SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 4:53

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: BUGATTI 100P RACER
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 15. - 14:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

A következő induló project:

Kép

Szemrevaló szerkezet!!!
Az eredeti: 2 db 8 hengeres 4700 cm3 turbofeltöltős Bugatti motor, a törzs középrészén a pilóta mögött. A két ellenirányban forgó légcsavart a pilóta két oldalán elmenő kardántengely hajtja ki.
1937-ben tervezte Pierre Louis-Monge, a Bugatti cég megbízásából. Futurisztikus formaterv , enyhén előrenyilazott szárny, fordított Y vezérsíkok. Sebességi versenygépnek, majd a későbbiekben vadászgépnek volt szánva.
A II. vh kezdete miatt soha sem repült (most készül replika repítési szándékkal!) A gép prototípusa egy amerikai repüléstörténeti múzeumban van kiállítva. A két könnyűfém öntvény motort Bugatti sportkocsikban használták fel.

A modell építésén vagy másfél éve töprengek. Sajnos, az elkeskenyedő szárnyvég a súlyos átesés képét vetíti előre. (Valahogy úgy, ahogy a kétmotoros DH-88 Comet-tel is jártam, bitang rosszul repül -mint az eredeti- egyenesben jó, kanyarodni veszélyes, csak egy bizonyos (nagyon szsűk!!!) dőlési szög/sebesség tartományban képes, így néhány start után itthoni múzeumi darab lett belőle)

De a Bugatti elég sokféle méretben megépült modellként és a Youtube videók alapján kitűnően repül. A paletta változatos: 60 cm-es elektromos gép, 120 cm es nagyobb elektromos gép, 1m-es hab lejtővitorlázó, 2m-es robbanós gép. A nagy villanyos berepülését is láttam a Youtube-on, felszállástól leszállásig vágatlan formában egy francia úrtól és tényleg rendben volt. Ugyanő 1-2 hónappal később megint repült stabilan és szépen, tehát a gép túlélte és repülhető. (ha csak nem volt kitömve giroszkópokkal az egész....)

Tervet egy 70 cm fesztávú példányra találtam, 400-as motorral. Ezt nagyítottam kb 85cm fesztávra, egy kicsit komolyabb 1000-es kv értékű kefétlen motorral (28mm átmérő, 35mm hossz) 9/5-es Graupner (wingletes!!!) folding proppal.

No majd möglássuk.... Ha fejlődik az ügy, tudósítok.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 19. - 16:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Nagy levegő... és elkezdődik.
Először a papírmunka. A szárny és törzsbordák még ma kivágódnak.
A szárny főtartók 4X4-es szén profilból lesznek. A szárnnyal kapcsolatban volt némi dilemmám. A terv szerinti szárnyprofil végig nagyjából Clark-Y, a szárny vége felé látszik némi fizikai elcsvarás, az elkeskenyedő szárnyvég átesését megelőzendően. A sikeresen repített 100p modellek tulajainál érdeklődtem milyen szárnyprofilt használtak, de válasz nem jött, pedig lehet, hogy a szárnytőben és a végen különbözőt használnak, folyamatos átmenettel. No mindegy, bízzunk a tervben...
A másik dilemma a szárny V állászöge. A terv szerint nincs V állása, viszont a szépen repülő modellek videóin látszik, hogy VAN nekik! Azt hiszem, kb 2 foknyit én is adok neki, abból baj nem lehet.

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 19. - 18:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A 2 fok " V " állással nem lesz probléma, de igy egy kicsit nehezebb lesz
műrepülni vele.
Stabilizálni akarja magát és kifordul a figurákból.


A szányszelvénynek használd azt ami a rajzon van.
Nem szabad hegyes belépőt csinálni inkább tompa legyen.
Ez is segít a stabilitásban.
Az igen rövid törzs miatt a súlypontnak egy kicsit elől kell lennie, de ez biztos be van jelőlve a rajzon.

Tamásbá és jó munkát az építéshez.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 19. - 21:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Így repül a francia modell:

http://www.youtube.com/watch?v=nHRBVJgQWHw

Itt egy brutális robbanómotoros ausztrál változat:

http://www.youtube.com/watch?v=6ObbtARx ... re=related

-Bár a videón gyanúsan sokszor ki vannak vágva a fordulók. Jók a magas fák körben a reptérnél, nehéz így behozni siklópályára a gépet, kellően belassítva.

Az 1:1 replika a nemzetközi építőcsapat szerint még az idén repülni fog. Ebben az évben az USA-t pendlizik körbe, utána 2 éven keresztül Európában fog turnézni a gép!

Az építők hivatalos oldala:

http://www.bugatti100p.com/

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 21. - 17:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Némi haladás, a szárny szerkezetileg kész.
Ez a vicomt Pierre Louis -Monge talányos egy konstruktőr :wink: :wink:
Vagy ő ólálkodott a Horten testvérek pajtája környékén, amikor rajzolgattak valamit krétával a pajtaajtóra, vagy a Horten tesók sárkánya esett át a vicomt birtokára, mivel, ha a gép szárnyát fordítva értelmezzük, máris kész egy Horten csupaszárny. Valaki valakinek a válla fölött épp fordítva látta a rajzot...... Vitathatatlanul a Bugatti gép a korábbi konstrukció.

Kép

Most jön a törzs és a meghajtó erőmű beépítése (Hogy hogyan repül, vannak még kétségeim, de ha a motor elég erős, még a pajtaajtó is repül, legfeljebb jó lesz 3D-zni)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 22. - 23:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Törzs részben kész, a szárny és a motor rögzítésével. Az "Y" vezérsík mibőlléte és hogyanja még kérdés. 4mm-es (keményebb, standard) balza, vagy 1.5mm (könnyű) rétegelt lemez.

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 23. - 10:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Alakul a masina. Ránézésre frászt kaptam ettől a géptől, előrenyilazott
szárny, kicsiny szárny-vezérsít távolság, ráadásul a kilépőél be van
húzva egészen a vízszintes elé, így rendesen megravarja ott az
áramlást.

szóval ez nem lesz egy könnyű menet..........

Sok-sok sikert hozzá, és nagyon várom a fejlemémyeket.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 8:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Elkészültek a vezérsíkok. Jön a magassági szervó, szárny és törzs balza borítása.
A motor felfogatás jól sikerült a motor mögötti törzsbordára, 4 hosszú 3-as csavarral, így a motor le és jobbra-húzatása kényelmesen állítható

Nagyjából ugyanez a gép így repül:
http://www.youtube.com/watch?v=yrFZxv4GH-s

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 26. - 14:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Elkészült a famunka, törzs és szárny borítása, vezérsíkok végleges beragasztása, jöhet a kékítés bevonó fóliával.
Ki kell még választanom a fülketető és akksitartó fedőnek megfelelő PET ásványvizes/üdítős palackot is.
A berepülés pedig közeledik... Kézből érdekes lesz indítani, mivel az áramvonalas forma miatt alul nem fogható meg kényelmesen a törzs, így úgy kell indítani, mint a 3D gépeket, felül megfogva, alulról lendíteni felfelé.

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: racer
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 26. - 14:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hú de szép gép lesz!
Videót, fotót, híradást kérünk róla!

Nem jó ez így gyerekek, olyan gépeket faragtok hogy nekem is kedvem támad.
Asszonynak már gépiszonya van így is...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Bugatti
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 12:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jól látom hogy nem lesz rajta csűrő?
Elég lesz így?

Más.
Mekkora a fesztávolság?
A tervrajzból kaphatnék valami módon egy példányt? Te hol szerezted be?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 16:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia!

Debizony, van rajta csűrő, ha jobban megkukkantod, de a szárny majdnem teljes szélességében végig megy. Oldalkormány nincs rajta, csak magassági+csűrő, mint a hotlinereken. A terv 70cm fesztávra készült, én egy picit nagyítottam, így 85 cm lett. A terv ingyenes, de szívesen elküldöm, ha adsz egy mailcímet. Egy kicsit hosszú volt a tegnap este, éjjel 2-ig fóliáztam. Még pár apróság és a hétvégén repülhet is a kék álom.

A motor húzóereje kb 1 kg, a gép felszálló össztömege 550 g!
(Tehát indításnál biztosan balra csavar. Ezt már kézben is érezni. Ilyen kis fesztávnál fogalmam sincs, hogy fog viselkedni, félek tőle rendesen. Vadócokkal amúgy van tapasztalat, Microjetet is tudok kézből indítani, de dobni kell, mint a gerelyt, hogy legyen elég kezdősebessége és ideje begyorsulni. A kategóriában amúgy kedvencem a jó öreg Funjet, már öt éve repked, úgy 130-cal!
A Bugatti, úgy tervezem, lassabb lesz, csak félek az átesési sebességtől, nem tudom mennyi lesz. Meg persze a kanyarokban a szárnyvég átesésétől, dugózástól.... A Funjet nagyon kezes, szinte sohasem esik át, szépen lassan vitorlázik motor nélkül is.
Kis (hab?) Bugattival láttam video-t lejtővitorlázásról, motor nélküli példánnyal. Ezért mertem belevágni.

Lehet, hogy a csűrőknek kellene adjak 1-2 mm felfelé állást alapból?
Az egyik kit-ben kapható Bugatti Racer szárnyprofilja a kilépő élnél mintha egy kicsit felfelé kunkorodna.

(A berepítéssel kapcsolatban bármilyen bölcseletet szívesen veszek!!!)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Bugatti
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 18:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy nagyon fontos bölcsesség a berepüléssel kapcsolatban:

Csak óvatosan !!!

:D :D

Megköszönöm ha elküldöd a rajzot: takacsjoe@gmail.com
Te hol nyomtattad ki?
Valami olyan cég kellene ahol kellően nagy méretre nagyítva egy lapra kinyomják.

Valószinű hogy ennek a gépnek nem tudok ellenállni, inkább a félkész csupát viszem hátra a suffniba...
Nekem kicsi a 85 cm-is, mindenképpen fel kell nagyítanom 1-méterre.
A kisebb gépeket nem igazán szeretem.
Alaposabban átvézve már látom a csűrőt.
Nem túl széles, ezért nem vettem észre. Na meg a szemüveget se vettem fel.
Itt tartok, szemüveg nélkül már sokminden nem megy.
Forrasztani csak két hete tudok újra, ugyanis ekkor készült el az olvasószemüvegem. Ki is használom rendesen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 18:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A Stefánia uton lévő földrengés intézetet előzőleg értesíteni javaslom!

( Majd még jócskán visszakapom ezt a kedves javaslatot
amikor megyek az Omszki tóhoz és kellene " jj " segítsége!)

Összegezve nem lesz egy könnyű repülés.
És nem is te tehetsz róla, hanem az aki tervezte ezt a repcsit.

Majdnem elfelejtettem a lényeget:
A csürőt felfelé digitálisan az adóval kicsit fel kellen húzni mintha " S "
szelvény lenne benne mint egy csupaszárnyban!



Majd azért SZURKOLUNK!

( Nem merem aláirni.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 19:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Tervet küldtem!

Köszönöm a jókívánságokat, de a Stefánián, ha jól végzik a dolgukat, úgyis megtudják, hogy történik valami...
Igen, a virtuális "S" profil a csupaszárnyaknál (ahol a szárny csak profiltalan lap volt) bejött, de itt van magassági is.
A virtuális "S" lassabbra változtatja a profilt, és/vagy csökkenti az átesési hajlamot? A szárnynak eleve van elcsavarása a szárny vége felé.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség