SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Modell tervek! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=163 |
Oldal: 3 / 4 |
Szerző: | user_205 [ 2009 szept. 28. - 1:31 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Modell Tervek |
aprilia92 írta: Sziasztok! Szeretnék kérni kezdőknek való RC repülő tervrajzokat! Akinek van az kérem küldje el nekem valahogy vagy linkeje be ahonnan le lehet tölteni! Ja lehetőleg depron tervrajz legyen! Köszönöm! Üdv! Már elküldtem neked a Blu Baby terveit. Annál kezdőbbet RC-ben nem tudok elképzelni. Ha szépen és pontosan megépíted akkor egy nagyon kezes és barátságos gépet kapsz ajándékba ráadásul még szép is . Még egy jobb Cd-Rom motor is felhúzza. De, ha körbe tekintesz itt a fórumon rengeteg kezdő gép van. Pl. ott van a First Stage is http://users.atw.hu/sryforum/viewforum.php?f=6 Üdv.: Szilárdka! |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 okt. 29. - 10:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Csatlakozott: 2006.11.14. Kedd 12:32 Hozzászólások: 6031 Elküldve: Csüt. Okt. 29, 2009 9:53 am Hozzászólás témája: -------------------------------------------------------------------------------- Nagyon sok tervrajz! http://eshop.rcrevue.cz/index.php?optio ... 9&Itemid=1 |
Szerző: | jj [ 2011 feb. 19. - 20:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Távlati vágyak tárgya egy kétmotoros gépmadár, amit villanyosan hajtanék, úgy 150cm fesztáv körül, balzából építve. Ha esetleg tud valaki segíteni terv-ügyben, megköszönöm szépen. Az ábránd tárgyai: Partenavia P38 Victor Cessna 310 Beechcraft Baron G58 jj |
Szerző: | user_6 [ 2011 feb. 19. - 21:55 ] |
Hozzászólás témája: | Partenavia |
Partenaviát sajnos csak kompozitból láttam eddig. Elég gömbölyded gép, nem egyszerű balsából megépíteni. |
Szerző: | sry [ 2011 feb. 20. - 14:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Esetleg Dornier D-28? A Magyar lajstroma ellenér látta valaki valamikor Magyarországon ezt a gépet? Én még soha nem találkoztam vele. Dornier Do-228 Ehez talán van FMT-s rajzom is. De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter A világ legnépszerűbb kétmotoros gépe, ma is a kategóriájában a legnagyobb példányszámban repül. Britten-Normann BN2 ISLANDER A leginkább modellnek alkalmas kétmotoros gép. Sok terv kering róla a neten, sok fotó. Egyszerű doboztörzs, téglalap szárnyak, mégis szépvonalú elegáns gép. Egy igazi JJ-nek való különlees feladat: Ez a Britten-Norman BN2 egy érdekes változata. Az Islander teljesítményének növelésére volt szükség, hogy magas hegyeken is biztonsággal üzemeljen. Figyelembe véve, hogy az üzemeltetők beálltak a motorok üzemeltetésére, és ne kelljen átszerszámozni, átképezni a jónépet egy másik motortípusra nem az Islanderre tettek erősebb hajtóművet, hanem az eddigi hajtóműtípusból tettek fel egy harmadikat, de nem ám a gép orrába, hanem ........................... Ez lett a Britten-Normann BN2-A Mk3 TRISLANDER. A farokba került nagyobb súly miatt meghosszabbították a gép orrát, és így alakult ki ez a különleges szerkezet. A világon nagy példányszámban biztonsággal üzemelnek a mai napig. És végére a kedvencem, mondhatni cipősdobozok szárnyakkal: Short SKYLINER Ehez nincs mit hozzáfűzni. Olyan ronda, hogy már szép. és a tesó: a Short SKYVAN. A primitívnek tűnő doboz szerkezet ellenére ez egy nagyon kifinomult repülőgép, nagy karcsúságú szárnyakkal, masszív futómű, erős szárnymechanizáció. Igazi Angol konstrukció, rusnya, de funkcionális. A kis tehercégek között nagyon népszerű az Angol nyelvterületen: Hát nem aranyosak Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2011 feb. 20. - 17:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na még pár kockarepülő A Short fivérek harmadik dobozos-teje: Short 330 Az utolsó kétfedeles utasszállító repülőgép: De Havilland DH-89 DRAGON Egy igazi ritkaság, alig ismerik páran: Antonov An-14 MÉHECSKE Egy másik JJ-nek való igazi különlegesség: A francia MATRA M 360 JUPITER . Egy húzó és egy tolómotor valamint tandem szárny-elrendezés. A népszerű amerikai típusokat mindenki ismeri, azokat most nem citálom ide. Üdv.: SRY |
Szerző: | jj [ 2011 feb. 20. - 20:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi a tippeket SRY! Tényleg egy szép vonalút szeretnék, lehetőleg nem doboz törzzsel. Balzából lehet szép gömbölűt is csinálszni, vagy végső esetben, ha megvannak a bordák, üvegszálast is szívesen kenceficélek. (A szárny persze balza-bordás.) A DHC6 Twin Otter is tetszik, de az AN-14 is nagyon szép darab! Szomorú így pusztulni látni a Méhecskét!!! Szárny ügyben legegyszerűbb a Partenavia, sima téglalap Clrk-Y ból egy kis v állással és annyi. A Beechkraft talán a legszebb vonalú, de alsószárnyas és a fene tudja, mit művel a levegőben. jj |
Szerző: | sry [ 2011 feb. 20. - 20:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hát ha nem számít, hogy bömbölyű akkor tudok neked egy testhezálló feladatot: L-200D MORAVA A valaha épített legszebb kis kétmotorosok egyike. Szolnokon meg is tudsz nézni egyet közelről a múzeumban. Ez nagyon gömbölyű, de nagyon szép is, és még egyet nem láttam szép modellként. Voltak próbálkozások, de lepattantak a versenyzők a feladatról Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2011 feb. 20. - 20:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Persze kétmotorosban az igazi sztár: De ez már nem kisgép........ |
Szerző: | jj [ 2011 feb. 20. - 21:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Morava ügyben nem kell túl messzire menni, Dunakeszin is előfordul gyakorta egy élő példány: DC-3 elmegy LI2 / Malév festéssel? Olyan tervem éppen van, de a különböző DC3 modellek repülése a YOUTUBE videókon nem túl meggyőző. Modellként nem egy könnyed, dinamikus darab, az biztos. jj |
Szerző: | sry [ 2011 feb. 20. - 23:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akkor MORAVA gondod nem lenne az adatgyűjtéssel. A DC-3 és a Li-2 között lényeges eltérés nincs, ami látható, az sem terjed ki az alapkonstrukcióra, csak részletekről van szó. A DC-3 modellek azért olyan esetlenek általában, mert nem fordítanak elég gondot a szárny kialakítására. Sok Scale modellező még az ablakra is felteszi a belső függönyt, meg integet a pilótabábu, de a modell aerodinamikai szempontból egy hulladék. Beleesnek a makettesítés csapdájába. Még esetleg ismerik a Clark Y szelvényt, és aztán mindenhova ezt építik be ha kell, ha nem Én ha Li-2 modellt építenék szigorúan műgyanta törzzsel (negatív sablonban) , habból vágott szárnnyal, balsa, vagy abachi borítással, de csak azért , hogy pontos szelvényátmenetet és elcsavarást tudjak kialakítni. Szárnytőben a motorgondolákig valami 10% körüli vastag emelőszelvény, a szárnyvégeken meg 6-8% vastag szimmetrikus, legalább -1,5 fok elcsavarással.......stb...stb..... Majd nézd meg hány scale modellen látsz ilyesmit... Üdv.: SRY |
Szerző: | jj [ 2011 feb. 21. - 19:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
SRY köszi a tippeket! Profil tipus téren, ha van jó tipped a fent említett DC3 ügyben, szívesen fogadnám! A profilok kreálása megy, akár átmenetesé is. Az elcsavarást balzából pontosan megcsinálni szintén nem gond. DE, (mindig van egy de...) profilkollekcióm is van (profili program), viszont görbéim nincsenek, így csak az alapvető jellegek alapján tudnék választani. Az adott profil valódi teljesítményét nem ismerem. Az eddigi választásokban csak a már levegőben bizonyított modelleken használt típusok segítettek. Ha tudnál ajánlani megfelelő emelő és szimmetrikus profilt, az jó lehetne bármelyik kétmotoros géphez, úgy 150cm fesztávra. Ebben a kategóriában a szárnyfelület/vonóerő/tömeg adatok közel azonosak lennének. jj |
Szerző: | user_475 [ 2011 feb. 21. - 19:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia JJ, van egy IL2-es tervem, ami majdnem DC3-as Ha kell elküldöm mail-ben, hátha segít. üdv, Viktor |
Szerző: | jj [ 2011 feb. 21. - 20:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi, jöhet! juhaszjeno@orgtech.t-online.hu jj |
Szerző: | sry [ 2011 feb. 21. - 21:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha Li-2 a végkifejlet akkor jelezd, mert erről a gépről kívül-belül, alul felül meg mindenhonnan van fotóm olyan 1000 db. Üdv.: SRY |
Oldal: 3 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |