SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
P-51D http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=167 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | sry [ 2007 jan. 31. - 22:42 ] |
Hozzászólás témája: | P-51D |
Üdv. Mindenkinek! Egyenlőre legyen csak a cím beszédes. Na meg egy fotó És egyáltalán nem véletlen, hogy épp BEHÚZZA a futóit a képen szerepló P-51D A többi hamarosan..... üdv.:SRY |
Szerző: | user_65 [ 2007 feb. 03. - 17:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Várjuk a fejleményeket, hogy mi lett a "Nyersanyag" -bó! |
Szerző: | sry [ 2007 feb. 03. - 20:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na akkor csapjunk bele a lecsóba..... A kiinduló "nyersanyag" egy GWS gyártmányú P-51D építőkészlet. A készlet egészen szolíd áron beszerezhető, kicsomagolás után azonnal láthatóvá is válik az alacsony árszabás oka. Egy éppen közepesnek mondható, erős fentartásokkal kezelendő modellről van szó. Szerintem akinek nincs műhely háttere, meg kedve a sok szöszöléshez az még a vételár kifizetése előtt keressen magának egy másik modellt (pl. valamely Alfa gyártmányt) a boltban. Összességében a modell pontatlan, gyenge minőségű anyagból van, és egy kissé eltúlzottak a panelvonalak, szegecsek imitációi. Láthatóak szerszámhibák és beszívódások is az alkatrészeken. De ezzel minddel tisztában is voltam, meg azzal is, hogy sok meló lesz a géppel mire ebből valami rendes repcsi lesz. De kezdjünk is neki. Az első lépésben a szárnyat vettem kezelésbe. Kapásból leragasztottam széles átlátszó cellux-al a belépüéleket, hogy jobban bírja a puha hab a sérüléseket. A szárny merevítéséül egy 3 mm vastag bambusz pálcát csomagoltak a szetthez, ezt ki is dobtam azonnal, görbe is volt meg összességében komolytalan. Helyette egy 4 mm vastag széncsődarab lett beépítve, műgyantával. A gyárilag adott ragasztót sem igazán láttam használhatónak. folyt. köv...... üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 feb. 06. - 20:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sajna nagyon kevés időm van mostanában modellezni, de azért haladok (ha csigalassan is) Itt vannak a csűrők: Erről annyit, hogy a mozgatórudazat epoxival van beragasztva, és az a rész ahol a rudazat átadja a mozgatóerőket a habnak ragasztó- szalaggal is meg van erősítve. A zsanérok a gyáriak, de beszerelés előtt komoly szakítóvizsgálatoknak vetettem alá, és csak a kielégítő eredmény után építettem be ezeket. Kis csiszolás, igazítás ráfér a csűrőlapokra is. A törzs összeragasztása a mozgatóbowdenek beragasztása után történt. A szettben lévő mozgatórudazatokat kukáztam, azok komolytalanok. Rendes mozgatóbowdenek lettek beragasztva. A két törzsfél illeszkedése komoly kívánnivalókat hagy maga után. Össze kell passzintani a két alkatrészt, megkeresni azokat a pontokat ahol felfekszenek, feszülnek az alkatrészek és ezeket a helyeket csiszolással igazítani kell. A nagy küzdés közben a régi Csehszlovák KP makettek jutottak eszembe, azoknál is órákig kellett a két törzsféllel szenvedni mire nagyjából passzoltak. A ragasztáshoz most a szettben adott ragasztót használtam. Nem olyan rossz ez, csak 24-48 órát kell várni mire megköt. Mivel naponta max 45 perc modellezésre fordítható időm van manapság, így ráérek kivárni ezeket a kötési időket. Folyt. köv.... üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 feb. 11. - 14:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy kis kedvcsináló a terhes darázshoz (ahogy egy pilóta ismerősön nevezi a P-51D-t) http://www.jfs.no/film/mustang_display_lars_ness_258kbs.wmv Itt meg látható a gép megdöbbentő tűzereje. Főleg amikor tengeri célokat támad akkor lehet jól látni a rengeteg becsapódási nyomot. A felvételt nézve feltűnő, hogy a légi célok elleni támadások minden esetben felhúzással érnek véget. Egyszerűen miden "áldozatát" utoléri a Mustang, látványos a sebességkülönbség adta taktika előny. http://www.youtube.com/watch?v=MdAtIRef7I0 üdv.:SRY |
Szerző: | user_9 [ 2007 feb. 13. - 22:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Pár hónapja láttam egy helyreállitott P51-est felszállni. Meglepöen hangosnak tünt nekem, mély dübörgö hangja volt. Nagy négyágu légcsavarja volt. Ugy ledöbbentem hogy el is felejtettem a kamera után kapni. Könnyü felismerni a P51-est a hasa alatti dudorodásról. Sajnos minket lövöldöztek vele annak idelyén. |
Szerző: | user_69 [ 2007 feb. 22. - 14:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Sry! Hol tartasz vele? Nagyon kíváncsi lennék rá. Nekem volt egy GWS Spitfirem. Igaz kb. 20-szor zuhantam vele de akkor még nagyon kezdő voltam csűrős repülőmodellek terén. Ez gondolom nagyon fog hasonlítani rá repülés szempontjából. Tudom, hogy sok repülőt vezettél már ezért nem akarlak kioktatni de egy jótanácsot remélem elfogadsz. Mindig tartsd viszonylag nagy sebességben, mert ha egyszer átesik 20-25m alatt akkor azt már nem sok minden mentheti meg a földel való káros kontaktustól. A repülésről majd feltétlenül tegyél fel videót. |
Szerző: | user_6 [ 2007 feb. 23. - 11:13 ] |
Hozzászólás témája: | átesés |
20-25 méterről talajt fog ??? Nem kétezik, egy ilyen könnyű gépnek 20 méterről össze kell gyűjtenie annyi sebességet hogy újra "szárnyrakapjon". Az én nagy pirosam kb. 5 méterről pottyant le, de ha még kapok 5 métert, már akkor sikerül megmenteni. És ez egy nagy, nehéz gép volt. |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 01. - 21:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Lassan (nagyon lassan) de alakulgat a vadlovacska. Várhatóan legcombosabb feladat a behúzható futómű megoldása lett. Ezzel jól el lehet szórakozni. Először egy kis farigcsálás. Mindenek előtt a szervok beépítését kellett megoldani. A gyári ajánlás, miszerint a habba kellene beleragasztani a szervókat, enyhén szólva is átértékelésre szorul. Először is rendes 1,5 mm-es rétegelt lemez szervotartókat kell beépíteni. A közelebb eső a futót behúzó, a távolabbi a csűrő-szervo. A szárny másik oldalán (alján) ki kellet csiszolni, melegíteni stb.... a kerekek és a futószárak helyeit A kis barna pontok megfelelően kialakított fából készült bakok amikbe a futómozgató szerkezet csavarjai kapaszkodnak. Ezeket a fa bakokat mindenképp be kell építeni, mert a sima hab anyag nem lenne képes megtartani a futószerkezetet. Aztán jött egy kis mázolás Modell Master alumínium festékkel, mert azért mégiscsak vadászrepülőgépről van szó, hogy néznek ki ezek a fehér foltok. Ezt követtően bekerültek a futómozgató szerkezetek is. A neheze csak most jön, mert össze kell hangolni a szervok mozgását a futómű- mozgató szerkezetek működési tartományaival.... de erről majd legközelebb. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 08. - 20:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Vannak ám fejlemények P-51D ügyekben . Először is egy kép az éppen aktuális állapotokról: De ami nagyon fontos, az az, hogy működik a behúzható futómű. Így utólag azt mondom csak az kezdjen bele behúzható futó berhelésébe akinek kellően sok ideje, erős idegei és jól felszerelt műhelye van. Na de hogy bizonyíték is legyen ne csak igéret: http://video.google.com/videoplay?docid=3514403505283417371 Nem tűnik egy nagy dolognak, de mire ez ilyen simán és pontosan megy addigra simán meg lehet őszülni. Remélem nem fog összerogyni az első talajfogástól. Közben szétfaragtam az orrát is, mert az eredeti 400-as moci+áttétel helyett egy jóképű kefenélküli fog "dohogni" a gépben. Gondoltam egy nagyobb Kv-s motorra (1750) egy 9x4,7 csavira, meg 3 cella LiPo aksira, had menjen. Nekem egy vadászgép tépjen rendesen ne andalogjon a levegőben. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 09. - 20:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! ELKÉSZÜLT Na hogy tetszik? üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 09. - 20:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na még egy kis Mustangoskodás: http://www.swissmustangs.ch/index2.html üdv.:SRY |
Szerző: | user_9 [ 2007 márc. 10. - 3:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
A Discovery Wings (Szárnyak) csatornál volt egy program a 10 legjobb vadászgépröl, ami valaha is repült A P51 volt az elsö helyen. Itt van a lista. 1: Mustang P51 2: F15 3: Harrier 4: Sabre 5: Mig 15 6: Spitfire 7: Phantom 8: Me262 9: Camel 10: Raptor az én kedvencem még mindig a Me262 |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 10. - 9:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Artur! Kedvencek nálam is vannak. Ezek valószínűleg nem a legjobb gépek, már csak azért sem mert azt nagyon nehéz lenne megítélni, hogy mi is tulajdonképpen a legjobb. A Me-262 nálam is ott van az elsők között, de sajnálom is azt a gépet. Tisztán műszaki szempontból azért érdekelt volna, hogy hová fejlődik. Mert az ismert szerkezet nagyon szép, de volt rengeteg gyerekbetegsége. Persze ez minden merőben új szerkezetnél így van. További 3-5 év fejlesztéssel alakult volna ki a végleges, üzembiztos gép. Na ez érdekelt volna nagyon. De ha máshonnan nézzük a dolgot (történelmi keretben) akkor erre a fejlesztési folyamatra szerencsére már nem került sor. A P-51D is egy fejlesztési folyamat vége. Az alap P-51B is jó gép volt, de azért jópár módosításon átesett mire a teljesen letisztult, brutális tűz-erejű, és elképesztően intenzíven repülő masina lett belőle. Most képzeld el ez a folymatot a Me-262-n. üdv.: SRY |
Szerző: | user_65 [ 2007 márc. 11. - 8:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gratulálok nagyon szép lett. És az a futó szerkezet! Várom a repülésről a Videot. |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |