SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
BUGATTI 100P RACER http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=1489 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 15. - 14:59 ] |
Hozzászólás témája: | BUGATTI 100P RACER |
Sziasztok! A következő induló project: Szemrevaló szerkezet!!! Az eredeti: 2 db 8 hengeres 4700 cm3 turbofeltöltős Bugatti motor, a törzs középrészén a pilóta mögött. A két ellenirányban forgó légcsavart a pilóta két oldalán elmenő kardántengely hajtja ki. 1937-ben tervezte Pierre Louis-Monge, a Bugatti cég megbízásából. Futurisztikus formaterv , enyhén előrenyilazott szárny, fordított Y vezérsíkok. Sebességi versenygépnek, majd a későbbiekben vadászgépnek volt szánva. A II. vh kezdete miatt soha sem repült (most készül replika repítési szándékkal!) A gép prototípusa egy amerikai repüléstörténeti múzeumban van kiállítva. A két könnyűfém öntvény motort Bugatti sportkocsikban használták fel. A modell építésén vagy másfél éve töprengek. Sajnos, az elkeskenyedő szárnyvég a súlyos átesés képét vetíti előre. (Valahogy úgy, ahogy a kétmotoros DH-88 Comet-tel is jártam, bitang rosszul repül -mint az eredeti- egyenesben jó, kanyarodni veszélyes, csak egy bizonyos (nagyon szsűk!!!) dőlési szög/sebesség tartományban képes, így néhány start után itthoni múzeumi darab lett belőle) De a Bugatti elég sokféle méretben megépült modellként és a Youtube videók alapján kitűnően repül. A paletta változatos: 60 cm-es elektromos gép, 120 cm es nagyobb elektromos gép, 1m-es hab lejtővitorlázó, 2m-es robbanós gép. A nagy villanyos berepülését is láttam a Youtube-on, felszállástól leszállásig vágatlan formában egy francia úrtól és tényleg rendben volt. Ugyanő 1-2 hónappal később megint repült stabilan és szépen, tehát a gép túlélte és repülhető. (ha csak nem volt kitömve giroszkópokkal az egész....) Tervet egy 70 cm fesztávú példányra találtam, 400-as motorral. Ezt nagyítottam kb 85cm fesztávra, egy kicsit komolyabb 1000-es kv értékű kefétlen motorral (28mm átmérő, 35mm hossz) 9/5-es Graupner (wingletes!!!) folding proppal. No majd möglássuk.... Ha fejlődik az ügy, tudósítok. jj |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 19. - 16:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Nagy levegő... és elkezdődik. Először a papírmunka. A szárny és törzsbordák még ma kivágódnak. A szárny főtartók 4X4-es szén profilból lesznek. A szárnnyal kapcsolatban volt némi dilemmám. A terv szerinti szárnyprofil végig nagyjából Clark-Y, a szárny vége felé látszik némi fizikai elcsvarás, az elkeskenyedő szárnyvég átesését megelőzendően. A sikeresen repített 100p modellek tulajainál érdeklődtem milyen szárnyprofilt használtak, de válasz nem jött, pedig lehet, hogy a szárnytőben és a végen különbözőt használnak, folyamatos átmenettel. No mindegy, bízzunk a tervben... A másik dilemma a szárny V állászöge. A terv szerint nincs V állása, viszont a szépen repülő modellek videóin látszik, hogy VAN nekik! Azt hiszem, kb 2 foknyit én is adok neki, abból baj nem lehet. jj |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 jan. 19. - 18:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
A 2 fok " V " állással nem lesz probléma, de igy egy kicsit nehezebb lesz műrepülni vele. Stabilizálni akarja magát és kifordul a figurákból. A szányszelvénynek használd azt ami a rajzon van. Nem szabad hegyes belépőt csinálni inkább tompa legyen. Ez is segít a stabilitásban. Az igen rövid törzs miatt a súlypontnak egy kicsit elől kell lennie, de ez biztos be van jelőlve a rajzon. Tamásbá és jó munkát az építéshez. |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 19. - 21:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Így repül a francia modell: http://www.youtube.com/watch?v=nHRBVJgQWHw Itt egy brutális robbanómotoros ausztrál változat: http://www.youtube.com/watch?v=6ObbtARx ... re=related -Bár a videón gyanúsan sokszor ki vannak vágva a fordulók. Jók a magas fák körben a reptérnél, nehéz így behozni siklópályára a gépet, kellően belassítva. Az 1:1 replika a nemzetközi építőcsapat szerint még az idén repülni fog. Ebben az évben az USA-t pendlizik körbe, utána 2 éven keresztül Európában fog turnézni a gép! Az építők hivatalos oldala: http://www.bugatti100p.com/ jj |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 21. - 17:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Némi haladás, a szárny szerkezetileg kész. Ez a vicomt Pierre Louis -Monge talányos egy konstruktőr Vagy ő ólálkodott a Horten testvérek pajtája környékén, amikor rajzolgattak valamit krétával a pajtaajtóra, vagy a Horten tesók sárkánya esett át a vicomt birtokára, mivel, ha a gép szárnyát fordítva értelmezzük, máris kész egy Horten csupaszárny. Valaki valakinek a válla fölött épp fordítva látta a rajzot...... Vitathatatlanul a Bugatti gép a korábbi konstrukció. Most jön a törzs és a meghajtó erőmű beépítése (Hogy hogyan repül, vannak még kétségeim, de ha a motor elég erős, még a pajtaajtó is repül, legfeljebb jó lesz 3D-zni) jj |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 22. - 23:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Törzs részben kész, a szárny és a motor rögzítésével. Az "Y" vezérsík mibőlléte és hogyanja még kérdés. 4mm-es (keményebb, standard) balza, vagy 1.5mm (könnyű) rétegelt lemez. jj |
Szerző: | sry [ 2011 jan. 23. - 10:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Alakul a masina. Ránézésre frászt kaptam ettől a géptől, előrenyilazott szárny, kicsiny szárny-vezérsít távolság, ráadásul a kilépőél be van húzva egészen a vízszintes elé, így rendesen megravarja ott az áramlást. szóval ez nem lesz egy könnyű menet.......... Sok-sok sikert hozzá, és nagyon várom a fejlemémyeket. Üdv.: SRY |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 24. - 8:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkészültek a vezérsíkok. Jön a magassági szervó, szárny és törzs balza borítása. A motor felfogatás jól sikerült a motor mögötti törzsbordára, 4 hosszú 3-as csavarral, így a motor le és jobbra-húzatása kényelmesen állítható Nagyjából ugyanez a gép így repül: http://www.youtube.com/watch?v=yrFZxv4GH-s jj |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 26. - 14:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkészült a famunka, törzs és szárny borítása, vezérsíkok végleges beragasztása, jöhet a kékítés bevonó fóliával. Ki kell még választanom a fülketető és akksitartó fedőnek megfelelő PET ásványvizes/üdítős palackot is. A berepülés pedig közeledik... Kézből érdekes lesz indítani, mivel az áramvonalas forma miatt alul nem fogható meg kényelmesen a törzs, így úgy kell indítani, mint a 3D gépeket, felül megfogva, alulról lendíteni felfelé. jj |
Szerző: | user_6 [ 2011 jan. 26. - 14:39 ] |
Hozzászólás témája: | racer |
Hú de szép gép lesz! Videót, fotót, híradást kérünk róla! Nem jó ez így gyerekek, olyan gépeket faragtok hogy nekem is kedvem támad. Asszonynak már gépiszonya van így is... |
Szerző: | user_6 [ 2011 jan. 27. - 12:01 ] |
Hozzászólás témája: | Bugatti |
Jól látom hogy nem lesz rajta csűrő? Elég lesz így? Más. Mekkora a fesztávolság? A tervrajzból kaphatnék valami módon egy példányt? Te hol szerezted be? |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 27. - 16:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Debizony, van rajta csűrő, ha jobban megkukkantod, de a szárny majdnem teljes szélességében végig megy. Oldalkormány nincs rajta, csak magassági+csűrő, mint a hotlinereken. A terv 70cm fesztávra készült, én egy picit nagyítottam, így 85 cm lett. A terv ingyenes, de szívesen elküldöm, ha adsz egy mailcímet. Egy kicsit hosszú volt a tegnap este, éjjel 2-ig fóliáztam. Még pár apróság és a hétvégén repülhet is a kék álom. A motor húzóereje kb 1 kg, a gép felszálló össztömege 550 g! (Tehát indításnál biztosan balra csavar. Ezt már kézben is érezni. Ilyen kis fesztávnál fogalmam sincs, hogy fog viselkedni, félek tőle rendesen. Vadócokkal amúgy van tapasztalat, Microjetet is tudok kézből indítani, de dobni kell, mint a gerelyt, hogy legyen elég kezdősebessége és ideje begyorsulni. A kategóriában amúgy kedvencem a jó öreg Funjet, már öt éve repked, úgy 130-cal! A Bugatti, úgy tervezem, lassabb lesz, csak félek az átesési sebességtől, nem tudom mennyi lesz. Meg persze a kanyarokban a szárnyvég átesésétől, dugózástól.... A Funjet nagyon kezes, szinte sohasem esik át, szépen lassan vitorlázik motor nélkül is. Kis (hab?) Bugattival láttam video-t lejtővitorlázásról, motor nélküli példánnyal. Ezért mertem belevágni. Lehet, hogy a csűrőknek kellene adjak 1-2 mm felfelé állást alapból? Az egyik kit-ben kapható Bugatti Racer szárnyprofilja a kilépő élnél mintha egy kicsit felfelé kunkorodna. (A berepítéssel kapcsolatban bármilyen bölcseletet szívesen veszek!!!) jj |
Szerző: | user_6 [ 2011 jan. 27. - 18:13 ] |
Hozzászólás témája: | Bugatti |
Egy nagyon fontos bölcsesség a berepüléssel kapcsolatban: Csak óvatosan !!! Megköszönöm ha elküldöd a rajzot: takacsjoe@gmail.com Te hol nyomtattad ki? Valami olyan cég kellene ahol kellően nagy méretre nagyítva egy lapra kinyomják. Valószinű hogy ennek a gépnek nem tudok ellenállni, inkább a félkész csupát viszem hátra a suffniba... Nekem kicsi a 85 cm-is, mindenképpen fel kell nagyítanom 1-méterre. A kisebb gépeket nem igazán szeretem. Alaposabban átvézve már látom a csűrőt. Nem túl széles, ezért nem vettem észre. Na meg a szemüveget se vettem fel. Itt tartok, szemüveg nélkül már sokminden nem megy. Forrasztani csak két hete tudok újra, ugyanis ekkor készült el az olvasószemüvegem. Ki is használom rendesen. |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 jan. 27. - 18:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
A Stefánia uton lévő földrengés intézetet előzőleg értesíteni javaslom! ( Majd még jócskán visszakapom ezt a kedves javaslatot amikor megyek az Omszki tóhoz és kellene " jj " segítsége!) Összegezve nem lesz egy könnyű repülés. És nem is te tehetsz róla, hanem az aki tervezte ezt a repcsit. Majdnem elfelejtettem a lényeget: A csürőt felfelé digitálisan az adóval kicsit fel kellen húzni mintha " S " szelvény lenne benne mint egy csupaszárnyban! Majd azért SZURKOLUNK! ( Nem merem aláirni.) |
Szerző: | jj [ 2011 jan. 27. - 19:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tervet küldtem! Köszönöm a jókívánságokat, de a Stefánián, ha jól végzik a dolgukat, úgyis megtudják, hogy történik valami... Igen, a virtuális "S" profil a csupaszárnyaknál (ahol a szárny csak profiltalan lap volt) bejött, de itt van magassági is. A virtuális "S" lassabbra változtatja a profilt, és/vagy csökkenti az átesési hajlamot? A szárnynak eleve van elcsavarása a szárny vége felé. jj |
Oldal: 1 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |