SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 23:00

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 28. - 7:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Csökkenti a dugóhúzó hajlamot!
A magassági csak segíteni fog a hosszstabilításban.

Fel a fejjel Blériot is igy kezdte ( nem is maradt fent).

Hogy ezek az öregek milyen rosszindulatuak!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 28. - 13:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az enyhe "S" szelvény segíthet, de vannak hátrányai is.

De szerintem menjünk végig egy gondolati folyamaton és akkor kiderül
mi lehet a megoldás.

Tehát: Mi az alapvetés? Van egy kis fesztávú, nagy felületi terhelésű,
ráadásul erősen keskenyedő szárnyú repülőgépmodellünk. Csak, hogy
nagyobb legyen a gond a vízszintes farokfelület elég kicsi, és közel is
van a szárnyhoz, és még "V" farok is, ami igen elegáns de további
stabilitácsökkenést okoz. Az már csak hab a tortán, hogy a szárny
előrenyilazott és ezzel a szárnyvégi leválás esélye egy nagyságrenddel
megnőtt.

Összességében a legrosszabb esetben egy dúgózásra erősen hajlamos,
igen nagy átesési sebességgel repülő, és ami mégrosszabb alattomosan
(minden előjel nélkül, hirtelen) áteső, igen instabil repülőgéppel állunk
szemben.

Az én véleményem az, hogy az eredeti gép is egy igen tetszetős
formájú, de alapjában véve átgondolatlan, veszélyes konstrukció. Nem
véletlenül nem terjedtek el az ilyen diszpozíciójú repülőgépek. Viszont
modellben tényleg különleges, és érdemes foglalkozni vele.

Szóval minden problémát, amit felsoroltam legegyszerűbben egy
tényezővel lehet megoldani, ez pedig a sebesség. A sebesség javítja a
kormányozhatóságot, növeli a stabilitást, és ami a legfontosabb
megelőzi az átesést.

Persze a sebesség "pilótát" is kíván, stabil kezű, rutinos, jó idegrendszerű
ember kell ehez, na de ezzel szerintem nem lesz gond.

A csűrökkel előállított "S" profil segíthet picit a stabilitás növelésében, de
ennek három hátránya is van:
1.) jelentősen csökken a felhajtóerőtényező, ami növeli a sebességet (ez
még éppen jó is lehet), de nagymértékben növeli az átesési sebességet
is.( ami leszállásnál igen kellemetlen lehet)
2.) Mivel még nem repült a gép senki nem tudja mennyire hatékony a
csűrő! Ha "nem fog" rendesen, (ami előrenyilazott szárnyaknál még
könyebben előfordul), akkor csak ellenállást növel, és növeli az átesési
sebességet, minden haszon nélkül.
3.) Előrébb kell vinni a súlypontot, mintha normál szelvény lenne. Ez
olyan beállítást eredményez, ami normál esetben nem ér semmit.

Szóval a sok bizonytalansági tényező miatt én nem állítanám "S"
szelvényűre a szárnyat. Jó előre a súlypontot, és csőgáz.

Nem lesz könnyű, de ezt nem is várta senki ettől a modelltől.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 29. - 0:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszi SRY Mester!

Hasonlók a balsejtelmeim. A sebességgel gond nem lesz, a motor a csavarral kb 1kg húzóerőt ad, a felszálló tömeg 540gramm, a fesztáv 85cm, a számított felületi terhelés 31 g/dm2. De a repülési videók totál ellentmondanak a félelmeknek, nem értem miért. A kisebb gépet repítő francia úr tegnap válaszolt a kérdéseimre, érdekes módon semmilyen stabilitási problémát nem említett, sőt azt állította, hogy az övé egy laza tréneres fiiiling vót. Tehát stabilan repült hason, műrepülést nem akarta igazán, alkalmazott giroszkópok száma nulla.

A képen a gép még csak szokta az eget, de csak alulról. Sajna itt bár a táj szép, csak stabil, ismert géppel merek repülni, mindenütt gonosz vadrózsa, amíg a szem ellát. Leszállni csak az úton lehet, másodlagos vészlandolásra sehol nincs hely. Ahol szép, füves a domboldal, ott ma mindenütt televolt szánkózókkal a placc. (De még hosszú a hétvége....)

Egy amerikai webes repülős fórumon láttam a köv. mottót: Repülj alacsonyan, repülj gyorsan, fordulj balra.

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 8:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sajnos mégis bejelzett a Stefánia út!
Most két dolog történhetett:
1. " jj " berepítette az évszázad repülőjét.

2. Vagy tényleg földrengés volt.

Egy biztos alattam a fotel táncot járt és a gép elött ülő nejem csak kapkodott a leesni akaró monitor után!

Én nem gondoltam volna, hogy ilyen hatással van a megérzésem a Stefánia úttal kapcsolatban.

( Ezért megint vezekelni fogok és az Omszkin. Majd kezemben a modellemmel nézhetem úgy fél óráig, hogyan száguld a " szöke nő a RIVÁBAN"!)

Tamásbá
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: földrengés
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 11:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Állítólag 4-es erősségű földrengés volt.
Elvileg nekem is éreznem kellett volna.
Hány órakor érezted Tamásbá?

Gép.

Én attól tartok még ennél a gépnél hogy a lefelé álló függőleges leszálláskor galibát okozhat.
Először az ér földet, sé emiatt az orrkúp lekoppanhat a földre és letörhet a motor a nagy sebesség miatt. Ez nem fordulhat elő?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 14:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Én mindíg sejtettem, ezzel az Antikos Úrral vigyázni kell, még a végén kiderül, milyen Úr is Ő!! Egy hipp-hopp földrengés csak egy szavába kerül :wink: :wink: :wink:

A függőleges vezérsík miatt nem aggódom, leér, OK. Utána az első harmadánál ér le a törzs. Ott 1mm vastag, 1cm széles alu lapot kapott a törzs, csúszó megerősítésnek. A légcsavar behajló Graupner folding prop.

A reszelés újabb stációi:

Súlypontban lógatva, a motort bebrüggyentve figyeltem a vezérsíkok hatását. (Általában hagyományos, elöl légcsavaros gépeknél mindíg érezni a vezérsíkok működését) No itt a csűrőkre semmi reakció, bár a hajam lobogott a csavarszélben. A csűrők terv szerint BAROMI KESKENYEK, a szárny vége felé pláne. Az egyéb, videon látott gépeknél a csűrő rövid, de széles a szárny utolsó harmadában (Most én is így építeném.) No mindegy, csináltam 1cm-rel szélesebb csűrőket.

A szárnyat tőben kipótlom teljesen profilosra, mivel a szárnyat a törzshöz kötő 1cm-es balza előrenyúló ív csak egy lap. Oldalról nézve itt a szárny egy lappal indul, aztán jön a profil, tehát valójában a szárnyprofil teteje itt homorú, tehát ROSSZ, pont a legnagyobb húrhosszúságú szárnyrésznél.

Ha a fentiek elkészül, tényleg adok egy kövér gázt és elindítom a Kék Madarat a saját szárnyán.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: racer
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 15:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Így rendben, biztosan nem törik le.
Azért tartottam ettől, mert volt olyan gépem aminek annyiszor tört le a motorja ahányszor leszállt.
Ugyanis nem visszahajló sróffal használtam, mondván hogy úgyis kipördül.
Jóformán sose pördült ki...
A végén kapott futót.

Ezt a gépet azonban nem szabad elrontani egy randa futószárral!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 15:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
18:45 Körűl, de már Újpalotán a fiamnál nem érezték!
Oroszlány volt a centrum.
Ezt még probléma nélkül megúsztuk. Persze mi a hatodik emeleten
jobban éreztük a kilengést.
A lakásban nagyon szép hajópadló van és az mozgott elsősorban oldal irányban.

Én már repülős korombam Kiskulacházán átéltem egy ilyet éppen a vacsora felé menve a raptéren.
Azt hittük a tiz kilométerre lévő bombaraktár robbant fel.
Akkor Dunaharasztiban volt nagyon nagy kár és személyi sérülés.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 21:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Igen, a futó tényleg idétlenül nézne ki ezen a kis gépen, mivel a függőleges vezérsík lefelé néz, így szinte gólyalábakon állna a gép. Egy 150cm fesztáv körüli gépen már biztosan tennék rá kerekeket, de csak behúzhatóan. A kis gépnél már minden gramm is számít, így nem is gondoltam futóra.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 02. - 16:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Szinte hihetetlen, hogy ez a konstrukciójában különös gép hogyan lejtővitorlázik!!! A filmen látszó Bugatti szárnyfesztávja összesen 60 cm.

http://www.youtube.com/watch?v=5_IA9SsYXlk

(Igérem, ha egy picit kisüt a nap, a következő video már SAJÁT KÉSZÍTÉSŰ LESZ!!!)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: lejtőzés
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 02. - 17:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkora lejtőszélben hűtőgéppel is lehet repülni, nemhogy egy ilyen géppel!

(mondom ezt én nagyképűen aki még sose lejtőzött modellel...)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 02. - 18:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Ha teheted, feltétlenül próbáld ki egyszer a lejtőzést, nagy möka!

Azért a lejtőzés ilyen szélben nem lebecsülendő tulajdonság.
A buli lényege, hogy a lejtő által felfelé eltérített szelet csak egy darabig használod emelésre, ha elég nagy a szél, nyomod lefelé a magasságit rendesen és az emelőerőt vízszintes irányú sebességnövelésre használod.

Tehát a jó lejtőző gép nagy szilárdságú, gyors, fordulékony és precízen irányítható. A videón ilyen erényeket mutatott a kis kékség

Szerencsére, ahol lakom, van egy két tájolású szélre jó lejtő. Először azt hiszem Easy Gliderrel csapattam lejtőn. Kis szélben, amíg a gép motor nélküli fenntartása a cél, minden OK volt, de nagyobb szélben már plusz tömeg kellett volna és nagyobb sebesség, mivel simán elsodródott. Végül még a farka is beflatterolt.

Lejtőzni a legjobb úgy, ha a gép már hallhatóan fütyül a sebességtől. E célra egy kompozit héjszerkezetű hotliner vitorlázó a legideálisabb.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 04. - 14:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok, Uraim!

Megvolt a berepülés. Sajnos csak egy dögunalmas 9 perces videóval szolgálhatok :wink: :wink: :wink: !!!

A gép ELKÉPESZTŐEN JÓL REPÜL! Őszintén le a kalappal Pierre Louis Monge, a tervező előtt. Stabilan repül, átesési, dugózási hajlama nincs, önstabilizálja magát a kritikus helyzetekben. Tényleg racer gépnek tervezték, eszméletlen kis íven tud fordulni, gyorsan és LASSAN IS. Ha a kanyarban plusz gázt és magasságit adok, egyszerűen még magasabbra szökken. Vitorlázáskor semmit nem romlanak a jó repülési tulajdonságai. Sok más, gyári gép berepülése volt sokkal sokkal rosszabb. (Cessna trainer, vitorlázó (Jantar, Tulix))
Már már unalmasan repül. A második és harmadik start végén, leszállásnál a várthoz képest 20m-rel többet siklott! Irányítása precíz, gyorsan és pontosan reagál a kormányzásra.

Tiszta szívvel tudom ajánlani az építését az általam használt terv alapján.
Az össz motoros repidő 1db 3s 1600mAh-s LiPo akksival 18 perc volt, tölteni 1300mAh-t tudtam bele. Már már a Funjet repülési stabilitását hozza, ami nem kis szó, mert arra a Multiplex (a gyártó) is nagyon büszke. A Funjetnél 2 különböző szárnyprofilt használnak. A függőleges vezérsíkok között egy lassú, vitorlázó profil van.

Hogy miért nem terjedtek el ilyen összeállítású gépek, talán csak azért, mert a soha nem repült prototípust csak a 60-as években találták meg egy pajtában. Ez olyasmi, mint a Horten testvérek csupaszárny, függőleges vezérsík nélküli vitorlázói. Azok is jól repültek, de a világ másfelé ment.

De hogy a szárnyvég miért nem esik át kanyarban és mi tartja fenn a gépet ilyenkor, vagy lassú vitorlázásnál miért nem esik át, rejtély, ötletem sincs rá.

http://www.youtube.com/watch?v=d5u6w60B8ZI

(Ha kisüt a nap, csinálok egy rövidebb, igazán látványos, szép videót is róla. Most ez van, egyszerűen nem akaródzott leszállni vele.)


jj

:lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 04. - 14:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez igen gratulálunk!
Ugye "( Nem mondtam meg)"

Vannak még csodák.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 05. - 18:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Még mindig nem napos felvétel (ma fújt a szél, de cefetül :evil: :evil: :evil: ), de ebben az 5 percben kicsit közelebbiek a képek, próbáltam alacsonyabban repülni és a leszállásnál látszik, hogy milyen szépen kilassíthatóan siklik.

http://www.youtube.com/watch?v=wEpw_niHG7w

Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség