Sziasztok!
A következő induló project:
Szemrevaló szerkezet!!!
Az eredeti: 2 db 8 hengeres 4700 cm3 turbofeltöltős Bugatti motor, a törzs középrészén a pilóta mögött. A két ellenirányban forgó légcsavart a pilóta két oldalán elmenő kardántengely hajtja ki.
1937-ben tervezte Pierre Louis-Monge, a Bugatti cég megbízásából. Futurisztikus formaterv , enyhén előrenyilazott szárny, fordított Y vezérsíkok. Sebességi versenygépnek, majd a későbbiekben vadászgépnek volt szánva.
A II. vh kezdete miatt soha sem repült (most készül replika repítési szándékkal!) A gép prototípusa egy amerikai repüléstörténeti múzeumban van kiállítva. A két könnyűfém öntvény motort Bugatti sportkocsikban használták fel.
A modell építésén vagy másfél éve töprengek. Sajnos, az elkeskenyedő szárnyvég a súlyos átesés képét vetíti előre. (Valahogy úgy, ahogy a kétmotoros DH-88 Comet-tel is jártam, bitang rosszul repül -mint az eredeti- egyenesben jó, kanyarodni veszélyes, csak egy bizonyos (nagyon szsűk!!!) dőlési szög/sebesség tartományban képes, így néhány start után itthoni múzeumi darab lett belőle)
De a Bugatti elég sokféle méretben megépült modellként és a Youtube videók alapján kitűnően repül. A paletta változatos: 60 cm-es elektromos gép, 120 cm es nagyobb elektromos gép, 1m-es hab lejtővitorlázó, 2m-es robbanós gép. A nagy villanyos berepülését is láttam a Youtube-on, felszállástól leszállásig vágatlan formában egy francia úrtól és tényleg rendben volt. Ugyanő 1-2 hónappal később megint repült stabilan és szépen, tehát a gép túlélte és repülhető. (ha csak nem volt kitömve giroszkópokkal az egész....)
Tervet egy 70 cm fesztávú példányra találtam, 400-as motorral. Ezt nagyítottam kb 85cm fesztávra, egy kicsit komolyabb 1000-es kv értékű kefétlen motorral (28mm átmérő, 35mm hossz) 9/5-es Graupner (wingletes!!!) folding proppal.
No majd möglássuk.... Ha fejlődik az ügy, tudósítok.
jj