SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Modell tervek!
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=163
Oldal: 3 / 4

Szerző:  user_205 [ 2009 szept. 28. - 1:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: Modell Tervek

aprilia92 írta:
Sziasztok!
Szeretnék kérni kezdőknek való RC repülő tervrajzokat!
Akinek van az kérem küldje el nekem valahogy vagy linkeje be ahonnan le lehet tölteni!
Ja lehetőleg depron tervrajz legyen!
Köszönöm!


Üdv!

Már elküldtem neked a Blu Baby terveit. Annál kezdőbbet RC-ben nem tudok elképzelni. Ha szépen és pontosan megépíted akkor egy nagyon kezes és barátságos gépet kapsz ajándékba ráadásul még szép is . Még egy jobb Cd-Rom motor is felhúzza. De, ha körbe tekintesz itt a fórumon rengeteg kezdő gép van.

Pl. ott van a First Stage is
http://users.atw.hu/sryforum/viewforum.php?f=6

Üdv.: Szilárdka!

Szerző:  Tamásbá [ 2009 okt. 29. - 10:18 ]
Hozzászólás témája: 

Csatlakozott: 2006.11.14. Kedd 12:32
Hozzászólások: 6031

Elküldve: Csüt. Okt. 29, 2009 9:53 am Hozzászólás témája:

--------------------------------------------------------------------------------

Nagyon sok tervrajz!

http://eshop.rcrevue.cz/index.php?optio ... 9&Itemid=1

Szerző:  jj [ 2011 feb. 19. - 20:47 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Távlati vágyak tárgya egy kétmotoros gépmadár, amit villanyosan hajtanék, úgy 150cm fesztáv körül, balzából építve.
Ha esetleg tud valaki segíteni terv-ügyben, megköszönöm szépen.

Az ábránd tárgyai:

Partenavia P38 Victor
Cessna 310
Beechcraft Baron G58

jj

Szerző:  user_6 [ 2011 feb. 19. - 21:55 ]
Hozzászólás témája:  Partenavia

Partenaviát sajnos csak kompozitból láttam eddig.
Elég gömbölyded gép, nem egyszerű balsából megépíteni.

Szerző:  sry [ 2011 feb. 20. - 14:18 ]
Hozzászólás témája: 

Esetleg
Dornier D-28?
Kép
A Magyar lajstroma ellenér látta valaki valamikor Magyarországon ezt a
gépet? Én még soha nem találkoztam vele.

Dornier Do-228
Kép
Ehez talán van FMT-s rajzom is.

De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
Kép
A világ legnépszerűbb kétmotoros gépe, ma is a kategóriájában a
legnagyobb példányszámban repül.

Britten-Normann BN2 ISLANDER
Kép
A leginkább modellnek alkalmas kétmotoros gép. Sok terv kering róla a
neten, sok fotó. Egyszerű doboztörzs, téglalap szárnyak, mégis
szépvonalú elegáns gép.

Egy igazi JJ-nek való különlees feladat:
Kép
Ez a Britten-Norman BN2 egy érdekes változata. Az Islander
teljesítményének növelésére volt szükség, hogy magas hegyeken is
biztonsággal üzemeljen. Figyelembe véve, hogy az üzemeltetők
beálltak a motorok üzemeltetésére, és ne kelljen átszerszámozni,
átképezni a jónépet egy másik motortípusra nem az Islanderre tettek
erősebb hajtóművet, hanem az eddigi hajtóműtípusból tettek fel egy
harmadikat, de nem ám a gép orrába, hanem ...........................
Ez lett a Britten-Normann BN2-A Mk3 TRISLANDER. A farokba került
nagyobb súly miatt meghosszabbították a gép orrát, és így alakult ki ez a
különleges szerkezet. A világon nagy példányszámban biztonsággal
üzemelnek a mai napig.

És végére a kedvencem, mondhatni cipősdobozok szárnyakkal:
Kép
Short SKYLINER
Ehez nincs mit hozzáfűzni. Olyan ronda, hogy már szép.

és a tesó:
Kép
a Short SKYVAN. A primitívnek tűnő doboz szerkezet ellenére ez egy
nagyon kifinomult repülőgép, nagy karcsúságú szárnyakkal, masszív
futómű, erős szárnymechanizáció. Igazi Angol konstrukció, rusnya, de
funkcionális.

A kis tehercégek között nagyon népszerű az Angol nyelvterületen:
Kép
Hát nem aranyosak
:twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2011 feb. 20. - 17:15 ]
Hozzászólás témája: 

Na még pár kockarepülő :twisted: :twisted: :twisted:

A Short fivérek harmadik dobozos-teje: Short 330
Kép

Az utolsó kétfedeles utasszállító repülőgép:
Kép
De Havilland DH-89 DRAGON

Egy igazi ritkaság, alig ismerik páran:
Kép
Antonov An-14 MÉHECSKE

Egy másik JJ-nek való igazi különlegesség:
Kép
A francia MATRA M 360 JUPITER . Egy húzó és egy tolómotor valamint
tandem szárny-elrendezés.

A népszerű amerikai típusokat mindenki ismeri, azokat most nem
citálom ide.

Üdv.: SRY

Szerző:  jj [ 2011 feb. 20. - 20:09 ]
Hozzászólás témája: 

Köszi a tippeket SRY!

Tényleg egy szép vonalút szeretnék, lehetőleg nem doboz törzzsel. Balzából lehet szép gömbölűt is csinálszni, vagy végső esetben, ha megvannak a bordák, üvegszálast is szívesen kenceficélek. (A szárny persze balza-bordás.)

A DHC6 Twin Otter is tetszik, de az AN-14 is nagyon szép darab!
Szomorú így pusztulni látni a Méhecskét!!!

Szárny ügyben legegyszerűbb a Partenavia, sima téglalap Clrk-Y ból egy kis v állással és annyi. A Beechkraft talán a legszebb vonalú, de alsószárnyas és a fene tudja, mit művel a levegőben.

jj

Szerző:  sry [ 2011 feb. 20. - 20:23 ]
Hozzászólás témája: 

Hát ha nem számít, hogy bömbölyű akkor tudok neked egy testhezálló
feladatot:

L-200D MORAVA


Kép

A valaha épített legszebb kis kétmotorosok egyike. Szolnokon meg is
tudsz nézni egyet közelről a múzeumban. Ez nagyon gömbölyű, de nagyon
szép is, és még egyet nem láttam szép modellként. Voltak próbálkozások,
de lepattantak a versenyzők a feladatról :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2011 feb. 20. - 20:26 ]
Hozzászólás témája: 

Persze kétmotorosban az igazi sztár:

Kép

De ez már nem kisgép........

Szerző:  jj [ 2011 feb. 20. - 21:21 ]
Hozzászólás témája: 

Morava ügyben nem kell túl messzire menni, Dunakeszin is előfordul gyakorta egy élő példány:

Kép

DC-3 elmegy LI2 / Malév festéssel? Olyan tervem éppen van, de a különböző DC3 modellek repülése a YOUTUBE videókon nem túl meggyőző.
Modellként nem egy könnyed, dinamikus darab, az biztos.

jj

Szerző:  sry [ 2011 feb. 20. - 23:36 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor MORAVA gondod nem lenne az adatgyűjtéssel. :twisted: :twisted:

A DC-3 és a Li-2 között lényeges eltérés nincs, ami látható, az sem
terjed ki az alapkonstrukcióra, csak részletekről van szó.

A DC-3 modellek azért olyan esetlenek általában, mert nem fordítanak
elég gondot a szárny kialakítására. Sok Scale modellező még az ablakra
is felteszi a belső függönyt, meg integet a pilótabábu, de a modell
aerodinamikai szempontból egy hulladék. Beleesnek a makettesítés
csapdájába. Még esetleg ismerik a Clark Y szelvényt, és aztán
mindenhova ezt építik be ha kell, ha nem :twisted: :twisted: :twisted:

Én ha Li-2 modellt építenék szigorúan műgyanta törzzsel (negatív
sablonban) , habból vágott szárnnyal, balsa, vagy abachi borítással, de
csak azért , hogy pontos szelvényátmenetet és elcsavarást tudjak
kialakítni. Szárnytőben a motorgondolákig valami 10% körüli vastag
emelőszelvény, a szárnyvégeken meg 6-8% vastag szimmetrikus,
legalább -1,5 fok elcsavarással.......stb...stb.....
Majd nézd meg hány scale modellen látsz ilyesmit... :twisted: :twisted: :twisted:


Üdv.: SRY

Szerző:  jj [ 2011 feb. 21. - 19:08 ]
Hozzászólás témája: 

SRY köszi a tippeket!

Profil tipus téren, ha van jó tipped a fent említett DC3 ügyben, szívesen fogadnám!
A profilok kreálása megy, akár átmenetesé is. Az elcsavarást balzából pontosan megcsinálni szintén nem gond. DE, (mindig van egy de...) profilkollekcióm is van (profili program), viszont görbéim nincsenek, így csak az alapvető jellegek alapján tudnék választani. Az adott profil valódi teljesítményét nem ismerem. Az eddigi választásokban csak a már levegőben bizonyított modelleken használt típusok segítettek.

Ha tudnál ajánlani megfelelő emelő és szimmetrikus profilt, az jó lehetne bármelyik kétmotoros géphez, úgy 150cm fesztávra. Ebben a kategóriában a szárnyfelület/vonóerő/tömeg adatok közel azonosak lennének.

jj

Szerző:  user_475 [ 2011 feb. 21. - 19:58 ]
Hozzászólás témája: 

Szia JJ,
van egy IL2-es tervem, ami majdnem DC3-as :D
Ha kell elküldöm mail-ben, hátha segít.
üdv,
Viktor

Szerző:  jj [ 2011 feb. 21. - 20:56 ]
Hozzászólás témája: 

Köszi, jöhet!

juhaszjeno@orgtech.t-online.hu

jj

Szerző:  sry [ 2011 feb. 21. - 21:13 ]
Hozzászólás témája: 

Ha Li-2 a végkifejlet akkor jelezd, mert erről a gépről kívül-belül,
alul felül meg mindenhonnan van fotóm olyan 1000 db. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY

Oldal: 3 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/