és ezt én már vagy 5 évvel ezelőtt átépítettem
elektromos R/C modellé. Az átépítés nem sikerült a legjobban és az
akkori lehetőségek miatt igen nehéz lett a modell. ennek ellenére
jól repült.

A rajzok szintén "közhasznúak"

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 12. - 16:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!
Nekem a Jodel BEBE D9 tetszene.CO2 változat gyönyörűen repül,motor járat után pedig hosszan és szépen siklik.
Már gondoltam egy esetleges rc változatra.
Kép
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 12. - 18:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez az Ezermester újság rajzai alapján épült?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 12. - 18:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet SRY!
Így van ez arról a tervről készült,igaz a webkönyvtárról szedtem le.A rajz és a leírás tökéletes.A végeredmény 100g alatt maradt/motorral együtt/.Arra gondoltam,hogy egy kicsit lehetne nagyítani százalékosan.
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 12. - 18:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönöm a választ! Azért érdekelt, mert akkor ez is egy KIPRÓBÁLT
MŰKÖDŐ TERV!!! Sajnos az interneten százával keringenek a nagyon
csinos küllemű, de soha ki nem próbált, le nem tesztelt tervek. Ezek
beleugrasztják a szerencsétlen modellezőt olyan munkába, költségbe, ami
a világon sehova nem vezet és csak a bosszúság lesz a vége.

De mivel az a Yodel KIPROBÁLT és JÓL MŰKÖDIK így ez is nagyon ajánlott
darab a kis elektromos kategóriába.

A FELNAGYÍTÁSRÓL meg annyit, hogy isten ments!!!! Épp ez lenne a lényeg,
hogy ilyen kicsi maradjon. Ebben ez a művészet, és a feladat! 1,5 méteres
fesztávú elektromos modellt mindenki tud építeni (lásd a kínai műanyag
vackok százait) , de kicsi, scale modellt csak modellező tud építeni !!!
Na ez lenne ebben a lényeg.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 153 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség